Az SZMBK Modell alkalmazása az intézmény minőségirányítási rendszerek fejlesztésében 13. előadás 1.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az OH TÁMOP fejlesztései
Advertisements

„A tanfelügyelet kialakuló rendszere, átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” Az intézmények minőségfejlesztési folyamatainak támogatása /4. pillér/
Szervezetfejlesztési Program ÁROP Budapest, Károlyi-Csekonics Rezidencia November 12. VÁLTOZÁSKEZELÉS FEJLESZTÉSI MÓDSZERTAN.
PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
Intézményi önértékelés indikátorok segítségével
A felsőoktatási minőségbiztosítás európai A felsőoktatási minőségbiztosítás európai sztenderdjei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság.
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Az IMIP-ek kötelező felülvizsgálata és kiegészítése
A szolgáltatások minőségének biztosítása és értékelése
NCA - Önkéntes projektek tervezése és megvalósítása
TÁJÉKOZTATÓ AZ EURÓPAI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZERRŐL (CQAF) ÉS AZ FSZ-NEK A RENDSZERHEZ VALÓ KAPCSOLÓDÁSÁRÓL PROF. DR: KISPÉTER JÓZSEF EGYETEMI.
12. hét: A TQM és a Minőségdíj Modellek (EFQM)
Minőségirányítás a felsőoktatásban
Minőségbiztosítás a felnőttképzésben
Szervezetfejlesztési Program
Szervezetfejlesztési Program
Konzulens: Dr. Boda György Készítette: Kovács Katalin
KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport
1 MER ellenőrzés ek egységes értelmezése Budapest, szeptember 5. Munkácsi Márta A Minőségellenőrzési Bizottság tagja.
A Mezőgazdaságtudományi Kar minőségbiztosítási rendszere
Dr. Éri Vilma igazgató, Környezettudományi Központ
Minőségdíjak.
S S A D M ELEMZÉSI ÉS TERVEZÉSI MÓDSZERTAN
Mentorképzés egy lehetséges „háttere”: FÜPI minőségmodell Mentorképzés helyzete és jövője Magyarországon Mentorképzés gyakorlata április 23.
7. hét: Az EN ISO 14001:2005 KIR szabvány
HEFOP hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő minőségirányítási rendszer II. rész A diákhoz itt kellene beszúrni a tanári magyarázatokat.
3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő
VÁLTOZÁSOK MENEDZSELÉSE A FELSŐOKTATÁSBAN DINYA LÁSZLÓ: VÁLTOZÁSOK MENEDSZELÉSE A FELSŐOKTATÁSBAN TANULMÁNYA ALAPJÁN A BEMUTATÓT KÉSZÍTETTE SARIC DÁNIEL.
Közművelődési, közgyűjteményi intézmény minőségirányítási programjának lehetséges szerkezete.
LB értékelési módszerek, technikák MAB Budapest, 2007 január 17. Topár József.
Értékelési javaslat az LB tagjai számára Bernáth Lajos.
Országos Egyházi TISZK Minőségirányítási rendszerének
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
A Nógrád TISZK irányítási rendszere
Nemzeti minőségfejlesztési rendszer és akkreditációs elképzelések
Intézményi minőségfejlesztés (TÁMOP-3.1.8)
Ugrás az első oldalra 1 Skaliczki Judit A teljes körű minőségirányítási rendszer bevezetésének lépései Debrecen, 2004.
Az OKKR-projekt várható eredményei Temesi József pillérvezető Az Országos Képesítési Keretrendszer kialakítása: helyzetkép és javaslatok január 21.
Horváth Zsuzsanna – Ütőné Visi Judit Az OKKR bevezetésének feltételei és szabályozási környezete a közoktatás nézőpontjából Javaslatok az Országos képesítési.
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
ISO 9000:2000 A minőségügy rendszerének új
Minőségmenedzsment a felsőoktatásban UNI-EFQM Vas Beatrix ügyvivő szakértő Minőségfejlesztési és Informatikai Központ
PTE PMMIK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. ELŐADÁS.
BERENCSI Vezetési Tanácsadó és Szolgáltató Iroda – avagy, a Rendszer- és Terméktanúsítás kapcsolata BERENCSI BENCE ügyvezető, tanácsadó TERMÉK-
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
1 Szakképzési Önértékelési Modell I. Helyzetfelmérő szint (SZÖM I.) 4. előadás 1.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Önértékelési projektterv
SZÖM II. ÖNÉRTÉKELÉS TAPASZTALATAI
A pénzügyi kimutatások könyvvizsgálatának tervezése 300
Molnárné Stadler Katalin
Fenntarthatóság – eredmények hasznosulása 6.2. előadás
Minőségfejlesztési munkacsoport KPSZTI Április 17-
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő
HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 2. Önértékelési fázis 9. előadás
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI SZINTEK
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
A PDCA elv alkalmazása az információvédelmi irányítási rendszerekben 3
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 2. Az önértékelés végrehajtása 5
Molnárné Stadler Katalin Menner Ákos
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
KÖZÖS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (CQAF)  Szakképzési Közös Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) 1.
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 3
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint ADOTTSÁGOK 4. 3
Az SZMBK Intézményi Modell
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

