Beszámolás a Mobility Tool+ felületen – tartalmi tudnivalók

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Klaszterportál, adatbázis DDOP számú pályázat záró rendezvénye Pécs, június 30.
Advertisements

GreenTech Megújuló Energia Klaszter 1. Konferencia
PIC number – szükséges bármilyen Erasmus + pályázathoz PKE:
Leonardo da Vinci szakképzési projektek Magyarországon TÓTH Csenge Tempus Közalapítvány Az Élethosszig tartó tanulás program nemzeti irodája.
Mobilitás pályázatok Leonardo da Vinci
Projektkezdeményezés és pályázatírás
ERASMUS Pályázat 2013/2014. KAPCSOLAT ERASMUS Iroda Pinizsi Andrásné Kecskeméti utca IV. emelet 420. Fogadó óra: hétfő-kedd-szerda-csütörtök:
ERASMUS Pályázat 2014/2015.
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Czégér Zsuzsanna főosztályvezető KvVM FI KEOP KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET Székesfehérvár 2007.április.
Alapfogalmak: pályázás A pályáztató által meghirdetett előnyökhöz való hozzájutás céljából, meghatározott célú és feltételek szerinti írásos ajánlat benyújtása.
Az EU-pályázati rendszer gyakorlata Magyarországon
Savaria Egyetemi Központ Nyugat-magyarországi Egyetem University of West Hungary – Campus Savaria.
Jelentések Munkakezdő jelentések Időközi jelentések  Támogatási szerződés által meghatározott időpontokban és/vagy mérföldkövenként  Tartalma: az adott.
Konzulens: Dr. Boda György Készítette: Kovács Katalin
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
Projektek monitorozása. Elvek és módszerek
Pénzügyi és szakmai elszámolás
EU-s pályázatok írása és módszertana
Valorizáció a Leonardo programban Muradin Eszter december 2. Leonardo Nemzeti Iroda.
Partnerség és együttműködés Érdekcsoport-elemzés
Projektzárással kapcsolatos teendők
LB értékelési módszerek, technikák MAB Budapest, 2007 január 17. Topár József.
Európai Menekültügyi Alap évi allokáció szeptember 18.
Vállalati tanácsadás pályázatainak értékelése
EGY SIKERES PROJEKT ISMÉRVEI ÖTLETTŐL A MEGVALÓSULÁSIG Vendler Balázs, ügyvezető.
Esettanulmány a projektmenedzsment lépéseinek bemutatására
Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium
HEFOP 2.1 Pályázati Kiírás Projektindító február 14. Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium.
A Grundtvig akció pályázati lehetőségei Grundtvig 2 és 3.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
„A” munkacsomag bemutatása Képzésfejlesztési javaslatok, finanszírozási alternatívák
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
ERASMUS Pályázat 2015/2016.
Az Erasmus program szervezése Székely Ágnes Erasmus programvezető.
Projekt címe, azonosító száma Projektvezető/Előadó Beszámolási időszak Dátum.
SZTE – GTK és az Erasmus Program kapcsolatának bemutatása
2014. november 26. Tordai Péter igazgató Tempus Közalapítvány
Németország BESZÁMOLÓ 2014 Szakmai gyakorlat Németországban.
1 TÁMOP A-13/ A TÁMOP A-13/1 „Társadalmi partnerek kapacitásfejlesztése a Konvergencia Régióban” Pénzügyi tájékoztató
dr. Szedő Szilvia Támogatás-koordinációs Főosztály Belügyminisztérium
TÁJÉKOZTATÓ a 2015/16-os tanévi Erasmus+ teendőkről.
A felsőoktatás nemzetköziesedése: a nyelvoktatás helye és lehetőségei az uniós felsőoktatási programokban Dobos Gábor március 31. A szaknyelvoktatás.
TÁMOP „A természettudományos oktatás módszertanának és eszközrendszerének megújítása a közoktatásban”
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
Helyszíni ellenőrzés Grigely Győző, KDRFÜ. Az ellenőrzés jogi háttere Támogatási Szerződés, ÁSZF 10. pont „Kedvezményezett a Szerződés aláírásával kötelezettséget.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
Erasmus+ tapasztalatok
(A Szerződéskötési Szabályzat tükrében)
ERASMUS+ Pályázat 2017/2018.
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
A 2016-os Erasmus+ pályázatok intézményi záróbeszámolójának elkészítése (KA103) Koordinátori képzés Budapest, szeptember 21. Tóth Tibor.
Introduction to Közgazdasági Politechnikum Hogyan pályázunk mi?
Önértékelési projektterv
Az Erasmus eredményei dióhéjban
Introduction to Közgazdasági Politechnikum Hogyan pályázunk mi?
A 2015-ös Erasmus+ pályázatok intézményi záróbeszámolójának elkészítése (KA103): pénzügyi tudnivalók; kérdések szeptember 27. Koós-Herold Zsuzsa.
Towards an Effective Regional Resource Allocation (TERRA) Zárókonferencia Nagyvárad, március 19. A projekt rövid bemutatása - célok és eredmények.
2017 – Mobilitási pályázatok (KA1) >> Pályázati űrlap (2017)
Az elnyert ERASMUS+ pályázat lépései
Alapelvek Egyszerűség, áttekinthetőség
"Comenius iskolai együttműködések városunkban "
Közbeszerzési Hatóság
dr. Szedő Szilvia Támogatás-koordinációs Főosztály Belügyminisztérium
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 3
ERASMUS+ Pályázat 2019/2020.
Az SZMBK Intézményi Modell
KOMPLEX VIZSGA Tájékoztató
az összeférhetetlenségre vonatkozó magyar szabályozás bemutatása
Szakképzési mobilitás projektek Beszámolást segítő rendezvény Kvíz
Előadás másolata:

