Középfokú felvételi eljárás a 2016/2017. tanévben

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
– A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény – A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény – A nevelési-oktatási intézmények működéséről.
Advertisements

Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
VÁLTOZÁSOK A SZAKKÉPZÉSBEN április 04. dr. Harangozó Ildikó Fejér Megyei Kormányhivatal Építésügyi, Hatósági, Oktatási és Törvényességi Felügyeleti.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
A MAGYAR SZAKKÉPZÉSI RENDSZER ÁTALAKULÁSA Szegedi Szakképzési Centrum – A Jövőd itt kezdődik! |
Országos Kompetencia Mérés 2009 Bródy Imre Gimnázium, Szakközépiskola Készítette: Jákliné Tilhof Ágnes.
Kókai Ivett közismereti igazgatóhelyettes Érettségi vizsgák 2013/2014. tanév, május-június.
Az új közbeszerzési törvény megalkotásának körülményei, várható jövőbeli változások május 26. Dr. Kovács László Miniszterelnökség Közbeszerzési Szabályozási.
Aktualitások és változások a pedagógiai szakszolgálati feladatellátásban 2016 őszén 1.
A 2016/2017. tanév rendje Kecskemét, augusztus 29. Palotás József szakmai főigazgató-helyettes NSZFH.
1 A SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNYEK JOGSZABÁLYI KÖRNYZETE, ÚJ FOGALMAI Laczkovich Jánosné Budapest, május 17.
Komárom – Esztergom Megyei Fejlesztési és Képzési Bizottság Hiányszakmák.
Érettségi tájékoztató 2015/ Értékelt vizsga: 290/ 301 Érdemjegy54321 Darabszám
A Műszaki menedzserek elégedettségének a szintje a Dunaújvárosi Főiskolán! Készítette: Németh Nóra Nikoletta Konzulens: Dr. Keszi-Szeremlei Andrea.
A kamara szerepvállalása a felnőttképzésben évi LXXVII. tv. főbb rendelkezései Tv. hatálya elsődlegesen az állam által elismert vizsgával záruló,
október 24.. TÉMÁK  Pályaválasztás  Felvételikről  Beiskolázás rendje, szabályai – határidők, feladatok
Az alapító okirat: (latinul: memorandum) egy jogi aktus írásba foglalása, mely például egy intézmény létrehozására irányul. Célja, hogy egységes szerkezetben,
Üdvözöljük a iskolaév beiskolázási bemutatóján
A TANULÓSZERZŐDÉS, MINT A DUÁLIS KÉPZÉS MOTORJA InnoLignum Sopron Erdészeti és Faipari Szakvásár és Rendezvénysorozat Szeptember 8. Soproni kereskedelmi.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
Gazdasági jog IV. Előadás Egyes társasági formák Közkeresleti társaság, betéti társaság.
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
Pályaválasztási szülői értekezlet Készítette: Gede Eszter
A szakiskolák aktuális problémái
Gyulai Implom József Általános Iskola
A 2017-es felsőoktatási felvételi pontszámítás
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Felvételi a középfokú iskolákba TÁJÉKOZTATÓ A SZÜLŐK SZÁMÁRA A 9
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
MOB (MAGYAR OLIMPIAI BIZOTTSÁG) felügyeletével
BOROS SÁMUEL SZAKGIMNÁZIUMA
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
2017. Szeptemberében induló képzések
Pályaválasztási tanácsadás
Működését meghatározó törvények,rendeletek
D Á N I A 2007.november Készítette: KOVÁCSNÉ NAGY MÁRIA.
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
Vörös-Gubicza Zsanett képzési referens MKIK
A kétszintű érettségi.
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
1993-as közoktatási törvény
Felvételi
TOVÁBBTANULÁSI SZÜLŐI ÉRTEKEZLET
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
Beiskolázás 2017/2018 középfokú felvételi eljárás
A VERESEGYHÁZI KATOLIKUS GIMNÁZIUM felvételi tájékoztatója a 2018/2019-as tanévre „Ahol ugyanis ketten vagy hárman összegyűlnek az én nevemben, ott vagyok.
középfokú felvételi eljárás
Oktatási Igazgatóság Vaszari Judit
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
Merre tovább a középiskola után?
A középfokú felvételi eljárásról röviden…
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Rendkívüli felvételi eljárás
KÖFOP VEKOP A közszolgáltatás komplex kompetencia, életpálya-program és oktatás technológiai fejlesztése A Döntőbizottság tapasztalatai.
A középfokú felvételi eljárás rendje
Szülői értekezlet A középfokú iskolákba történő jelentkezés rendje és a felvételi eljárás gyakorlati tudnivalói szeptember óra.
IRÁNY A PÁLYA! november 14. „Az emberi nemnek az a hivatása, hogy munkáljon, alkosson, teremtsen.” Széchenyi István EFOP pályaválasztási.
Középfokú felvételi eljárás a 2017/2018. tanévben
Országos kompetenciamérés MATEMATIKA.
A szakképzés aktualitásai
Kimeneti mérés – OKJ rendszerű szakmai vizsgák
KRÉTA-ESL Bemutató.
Érettségi 2006-os év Szülői ért okt. 28.
Érettségi tájékoztató 2019
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
Felvételi a középfokú iskolákban 2019.
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
TUDNIVALÓK ISKOLAVÁLASZTÁS ELŐTT
Előadás másolata:

