Erdészeti igazgatási eljárások a vagyongazdálkodás összefüggésében

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Gazdasági vezetői jogállás Dr. Kőszegfalvi Edit. VEZETŐI FELADAT MUNKAVISZONYBAN 500 millió forintos bevétel, finanszírozási szerződéssel rendelkező eü.
Advertisements

A HELYI ÉS A TELEPÜLÉSI ADÓRENDELETEK SZABÁLYOZÁSÁNAK EGYES KÉRDÉSEI.
– A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény – A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény – A nevelési-oktatási intézmények működéséről.
A fogyasztóvédelmi hatóság hatásköre, illetékessége és eljárása a villamosenergia-, földgáz-, víziközmű-, távhő- és hulladékgazdálkodási közszolgáltatás.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
A környezetvédelmi megbízott szerepe a vállalkozások tevékenységében és Önkormányzati munkakörben Önkormányzati munkakörben.
A Végrehajtó Ügynökség, a pályáztatást támogató elektronikus rendszerek, valamint az elszámolhatóság főbb kérdéseinek bemutatása Németh Veronika – NFFKÜ.
2011. évi CXXVIII. tv. a katasztrófavédelemről. Egységes állami katasztrófavédelmi szerv Integrált hatóság - tűzvédelem - iparbiztonság - polgári védelem.
KÖZHASZNÚSÁG MEGTARTÁSA, - MEGSZERZÉSE Molnár Elvira Bács-Kiskun Megyei Civil Információs Centrum 2014.
Aktualitások és változások a pedagógiai szakszolgálati feladatellátásban 2016 őszén 1.
Szabadtéri rendezvények. A TvMI vonatkozik: OTSZ szerinti szabadtéri rendezvényekre szabadtéri rendezvény: az 1000 főt vagy az 5000 m 2 területet meghaladó,
A BKIK Oktatási Igazgatóságának és Oktatási Nonprofit Kft-jének feladatai.
A talaj és a víz védelme a környezetjogi szabályozásban dr. Szilágyi Szilvia
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Információgyűjtés.
Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal Haditechnikai és Exportellenőrzési Hatóság Várható változások a hadiipari tevékenységi engedélyezés területén.
Közigazgatási szervezetrendszer II. Az államigazgatás szervei – központi és dekoncentrált szervek.
Gazdasági jog IV. Előadás Egyes társasági formák Közkeresleti társaság, betéti társaság.
Az állami köznevelési közfeladat-ellátás
Pásztorné Szerezlai Márta
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
A szerkezetátalakítási programban bekövetkezett változások
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
eddigi tapasztalatainak ismertetése és a tanulságok
Strandok üzemeltetésének természetvédelmi vonatkozásai
Fenntartható utak Jogi Bizottság
Vagyonadók, „valódi” illetékek, díjak
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
Összeállította: Horváth Józsefné
Dr. Kovács László Főtitkár
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
A víziközmű-szolgáltatásról szóló évi CCIX
Iratbetekintés, másolat készítés május 14-15
Szupergyors Internet Program (SZIP) Jogi akadálymentesítés megvalósítása: Jogalkotással is támogatjuk a fejlesztéseket dr. Pócza András főosztályvezető.
Az üzlet működésével kapcsolatos szabályok
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Tóth Gábor Heves Megyei Kormányhivatal Jogi és Koordinációs Főosztály
AZ AUTÓBUSSZAL VÉGZETT MENETREND SZERINTI SZEMÉLYSZÁLLÍTÁS ELINDÍTÁSA, HÁROM HÓNAPOS TAPASZTALATA DEBRECENBEN Budapest, Millenáris,
SZÁMVITEL.
A kollektív szerződés Dr. Fodor T. Gábor Ügyvéd
Országos Tűzvédelmi Szabályzat KÖZÖSSÉGI LÉTESÍTMÉNYEK,
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 6.
JELENTÉS a Nemzeti Civil Alapprogram működésének-támogatásának hatásáról, figyelemmel a társadalmi és civil kapcsolatok fejlődésére, egyes kiemelt fontosságú.
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
1993-as közoktatási törvény
A PDCA elv alkalmazása az információvédelmi irányítási rendszerekben 1
SZÁMVITEL Dr. Ormos Mihály egyetemi tanár
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
Nemeskocs Község Önkormányzatának Településkép-védelmi Rendelete
Jegyzői Értekezlet A településkép védelméről szóló évi LXXIV. Törvény végrehajtásának aktuális Önkormányzati feladatai Lukáts István.
Önfeledt játék a biztonság tudatában
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Önkormányzati Pénzügy „Változások”-2010 Budapest
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
ÁLTALÁNOS FORGALMI ADÓ évi évközi változások
TÁRGYI ESZKÖZÖK ELSZÁMOLÁSA
Önkormányzati adattárház
A Közbeszerzési Döntőbizottság tapasztalatai Dr
Dr. Bánky Tamás Építésfelügyeleti szakmai nap július 5.
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
Készletek transzformációja
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
Hagyományos megjelenítés
KONFERENCIA KAFFEE projekt Óvári Márta Köznevelési Főosztály
Környezetgazdaságtan 6. előadás A környezeti szabályozás eszközei
REGIONÁLIS KÉPZÉS REGIONÁLIS KÉPZÉS.
Előadás másolata:

