KPSzTI Mészáros Istvánné

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A pedagógusok minősítési rendszere
Advertisements

Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Művelődési tevékenységek / szolgáltatások a településeken
Gyermekvédelmi igazgatás – gyámügyi ismeretek
AKTUÁLIS FELADATOK A TANÜGYIGAZGATÁSBAN
26. § (1) A Hivatal a köznevelési intézmény és fenntartója ellenőrzésére jogosult szervek számára a KIR honlapján zárt rendszert biztosít annak érdekében,
A PEDAGÓGUS ÉLETPÁLYAMODELL
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Molnár László tanügy-igazgatási igazgatóhelyettes BPI
ERUDITIO Kft. Az oktatás jogi környezetének változásai és a következmények évi CXC. törvény a nemzeti köznevelésről Szegedi György szakmai vezető.
1Tanügyigazgatás aktualitásai. Szakmai területet érintő szabályozás •Pedagógiai programPedagógiai •Gyakornoki szabályzatGyakornoki Szervezeti működés,
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8
ÓVODÁK MŰKÖDÉSE 2013.
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
A kormányhivatal közoktatási feladatai és az új oktatási koncepció
Az oktatásigazgatás aktuális kérdései
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
A pedagógusminősítési rendszer
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
1 A KÖZOKTATÁSI ÁGAZATOT ÉRINTŐ JOGSZABÁLYVÁLTOZÁSOK április 2. Hujber Ildikó vezető főtanácsos.
Csillag Ferenc MFPI közoktatási szakértő
Méltányossági elvek a közoktatásban
Oktatási reform – 2007 Dr. Hiller István
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Közoktatási feladatok teljesítése: - nevelési-oktatási intézmény; - pedagógiai szakszolgálat; - pedagógiai szakmai szolgáltató. Intézkedési terv.
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Állam munkavédelmi feladatai
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Tanévkezdő tájékoztató konferencia Brassói Sándor főosztályvezető EMMI Köznevelés-irányítási Főosztály 2013 augusztus.
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő tanulók ellátása a jogszabályi előírások alapján Ammerné Nagymihály Emília közoktatási szakértő.
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Készítette: Gellénné dr. Nagy Valéria igazgató
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
Szakál Ferenc Pál EMMI Köznevelés-fejlesztési Főosztály
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
A szabályozás előzményei
Jogszabályi változások, aktuális feladatok Partnerség és együttműködés az informatikai támogató rendszer bevezetéséhez kapcsolódóan Emberi Erőforrások.
Buczkóné Pásztor Melinda Megyei Pedagógiai Szakszolgálat
Biztos Kezdet Gyerekházak
Fejér Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztály
A KÖZOKTATÁSI TÖRVÉNYEK A MINDENNAPOK GYAKORLATÁBAN április 2. Pölöskei Gáborné regionális igazgató.
A PEDAGÓGUS KÖTELESSÉGEI ÉS JOGAI
Készítette: Kovács Ferencné
A nemzeti felsőoktatási törvényről Kaposi József 2015.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
Dalton-tervvel a tehetségekért Kisalföldi Tehetségsegítő Tanács „Fókuszban a tehetségek”
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Farkasné Egyed Zsuzsanna. Fejlesztő nevelés színterei évi CXC. Törvény a nemzeti köznevelésről 5. § (1) A köznevelési intézményekben folyó pedagógiai.
A tankerületi szakértői bizottsági tevékenység feladatai
A Fejér Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Bicskei Tagintézménye
A pedagógusok előmeneteli rendszere, a portfólió szerepe
Barcsák Marianna KPSZTI
Szakszolgálati feladatellátás a JNSZMPSZ Kunhegyesi Tagintézményben
DARUS a gyermekekért.
KPSZTI pedagógiai-szakmai szolgáltató
Közoktatási vezető 3.2. Zalaegerszeg 2013.március 08.
Tankönyvellátás és iskolai könyvtár
Közoktatási alapismeretek
VÁLTOZÁSOK címszavakban.
Tanévkezdő 2013/14.
Tájékoztatás jogszabály változásokról
Horváth Cz. János Személyes adatok kezelése az intézményben
tanév Iskolanyitogató
Közalkalmazottak besorolása, illetménye, pedagógusokra vonatkozó új munkajogi szabályok, előmeneteli rendszer.
Előadás másolata:

