Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A KÓPÉVÁR ÓVODA SZAKMAI BESZÁMOLÓJA A TÁMOP
Advertisements

Tanfelügyelet – egységes külső értékelés
Tanfelügyelet – A megújuló külső értékelési rendszer
A VEZETŐ MUNKÁJÁNAK ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE ÓVODA
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Az IMIP-ek kötelező felülvizsgálata és kiegészítése
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
A pedagógusminősítési rendszer
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Változások – kompetenciafejlesztés az óvodai nevelésben
TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN
A gyakorlatvezető mentor
KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport
TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS ELLENŐRZÉS Farkasné Egyed Zsuzsanna
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Az intézményi önértékelés és kapcsolódása a külső értékeléshez
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
Készítette: Gellénné dr. Nagy Valéria igazgató
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
Szaktanácsadás, pedagógiai-szakmai szolgáltatások
Intézményi minőségfejlesztés (TÁMOP-3.1.8)
Felkészülés a pedagógusok szakmai ellenőrzésére
Buczkóné Pásztor Melinda Megyei Pedagógiai Szakszolgálat
Az óvodai tevékenységterv
Szeretettel köszöntöm
A kisgyermekkori nyelvi fejlődés jellemzői,
Ötletek, javaslatok a kritériumok dokumentum szintű beépítésére
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadásról.
2010/2011.  az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése.
A PEDAGÓGUS KÖTELESSÉGEI ÉS JOGAI
Készítette: Kovács Ferencné
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
BIHARINÉ dr. KREKÓ ILONA főiskolai docens
A köznevelési intézmények értékelési keretrendszere
A köznevelési intézmények értékelési keretrendszere A tanfelügyelet és az önértékelés Készítő/előadó: OH POK munkatársainak szakmai anyaga alapján Bártfai.
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
„Önértékelés, ahogyan mi tervezzük” NPK Tanfelügyeleti és minősítő szakértői tagozat.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Az intézményi szabályozó dokumentumok felülvizsgálata az önértékeléshez és tanfelügyelethez kapcsolódóan.
MEGJEGYZÉ S: A dián látható kép kicseréléséhez jelölje ki és törölje a képet. Ezután a helyőrző Képek ikonjára kattintva szúrja be a kívánt képet. AZ INTÉZMÉNYI.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
INTÉZMÉNYVEZETŐI TEENDŐK, TAGINTÉZMÉNY-VEZETŐI FELADATOK A TANFELÜGYELETI ÉS MINŐSÍTÉSI ELJÁRÁSBAN. Farkasné Egyed Zsuzsanna
A SZÜLŐI KOMPETENCIA TÁMOGATÁSA A KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÓVODÁJÁBAN Budapest augusztus 31.
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
Óvodai szakmai programok, továbbképzések bemutatása 2013/2014 Készítette: Grolyóné Szabó Éva szeptember 11. KPSZTI, Óvodavezetői Értekezlet.
AZ OKTATÁSI HIVATAL ÉS A SZAKÉRTŐK EGYÜTTMŰKÖDÉSE
„Az utolsó csepp nem tehet róla, hogy éppen ő az utolsó csepp, hiszen amúgy semmiben sem különbözik az előző cseppektől.” Mérő László.
Barlai Róbertné Maus Pál anyagának felhasználásával
Vezetői önértékelés Barlai Róbertné
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
„Az akarat nem elég; tenni is kell.” Goethe
Tanfelügyelettel kapcsolatos előzetes feladatok - intézményvezetők
NEVELŐI ÉRTEKEZLETRE A FÉLÉVES ÉRTÉKELÉS ELŐKÉSZÍTÉSE Farkasné Egyed Zsuzsanna saját óvodai munkaanyag, forrásként felhasználható.
Tét - TANULÓI ÉLETÚT TÁMOGATÁSA AZ ÓVODÁTÓL A FELSŐOKTATÁSIG a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében Hujber Tamásné kovács Gabriella Kaposvári Klebelsberg.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés, a tanfelügyelet standardjai
FELKÉSZÜLÉS AZ ÖNÉRTÉKELÉSRE, TANFELÜGYELETRE, MINŐSÍTÉSRE
Minőségfejlesztési munkacsoport KPSZTI Április 17-
Vezetői célok és feladatok
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
A TANFELÜGYELETI ELLENŐRZÉSEK VEZETŐI ÉS HELYETTESI FELADATAI
HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK
Horváth Cz. János Személyes adatok kezelése az intézményben
Farkasné Egyed Zsuzsanna
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő A gyermeki fejlődés értékelésének helye az intézményi nevelő-fejlesztő folyamatok rendszerében Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő

Mindenfajta nevelés önnevelés, és mi mint tanítók, nevelők csak a saját magát nevelő gyermek környezetét alkotjuk. A legkedvezőbb környezetet kell teremtenünk, hogy a gyermek úgy nevelje általunk önmagát, ahogy belső sorsát követve nevelődnie kell. /Rudolf Steiner/

Törvények, rendeletek Óvodai nevelés országos alapprogramja Útmutató a pedagógusok minősítési rendszerében a Pedagógus I. és Pedagógus II. fokozatba lépéshez - Negyedik, javított változat Kiegészítő útmutató az Oktatási Hivatal által kidolgozott Útmutató a pedagógusok minősítési rendszerében a Pedagógus I. és Pedagógus II. fokozatba lépéshez c. dokumentumhoz - Óvodai nevelés Országos tanfelügyelet – Kézikönyv óvodák számára – Negyedik, javított kiadás Önértékelési kézikönyv – Óvodák számára – Harmadik javított kiadás Intézményi dokumentumok Stratégiai és operatív Munkaterv Önértékelés (Int, Vez.) Éves értékelés Csoport dokumentációk Egyéni fejlődési dokumentumok Eredmények

