Forrás: Tóth Mária, OH TÁMOP Szakmai vezető

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A pedagógusok előmeneteli rendszerének jogszabályi háttere
Advertisements

A pedagógiai-szakmai ellenőrzés
A pedagógusok minősítési rendszere
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Az OH TÁMOP fejlesztései
Tanfelügyelet és minősítés
A PEDAGÓGUS ÉLETPÁLYAMODELL
Tanfelügyelet – A megújuló külső értékelési rendszer
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
A pedagógus minősítési rendszer
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Hogyan készítsünk pedagógusi portfóliót?
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A pedagógusminősítési rendszer
Jó gyakorlatok specifikációja
Tanfelügyelet és minősítés Az Oktatási Hivatal szerepe és feladatai a köznevelési rendszer megújításában augusztus 22. A mai előadáson a két kiemelt.
E-PORTFÓLIÓ.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A pedagógusminősítési és tanfelügyeleti rendszer bevezetése
Szaktanácsadói támogatás az életpályamodellben
Hogyan készüljünk a pedagógus minősítési eljárásra?
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
Szakál Ferenc Pál EMMI Köznevelés-fejlesztési Főosztály
Pedagógusok előmeneteli rendszere - minősítés
A portfólió - óvodai szakterület
Szakmai nap szeptember 16.
Felkészülés a pedagógusok szakmai ellenőrzésére
A 2016.ÉVI PEDAGÓGUS MINŐSÍTÉSRŐL
Pedagógus értékelési rendszer
Tájékoztatás a pedagógus minősítési rendszer bevezetéséről
Pedagógus minősítési vizsgák és eljárások meghatározása
Tanfelügyelet és intézményi önértékelés – a megújuló külső és belső értékelési rendszer (TÁMOP-3.1.8)
Pedagógusminősítés, tanfelügyelet
TÁMOP KÖZNEVELÉSI REFORMOK OPERATÍV MEGVALÓSÍTÁSA
Intézményvezető helye és szerepe a pedagógusok minősítési rendszerében
Készítette: Kovács Ferencné
„EGY CSÓNAKBAN EVEZÜNK” SONKÁD
A pedagógiai-szakmai ellenőrzés (tanfelügyelet) és pedagógusminősítés szakterületre vonatkozó, a szakértői feladatokhoz kapcsolódó aktuális jogszabályi.
Pedagógusminősítés és tanfelügyelet 2015 KÖSZOE Kecel,
Startol a tanfelügyelet a legfontosabb változásokról, kiegészítésekről
Startol a tanfelügyelet – összefoglaló a legfontosabb változásokról, kiegészítésekről Maus Pál szakmai vezető TÁMOP
A köznevelési intézmények értékelési keretrendszere
Portfóliókészítés óvodavezetőknek, óvodapedagógusoknak
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
A PEDAGÓGUS ÉLETPÁLYA AKTUÁLIS KÉRDÉSEI augusztus-szeptember
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
„Önértékelés, ahogyan mi tervezzük” NPK Tanfelügyeleti és minősítő szakértői tagozat.
TÉMASZIGET Kutatótanárok, vezető-,támogató- és innovatív mesterpedagógusok Mit kutat a kutatótanár? Kik az ezermesterek? Brassói Sándor, Marosi Katalin.
Szakál Ferenc Pál. 20/2012 (VIII.31.) EMMI rendelet.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Az intézményi szabályozó dokumentumok felülvizsgálata az önértékeléshez és tanfelügyelethez kapcsolódóan.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
A pedagógusok előmeneteli rendszere, felkészülés a minősítésre október 13.
Az óvodavezető helye a pedagógiai-szakmai ellenőrzésben, a pedagógus minősítés folyamatában Dr. Ottófi Rudolfné Köznevelési szakértő
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
AZ OKTATÁSI HIVATAL ÉS A SZAKÉRTŐK EGYÜTTMŰKÖDÉSE
Marosi Katalin Oktatási Hivatal
„Az utolsó csepp nem tehet róla, hogy éppen ő az utolsó csepp, hiszen amúgy semmiben sem különbözik az előző cseppektől.” Mérő László.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
A tankerületi szakértői bizottsági tevékenység feladatai
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
A pedagógusok előmeneteli rendszere, a portfólió szerepe
Barcsák Marianna KPSZTI
„Az akarat nem elég; tenni is kell.” Goethe
Tanfelügyelettel kapcsolatos előzetes feladatok - intézményvezetők
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Előadás másolata:

A pedagógus minősítés vezetői feladatai, informatikai rendszerének használata Forrás: Tóth Mária, OH TÁMOP 3.1.5 Szakmai vezető Fűrész Edit OH TÁMOP 3.1.5 Szakmai szakértő

Előzmények 1989-től megszűnt az egységes elvárás, és ellenőrzési rendszer 2011 évi CXC Köznevelési Törvény legfőbb törekvése: hatékonyabb kiszámíthatóbb egységesebb köznevelési rendszer Pedagógus minősítés hatályba lépése: 2013. szeptember 1.