KPSzTI 2012.04.17. Mészáros Istvánné Mi várható? A nemzeti köznevelésről szóló 2011.évi CXC.tv. KPSzTI 2012.04.17. Mészáros Istvánné

A kora gyermekkori nevelés és gondozás színvonala Európai Bizottság Közleménye (2011.02.17.) Tartalmi szabályozók Munkaerő kompetenciája A koragyermekkori nevelés és gondozás irányítása Tagállamok együttműködése Elérhető koragyermekkori nevelés és gondozás A koragyermekkori nevelés és gondozás színvonala Bizottság támogatása KPSzTI 2012.04.17. Mészáros Istvánné

A 2011.évi CXC. Tv a nemzeti köznevelésről „1§.2.) A köznevelés közszolgálat, amely a felnövekvő nemzedék érdekében a magyar társadalom hosszú távú fejlődésének feltételeit teremti meg, és amelynek általános kereteit és garanciáit az állam biztosítja. „ „3§.(6) A köznevelés kiemelt feladata az iskolát megelőző kisgyermekkori fejlesztés, továbbá a sajátos nevelési igényű és a beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő gyermekek, tanulók speciális igényeinek figyelembevétele, egyéni képességeikhez igazodó, legeredményesebb fejlődésük elősegítése, a minél teljesebb társadalmi beilleszkedés lehetőségeinek megteremtése.” „3§.9) A köznevelés rendszerének alapegységei a szakmai önállósággal rendelkező intézmények. Munkájuk minőségét, demokratikus és jogszerű működésüket törvényi szabályozás és állami ellenőrzés biztosítja. „ KPSzTI 2012.04.17. Mészáros Istvánné

KPSzTI 2012.04.17. Mészáros Istvánné „5§a) az óvodai nevelés szakasza, amely a gyermek hároméves korában kezdődik, és addig az időpontig tart, ameddig a gyermek a tankötelezettség teljesítését meg nem kezdi,” 2014. Szeptember 1. „8. § (1) Az óvoda a gyermek hároméves korától a tankötelezettség kezdetéig nevelő intézmény. Az óvoda felveheti azt a gyermeket is, aki a harmadik életévét a felvételétől számított fél éven belül betölti, feltéve, hogy minden, a településen, fővárosi kerületben, vagy ha a felvételi körzet több településen található, az érintett településeken lakóhellyel, ennek hiányában tartózkodási hellyel rendelkező hároméves és annál idősebb gyermek óvodai felvételi kérelme teljesíthető. (2) A gyermek abban az évben, amelynek augusztus 31. napjáig a harmadik életévét betölti, a nevelési év kezdő napjától legalább napi négy órában óvodai foglalkozáson vesz részt. A jegyző - az egyházi és magán fenntartású intézmények esetében a fenntartó - a szülő kérelmére és az óvodavezető, valamint a védőnő egyetértésével, a gyermek jogos érdekét szem előtt tartva, az ötödik életév betöltéséig felmentést adhat a kötelező óvodai nevelésben való részvétel alól, ha a gyermek családi körülményei, képességeinek kibontakoztatása, sajátos helyzete indokolja. 2014. Szeptember 1. KPSzTI 2012.04.17. Mészáros Istvánné

KPSzTI 2012.04.17. Mészáros Istvánné 20. § (10)Ha a települési önkormányzat nem köteles bölcsődét működtetni és a gyermekek száma nem teszi lehetővé az óvodai és bölcsődei csoport külön-külön történő létrehozását, egységes óvoda-bölcsőde hozható létre a legalább második életévüket betöltött, továbbá az óvodai nevelésben ellátható gyermekek közös neveléséhez. 2014. Szeptember 1. Családi napközi? „„12.kiemelt figyelmet igénylő gyermek, tanuló: különleges bánásmódot igénylőgyermek, tanuló: a) sajátos nevelési igényű gyermek, tanuló, ab) beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő gyermek, tanuló, ac) kiemelten tehetséges gyermek, tanuló, a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló törvény szerint hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű gyermek, „ KPSzTI 2012.04.17. Mészáros Istvánné

