Logo Országos Számítástechnikai Tanulmányi Verseny

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
M OBILROBOT - PROGRAMOZÓ VERSENY Készítette: Szomjas Oroszlánok Team.
Advertisements

A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
KIÜRÍTÉS. ÁLTALÁNOS ELŐÍRÁSOK A kiürítésre számításba vett útvonalon körforgó, toló, billenő és emelkedő zsalus rendszerű, valamint csak fotocella elven.
Készítette: Gondos Borbála
TÖRTÉNELEM ÉRETTSÉGI A VIZSGA LEÍRÁSA VÁLTOZÁSOK január 1-től.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
Informatikai tanulmányi verseny.  A Debreceni Suliszervíz Oktatási és Szakértői Iroda hirdeti meg.  Iskolai, regionális, országos fordulók  évfolyamos.
Nyitó szakértői találkozó. "C" komponens-informatika Készítette: Farkas László január.28.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
TARTALOM BREVIÁRIUM – RÖVID MAGYARÁZATOK NÉGY ESZKÖZ BERUHÁZÁSTERVEZÉS ÉS -MENEDZSMENT Bevezetés Főszereplők Az eszközök Tanulság ESZKÖZÖK és ERŐFORRÁSOK.
AZ INFORMATIKA LOGIKAI ALAPJAI INCK401 Előadó: Dr. Mihálydeák Tamás Sándor Gyakorlatvezető: Kovács Zita 2016/2017. I. félév Tudnivalók.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
avagy a háromszög technika
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
TEROTECHNOLÓGIA Az állóeszközök újratermelési folyamata.
időskorban felmerülő Problémák és megoldásmódok
Széchenyi Programirodák szervezete és működése
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Számítógépes szimuláció
vizuális megismerés – vizuális „nyelv” vizuális kultúra
TÁMOP / „A hátrányos helyzetűek foglalkoztathatóságának javítása (Decentralizált programok a konvergencia régiókban)”
Gyűjtőköri szabályzat
2017. Szeptemberében induló képzések
Kompetenciamérés a Szakiskolai Fejlesztési Program II. keretében 2007
Zrínyi Ilona Elevi: Kajcsa Mónika si Mihály Denissza
A matematikatanítás aktuális kérdései február
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Kockázat és megbízhatóság
Kockázat és megbízhatóság
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
szakmai referens, országos versenyszervező
Struktúra predikció ápr. 6.
A kétszintű érettségi.
A szaktanácsadásról.
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Konferenciája
Projektmunka Földrajzolok
Adatbázis-kezelés (PL/SQL)
„Út a munkához”program
2. Bevezetés A programozásba
Közigazgatási alapvizsga a Probono rendszerben
középfokú felvételi eljárás
„Mindegy, hogy képességeid mekkorák, fő, hogy a tőled telhető legjobbat formáld belőlük és általuk.” (Weöres Sándor)
Nyílt nap Iskola neve Dátum.
Kalickás forgórészű aszinkronmotor csillag-delta indítása
Készítette: Sinkovics Ferenc
Cégnév….. KAIZEN AKCIÓ A ….. TERÜLETEN
A villamos installáció problémái a tűzvédelem szempontjából
Környezeti Kontrolling
2010. I-IV. hónap közlekedési baleseti statisztikája,
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Új pályainformációs eszközök - filmek
Összeállította: J. Balázs Katalin
Dr. Bánky Tamás Építésfelügyeleti szakmai nap július 5.
A számítógép története
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
A szállítási probléma.
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
Binomiális fák elmélete
Matematika II. 5. előadás Geodézia szakmérnöki szak 2015/2016. tanév
Ki mit tud?- művészeti nap december 15. szombat
Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ
Intézményi szülői munkaközösségi értekezlet
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
Algoritmusok.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
A tehetséggondozás kihívásai
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Előadás másolata:

Logo Országos Számítástechnikai Tanulmányi Verseny

Korcsoportok, fordulók I. korcsoport: 3-4. osztályosok II. korcsoport: 5-6. osztályosok III. korcsoport: 7-8. osztályosok IV. korcsoport: 9-10. osztályosok Iskolai Regionális Országos

Pontozás Iskolai forduló Regionális forduló Országos forduló maximum 100 pontot lehet kapni, ebből legfeljebb 25 pontot visz tovább a versenyző a regionális fordulóba Regionális forduló maximum 75 pontot lehet szerezni, az iskolai fordulóból hozott maximális 25 ponttal együtt 100 pontot kaphat és 25 pontot vihet tovább a versenyző az országos fordulóba Országos forduló Maximum 75 pontot lehet összeszedni, a helyezési sorrend megállapításához, ehhez adják hozzá a regionális fordulóból hozott maximum 25 pontot.

Iskolai forduló A 2 órás első forduló elsősorban a tanulók analizáló képességét teszi próbára, két részben: Az első 60 percben papíron, számítógép használata nélkül: 3-4 kisebb feladat (algoritmus- vagy programrészlet, működési vázlat) mit rajzol? milyen feltételek mellett működik? mi hiányzik belőle? mire használjuk a paramétereket? megoldja-e a kitűzött feladatot? A másik 60 percben 2-3 egyszerű feladatot kell megoldani számítógépen.

Regionális forduló A második fordulóban három-négy kisebb, konstruáló, szintetizáló jellegű feladatot kell megoldani IBM PC számítógépen. A rendelkezésre álló idő 2 óra. Csak a futási eredményt értékelik, nem pedig a megírt program szövegét.

Országos forduló 3-4 már komolyabb, konstruáló, szintetizáló jellegű feladatot kell megoldani A rendelkezésre álló idő 3 óra. A versenyzőknek e nagyobb lélegzetű feladat(ok) megoldását meg kell tervezniük. A programo(ka)t meg kell írniuk. Számítógépet használva fel kell éleszteniük.

Szükséges ismeretek A Logo nyelv grafikai utasításainak ismerete. (I.) A Logo-szerű gondolkodásmód, Logo-szerű algoritmusok megértési és végrehajtási képessége. (I.) Elemi és összetett alakzatok megrajzolása, eljárások használata, eljárások paraméterezése. (I.) Ábrák eltolása, nagyítása, elforgatása. (I.) Sokszögek, csillagok, körök, körívek rajzolása. (I.) Sorminták, területminták (mozaikok) rajzolása. (I.) Zárt területek befestése. (I.) Rekurzív ábrák (fák, indák, spirálok, fraktálok) rajzolása. (II.) Érzékelős teknőc alkalmazása. (III.) A Logo nyelv szövegkezelő függvényei, alkalmazásuk szöveg-feldolgozási feladatokban. (III.) A Logo nyelv rajzolási és szövegkezelési lehetőségeinek összekötése: szöveges paraméterrel vezérelt rajzolás. (III.)

Használható szoftvereszközök Comenius Logo APC Logo Logowriter PC Logo Semmilyen írásos segédeszköz nem használható.

Részvételi adatok

Hasznos oldalak Leírások: http://logo.inf.elte.hu http://tehetseg.inf.elte.hu Mintafeladatok: http://www.oki.hu/oldal.php?tipus=cikk&kod=informatika-dancso-tehetseggondozas