Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Közösségi portálok ajánlott használata

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Közösségi portálok ajánlott használata"— Előadás másolata:

1 Közösségi portálok ajánlott használata
Készítette: Györke Zsófia Felkészítette: Beszeda Beáta Iskola: BÉKSZI Zwack József Kereskedelmi és Vendéglátóipari Tagiskolája 5600 Békéscsaba, Gyulai út 32.

2 Közösségi portálok Ezeket az oldalakat általában ismerkedésre, reklámozásra, információ gyűjtésre és kapcsolattartásra használják. Egy ilyen oldalon az emberek közösséget alkotnak – amely többféle lehet, pl. léteznek kisebb, bizonyos közösség számára készült portálok is, és nagyobb, tömegeket átfogó, sok helyen ismert, „egyszerű” portálok is. Rengeteg fajta létezik a világon, rengeteg lehetőséggel, de veszéllyel is. Ezért jól meg kell gondolnunk hová regelünk (regisztrálunk).

3 A portálok általános jellemzői:
saját profilt hozhatunk létre képeket tehetünk közzé információkat közölhetünk és szerezhetünk videókat oszthatunk meg ismerősöket gyűjthetünk reklámozhatunk

4 IWIW, a magyar közösségi portál
Az IWIW egy magyar készítmény. Sok érv született az oldal mellett vagy éppen ellene. Hallani lehet, hogy elkezdett hasonlítani a Facebookra és ez egyeseknek tetszik, egyeseknek nem. Vélemények szerint minőségileg gyengébb, de meglepő módon még mindig az IWIW a vezető közösségi portál Magyarországon.

5 Facebook A Facebook hirtelen vált nagyon híressé. Az elmúlt időben több millióan vették igénybe. Ez persze köszönhető volt számos előnyének. Közvélemény kutatás szerint sokan szeretik a nemzetközi chat-et, amivel könnyen tarthatjuk a kapcsolatot külföldi ismerőseinkkel. Ezen kívül millió aprónyi dologgal foglalkozik és így rengeteg embert le tud foglalni – talán túlságosan is. Az IWIW-el ellentétben engedi cégek regisztrálását és reklámozását, ezért az online kommunikációban és internetmarketingben nagyon hasznos, költséghatékony módszer.

6 Twitter Ez az oldal még nem olyan híres hazánkban. Hasonló tulajdonságokkal rendelkezik, mint a Facebook. Kicsit egyszerűbb, viszont ezáltal sokkal pörgősebb, gyorsabban lehet hasznos információkhoz jutni és persze pletykálni is.

7 MySpace A myspace-t többnyire zene és videómegosztásra használják.Főleg együttesek alakítanak ki kisebb honlapokat, rajongói közösségeket az oldalon.

8 Veszélyek: Személyes adatok hamisítása és a velük való visszaélés: ezt legkönnyebben úgy lehet elkerülni, hogy nem adunk meg magunkról semmilyen komolyabb információt, elérhetőségeket Kéretlen reklámokat: Spam-ok (körlevelek) küldését viszont el lehet kerülni – általában az oldalon van egy letiltó lehetőség. Zaklatás, vagy egyéb sértés érhet minket: Ilyenkor jobb nem belekeveredni a vitákba és egyéb konfliktusokba. Semmit nem tudunk a másikról… Még ha úgy is hisszük hazugság lehet, amit mondott nekünk.

9 „A Facebook olyan, mint egy börtön
„A Facebook olyan, mint egy börtön. Csak üldögélsz, vesztegeted az időd, lesz egy profilképed, írogatsz a falra, és közben megböködnek olyan fickók, akiket nem is ismersz igazán.”

10 Forrás: Közösségi portálok: Képek:


Letölteni ppt "Közösségi portálok ajánlott használata"

Hasonló előadás


Google Hirdetések