Középfokú felvételi eljárás a 2016/2017. tanévben

A középfokú felvételi eljárást meghatározó legfontosabb jogszabályok A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény A szakképzésről szóló 2011. évi CLXXXVII. törvény A nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet Az aktuális tanév rendjéről szóló miniszteri rendelet Középfokú felvételi eljárás a 2016/2017. tanévben

A felvételi eljárás alapelvei Szabad iskolaválasztás a tanuló részéről Tetszőleges számú jelentkezés A jelentkezések sorrendjének meghatározása A tanulói szándékok, a tanulmányi területek egyéni sorrendjének titkossága Minden felvételi kérelem egymástól független, érdemi elbírálása az általános felvételi eljárásban A tanuló a felvételi vizsgák után módosíthatja eredeti felvételi szándékait A középfokú iskolák igazgatói törvényben biztosított döntési jogának érvényesülése Saját hatáskörben döntenek a jelentkezők felvételéről E jogkörük gyakorlásának módja: a tanulói rangsorok kialakítása tanulmányi területenként A középfokú iskola igazgatója felajánlhatja a felvételizőnek az „átirányítást” egyik tanulmányi területről a másikra Informatikai támogatás a felvételi eljáráshoz (KIFIR) és a központi írásbeli vizsgákhoz (Közfelvir) A tanulói elhatározások, választások és a középfokú iskolák felvételi szándékainak a lehető legnagyobb mértékű összhangba hozása Egységes tanulmányi terület kódrendszer Az általános iskola a KIFIR elektronikus adatlapkitöltő rendszerben rögzíti a tanulók jelentkezési szándékát A tanulói adatlapok alapján adatbázis készül a felvételi jelentkezésekről A középfokú iskolák igazgatói készen kapják a hozzájuk jelentkezett tanulók névsorát Középfokú felvételi eljárás a 2016/2017. tanévben

A középfokú felvételi eljárás során használt legfontosabb fogalmak 1. Középfokú iskola: köznevelési intézmény, amely ellát gimnáziumi, szakgimnáziumi, szakközépiskolai, szakiskolai vagy készségfejlesztő iskolai alapfeladatot. Fontos jelezni, hogy az egyes szakképzési centrumok bár több, önálló ügyvitellel rendelkező tagintézménnyel működnek, valójában egy intézményt jelentenek. Feladatellátási hely: gyűjtőfogalom, amely magában foglalja a köznevelési intézmény székhelyét, tagintézményeit, valamint az önálló ügyvitellel nem rendelkező telephelyeit is. A középfokú felvételi eljárás során az intézmények bármely feladatellátási helyükön hirdethetnek meg tanulmányi területeket. Tanulmányi terület: a tanulmányi terület a középfokú iskola által a középfokú felvételi eljárás során meghatározott alapegység, amely a képzés jellemzői és a jelentkezések elbírálásának szempontjai szerint teszi lehetővé a jelentkezők számára a jelentkezések benyújtását. A tanulmányi terület nem egyezik meg az osztállyal, kizárólag a felvételi eljárás során van szerepe, ugyanis egy tanulmányi területre felvételt nyerő jelentkezőkből több osztály is kialakítható, de lehetséges az is, hogy az iskola több tanulmányi területre felvételt nyert tanulókból szervez a későbbiek során egy osztályt. Középfokú felvételi eljárás a 2016/2017. tanévben