Önértékelés – tanfelügyelet - minősítés Hogyan? – Miért? – Mit? Ki? – Kit? – Mikor? Milyen eredménnyel? Hatékonyabb, eredményesebb oktatási rendszer.

Célok A köznevelés rendszerének eredményesebbé tétele A nevelő oktató munka értékelésében országosan egységes rendszer kialakítása A nevelő oktató munka eredményességének növelése A minőség elismerése és jutalmazása A pedagógusok hivatásbeli továbbfejlődésének ösztönzése A pedagógusok motiválása

Fokozatok Kutatótanár Mesterpedagógus Pedagógus II. Pedagógus I. Gyakornok Pedagógus I. Pedagógus II. Mesterpedagógus Kutatótanár

Intézményvezető feladatai a minősítés során 1. Jelentkeztetés Pedagógus adatainak ellenőrzése a KIR-ben A minősítésre jelentkező pedagógus jelentkezésének, továbbá a minősítési kötelezettség alá eső kollégának (gyakornok) minősítésének rögzítése a KIR erre szolgáló felületén /máj. 10-ig/ Összeállítja és feltölti az OH által elektronikus felületre az intézményi önértékelés pedagógusra vonatkozó részeit, valamint az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés során a látogatott foglalkozásokra vonatkozó megállapításokat és az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés összegző értékelését.

Intézményvezető feladatai a minősítés során 2. Visszajelzés A feladat kijelölésétől számított 5 napon belül A visszajelzés kötelezően kitöltendő részei: Delegált kijelölése →bizottsági tag lehet intézményvezető, vagy vezetői feladatot ellátó pedagógus (szakvizsga már nem feltétel) A látogatás adatainak pontosítása, információk A látogatás elutasítása indoklással: → intézményi ok → a delegált akadályoztatása→ a pedagógus akadályoztatása miatt. (Elutasítás esetén a megfelelő igazolás benyújtása szükséges az OH felé)

Intézményvezető feladatai a minősítés során 3. Látogatások szervezése Látogatások elfogadása, lemondása, újraszervezése Mindhárom bizottsági tag elfogadása szükséges (védés előtti napig bármely szereplő lemondhatja) Újraszervezés legkorábban 35 nappal későbbre Lemondás esetén indoklás, igazolás, nyilatkozat Szimpla és dupla látogatások→két bizottság párhuzamosan Együttes kezelés, elfogadás, lemondás, újraszervezés esetén Módosítás Munkakör, tantárgy, távozás, méltányossági kérelem→ OH értesítése

Intézményvezető feladatai a minősítés során 4. Látogatás előkészítése Felveszi és tartja a kapcsolatot a minősítésben érdekelt bizottság elnökével Kijelöli a minősítésben résztvevő intézményi delegált személyét (amennyiben nem ő vesz részt a minősítésben)

Intézményvezető feladatai a minősítés során 5. Látogatás előkészítése A minősítés zavartalan körülményeinek biztosítása Helyiség szakmai megbeszélésre, egyeztetésre portfólióvédésre Technikai feltételek biztosítása, internet kapcsolat, projektor, szkenner, nyomtató, Személyi feltételek informatikus, technikus

Intézményvezető feladatai a minősítés során 6. A látogatás napjának előkészítése a minősítő bizottság elnökének és az intézmény vezetőjének meg kell állapodni: A minősítés kezdési időpontjáról A foglalkozások előtti megbeszélések helyéről, időtartamáról (15 perc), A minősítendő pedagógus meglátogatandó óráinak/foglalkozásainak fajtájáról a pedagógus portfólió-védésének helyéről idejéről, körülményeiről (60 perc), A védést követő bizottsági tagok egyeztetésének helyéről, idejéről, körülményeiről

Intézményvezető feladatai a minősítés során 7. Az eljárás zárása Az elkészült dokumentumok iktatása Az elkészült dokumentumok, jegyzőkönyvek archiválása Az iktatott eredeti dokumentumok törvényben előírt határideig történő megőrzése Következmény: A minősített pedagógus a minősítést követő naptári év január 1-től magasabb besorolásba kerül

