Programozás III. Gyakorlás.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás.
Advertisements

Körlevél. Körlevél alapok: Körlevél: sok címzettnek közel azonos tartalmú üzenet! (Pl: Felvételi értesítő) 3 részből áll: 1. Adatok /címlista 2. Levétörzs/szövegtörzs.
Fényképezés. Tükörreflexees fényképezőgépek Objektív Exponáló gomb LCD kijelző Vakupapucs Felvétel mód Expozíciós mód Egyedi funkciók.
 Alap tudnivalók Alap tudnivalók  Az If és a While folyamatábrák Az If és a While folyamatábrák  Probléma Probléma  A while ciklus (általános alak,
Az IKER önértékelő IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
Energiatakarékos megoldások Név: Szamosi Rozina Felkészítő tanár: Kiss Csaba Iskola: Hernád-Pusztavacs Általános Iskola, Pusztavacsi Tagintézménye Cím:
Vetésforgó tervezése és kivitelezése. Vetésforgó Vetésterv növényi sorrend kialakításához őszi búza250 ha őszi árpa50 ha lucerna ebből új telepítés 300.
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
Sallai Ilona - ÉFOÉSZ Szeged,
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Munkalapok védelme az Excelben
Adattárház fejlesztés módszertani tapasztalatok a HIFI-ben
Az iskolai könyvtár telepítése, térszervezése és felszerelése
Gyűjtőköri szabályzat
Becslés gyakorlat november 3.
Komplex természettudomány 9.évfolyam
TESZTSOR.HU REGISZTRÁCIÓ, VÁSÁRLÁS ÉS TESZTKITÖLTÉS ELKEZDÉSE
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
A közigazgatással foglalkozó tudományok
videós team Team vezetője: Tariné Péter Judit Tagok:
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
A KINOVEA mozgáselemző rendszer használata
LabVIEW bevezetéstől a feszültség-áram karakterisztikáig Vida Andrea
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
……………………………… „Bizalmas!” Rendőr-főkapitányság ig
Programozás I. Gyakorlás egydimenziós tömbökkel Többdimenziós tömbök
Becsléselmélet - Konzultáció
Algoritmusok és Adatszerkezetek I.
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
Kovács Gergely Péter Egyszerű lekérdezések
Szerkesztőléc Aktív cella oszlopmutató sormutató munkalap munkafüzet.
Táblázatkezelés gyakorlatok
Programozás III. Ismétlés (Grafikai lehetőségek WPF-ben)
Animációk.
A bemeneti kompetenciamérések és a visszajelzéseken alapuló fejlesztő munka bemutatása a Farkas Gyula Közoktatási Intézmény Dr. Illyés Sándor intézményegységében.
MOZGÓ SZÍNPAD Molino Kft
Otthoni tárgyi környezet
☺ Programozási környezetek Validátorok Fazekas Judit PTI 2010.
Közigazgatási alapvizsga a Probono rendszerben
Business Mathematics
B.Sc. / M.Sc. Villamosmérnöki szak
Körmendi Dániel MAS Meeting Scheduler.
Rendszerfejlesztés gyakorlat
Számítógépes Hálózatok
Teljes visszalépéses elemzés
Készítette: Boros Bence
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
STRUKTURÁLT SERVEZETEK: funkció, teljesítmény és megbízhatóság
Ez az én művem Nevem: Németh Janka
Készítette: Sinkovics Ferenc
AVL fák.
Beépített assetek (Standard Assets).
Aritmetikai kifejezések lengyelformára hozása
Informatikai gyakorlatok 11. évfolyam
A villamos installáció problémái a tűzvédelem szempontjából
Online jegyzőkönyv kitöltési segédlet
A csoportok tanulása, mint a szervezeti tanulás alapja
A SZINTEZÉS A SZINTEZÉS. A SZINTEZÉS A SZINTEZÉS.
Felszín alatti vizek kémiai állapotfelmérése
A távoli asztal, valamint az Endnote használata a távoli asztalon
A szállítási probléma.
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
Matematika II. 5. előadás Geodézia szakmérnöki szak 2015/2016. tanév
SQL jogosultság-kezelés
Családi vállalkozások
Informatika Oktató: Katona Péter.
Vektorok © Vidra Gábor,
Gyermekekkel a mediáció szemszögéből
Hipotéziselmélet Adatelemzés.
Előadás másolata:

