RIT terápia Csoportterápiás módszer fiatal dadogók számára

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
SZÁMVITEL MSC 2012/2013 SZIGORLATI TÉTELEK Pénzügyi számviteli elemzések.
Advertisements

Ádám László Középiskola és Szakiskola, Nagykőrös 1.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése 1. Kommunikáció, a meggyőző kommunikáció.
Pedagógia oktatása a Főiskolán Orosz Ildikó. A pedagógia rendszere Bevezetés a pedagógiába Neveléstörténet Neveléselmélet Nevelésszociológia Didaktika.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
A tanításra és tanulásra fordított idő nemzetközi és kutatási adatok tükrében Imre Anna Oktatáskutató és fejlesztő Intézet Berekfürdő, Február 4.
Szülő-óvodapedagógus együttműködés és a kétnyelvűség hatása a gyermekre Drd. Olteanu Lucián Líviusz pszichológus.
Az összeállítás szempontjai Lakóegységek Lakócentrum Lakóközösségek Tea-ház.
ENERGIA TAKARÉKOS RENDSZERSZEMLÉLET AZ ÉPÜLETGÉPÉSZETBEN Fehér János okl. kohómérök Fűtéstechnikai szakmérnök Székesfehérvár, 2010.JAN.20.
Varga Aranka Inkluzív oktatási rendszer. Iskola funkciói – társadalmi elvárások Funkciók: Tudásszerzés és kompetenciafejlesztés folyamatának terepe Formális.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Turisztikai desztináció- menedzsment és klaszter Tóthné Bánszki Zsuzsa Észak-magyarországi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
1. 2 káros tartalmak típusai és előfordulásuk a gyerekek védelmét biztosító szabályok, a felelősség kérdése a korhatár-kategóriák megítélése, a besorolás.
EMBERI ERŐFORRÁS FEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAM KULTÚRSZIGET – AGÓRA NYÍREGYHÁZA TIOP /
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
A székesfehérvári fiatalok helyzete
HÁZASSÁGI PEREK február 27. Jogász szak, nappali
Keresztyén Ifjúsági Dicsőítő Csoport
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Az iskolai könyvtár telepítése, térszervezése és felszerelése
Gyűjtőköri szabályzat
PÁPA MEGYEI FÓRUM.
Egyén és társadalom A személyiség társas meghatározói
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
Intézményfejlesztés a román-magyar határmentén
Káros szenvedélyek: Drogok.
ESETTANULMÁNY Készítette: Fenyvesi Petra
Önkormányzati Fejlesztések Figyelemmel kísérése II.
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
A mozgóképi közlésmód sajátosságai
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
KRE-AKTÍV motivációs projekt
CSOPORT - A minőségellenőrök egy megfelelő csoportja
SZÁMVITEL.
Szervezetfejlesztés II. előadás
A dél-koreai Nemzeti Levéltár, Szöul
FIATAL HÁZASOK KÍSÉRÉSE
A személyre szabott tanulást támogató tanári kompetenciák
Kognitív viselkedés-tréning cukorbetegek és veszélyeztetettek számára
Bemutatkozik az iskolapszichológus
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
A ragadozás hatása a zsákmányállatok populációdinamikájára
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
DARUS.
Környezeti Kontrolling
Szent István Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar
Köszöntő A Dokumentumkezelő rendszerek helye és szerepe
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Gyermek- és ifjúságvédelemi feladatok ellátásának támogatása
Magyar Könyvvizsgálói Kamara XVIII. Országos Konferenciája II
Négy vállalkozási alaptípus
A 21. SZÁZADI TANÁR – TRENDEK, ELVÁRÁSOK, DILEMMÁK
U8 – U10 célok a szezonra.
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Ki mit tud?- művészeti nap december 15. szombat
Az állóképesség fejlesztésének módszertana
Iskolai szociális segítő
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
Bevezetés Tematika Számonkérés Irodalom
A dolgozói teljesítménymérés gyakorlata a százhalombattai Hamvas Béla Városi Könyvtárban Hamvas Béla Pest Megyei Könyvtár Minőségirányítási szakmai nap.
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
Gyermekekkel a mediáció szemszögéből
A tehetséggondozás kihívásai
Előadás másolata:

RIT terápia Csoportterápiás módszer fiatal dadogók számára 2016.11.16. Nieberlné Sági Mónika

Elméleti háttér Juhász Sándor dolgozta ki (1981) felnőtt pszichiátriai betegek gyógyítására Feketéné Gacsó Mária - felnőtt dadogók, Rudas Zsuzsanna, Lajos Péter - gyermek dadogókra adaptálás Forrásai: nonverbális pszichoterápiák Peter Brook színházszemlélete bizonyos vallási rítusok

RIT fogalma Az egyének szokás- és rituális rendszereinek átalakítására és befolyásolására kialakított terápiás módszer, amelyben a fő terápiás eszköz a rítusok együttese. A dadogás rögzülésében szerepet játszó kóros rítusok helyett újakat hoz létre. Rítus A rítus szokáscselekvések egysége Társas viselkedések szabályozója Fontos időstrukturálási forma

Terápiás eljárás Javasolt korosztály: 16-25 éves korig (RIT-F) Csoport létszáma: 8-12 fő Időtartama: 120 perc Kettős csoportvezetés, lehetőleg egy férfi egy nő Titoktartás Terápiás tárgyak : szőnyeg, óra, tükör Gyakorlatok összeállításáról, sorrendjéről a terapeuta dönt Csoport összeállítása: homogenitás és ezen belül heterogenitás Szupervízió

Terápia célja A hibásan rögzült kapcsolati és kommunikációs minták megváltoztatása, és helyettük új minták kialakítása. 3 szint: - Mozgásos gyakorlatok szintje - Csoportdinamikai szint - Interakciós szint

Foglalkozások általános menete Labdajátékok Rituális kezdés Kötetlen mozgásimprovizáció Emlékezeti, képzeleti és gondolkodási játékok Rituális átvezető játékok Mozgás és beszédjátékok Rituális felemelések Dramatikus játékok, megbeszélés Rituális befejezés

Forrás Feketéné Gacsó Mária: „DADOGÁS-RIT”, csoportterápiás eljárás felnőtt dadogók kezelésére Dr. Lajos Péter: A rituálinnovatív terápia (RIT) eredményessége a logopédiában

Köszönöm a figyelmet!