Készítette: Körmendy Éva, Bartók Tamásné előadásának felhasználásával

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Advertisements

ADATSZERZÉS, INFORMÁCIÓ HASZNOSULÁS Biztonságtudatos vállalati kultúra Készítette: Jasenszky Nándor egyetemi szakoktató NKE NBI TEH tanszék.
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás.
TÖRTÉNELEM ÉRETTSÉGI A VIZSGA LEÍRÁSA VÁLTOZÁSOK január 1-től.
A Nemzeti Tehetség Programról Budapest, március 24. Dr. Szvathné Dr. Szalay Márta mb. tudományos és szakmai főigazgató-helyettes.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
1 A SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNYEK JOGSZABÁLYI KÖRNYZETE, ÚJ FOGALMAI Laczkovich Jánosné Budapest, május 17.
TÁMOP B-13/ SZAKMAI-MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS A KOMPLEX TELEPPROGRAM ÉS AZ ELNÉPTELENEDŐ FALVAK TÁRSADALMI GAZDASÁGI FOLYAMATAINAK MEGFORDÍTÁSÁT.
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
A MEGALAPOZÓ KUTATÁSOKRÓL A felsőoktatás és a munkaerőpiac kongruenciájának mintázatai Jancsák Csaba PhD SZTE JGYPK AHI ATT TÁMOP A/1-11/
Bemutatkozás Fodor Noémi Gépészmérnök – mérnöktanár Környezetirányítási szakértő TAR-ZERT Auditor Minőségirányítási vezető.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
A kamara szerepvállalása a felnőttképzésben évi LXXVII. tv. főbb rendelkezései Tv. hatálya elsődlegesen az állam által elismert vizsgával záruló,
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
Turisztikai desztináció- menedzsment és klaszter Tóthné Bánszki Zsuzsa Észak-magyarországi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Információgyűjtés.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési.
Közép-Dunántúli Napenergia Klaszter Humán erőforrás hétfő, november 14.1.
Az Európai Unió fogyatékosügyi stratégiája Szombathely, június 22.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Széchenyi Programirodák szervezete és működése
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
JSA/LMRA – Veszélyazonosítás a munkavégzés előtt
Kihívások a LEADER program eredményes végrehajtásában
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
ÚJ UTAKON A SZAKKÉPZÉS Társy József
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
Teljesítményértékelési rendszer
SZÁMVITEL.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
SZÁMVITEL.
KRE-AKTÍV motivációs projekt
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
A földrajzi kísérletek szervezése és végrehajtása
A PDCA elv alkalmazása az információvédelmi irányítási rendszerekben 1
SZÁMVITEL Dr. Ormos Mihály egyetemi tanár
STRATÉGIAI ÉS ÜZLETI TERVEZÉS 9. előadás
Az ÁFSZ feladatai az „Út a munkához” program végrehajtásában
Korrupció és közbeszerzési kartellek
Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest, december 18.
Bemutatkozik az iskolapszichológus
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Környezeti Kontrolling
Szervezet-fejlesztés
Új pályainformációs eszközök - filmek
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Vállalati emberi erőforrás menedzsment Teljesítmény-menedzsment.
A kutatási projekt címe Név Oktató neve Tanulmányi intézmény neve
HIRING 101: BEVEZETÉS A TOBORZÁS-KIVÁLASZTÁSBA
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Dr. Krisztián erika – megyei tisztifőorvos
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
Az innovációs célú beszerzések gyakorlata
Fehér Gyűrű Közhasznú Egyesület – TÁMOP 5.6.1/C projekt
A dolgozói teljesítménymérés gyakorlata a százhalombattai Hamvas Béla Városi Könyvtárban Hamvas Béla Pest Megyei Könyvtár Minőségirányítási szakmai nap.
Üzlezi információelemző specializió
Előadás másolata:

Készítette: Körmendy Éva, Bartók Tamásné előadásának felhasználásával ÍRNOKOK FELKÉSZÍTÉSE a foglalkozás-, illetve munkakörelemzések megvalósításához Készítette: Körmendy Éva, facilitátor Bartók Tamásné előadásának felhasználásával 2005. február 4.