Beszámolás a Mobility Tool+ felületen – tartalmi tudnivalók Koós-Herold Zsuzsa Tempus Közalapítvány 2017. szeptember 21.

A tartalmi beszámoló kitöltéséről: Kitöltés: magyar nyelven részletes kifejtés szükséges (pontozás – erről bővebben később) „projektszemlélet” kiindulási pont: az elfogadott Charter (ECHE) összhangja a megvalósult projekttel; elnyert pályázat összhangja a megvalósult projekttel;

MT+-ban szereplő mobilitási adatok: automatikusan belekerülnek a beszámolóba (ezek nem szerkeszthető mezők a felületen) EU Survey kitöltése, határidők

Előzetesen az alábbi dokumentumok tanulmányozása ajánlott: Benyújtott ECHE pályázat (Erasmus Policy Statement) Ebben találhatók az intézmény konkrét vállalásai Annotated Guidelines: https://eacea.ec.europa.eu/sites/eacea-site/files/annotated_eche_guidelines_2016.pdf 2016-os szerződéses dokumentumok: indikatív számadatok, vállalások

ECHE érvényessége: 2020-ig

Az Erasmus+ intézményi beszámoló tartalmi elemei Általános adatok – kontextus (automatikus) Alapinformációk a projektről

2. Projekt összefoglalása (angolul): a bekezdés automatikusan átkerül az Erasmus+ Project Results Platform felületre. Az összefoglalásnak tartalmaznia kell: A projekt háttere és célok Résztvevők száma, profilja (kimenő és bejövő) Megvalósult tevékenységek Eredmények

3. A projekt leírása Elért célok: összevetve a benyújtott pályázattal és a Charterrel >> számszerű és minőségbeli >> részletes indoklás

4. A projekt megvalósítása Témakörök: Szervezési kérdések, projektmenedzsment Online nyelvi támogatás Egyéb támogatások

projektmenedzsment (kifejtős kérdések): 4.1 Szervezési kérdések, projektmenedzsment (kifejtős kérdések): Partnerekkel való együttműködés, intézményközi szerződések kezelése, kommunikációs kérdések a partnerekkel stb. (Hogyan? Ki?) Résztvevőkkel kapcsolatos szervezési kérdések: kiválasztás kérdése, információk átadása, kurzuskatalógus, LA elkészítése, elismerés stb. (Hogyan? Ki?) Résztvevők felkészítése: nyelvi, interkulturális felkészítés, kockázatok megelőzése stb. (Hogyan? Ki?) Kiutazó és bejövő hallgatók támogatása Problémák, nehézségek, megoldások

4.2 Nyelvi támogatás 4.4 Egyéb támogatás felhasznált licenszek adatai Online nyelvi kurzusok használatának ösztönzése OLS adatokra, gyakorlatra vonatkozó kérdések „OLS for refugees” adatai, amennyiben releváns 4.4 Egyéb támogatás résztvevők nyelvi és interkulturális felkészítése

5. Tevékenységek 5.1 A tevékenységek áttekintése (statisztika – automatikus) Szerződés szerint tervezett és elért eredmények: 5.2 Mobilitások (fogadó ország szerinti statisztika) A 5.1 és 5.2-es pont indoklása >> ez szükséges, amennyiben eltérés van a tervezett és elért adatok között