KPSzTI 2012.04.17. Mészáros Istvánné „45. §(1)A gyermek abban az évben, amelynek augusztus 31. napjáig a hatodik életévét betölti, legkésőbb az azt követő évben(3)tankötelessé válik. „ „Az a gyermek, akinek esetében azt a szakértői bizottság javasolja, további egy nevelési évig az óvodában részesül ellátásban, és ezt követően válik tankötelessé. A tankötelezettség teljesítése a tanév elsőtanítási napján kezdődik. „ „Ha a gyermek az iskolába lépéshez szükséges fejlettséget korábban eléri, a kormányhivatal a szülő kérelmére szakértői bizottság véleménye alapján engedélyezheti, hogy a gyermek hatéves kor előtt megkezdje” az iskolát. (4) A tankötelezettség kezdetéről az óvodavezetője, ha a gyermek nem járt óvodába az iskolaérettségi vizsgálat alapján a szakértői bizottság,az óvoda, az iskola vezetője vagy a szülő kezdeményezésére az iskolaérettségi vizsgálat alapján a szakértői bizottság dönt. 2012/2013 nevelési évet érint először 2013 január 01. KPSzTI 2012.04.17. Mészáros Istvánné

KPSzTI 2012.04.17. Mészáros Istvánné A köznevelési intézmény működésére, belső és külső kapcsolataira vonatkozó rendelkezéseket a szervezeti és működési szabályzat (a továbbiakban: SZMSZ) határozza meg. Az óvoda házirendje a gyermeki jogok és kötelességek gyakorlásával, a gyermek óvodai életrendjével kapcsolatos rendelkezéseket állapítja meg. - előírhatja az óvodába, a gyermekek, által bevitt dolgok öltözőben való elhelyezését vagy a bevitel bejelentését. - az óvodába járáshoz, nem szükséges dolgok bevitelét megtilthatja, korlátozhatja vagy feltételhez kötheti. intézmény SZMSZ-ét, a nevelési-oktatási intézmény házirendjét nevelési-oktatási intézményben a nevelőtestület, az óvodaszék véleményének kikérésével fogadja el. érvénybelépéséhez, amelyekből a fenntartóra többletkötelezettség hárul, a fenntartó egyetértése szükséges. Az SZMSZ és a házirend nyilvános. SZMSZ-ében és házirendjében a fenntartó egyház tanításával összefüggő viselkedési és megjelenési szabályokat, kötelességeket, jogokat és hitéleti tevékenységet írhat elő, az f) pont szerint meghatározott kötelességek megszegése, elmulasztása miatt a gyermek, tanuló és a pedagógus ellen fegyelmi eljárás indítható, KPSzTI 2012.04.17. Mészáros Istvánné

KPSzTI 2012.04.17. Mészáros Istvánné 26§.1. A pedagógiai program Az óvodában, pedagógiai program szerint folyik. A pedagógiai programot a nevelőtestület fogadja el és az óvodavezető hagyja jóvá. A pedagógiai program azon rendelkezéseinek érvénybelépéséhez, amelyekből a fenntartóra többletkötelezettség hárul, a fenntartó egyetértése szükséges. A pedagógiai programot nyilvánosságra kell hozni. 2012.szeptember 01 32 §. Ha a nevelési-oktatási intézményt egyház tartja fenn:pedagógiai programjába beépítheti a vallási, világnézeti elkötelezettségnek megfelelő ismereteket, helyi tantervébe a fenntartó egyház tanításának megfelelő tartalmú hitoktatást építhet be, „5§.2.Az óvodai nevelés alapelveit az Óvodai nevelés országos alapprogramja határozza meg. Az óvodák az Óvodai nevelés országos alapprogramja alapján készítik el helyi pedagógiai programjukat.” Ha a nevelési-oktatási intézményt egyház tartja fenn:a nevelési-oktatási intézmény SZMSZ-e, házirendje, valamint a nevelési-oktatási intézmény pedagógiai programja a fenntartó jóváhagyásával válik érvényessé. KPSzTI 2012.04.17. Mészáros Istvánné