Az intézményi delegált feladatai Felveszi a kapcsolatot a minősítő bizottság elnökével, egyeztet a minősítési eljárás feladatairól A kijelölt látogatás előtt 30 nappal megkezdi a minősítendő pedagógus portfóliójának áttekintését az eljárásrendnek megfelelően a kompetenciák és indikátorok meghatározásai szerint értékeli azt. Kérdéseket fogalmaz meg a portfólió tartalma alapján a pedagógus kompetenciájának bizonyításához, melyet 9 nappal a védés előtt az informatikai felületen rögzít. A portfólió értékelését a védés előtti napon lezárja

Az intézményi delegált feladatai Részt vesz az óra/ foglalkozáslátogatás előtti megbeszélésen Részt vesz az óra/ foglalkozáslátogatáson, és az azt követő szakmai megbeszélésen, értékelésen, ahol véleményt nyilváníthat Részt vesz a pedagógus portfóliójának védésen, a szakmai megbeszélésen Az előzetes értékelés pontszámait a védés alapján módosíthatja Áttekinti és aláírja az eljárásról készült jegyzőkönyvet

Az E portfólió előzetes értékelése 1 A portfólió értékelés lépései Ismerkedés A teljes portfólió áttekintése: formai követelmények, dokumentumok megléte összbenyomás kialakítása a pedagógus tevékenységéről Pedagógus profil kialakítása A pedagógus elkötelezettségének, hivatástudatának feltérképezése szakmai életút elkötelezettség,önazonosság Esettanulmány: nevelői attitűd megállapítása

Az E portfólió előzetes értékelése 2 Intézményi környezet megismerése Tanulói összetétel, családi háttér, HH, SNI, BTM gyermekek aránya, feltételrendszer, infrastruktúra gyermek-fejlesztési stratégia nevelési/oktatási stratégia egymással összhangban van-e?

Az E portfólió előzetes értékelése 3 Dokumentumelemzés A nevelő oktató tevékenység egységes dokumentumainak kompetencia alapú értékelése indikátorok pontozásához információk gyűjtése (0-3 pont) A reflexiók néha többet árulnak el a pedagógus kompetenciájáról mint maga a dokumentum amihez készítette. Ezért egységbe kell kezelni a tervezési és megvalósítási dokumentumokat. Összegző értékelés A pedagógus kompetenciáinak összegző értékelése van-e kompetencia, amihez a dokumentumok nem szolgáltattak kellő információt, kérdések megfogalmazása

Felmerülhető problémák Nem megfelelő dokumentumok Fénykép, videó név megjelenése a feltöltött dokumentumban Nem megfelelő tartalmú dokumentumok Egy dokumentum többszöri feltöltése Megoldás: Az elnök jelzi a problémát a pedagógusnak → →A pedagógus a javított pótlásra szánt dokumentumokat eljuttatja a bizottság elnökének, papír alapon elviszi a védésre → →A javítást, a pótlást az elnök rögzíti a portfólió védési jegyzőkönyvben → →A javító, pótló dokumentumokat a jegyzőkönyv mellékleteként vissza kell tölteni a felületre

Felmerülhető problémák Plágium gyanú kezelése a szakértő a megállapítást követően felszólítja a pedagógust e- mailben a dokumentum cseréjére, javítására a szakértő a hiánypótlás kéréséről értesíti a bizottság tagjait a pedagógus a javított/új dokumentumot elektronikus úton megküldi a szakértőnek a pedagógusnak a védés során van lehetősége a magyarázatra, az adott dokumentummal kapcsolatos saját tevékenység bemutatására a bizottság a portfólió védési jegyzőkönyvben rögzíti a javítás kérés tényét és a döntés eredményét, valamint a javított dokumentumokat mellékletként csatolják a portfólió védési jegyzőkönyvhöz Megtörténik az óra/foglalkozáslátogatás, valamint a portfólió védése. Ha a hiánypótlás elmarad, minden indikátorhoz 0 értéket kell rögzíteni, a minősítés eredménytelen. A szakértők kiemelten figyelnek az értékelés során, hogy megtörténte-e a nem önálló szellemi termék értelmezése, aktualizálása a pedagógus saját munkájára vetítve.

„Tanuld meg a játékszabályokat, aztán már csak játszanod kell a csapatban, persze mindenkinél jobban” (A. Einstein) Virágné Nagy Éva mesterpedagógus Közoktatási szakértő KÖSZOE alelnök