A viselkedés és az iskolaérettség kapcsolata

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A gyermeki viselkedés pszichés zavarai
Advertisements

A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Jánosi Beatrix szeptember 08.
Szülői elégedettség mérés eredménye
KÉSZÍTETTE: CSORDÁS SÁNDORNÉ
TÁMOP /A Személyiség kialakulása, fejlődése.
Kis csoport szeptember
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
Hatékonyság, eredményesség, méltányosság a köznevelési rendszerben:
Életünk lenyomata gyermekeink lelkén
(Familiaris Consortio 17.). 1.0 A SZEMÉLYEK KÖZÖSSÉGÉNEK MEGVALÓSÍTÁSA SEGÍTSÉG, TÁMOGATÁS AKADÁLY, GÁT 1,1Egy férfi és egy nő életre szóló, felbonthatatlan.
Ideális – Valóságos – Sugallt Dányi Zoltán ref. lelkipásztor, pasztoral - pszichológus Budapest
Szentlélek jöjj, a világ vár!. Egység Lelke Béke Lelke.
A kisgyermekkori zenei nevelés jelentősége és alapelvei
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
CSALÁD.
CSALÁDI SZOCIALIZÁCIÓ
Az óvoda és az iskola együttműködésének megvalósulása a Naprakészség TIOK-ban Mérleg.
Erkölcsi nevelés, mint az óvodai nevelési feladatok egyike
„A kultúra azért különlegesen szép terméke az emberi viselkedésnek, mert egyedi és megismételhetetlen. Minden igaz közösség egyszeri jelenség. A kultúra.
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
A Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon KÜLDETÉSNYILATKOZATA MUNKAANYAG: az augusztus i csoportmunkák, a vezetőségi együttgondolkodás,
Különbözőek vagyunk!.
ÁRVÁK A szülőktől kapott „uticsomag” tartalma: A biztonság érzése
NEVELÉS A CSALÁDBAN.
Albert István Téri Napovi Kisvaszar
Készítette: Lengyelné Bencsik Judit
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Nevelés és nevelői attitűdök
1. osztályos példa Bubernik Eszter
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
Dr. Szabó-Thalmeiner Noémi. Nevelő Szaktanár Hivatalnok Szakmai szervezet tagja Családtag Barát (nő) rokon szülő gyermek testvérházastárs …
Prevenció Tudatos előkészület a sikeres iskolakezdéshez.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Jelen és jövő A Budaörsi Nevelési Tanácsadóban. Mi történik a Nevelési Tanácsadóban? Vizsgálunk Szakvéleményt írunk Terápiát végzünk, gyógyítunk (rajz,
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Budapesti Ward Mária Általános Iskola
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Módszertan A pedagógus feladatai. Útkereső tanulók Az erkölcstan a tanulókra nem közlések befogadóiként, hanem a tanulási folyamat aktív – gondolkodó,
Szeretettel köszöntöm
Inklúzív nevelés Magyarországon
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Óvodai nevelés országos alapprogramjáról
Tehetséggondozás színesen
Kereszténység - nevelés
Ének, zene, énekes játék, gyermektánc (2012!)
PARTNERSÉG AZ OKTATÁSBAN… HAJDÚSZOVÁT MÁJUS 17.
BIHARINÉ dr. KREKÓ ILONA főiskolai docens
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Barátság Készítette: Kovács Mária.
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki, ha nem tud addig tartani, amíg megnövök, hanem guggoljon ide mellém, ha nemcsak hallani, de érteni is akar, hogy.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
A láthatatlant megadni
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
Hogyan lesznek növendékeink iskolaérett gyermekek?
A gyermekek nevelésének megerősítése (VII. fejezet)
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki,
A dajka a nevelés folyamatában
Értékek.
Hitünk alakulása, mindennapi életünk a katolikus óvodában
Minőségfejlesztési munkacsoport KPSZTI Április 17-
ÉRTÉK, ESZMÉNY, NORMA A NEVELÉSBEN
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
DRÁMAPEDAGÓGIA ÓVODAPEDAGÓGUSI SZEMMEL
VALLÁSOS ÉS ERKÖLCSI NEVELÉS A KATOLIKUS ÓVODÁKBAN
AZ ÓVODÁS GYERMEK ÉS AZ ERKÖLCS
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

A viselkedés és az iskolaérettség kapcsolata KPSZTI, VEN munkacsoport, Szerepi Imréné 2015. 02. 19.

Jogszabályi megfogalmazás NKT. 1.§ (3); 3.§ (2) KPSZTI, VEN munkacsoport, Szerepi Imréné 2015. 02. 19.

Miben segíthetnek egymásnak? A célok ismertetése Kölcsönös bizalom kialakítása Érdeklődés és tájékoztatás Együttnevelés Azonos elvárások, követelmények – Erősítik egymást Mintaadás (beszéd, reakció, problémamegoldás, stílus, szeretet …) Következetesség Ellenőrzés/értékelés KPSZTI, VEN munkacsoport, Szerepi Imréné 2015. 02. 19.

Testvérkapcsolatok és szocializáció Együtt, vagy külön kérdése Egymás támogatása Nyitás a társak felé Értékek – nem vagyunk egyformák KPSZTI, VEN munkacsoport, Szerepi Imréné 2015. 02. 19.

A szocializációt segítő területek Játék Alkalmazkodóképesség, alá/fölérendeltség elfogadása Verselés, mesélés Pozitív érzelmek, akarati tulajdonságok Ének, zene, énekes játék, gyermektánc Zenei képességek fejlődése Rajzolás, festés, mintázás, kézi munka Érzelmek kifejezése, mozgásábrázolás, együttműködés a cél érdekében Mozgás, Szabályok, csapatszellem, erkölcsi tulajdonságok Külső világ tevékeny megismerése Érdeklődés, természet szeretete, védelme, ünnepek, hagyományok Munka Másokért végzett munka, kitartás, akarat KPSZTI, VEN munkacsoport, Szerepi Imréné 2015. 02. 19.

A hit, mint a lelki fejlődés elősegítője Érzelmi nevelés: érzelmi biztonságot nyújtó szeretetteljes családias légkör Cselekvő törődés / másikra való odafigyelés Felelősség Tisztelet A hit alapozása Személyes példa Gyerek felé Szülő felé KPSZTI, VEN munkacsoport, Szerepi Imréné 2015. 02. 19.

Istenkép és szocializáció Katolikus nevelésünk célja Katolikus kisközösségek létrehozása (pl. szülők közössége) Egyházhoz kapcsolás Katolikus értékek mentén történő nevelés Annak alapozása a növendékben, amit Isten beléteremtett   A nevelési alapelvek Katolikus nevelés A teljes személyiségre való odafigyelés Közösségi nevelés Mária-tisztelet Magyarságtudat alapozása KPSZTI, VEN munkacsoport, Szerepi Imréné 2015. 02. 19.

Köszönöm a figyelmet! KPSZTI, VEN munkacsoport, Szerepi Imréné 2015. 02. 19.