NEVELŐI ÉRTEKEZLETRE A FÉLÉVES ÉRTÉKELÉS ELŐKÉSZÍTÉSE Farkasné Egyed Zsuzsanna saját óvodai munkaanyag, forrásként felhasználható.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tanfelügyelet – egységes külső értékelés
Advertisements

Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Tanfelügyelet – A megújuló külső értékelési rendszer
A VEZETŐ MUNKÁJÁNAK ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE ÓVODA
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Molnár László tanügy-igazgatási igazgatóhelyettes BPI
„Ezt egy életen át kell játszani”
integrációs szaktanácsadó
Az IMIP-ek kötelező felülvizsgálata és kiegészítése
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A pedagógusminősítési rendszer
Országos pedagógiai – szakmai ellenőrzés
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN
A sikeres integráció, inklúzió feltételei
KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport
MÉRÉSI ÉRTÉKELÉSI RENDSZER
A PEDAGÓGUSOK ÉRTÉKELÉSE
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
A megújuló köznevelés értékelési keretrendszere
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Keretrendszer az egész napos iskola nevelési-oktatási programjának fejlesztéséhez.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
Kompetencia alapú idegen nyelvi
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)

 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
A portfólió - óvodai szakterület
Felkészülés a pedagógusok szakmai ellenőrzésére
A beiskolázás előkészítése
Szeretettel köszöntöm
Ötletek, javaslatok a kritériumok dokumentum szintű beépítésére
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Pedagógus – vezetői – intézményi ÖNÉRTÉKELÉS
A köznevelési intézmények értékelési keretrendszere
Intézményi önértékelés Barati Krisztina
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
„Önértékelés, ahogyan mi tervezzük” NPK Tanfelügyeleti és minősítő szakértői tagozat.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Az intézményi szabályozó dokumentumok felülvizsgálata az önértékeléshez és tanfelügyelethez kapcsolódóan.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
INTÉZMÉNYVEZETŐI TEENDŐK, TAGINTÉZMÉNY-VEZETŐI FELADATOK A TANFELÜGYELETI ÉS MINŐSÍTÉSI ELJÁRÁSBAN. Farkasné Egyed Zsuzsanna
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki, ha nem tud addig tartani, amíg megnövök, hanem guggoljon ide mellém, ha nemcsak hallani, de érteni is akar, hogy.
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
A TANFELÜGYELETHEZ KAPCSOLÓDÓ INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS (TÁMOP-3.1.8)
„Az utolsó csepp nem tehet róla, hogy éppen ő az utolsó csepp, hiszen amúgy semmiben sem különbözik az előző cseppektől.” Mérő László.
Barlai Róbertné Maus Pál anyagának felhasználásával
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
Vezetői önértékelés Barlai Róbertné
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Tervezési folyamat.
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki,
TÁMOP /2-2F FVM Dunántúli Agrár-szakképző Központ
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
CSOPORTNAPLÓ MÓD - SZER - TÁR ANYAGÁNAK FELHASZNÁLÁSÁVAL.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés, a tanfelügyelet standardjai
Minőségfejlesztési munkacsoport KPSZTI Április 17-
Vezetői célok és feladatok
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
A TANFELÜGYELETI ELLENŐRZÉSEK VEZETŐI ÉS HELYETTESI FELADATAI
Farkasné Egyed Zsuzsanna
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

NEVELŐI ÉRTEKEZLETRE A FÉLÉVES ÉRTÉKELÉS ELŐKÉSZÍTÉSE Farkasné Egyed Zsuzsanna saját óvodai munkaanyag, forrásként felhasználható

AZ ÉRTÉKELÉS TERÜLETEI Pedagógiai folyamatok Személyiség- és közösségfejlesztés Eredmények Belső kapcsolatok, együttműködés, kommunikáció Az intézmény külső kapcsolatai A pedagógiai munka feltételei ONAP – PP céloknak való megfelelés