Programozás III. Gyakorlás

Gyakorlás

Szabályok Az akadályok vagy oldalirányba, vagy fel-le mozognak. Ha elérnek a pálya szélére, ott visszafordulnak. A játékosnak a jobb alsó sarokban található célig kell eljutnia. Ha hozzáér egy akadályhoz, veszített. (Alternatíva: ha hozzáér egy akadályhoz, elveszít egy életet)

Tervezés Válasszunk grafikai módszert Shape-ek? Drawingok? Visualok? A Rectangle és az Ellipse (Shape-ek) elég a feladat megoldásához, és nem nagy az objektumok száma sem, tehát ez jó választás lehet. Természetesen a két bonyolultabb megoldás is használható.

Tervezés Ha Shape-eket választottunk, ezeket általában adatkötés segítségével szoktuk mozgatni egy Canvason. Pl. van egy Játékos objektum, aminek van egy Rect-je (x, y, szélesség, magasság), ehhez van kötve egy Ellipse x, y koordinátái, szélessége, magassága. Most nem tudjuk az akadályokat a designerben lerakni az ablakba! (túl sok van, illetve pályáról pályára változhat a számuk stb.)  tehát tudnunk kell kódból lerakni Shape-eket a Canvasra  illetve, mivel így nem tudjuk a XAML-ben megírni az adatkötést  ezt is kódban kell

Tervezés – Téglalapok dinamikus elhelyezése a Canvason Téglalap létrehozása a kódban: Rectangle rect = new Rectangle(); Ahhoz, hogy látszódjon: Ne felejtsünk neki Fill-t vagy Stroke-ot és esetleg StrokeThickness-t állítani Ne felejtsük el kirakni az ablakba – a canvas Children gyűjeményébe kell belerakni A canvas Children gyűjteménye tartalmazza a canvason lévő objektumokat canvas.Children.Add(rect) canvas.Children.RemoveAt(rect) … további, gyűjteményekben megszokott függvények Indexelni is lehet: canvas.Children[i]

Tervezés – adatkötés a kódban rectangle.SetBinding(Rectangle.WidthProperty, new Binding(„Terulet.Width") { Source = jatekos }); rectangle = az ablakba rakott Rectangle Shape, aminek az adatkötését beállítjuk. Rectangle.WidthProperty = a rectangle Width tulajdonságát akarjuk adatkötéssel beállítani. Ez a Width egy ún. függőségi tulajdonság, amit a Rectangle.WidthProperty nevű statikus mező reprezentál. Terulet.Width = a játékos területének szélességét vegye fel a rectangle szélessége jatekos = adatkötés forrása

Tervezés – adatkötés a kódban Ha egy téglalapot mozgatni szeretnénk, és még a szélességét és magasságát is befolyásolni, a következő statikus mezőkre lesz szükségünk: Rectangle.WidthProperty Rectangle.HeightProperty Canvas.LeftProperty (ugyanis a téglalapnak nincs saját x koordinátája, hanem azt a Canvastól kapja) Canvas.RightProperty (ugyanis a téglalapnak nincs saját y koordinátája, hanem azt a Canvastól kapja)

Tervezés Tervezzük meg az osztályokat II. Kellenek azok az osztályok, amikkel reprezentáljuk a játékban a „szereplőinket” (akadályok, játékos, cél) PalyaObjektum: Jatekos és Akadaly őse, a célt akár reprezentálhatjuk egyből ezzel (vagy lehet külön osztály is neki) Területe van (Rect) Tud ütközni (Az akadálynak ütköznie kell a játékossal, a célnak is ütköznie kell tudni a játékossal… az ütközés a Rect IntersectsWith függvényével könnyen megoldható.) Jatekos PalyaObjektum utóda. A plusz képessége annyi, hogy 4 irányba mozgatható. Akadaly PalyaObjektum utóda. A plusz képessége annyi, hogy mozgatható (egy fix irányba fog mozogni, pálya szélén visszafordul).