A felkészítő program témái: A foglalkozás-, illetve munkakörelemzés műhelymunka célja A foglalkozás-, illetve munkakörelemzés lényege A foglalkozás-, illetve munkakörelemzés eljárás A műhelymunka szereplői, feladatuk Írnoki munka a gyakorlatban

1. A műhelymunka célja (1) „ Ha hajót akarsz építeni, akkor ne azért dobold össze az embereket, hogy fát gyűjtsenek és a munkaeszközöket előkészítsék, megkapják a feladatokat és a munkát elkezdjék, hanem azért, hogy messzi végtelen tengerek iránt vágyat ébresszél bennük.” (Antoine de Saint-Exupéry: A kis herceg)

1. A műhelymunka célja (2) Kétnapos műhelymunka eredményeként egy-egy adott foglalkozás elemzése, munkaköri tábla elkészítése foglalkozás, illetve -munkakörelemzés eljárással, az NFT Programiroda irányelvei alapján.

2. A foglalkozás-, illetve munkakörelemzés lényege (1) Mi az a foglalkozás, illetve -munkakörelemzés? A tananyagfejlesztés érdekében végzett, csoportmunkán alapuló, munkakörelemzési módszer

2. A foglalkozás-, illetve munkakörelemzés lényege (2) Kompetencia: Ismeretek, képességek, magatartásformák összessége, mely által az egyén képes lesz feladatok eredményes teljesítésére.

A foglalkozás-, illetve munkakörelemzés alapelvei 2. A foglalkozás-, illetve munkakörelemzés lényege (3) A foglalkozás-, illetve munkakörelemzés alapelvei A MUNKASZAKÉRTŐ, az adott foglalkozásban elismert, tapasztalt, dolgozó mindenkinél jobban le tudja írni a saját munkáját.

A foglalkozás-, illetve munkakörelemzés alapelvei MIT CSINÁL? 2. A foglalkozás-, illetve munkakörelemzés lényege (4) A foglalkozás-, illetve munkakörelemzés alapelvei A munkakör hatékony leírási módja: pontosan meg kell fogalmazni a munka során végzett feladatokat. MIT CSINÁL?

2. A foglalkozás-, illetve munkakörelemzés lényege (5) A foglalkozás-, illetve munkakörelemzés módszer előnyei Csoportmunka Ötletek szabad áramlása Konszenzus elérése Átfogó eredmény Gyors, költséghatékony

Felhasználási területei 2. A foglalkozás-, illetve munkakörelemzés lényege (6) Felhasználási területei Képzési szükséglet meghatározása Kompetencia teszt készítés Dolgozói teljesítmény értékelés Munkaköri leírás készítése Új munkatárs felvétele Minőségirányítás

2. A foglalkozás-, illetve munkakörelemzés lényege (7) Tananyagfejlesztés MIT TANÍTSUNK ? Amit a legjobban tudunk? Amit mi tanultunk? Amit szeretünk tanítani? vagy Amire a dolgozónak szüksége van a sikeres teljesítéshez?

3. A foglalkozás-, illetve munkakörelemzés eljárás (1) A bizottság tájékoztatása A munkakör, foglalkozás, szakterület elhelyezése a / egy szervezeten belül A feladatcsoportok, fő felelősségi területek meghatározása A feladatok meghatározása 4 lista elkészítése: Alapvető ismeretek, készségek, eszközök, magatartásformák, jövőkép Áttekintés, pontosítás Sorrendezés Egyéb tevékenység az igények alapján

3. A foglalkozás-, illetve munkakörelemzés eljárás (2) Az eljárás alapfogalmai FELADATCSOPORTOK: egymáshoz kapcsolódó feladatok együttese, fő felelősségi területek (6-12) FELADATOK: konkrét, értelmes munkaegységek (feladatcsoportonként 6-12) LÉPÉSEK: egy adott feladat elvégzéséhez szükséges konkrét elemek (min. 2)

3. A foglalkozás-, illetve munkakörelemzés eljárás (3) A feladatcsoportok, feladatok megfogalmazásának módja IGE: cselekvő mód, egyes szám harmadik személyű alakban pl. kiválasztja, előkészíti, értékeli. FŐNÉV: a cselekvés tárgya, amire a cselekvés irányul pl. berendezés, anyag, készülék, MELLÉKNÉV: módosítja, pontosítja a feladatot, pl. „pénzügyi” tervet készít

3. A foglalkozás-, illetve munkakörelemzés eljárás (4) Foglalkozás-, illetve munkakörelemzés tábla egy adott munkakörre vonatkozó, feladatcsoportokat, feladatokat, listákat tartalmazó táblázat, melyet a foglalkozás-, illetve munkakörelemzés műhelymunka során a munkaszakértők, a facilitátor irányításával hoznak létre.