PEDAGÓGIAI FOLYAMATOK- TERVEZÉS (1.) Szempont: Hogyan valósul meg a stratégiai és operatív tervezés? Elvárás: Az éves munkaterv összhangban van a stratégiai dokumentumokkal és a munkaközösségek terveivel. A tervek elkészítése a nevelőtestület bevonásával történt A Munkaterv alapja a PP cél és feladatrendszere A munkaterv épít a megelőző év mérési és tapasztalati eredményeire

PEDAGÓGIAI FOLYAMATOK- TERVEZÉS (2.) Szempont: Milyen az éves munkaterv és az oktatáspolitikai köznevelési célok viszonya; az operatív tervezés és az intézményi stratégiai célok viszonya? Elvárás: Az intézmény stratégiai /tervezési dokumentumai az adott időszak oktatás-politikai célokkal koherensen készülnek. - Felkészülés a tanfelügyeletre és minősítésre végig nyomon követhető a MT-ben - Tervezési dokumentumok: Napló, tematikus terv, tevékenység tervek - Elvárás listák „készülnek” (PP, Önértékelés)

ÉRTÉKELÉSI ALAPELVEK 5 vezetői 7 intézményi kompetencia mentén Munkatársak bevonása Megfigyelési és mérési tapasztalatok beépítése Értékelés 3 szinten (pedagógus, vezető, intézmény) Tartalom: 8 pedagógus 5 vezetői 7 intézményi kompetencia mentén

PEDAGÓGIAI FOLYAMATOK – MEGVALÓSÍTÁS (1.) Szempont: Milyen az intézmény működését irányító éves tervek és a beszámolók viszonya, hogyan épülnek egymásra? Elvárás: A beszámolók szempontjai illeszkednek az intézményi önértékelési rendszerhez. 8 pedagógus kompetencia mentén → fontos a pedagógus kompetenciák tudatosítása, ismerete! A féléves beszámoló az intézmény értékelés 7 szempontja szerint történik (figyelembe véve az évente ellenőrzött feladatokat)

PEDAGÓGIAI FOLYAMATOK – MEGVALÓSÍTÁS (2.) Szempont: Milyen a pedagógusok éves tervezésének, és tényleges megvalósulásának a viszonya? Elvárás: A stratégiai és operatív dokumentumokban megfogalmazott célok, feladatok – a csoport, valamint a sajátos nevelési igényű gyermekek adottságait figyelembe véve – megjelennek a pedagógus tervező munkájában és annak ütemezésében. A pedagógiai munka megfelel az éves tervezésben foglaltaknak, az esetleges eltérések indokoltak. A teljes pedagógiai folyamat követhető a naplókban, valamint a gyermeki produktumokban.

PEDAGÓGIAI FOLYAMATOK – MEGVALÓSÍTÁS (3.) A PP alábbi céljait tűztük ki: Egészséges életmódra nevelés Érzelmi biztonság, légkör Hitélet megalapozása Értelmi képességek fejlesztése Szociális képességek fejlesztése Anyanyelv, kommunikációs képességek fejlesztése Környezettudatos magatartásra nevelés Néphagyomány-hitélet összekapcsolása, ápolása

PEDAGÓGIAI FOLYAMATOK – MEGVALÓSÍTÁS (4.) Célok megvalósítása során ERŐSSÉGEK Család-óvoda kapcsolata, együttműködése Szokás-szabály rendszer Egyéni bánásmód Differenciált nevelés, bánásmód Kiemelt figyelmet igénylő gyermekek előtérbe helyezése Gyermeki életkori sajátosságból eredő igények figyelembevétele

PEDAGÓGIAI FOLYAMATOK – MEGVALÓSÍTÁS (5.) Célok megvalósítása során FEJLESZTHETŐ Család- óvoda kapcsolata, együttműködése Információ megfelelő áramlása Mindennapos fejlesztő mozgás Wifi hozzáférés Viselkedésrendezés Konfliktuskezelés Szakmai ismeretek bővítése a nehezen kezelhető gyermekek vonatkozásában Dokumentálás naprakészsége

