Digitális világ Online márkaépítés Kereskedelmi márkák és Nem kereskedelmi márkák Az óra célja: megérteni, hogyan segítik a honlapok a márkák ismertségét és vonzerejét
Milyen korosztálynak szánják? Signal fogkrémek összehasonlítása Signal … Vajon miért ezt a betűtípust választotta a gyártó? Hogyan változtatja a felirat színeit? Vajon miért ezt a betűtípust választotta a gyártó? Hogyan változtatja a felirat színeit?
Márka, logó Nézzünk meg egy Signal fogkrémet! Mit gondolsz, miért ezeket a színeket választották? Milyen a logó? Mi a márka és a logó? Feleleveníthetjük a logó fogalmát is. Márka vagy áruvédjegy: megkülönböztetik az árut a hasonló termékektől, és használatuk a minőséget is jelzi Logó: Jól felismerhető, kifejező ábra, esetleg felirat, amely egy termék, cég vagy szolgáltatás azonosítására, reklámozására szolgál.
Célközönség A képekre kattintva nézd meg a reklámfilmeket! Ki a célközönség? Ajánlott a Signal fogkrém honlapjáról egy reklámfilm megtekintése. (www.signalweb.hu) Tisztázhatjuk a márka és a logó fogalmát is (ld. a Tanári kézikönyv óravázlatában és a Kislexikonban).
Online gyakorlat A képekre kattintva a márkát népszerűsítő Mosolyfüzethez és játékhoz jutsz. Ki a célközönség? Az online lapozható Mosolyfüzet hasznos tudnivalókat közöl a fogápolásról. A játékban a bohóc fogait kell megtisztítani.
Online gyakorlat Hogyan segít a film a márka népszerűsítésében? Beszéljük meg, hogyan segítik ezek a reklámok a vásárlókat abban, hogy felismerjék a Signal fogkrémet és emlékezzenek rá? Hogyan segít a film a márka népszerűsítésében? A Youtube-on is találhatunk reklámfilmeket, a TV-re kattintva egyet megtekinthetünk.
Vigyázat! Hamis termék! Fel kell hívnunk a figyelmet az interneten rendelhető, hamis védjegyű termékekre. A termékhamisítás éppen a védjegyek értékét használja ki úgy, hogy az eredeti cég engedélye nélkül használja annak védjegyét/márkajelzését. Az egyes márkák és védjegyek vásárlót megtévesztő lemásolására számos példával találkozhatunk a mindennapi életben. A termékhamisítás olykor nyilvánvaló, máskor viszont még a szakértők is nehezen veszik észre. A márkajelzés hamisítása, megtévesztő lemásolása, átalakítása a vevőket félrevezeti, gyengébb minőségű vagy egészségre káros áruhoz juthatnak. 7
Nem kereskedelmi márkák Milyen márka? Kitalálod a szervezet nevét? Hogyan sikerült felismerni ezeket? Van bármilyen hasonlóság köztük? Ismert a jótékonysági szervezeteknek logója?
Üzenet Mi az üzenete ezeknek a hirdetéseknek? Miért választották ezt a színt és képet (logót)? Hogyan segíti ez a hirdetés, hogy felismerjük a WWF márkát és emlékezzünk rá? Mi a logó? Mit gondoltok, miért választották ezt a logót? Miért választották ezeket a színeket és képeket? Hogyan segíti ez a hirdetés, hogy a WWF márka népszerűsítését?
Milyen márka? Nézzünk meg néhány internetes hirdetést és vitassuk meg a következőket: Milyen jótékonysági tevékenységet reklámoznak? Mi a hirdetés üzenete? Miért ezeket a színeket és képeket választották? Rendezze a gyerekeket párba vagy kis csoportokba, mindegyik csoportnak adjon egy hirdetést, amelyet a képernyőn lévő kérdések alapján vitassanak meg.
Honlap vagyok – Jövő órára! Vizsgálj meg egy választott honlapot, nézd meg, a különböző oldalakon milyen linkek találhatóak! Hogyan döntötte el a honlaptervező, melyik linket tartalmazza az oldal? Mi a közös a honlap valamennyi oldalán? Be lehet azonosítani a márkát az összes oldalon? Hogyan? Nézzék át a korábbi gyakorlatokból megismert egyik honlapot, vagy az iskola saját honlapját. Az osztály most ezzé a honlappá „alakul át”. Vizsgálják meg a honlap nyitóoldalát, és azonosítsák azokat az oldalakat, amelyek a nyitóoldalról elérhetőek. Ossza a gyerekeket csoportokra és adjon egy oldalt mindegyik csoportnak. A csapatok tarthatnak a kezükben egy A3-as méretű lapot az egyes oldalak nyomtatott képével. Zsinór- vagy kötéldarabokat használva hozzanak létre kapcsolatot, „linkeket” az oldalak között. Kérje meg a diákokat, hogy tartsák a köteleket és így ábrázolják a weblap egészét. A tanár különböző módokon navigál a honlapon, a gyerekek pedig elmagyarázzák, hogy „oldalként” nekik mi a feladatuk az adott honlapon, amikor a látogató oda érkezik.