3. A foglalkozás-, illetve munkakörelemzés eljárás (5) Feladat csoport A Feladat A1 A2 A3 A4 B B1 B2 C C1 D 6-12 75-125 Graphic Representacion of Job Job devided into Duties and Duties devided into Tasks

illetve munkakörelemzés eljárás (6) illetve munkakörelemzés 3. A foglalkozás-, illetve munkakörelemzés eljárás (6) A foglalkozás-, illetve munkakörelemzés alapelvei Minden tökéletesen végrehajtott feladathoz szükséges ismeret, készség, eszköz, hozzáállás (attitűd).

3. A foglalkozás-, illetve munkakörelemzés eljárás (7) Elvárt végeredmények Foglalkozás, illetve -munkakörelemzés tábla: Pontosan megfogalmazott feladatcsoportok, feladatok, A „4 lista” Alapvető ismeretek és készségek meghatározása A dolgozótól elvárt magatartásformák Az adott munkakörben használt eszközök, berendezések, anyagok Az adott munkakörrel kapcsolatos jövőbeni tendenciák, félelmek Egyéb elvárások, alkalmazott rövidítések

3. A foglalkozás-, illetve munkakörelemzés eljárás (8) Szempontok a listák elkészítése során A környezetvédelemmel összefüggő feladatok szerepeltetése Hátrányos helyzetűekkel hogyan tölthető be a munkakör (milyen képességhiányokkal)

3. A foglalkozás-, illetve munkakörelemzés eljárás (9) FEOR foglalkozások leírása Minden foglalkozás-, illetve munkakör-elemzés során el kell készíteni az adott foglalkozás leírását Fel kell sorolni a jellemző munkaköröket Javaslatot kell tenni, hogy az adott foglalkozás gyakorolható-e fogyatékkal élő személyeknek (mozgás, látás, hallás, tanulásban akadályozottak) Javasolt elkészítés: az elemzés végén, a 2. munkanapon

4. A műhelymunka szereplői, feladatuk (1) CSAPATMUNKA

4. A műhelymunka szereplői, feladatuk (2) Munkaszakértők Facilitátor Írnok Megfigyelő(k) A Programiroda koordinátora

4. A műhelymunka szereplői, feladatuk (3) MUNKASZAKÉRTŐ: az adott foglalkozásban / munkakörben alkalmazott, elismert szakember, aki reprezentálja egyben az egyes munkahely típusokat is (kis-, középvállalkozás, nagyvállalat).

4. A műhelymunka szereplői, feladatuk (4) FACILITÁTOR: a foglalkozás-, illetve munkakörelemzés műhelymunka levezetésére képzett személy, aki a foglalkozáselemzés / munkakörelemzés folyamatát irányítja.

4. A műhelymunka szereplői, feladatuk (5) ÍRNOK: a facilitátor asszisztense, aki a facilitátorral a műhelymunka minden szakaszában szorosan együttműködve elvégzi az írnoki feladatokat.

5. ÍRNOKI munka a gyakorlatban (1) MIT CSINÁL AZ ÍRNOK? (A felkészítő program során az írnoki feladatlista csoportmunkában kerül kialakításra)

5. ÍRNOKI munka a gyakorlatban (2) AZ ÍRNOKI feladatkör ellátásához szükséges ismeretek és készségek (A felkészítő program során csoportmunkában kerül kialakításra)

5. ÍRNOKI munka a gyakorlatban (3) AZ ÍRNOKI feladatkör ellátásához szükséges magatartásforma, attitűd (A felkészítő program során csoportmunkában kerül kialakításra)

5. ÍRNOKI munka a gyakorlatban (4) AZ ÍRNOKI feladatkör ellátásához szükséges eszközök berendezések, anyagok (A felkészítő program során csoportmunkában kerül kialakításra)

5. ÍRNOKI munka a gyakorlatban (5) Várható jövőbeni tendenciák, félelmek az ÍRNOKI feladatkör területén (A felkészítő program során csoportmunkában kerül kialakításra)

Eredményes írnoki munkát, jó csapatmunkát kívánok! Körmendy Éva evakormendy@seagull.hu 30/9359-184