PEDAGÓGIAI FOLYAMATOK – MEGVALÓSÍTÁS (6.) Kiemelt nevelési céljaink – ERŐSSÉGEK Differenciált fejlesztés Hitéletre nevelés Szabad játék biztosítása Testápolás, mosdó használat Csoport eszközfejlesztés Mindennapos fejlesztő mozgás Egészségmegőrzés, egészségvédelem Szülők bevonása, bevonódása

PEDAGÓGIAI FOLYAMATOK – MEGVALÓSÍTÁS (7.) A csoportnapló használatával kapcsolatos ERŐSSÉGEK Alapos, átfogó, részletes Lényegre törő, érthető, tudatosságra sarkalló Áttekinthető Kitöltési útmutató, fogalomtár Komplex Féléves nevelési terv Témánként reflexió Egyéni részvétel nyomonkövetése

PEDAGÓGIAI FOLYAMATOK – MEGVALÓSÍTÁS (8.) A csoportnapló használatával kapcsolatos GYENGESÉGEK Még mindig sok az adminisztráció, program ismétlés Naprakészség Féléves nevelési terv, negyedéves értékelés Nem tartalmazza az éves tervet Ugyanazt többször is leírták Programok és szervezési feladatok megvalósulása nem átlátható

PEDAGÓGIAI FOLYAMATOK – MEGVALÓSÍTÁS (9.) Szempont: Milyen a pedagógusok éves tervezésének, és tényleges megvalósulásának a viszonya? Elvárás: A pedagógiai munka megfelel az éves tervezésben foglaltaknak, az esetleges eltérések indokoltak. A teljes pedagógiai folyamat követhető az éves, tematikus és foglalkozás tervekben, valamint a gyermeki produktumokban. Hiányos vagy hiányzó éves tervek Tevékenységi tervek? Gyermeki produktumok???

PEDAGÓGIAI FOLYAMATOK – ELLENŐRZÉS (1.) Szempont: Hogyan működik az ellenőrzés az intézményben? Elvárás: Belső ellenőrzést végeznek Az ellenőrzési tervben szerepel, hogy ki, mit, milyen céllal, milyen gyakorisággal, milyen eszközökkel ellenőriz. A gyermeki eredményeket az intézmény folyamatosan követi, elemzi, szükség esetén korrekciót hajt végre. Az ellenőrzések eredményeit felhasználják az intézményi önértékelésben.

PEDAGÓGIAI FOLYAMATOK – ELLENŐRZÉS (2.) Vezetői ellenőrzések tapasztalatai- ERŐSSÉGEK Felkészültség, szakmai megfelelés Önállóságra nevelés, szokás-szabályrendszer megfelelősége Derűs, alkotó légkör Csoport közösségek alakulása Hitéletben is használt fogalmak megjelenítése Differenciáláshoz eszközök, módszerek használata Elkötelezettség, Lelkiismeretesség Gyermekszeretet Példamutatás Tervszerű, tudatos kezd lenni a tervezés és adminisztráció.

Pedagógiai folyamatok – Ellenőrzés (3.) Vezetői ellenőrzések tapasztalatai- FEJLESZTHETŐ Határidők pontos betartására jobban kell még figyelni Éves tervek készítése Papíralapú tervezés Szaknyelv használata Informatikai kompetencia Hiányzó tartalmak pótlása Játék kiegészítők használata

Pedagógiai folyamatok - Értékelés Szempont: Hogyan történik az intézményben az értékelés? Elvárás: Az intézményi önértékelést segítő munkacsoport újra szervezése Tények és adatok alapján azonosítják a nevelési-oktatási tevékenységgel és a szervezet működésével összefüggő erősségeket, fejleszthető területeket. Felhasználják a munkatársak, szülők, és a külső partnerek (fenntartó és más partnerek) elégedettségméréseinek eredményeit. Az intézmény az ellenőrzések során született eredményeket elemzi és értékeli