KPSzTI 2012.04.17. Mészáros Istvánné Alkalmazottak az óvodában - Óvodavezető (intézményenként 1) Intézményvezető heti óraszáma - Óvodavezető-helyettes (50 fő alatt --,51-200 fő 1, 201-500 2) - Óvodapedagógus (óvodai munkaideje) - Óvodatitkár intézményenként 1 (100 fő fölött, és 450 gyermekenként) - Dajka csoportonként 1 - Gondozónő és takarító intézményenként 1 (és telephelyenként, ha legalább 3 csoport van) - Pedagógiai asszisztens 1 (3 csoportonként) - óvodapszichológus 0,5 (1-500 főig) pszichopedagógus fenntartói döntés alapján - Fejlesztőpedagógus/gyógypedagógus/logopédus - Rendszergazda (intézményenként 1) Változik a bérek finanszírozása 2013.szeptember 1 KPSzTI 2012.04.17. Mészáros Istvánné

KPSzTI 2012.04.17. Mészáros Istvánné 64.§. A pedagógus-munkakörben foglalkoztatott a munkakör ellátásához e törvényben előírt iskolai végzettség, valamint állam által elismert szakképesítés, szakképzettség,…, minősítő vizsga és a minősítési eljárás keretében elnyert minősítés alapján 2013.szeptember Gyakornok, Pedagógus I., Pedagógus II., Mesterpedagógus, Kutatótanár, fokozatokat érheti el. A pedagógusok minősítő vizsgáját és minősítési eljárását a kormányhivatal szervezi. ………….. - a pedagógus a kormányhivatalnál jelentkezik. A minősítési eljárás során minden pedagógusra egységes, nyilvános szabályok vonatkoznak. A minősítő bizottság a jogszabályokban és a pedagógus munkaköri leírásában megfogalmazott kötelezettségek teljesítését vizsgálja. KPSzTI 2012.04.17. Mészáros Istvánné

KPSzTI 2012.04.17. Mészáros Istvánné A pedagógus hétévenként legalább egy alkalommal – jogszabályban meghatározottak szerint – továbbképzésben vesz részt. Megszüntethető – munkaviszony esetében felmondással, közalkalmazotti jogviszony esetében az alkalmatlanság jogcímén történő felmentéssel – annak a pedagógusnak a munkaviszonya, közalkalmazotti jogviszonya, aki a továbbképzésben önhibájából nem vett részt, vagy tanulmányait nem fejezte be sikeresen. Az első továbbképzés az első minősítés előtt kötelező. Mentesül a továbbképzési kötelezettség alól az a pedagógus, aki betöltötte az 55. életévét. Nem kell továbbképzésben részt venni annak a pedagógusnak, aki pedagógus-szakvizsgát tett, a vizsgák letétele utáni hét évben. KPSzTI 2012.04.17. Mészáros Istvánné

KPSzTI 2012.04.17. Mészáros Istvánné óvodai csoportlétszámok 8 (szülők kérésére, 3 év felett) 13 minimális 20 átlagos 25 maximális Az óvodai csoportra, iskolai osztályra megállapított minimális és maximális létszámtól akkor lehet eltérni, ha nevelési, tanítási év során gyermek átvétele, felvétele miatt indokolt. 2013. szeptember 1. A KIR működtetője oktatási azonosító számot ad ki annak, aki óvodai jogviszonyban áll, 2012.szeptember KPSzTI 2012.04.17. Mészáros Istvánné

KPSzTI 2012.04.17. Mészáros Istvánné A nevelési-oktatási intézménynek gondoskodnia kell a rábízott gyermekek, tanulók felügyeletéről, a nevelés és oktatás egészséges és biztonságos feltételeinek megteremtéséről, a gyermekek, tanulók rendszeres egészségügyi vizsgálatának megszervezéséről, ennek keretében különösen, hogy az óvodába járó gyermek, valamint a tankötelezettség végéig az általános iskolába, középfokú iskolába járó tanuló évenként legalább egyszer fogászati, szemészeti és általános szűrővizsgálaton vegyen részt. KPSzTI 2012.04.17. Mészáros Istvánné