Erdészeti igazgatási eljárások a vagyongazdálkodás összefüggésében a gyakorlatban Kiss Noémi vagyongazdálkodási előadó Szombathelyi Erdészeti Zrt.

Jeli Arborétum

Elhelyezkedése: Kám 0275, 0277, 0285, 0286/1, 0286/4 Tulajdonos: Magyar Állam Tulajdonosi joggyakorló: Nemzeti Földalapkezelő Szervezet Vagyonkezelő: Szombathelyi Erdészeti Zrt. (VK-2016/24) Művelési ága: erdő Természetvédelmi terület Nem szerepel az arborétumok jegyzékéről szóló 19/2011. (III.16.) VM rendeletben 2009. évi XXXVII tv. (Evt.) 4.§ (1)-(2) bekezdései alapján kiterjed rá az erdőtörvény hatálya: Kám 1 KI, 2 KI, 3 KI, 4 KI (régen PK) Ma az arborétum, az Ambrózy-sír környéke, valamint az arborétumot kiszolgáló létesítmények területe összesen 106,6 ha.

Az Arborétum rövid története: Megálmodója, szülőatyja: Ambrózy-Migazzi István gróf, akinek életcélja az „örökké zöldellő kertek”-nek a mi természeti adottságaink között való megvalósítása. A munkát 1922-ben kezdte el. Ambrózy a változatos domborzatot, a talajt és a mikroklímát vette figyelembe az odatelepíthető növényközösségek megtervezéséhez. A második világháború a birtokviszonyokat megváltoztatta. A terület az állami erdészet kezelésébe került. 1953-ban védetté nyilvánították a parki részt és a Hét-forrás környékét. Fejlesztések az erdészeti politikával összhangban: Parki gyűjteményes részen további telepítések Amrózy-Migazzi elképzelései alapján Domborzati adottságoknak megfelelő tájövezetek kialakítása Hét-forrás szurdokban ősbükkös helyreállítása (1959-ben 70 ha természetvédelmi terület)

Jelenkori fejlesztések a Jeli Arborétumban: Pavilon és büfé Ambrózy-Migazzi emlékház Szociális épület Ambrózy-Migazzi István síremlékének felújítása Ambrózy-kilátó Magnólia és Japán cseresznye gyűjtemény Akadálymentesített tanösvény I., II. ütem

Árusító pavilon: Kertészeti cég: időszakos árusítás céljából árusító pavilon és 20m2-es terület használatba vétele VK-2016/24 4.5. szerint: Vagyonkezelő a földrészletek tulajdonjogát, vagyonkezelői jogát nem ruházhatja át, azokat nem terhelheti meg. A Vagyonkezelésbe adó előzetes hozzájárulását követően a földrészleteket vagy azok meghatározott részét erdőgazdálkodási céloktól eltérő, de az erdő termelésből való kivonásával nem járó hasznosítása érdekében harmadik személy részére, erdészeti hatósági engedély alapján végzett tevékenység gyakorlására, hatósági engedélyekben előírt feltételekkel és időtartamra, de legfeljebb 5 évre átengedheti.