Az SZMBK Modell alkalmazása az intézmény minőségirányítási rendszerek fejlesztésében 13. előadás 1

Az előadás tartalmi elemei Az SZMBK modell alkalmazásának lépései: Helyzetfelmérés Rendszer kialakítása, vagy felülvizsgálata Rendszerfejlesztés 2

Az SZMBK MODELL 1. Tervezés 4. Felülvizsgálat (visszacsatolás és fejlesztés) MÓDSZERTAN 2. Megvalósítás / végrehajtás 3. Mérés és értékelés 3

MINŐSÉGI KÖVETELMÉNYEK  MINŐSÉG Világos, egyértelmű cél Bevezetési terv Mérési rendszer Szisztematikus értékelési stratégia Látható és dokumentált kapcsolat a visszacsatolási mechanizmusok és a tervezési folyamat között Szisztematikus minőség megközelítés ……. Q 4

Az SZMBK Modell alkalmazása Meg kell vizsgálni: 1. Mit jelentenek az SZMBK Modell követelményei az intézmény működésében, minőségirányítási rendszerében? 2. Mit kell tenniük az intézményeknek ahhoz, hogy az SZMBK Modell közös követelményeit érvényesíteni tudják a saját működésükben, rendszerükben? 5

Az SZMBK Modell alkalmazása Meg kell vizsgálni: 3. Hogyan tudják a kialakítandó vagy már működő minőségirányítási rendszerüket fejleszteni a Keretrendszernek megfelelően? 4. Milyen módon lehet a különböző rendszereket, megközelítéseket integrálni? 6

SZMBK Modell, mint integráló eszköz ISO 9001:2000 szabvány Comenius 2000 I. és II. Intézményi Modell Szakiskolai Önértékelési Modell KMD Önértékelési Modell Felnőttképzési Akkreditációs Rendszer Jogszabályi követelmények SZMBK Modell 7

Az SZMBK Modell alkalmazása Főbb lépések: Előkészítés SZMBK kulcskérdések vizsgálata az intézmény működésében / minőségirányítási rendszerében Minőségirányítási rendszer kialakítása fókusz: az SZMBK Modell és az IMIP összekapcsolása mit kell még kiépíteni, milyen területeken kell még szabályozott működést kialakítani? Minőségirányítási rendszer felülvizsgálata saját rendszerében hol adhat választ az adott SZMBK kulcskérdésre? - rendszerek integrálásának szükségessége a működtetett rendszer megfelelőségének vizsgálata 8

Az SZMBK Modell alkalmazása Főbb lépések: 2. A kulcskérdésekre adott válaszok vizsgálata a válaszok tartalmi értékelése: az adott kulcskérdés tudatos és eredményes kezelésének vizsgálata nincs válasz vagy csak részleges: mi szükséges a terület megfelelő működtetéséhez? 9

Az SZMBK Modell alkalmazása Főbb lépések: 3. A minőségirányítási rendszer (tovább)fejlesztése Fejlesztések tervezése a kulcskérdések nem teljesülő szakmai kritériumaira Fejlesztések megvalósítása, értékelése 10

Összehasonlító táblázatok SZMBK Modell ISO 9001:2000 szabvány COM I. Intézményi Modell COM II. Intézményi Modell KMD Önértékelési Modell SZÖM III. Modell Itt kerülnek felsorolásra az SZMBK Modell kulcskérdései Itt kerül bemutatásra, hogy az egyes kérdések az adott követelményrendszernek, illetve az adott önértékelési modellnek mely pontjában szerepelnek, hol kapcsolódnak össze. 11

Az SZMBK MODELL és a SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL SZÖM Modell teljessé tétele SZMBK kulcskérdések beépítése Kulcsindikátorok beépítése Az SZMBK kulcskérdések és a SZÖM III. megfeleltetése 12

Az SZMBK MODELL és a SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL 3. Szintezés: SZMBK követelmények fokozatos teljesítése I. szint – SZMBK kompatibilis kulcsindikátorok II. szint – kulcsindikátorok + Adottságok oldalon az SZMBK kulcskérdések széles körének vizsgálata III. szint – kulcsindikátorok + Adottságok oldalon az SZMBK kulcskérdések teljes körű vizsgálata 13

ADOTTSÁGOK (SZÖM I. – III. SZINT) Kritériumok I. szint II. szint III. szint 1. Vezetés 3 (1a, 1b, 1d) 5 (+ 1c, 1e) 2. Stratégia (2a, 2b, 2c) 3. Emberi erőforrások 2 (3a, 3b) (+ 3c, 3d, 3e) 4. Közvetett erőforrások (4a, 4b, 4d) (+ 4c, 4e) 5. Folyamatok (5c, 5d, 5e) (+ 5a, 5b) 14

Kérdések 15

Köszönöm a figyelmet! 16