6. Résztvevők bemutatása (statisztika, automatikus) 6.1 Áttekintés Indoklás/magyarázat: elért eredmények, a fenti célcsoport elérése, bevonása, motiválása

6.2 Nemek szerinti megoszlás 6.3 Tanulási eredmények elismerése 6.3-as pont eredményének indoklása: Kreditek száma Magyarázat, ha 90% alatt van, akinek FR benyújtáskor végleges az elismertetés folyamata

7. Résztvevői visszajelzések 7.1 Visszajelzések a Charter rendelkezéseire vonatkozóan 7.2 Általános témák Automatikus statisztikai adatok generálása az egyéni mobilitások, kitöltött EU Survey-k alapján >> a következő pontokhoz szükséges indoklást, kifejtést írni, illetve ahol szükséges, fejlesztési tervek leírása.

kimenő mobilitás: elismertetés (7.1) Kimenő és bejövő mobilitásokat egyaránt vizsgál. Fő szempontok: kimenő mobilitás: elismertetés bejövő mobilitás: kurzuskatalógus minősége a kurzuskatalógus teljessége, naprakészsége, elérhetősége kimenő mobilitás: LA, staff mobility agreement – aláírási folyamat

4. Kimenő és bejövő mobilitások: vízum, biztosítási kérdések (7.1 folyatása) 4. Kimenő és bejövő mobilitások: vízum, biztosítási kérdések 5. bejövő mobilitások: szálláskeresésben nyújtott támogatás, 6. szállással kapcsolatos vélemények 7. bejövő mobilitások: egyenlő bánásmód tanulmányi területen, integráció 8. bejövő mobilitások: mentorálás, adminisztratív támogatás

7.2 Visszajelzések: általános témák kifizetések (ösztöndíj kifizetések a hallgatók részére) általános elégedettség a mobilitással (kimenő és bejövő hallgatók és kimenő és bejövő személyzet)

8. Charternek való megfelelés Részletes kifejtés a Charternek való megfelelésről >> fejlesztési tervet pontos időkeret meghatározásával (Rövid és hosszú távú tervek, amennyiben szükséges) 9. Tanulási eredmények és hatások 9.1 Tanulási eredmények EU Survey alapján statisztika (hallgatók, személyzet) százalékos adatok >> komment írása lehetséges 9.2 Hatások (intézményre, intézményi stratégiára, nemzetközi együttműködésekre stb.) részletes kifejtés szükséges

11. Jövőbeli tervek, javaslatok 10. Disszemináció Konkrét példák felsorolása: jó gyakorlatok, sikertörténetek Példa disszeminációs tevékenységekre 11. Jövőbeli tervek, javaslatok Együttműködés folytatása a külföldi partnerekkel Megjegyzések, javaslatok az Európai Bizottság és TKA felé az E+ menedzsmentjére és megvalósítására vonatkozóan

13. Költségvetés (automatikus) 12. Eltérések Összes részvevő és benyújtott EU Survey aránya >> amennyiben nem egyezik a két szám, indoklás szükséges! 13. Költségvetés (automatikus) Kommentek írása lehetséges

A beszámoló értékelésének szempontjai 2016-os projektek értékelése: külső szakértők FR zárólevél: pénzügy értékelés és szakmai értékelés (pontszám és szöveges összefoglaló) Európai Bizottság által meghatározott értékelési szempontok

Elérhető maximum 100 pont 75 pont felett: nagyon jó – kitűnő (mintaértékű projekt lehet) 50 pont alatt: komoly kétségek a Charternek való megfelelés és egyéb megvalósítási problémák szempontjából III. sz. melléklet, IV. pont: Ha a záróbeszámolóra adott pontszám kevesebb, mint összesen 50 pont, a Nemzeti Iroda csökkenteni fogja a végső támogatási összeget a projekt elégtelen, részleges vagy késedelmes teljesítése címén, még akkor is, ha valamennyi beszámolási kötelezettség alá eső tevékenységet valóban végrehajtottak, és támogathatónak minősítettek.

Értékelési szempontok: a projekt megvalósításának minősége: minőségi szempontok Maximum 40 pont ECHE követelményeknek való megfelelés: résztvevők támogatása, tanulmányok elismerése, nyelvi támogatás, együttműködés a nemzetközi partnerekkel, résztvevői elégedettség stb. a projekt megvalósításának minősége: mennyiségi szempontok Tervezett és megvalósult tevékenységek, a támogatás hatékony felhasználása Hatás és disszemináció Maximum 20 pont

Kérdések