Intézményi dokumentumok Intézményvezetői pályázat – vezetői program Pedagógiai program Alapprogram alapján minden területhez „Fejlődés jellemzői óvodáskor végére” Pedagógiai adatkezelés - fejlődés nyomonkövetésének rendszere Vezetői önértékelés - Önfejlesztési terv pl. Fejleszthető területek: A tanulás és tanítás stratégiai vezetése és operatív irányítása Intézményi önértékelés

Éves értékelés - Éves Munkaterv PDCA Pedagógiai folyamatok Éves értékelés - Éves Munkaterv PDCA Pedagógiai folyamatok Tervezés, megvalósítás, ellenőrzés, értékelés, korrekció Az Óvodai nevelés országos alapprogramban megfogalmazott elvárásoknak és a pedagógiai programban megfogalmazott intézményi céloknak való megfelelés Kiemelt feladatok – az intézmény valamennyi gyermekére vonatkozó adatok alapján Egyéb feladatok Személyiség- és közösségfejlesztés pl. Kiemelt figyelmet érdemlő gyermekek megfelelő fejlesztése (tényszerű, számszerű adatok, eredmények) Eredmények Egyéni értékelő eszköz – PP alapján minden terület pl. Input – output pl. DIFER 6 éves kor után óvodában maradók száma, fejlődési eredményük 1 év alatt

Csoport / Százalék területenként Egészséges életmód alakítása Mozgás Anyanyelv fejlesztése, mese, vers Ének, zene, énekes játék Rajzolás, mintázás, kézimunka A külső világ tevékeny megismerése Környezeti nevelés A külső világ tevékeny megismerése Matematikai alapismeretek Érzelmi nevelés, szocializáció Játék Tanulás Munka jellegű tevékenységek Összesítő 1-es csoport 97 92 91 95 90 96 94 93 2-es csoport 71 70 68 56 57 59 54 43 55 3-as csoport 74 69 4-es csoport 76 78 65 73 72 5-ös csoport 75 6-os csoport 89 87 86 88 7-es csoport 42 40 38 44 39 34 46 41 8-as csoport 77 9-es csoport 61 47 67 60 58 10-es csoport 36 26 32 11-es csoport 22 24 23 31 21 20 25 12-es csoport 50 13-as csoport 80 81 82 84 Összesítés 66 62 63

Iskolába menők Input-output eredményei %-ban   Input Output 1. csoport 27 93 2. csoport 54 81 4. csoport 37 6. csoport 33 92 8. csoport 53 91 9. csoport 40 94 13. csoport 25 74 % 38 87 Átlag 1,9 4,35

A fejlesztő célú visszajelzés beépülése a pedagógiai kultúrába Fejlesztési feladat neve: A fejlesztő célú visszajelzés beépülése a pedagógiai kultúrába Fejlesztés célja, indokoltsága: Az értékelés, visszajelzés a gyermekek teljes kibontakozását, személyiség-fejlődését segítse elő. A gyermekeket kulturált, udvarias viselkedés jellemezze (szülői elégedettség mérés) Tehetség kibontakoztatása (nevelőtestületi elégedettség mérés) Mérföldkövei, ellenőrzési pontjai: Éves munkaterv/ ellenőrzési terv szerinti látogatások Éves beszámolók Elégedettség mérések Eléréshez szükséges feladatok: Értékelési eszköz/módszertár bővítése A gyermekek életkori és egyéni sajátosságaihoz igazodó változatos értékelési formák alkalmazása – (2016/2017 évben készült gyűjtemény használata), a gyűjtemény bővítése Rendszeres, személyre szabott, egyértelmű, elsősorban pozitívumokra épülő differenciált értékelési módszerek, eszközök alkalmazása A fejlesztő célú visszajelzés jelentősége - „Pozitív fegyelmezés” módszerével való megismerkedés - belső-külső képzéseken való részvétel, hospitálás A gyermek önértékelésének fejlesztése Szülők bevonása: a fejlesztő célú visszajelzés bemutatása, a figyelem felhívása az azonos módszerek, eszközök alkalmazásának fontosságára Módszer: megfigyelés, gyűjtő munka, alkalmazás, ellenőrzés, értékelés Elvárt eredmény: Pedagógusok részéről: fejlesztő célú visszajelzések Gyermekek részéről: önértékelés, önfegyelem alakulása, tehetségek kibontakozása Szülők, nevelőtestület részéről: elégedettség növekedése Ütemezés: 2017.09.01. – 2018.08.31 a téma feldolgozása, tanulási folyamat 2018.08.31. Éves értékelés 2018.09.01. – 2019.05.31. megfelelő módszerek, eszközök alkalmazása 2019. 05. elégedettség mérések 2019.08.31. Éves értékelés Bevontak köre: Óvodapedagógusok Szülők

Csoport dokumentációk Gyermek fejlődési dokumentumok Bemenet Évvégén követő (félévente értékelés, dokumentálás, szülők tájékoztatása) Input-output Egyéni eredmények, további fejlesztés - csoport értékelés - csoportterv

Ajánlott irodalom Bánné Mészáros Anikó, RPI 2016. október: Ajánlott irodalom Bánné Mészáros Anikó, RPI 2016. október: Mérés-értékelési lehetőségek az óvodában Porkolábné Dr. Balogh Katalin: Komplex prevenciós program Óvodáskorú gyermekek fejlődésének nyomon követése – POK óvodai szaktanácsadói által összeállított anyag https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Budapest/szaktanacsadoi_anyagok/ovoda_Az_ovodaskoru_gyermekek_fejlodesenek_nyomon_koveteee_korr_002.pdf

Köszönöm a megtisztelő figyelmet!