KPSzTI 2012.04.17. Mészáros Istvánné A nevelési-oktatási intézményvezetői megbízás Többcélú intézményben intézményvezetői megbízást az kaphat, aki bármelyik, az intézmény által ellátott feladatra létesíthető intézmény vezetői megbízásához szükséges feltételekkel rendelkezik. A köznevelési intézmény vezetője 69. § (4) A nevelési-oktatási intézményvezető munkáját a nevelőtestület és a szülők közössége a vezetői megbízásának második és negyedik évében személyazonosításra alkalmatlan kérdőíves felmérés alapján értékeli. Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés az intézményvezető munkájának ellenőrzése és értékelése során a kérdőíves felmérés eredményét is figyelembe veszi. (5) A nevelési-oktatási intézmény vezetője munkaideje felhasználását és beosztását, az 5. mellékletben foglalt tanórák, foglalkozások megtartásának kötelezettségén kívül maga jogosult meghatározni KPSzTI 2012.04.17. Mészáros Istvánné

KPSzTI 2012.04.17. Mészáros Istvánné 75. § (1) A kormányhivatal a megye területén működő helyi önkormányzatok véleményének kikérésével és közreműködésével feladatellátási, intézményhálózat-működtetési és köznevelés-fejlesztési tervet készít (2) A kormányhivatal a köznevelés-fejlesztési tervet legalább ötévente értékeli, és szükség szerint módosítja. (2) Az oktatásért felelős miniszter a) rendszeresen, de legalább ötévenként értékeli – az általa létrehozott tanács közreműködésével – az Óvodai nevelés országos alapprogramja és a Nat bevezetésével és alkalmazásával kapcsolatos tapasztalatokat, szükség esetén kezdeményezi a Kormánynál a szükséges módosítást, KPSzTI 2012.04.17. Mészáros Istvánné

KPSzTI 2012.04.17. Mészáros Istvánné 79. § (1) Az oktatásért felelős miniszter egyes külön jogszabályban meghatározott feladat- és hatásköreit az oktatásért felelős miniszter köznevelési feladatkörében eljáró, kormányrendeletben kijelölt központi hivatala útján látja el. (2) A kormányhivatal hatósági ellenőrzés keretében vizsgálja a köznevelési intézmény jogszabályi feltételeknek megfelelő működését. 85. § (2) A fenntartó tanévenként legfeljebb egy alkalommal kötelezheti az intézményvezetőt arra, hogy az intézmény tevékenységéről átfogó módon beszámoljon. (3) A fenntartó a honlapján, annak hiányában a helyben szokásos módon nyilvánosságra hozza a nevelési-oktatási intézmény munkájával összefüggő értékelését. KPSzTI 2012.04.17. Mészáros Istvánné

KPSzTI 2012.04.17. Mészáros Istvánné 49. A köznevelési intézmény ellenőrzése 86. § (1) A köznevelési intézmény ellenőrzése lehet a) pedagógiai-szakmai, b) törvényességi, c) Hatósági ellenőrzés. (3) Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés célja a pedagógusok munkájának külső, egységes kritériumok szerinti ellenőrzése és értékelése a minőség javítása érdekében. Az ellenőrzés kiterjed fenntartótól függetlenül minden köznevelési intézményre. (4) Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés különösen az óra- és foglalkozáslátogatás, a megfigyelés, az interjú és a pedagógiai dokumentumok vizsgálata módszereit alkalmazza. Az intézmény ellenőrzését legalább három, a jogszabályi feltételek szerint kijelölt köznevelési szakértőből álló csoport végzi. A szakértői csoport intézkedésre nem jogosult, megállapításait, javaslatát jegyzőkönyvben rögzíti. KPSzTI 2012.04.17. Mészáros Istvánné

KPSzTI 2012.04.17. Mészáros Istvánné Minőségbiztosítás Minőségfejlesztés Minőségirányítás Pedagógus teljesítményértékelése Pedagógus minősítése Pedagógus életpályamodell KPSzTI 2012.04.17. Mészáros Istvánné

KPSzTI 2012.04.17. Mészáros Istvánné Köszönöm a megtisztelő figyelmet! KPSzTI 2012.04.17. Mészáros Istvánné