1. Engedélyezési eljárás: az Evt. 77 1. Engedélyezési eljárás: az Evt. 77.§ d) szerint - az erdő termelésből való kivonásával nem járó, de annak rendeltetésszerű használatát időlegesen vagy tartósan akadályozó létesítmény elhelyezése vagy tevékenység gyakorlása, rendeltetésszerű használatot akadályozó igénybevétel engedélyezése Eljáráshoz csatolandó 153/2009 (XI.13.) FVM rend. (Vhr.) 54.§ szerinti mellékletek: NFA hozzájárulás (VK-2016/24 4.13. pontja szerint) Térkép Környezeti hatásvizsgálati adatlap Nyilatkozat a közérdekkel való összhangról Önkormányzat nyilatkozata a rendezési tervvel kapcsolatban Szolgáltatási díjak: Erdészeti hatóság 63/2012. (VII.2.) VM rend. 2.§ (2)-(5) 1.sz. melléklet 15. pont (25.000+2.000 Ft) Természetvédelmi hatóság szakkérdés vizsgálat: 383/2016. (XII.2.) Korm.rend. 69.§ (1) a); 78/2015. (III.31.) Korm. rend. 2.§, 3.§ (1) 1.sz. melléklet 3.5. pont (14.000 Ft)

2. Erdészeti hatóság rendeltetésszerű használatot akadályozó igénybevétel engedélye 3. Használati szerződéstervezet a kertészeti céggel Vizsgálva a cég az e-cégjegyzéken keresztül Átláthatósági nyilatkozat a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény (Nvt.) 3. § (1) bekezdés 1. pontja, 11.§ (10) alapján 4. Szerződéstervezet megküldése az NFA-hoz 5. Tulajdonosi hozzájárulás 6. Használati szerződés aláírása

Lombkorona tanösvény Baumwipfelweg – Althodis Kew Gardens – London azoldbolygo.blog.hu Kew Gardens – London www.origo.hu Erzsébet ligeti lombkorona sétány – Gyomaendrőd www.gyomaendrod.com Lombkorona tanösvény – Makó www.szeretlekmagyarorszag.hu

Erdészeti létesítmény: Evt. 15 Erdészeti létesítmény: Evt. 15.§ (1) c) - az erdőgazdálkodási, közjóléti vagy oktatási tevékenységet, így különösen az erdő védelmét, illetve az erdei haszonvételek gyakorlását, az erdő látogatását, az erdő bemutatását, az erdő rendeltetését szolgáló műtárgy, csatorna, tározó, kerítés, erdei épület és egyéb létesítmény. Lombkorona tanösvény: Vhr. 6. sz. melléklet 13. pont - alapvetően a talajszint felett, általában a környező fák lombkoronaszintjében vezetett sétaút, amely rálátást enged a rajta közlekedőknek az erdő különböző szintjére. Nem közjóléti létesítmény, mivel az arborétum nem szabadon látogatható, illetve belépődíjat kell fizetni. Építési engedély nélkül végezhető építési tevékenységek: 312/2012. (XI.8.) Korm. rend. 1.sz. melléklet 29. pontja szerint - magasles, vadetető, erdei építmény, kilátó építése, amelynek a terepcsatlakozástól mért legfelső pontja az 5,0 m-t nem haladja meg.

Engedélyezési eljárások: 1. Evt. 15.§ (2)-(3), Evt. 77.§ d) – erdészeti létesítmény engedélyezése, mely eljárást az igénybevételi szabályok szerint kell lefolytatni, rendeltetésszerű használatot akadályozó igénybevétel engedélyezése Szolgáltatási díjak: Erdészeti hatóság 63/2012. (VII.2.) VM rend. 2.§ (2)-(5) 1.sz. melléklet 15. pont (25.000+2.000 Ft) Természetvédelmi hatóság szakkérdés vizsgálat: 383/2016. (XII.2.) Korm. rend. 69.§ (1) a) 78/2015. (III.31.) Korm. rend. 2.§, 3.§ (1) 1.sz. melléklet 3.5. pont (14.000 Ft) Eljáráshoz csatolandó Vhr. 54.§ szerinti mellékletek: NFA hozzájárulás (VK-2016/24 4.13. pontja szerint) Térkép Környezeti hatásvizsgálati adatlap (szolgáltatási díj: 133.000 Ft) Nyilatkozat a közérdekkel való összhangról Önkormányzat nyilatkozata a rendezési tervvel kapcsolatban

2. a természet védelméről szóló 1996. évi LIII. tv. 38 2. a természet védelméről szóló 1996. évi LIII. tv. 38.§ (1) c) pontja szerint a védett terület jellegének, használatának megváltoztatásának engedélyezése (szolgáltatási díj: 50.000 Ft) 3. építési engedélyezés: első körben az eljárás megszüntetésre került (lombkorona tanösvény az építéshatósági jogszabályokban nem definiált) 4. építési engedélyezés: új eljárás indítása új elnevezés: 3-12 m magasan, közvetlenül a lombkoronában vezető állvány jellegű erdei építmény, sétány mellékelve az erdészeti hatóság igénybevételi, illetve a természetvédelmi hatóság határozata is

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!