A középfokú felvételi eljárás során használt legfontosabb fogalmak 2. A középfokú felvételi eljárás során a középfokú iskolák a következő képzéstípusokban hirdethetnek meg tanulmányi területeket: gimnázium: általános műveltséget megalapozó, valamint érettségi vizsgára és felsőfokú iskolai tanulmányok megkezdésére felkészítő képzés szakgimnázium: általános műveltséget megalapozó, valamint szakmai érettségi végzettséget adó érettségire és ehhez kapcsolódó szakképesítés megszerzésére, szakirányú felsőfokú iskolai továbbtanulásra, szakirányú munkába állásra felkészítő képzés szakközépiskola: az Országos Képzési Jegyzékről szóló 150/2012. (VII.6.) Korm. rendeletben szereplő szakképesítés megszerzéséhez szükséges közismereti képzést és szakmai elméleti és gyakorlati oktatást, valamint az érettségi vizsgára való felkészítést magában foglaló képzés szakiskola: a sajátos nevelési igényük miatt együtthaladásra képtelen tanulókat az Országos Képzési Jegyzékről szóló 150/2012. (VII.6.) Korm. rendeletben meghatározott szakképesítésre felkészítő képzés készségfejlesztő iskola: a szakképzésben részt venni nem tudó enyhe értelmi fogyatékos, valamint a középsúlyos értelmi fogyatékos tanulók részére az életkezdéshez, valamint a munkába álláshoz szükséges alapvető ismereteket nyújtó képzés, amelyen szakképzés nem folyik Egy intézmény természetesen több képzéstípusban is hirdethet meg tanulmányi területet. Középfokú felvételi eljárás a 2016/2017. tanévben

A tanulmányi területek, és az azokat meghirdető intézmények számadatai Tanulmányi terület típusa Intézmények száma Feladatellátási helyek száma Tanulmányi területek száma 4 (vagy 5) évfolyamos gimnázium 506 535 1 768 6 évfolyamos gimnázium 125 128 182 8 évfolyamos gimnázium 82 113 Szakgimnázium (2016 előtt: szakközépiskola) 242 582 2 138 Szakközépiskola (2016 előtt: szakiskola) 175 431 2 421 Szakiskola és készségfejlesztő iskola 120 148 561 Összesen 780 1 228 7 183 Középfokú felvételi eljárás a 2016/2017. tanévben

A felvételi kérelmek elbírálása a 9 A felvételi kérelmek elbírálása a 9. évfolyamra beiskolázó tanulmányi területeken Tanulmányi terület típusa A tanulmányi területet meghirdető intézmények száma (db) Tanulmányi terület száma (db) A felvételi kérelmek elbírálásának szempontja Tanulmányi területek száma (db) Tanulmányi területek aránya (%) 4 (vagy 5) évfolyamos gimnázium 506 1 768 tanulmányi eredmények alapján 480 27,15% tanulmányi eredmények és a központi írásbeli vizsga alapján 28,62% tanulmányi eredmények, a központi írásbeli és szóbeli vizsga alapján 782 44,23% Szakgimnázium (2016 előtt: szakközépiskola) 242 2 138 1429 66,84% 438 20,49% 271 12,68% Szakközépiskola (2016 előtt: szakiskola) 175 2 421 100 % Szakiskola és készségfejlesztő iskola 120 561 kizárólag szakértői bizottsági vélemény alapján 100,0 % Középfokú felvételi eljárás a 2016/2017. tanévben

A felvételi kérelmek elbírálása a 6 és 8 évfolyamos gimnáziumi tanulmányi területeken Tanulmányi terület típusa A tanulmányi területet meghirdető intézmények száma (db) Tanulmányi terület száma (db) A felvételi kérelmek elbírálásának szempontja Tanulmányi területek száma (db) Tanulmányi területek aránya (%) 6 évfolyamos gimnázium 125 182 tanulmányi eredmények alapján 57 31,32% tanulmányi eredmények és a központi írásbeli vizsga alapján 48 26,37% tanulmányi eredmények, a központi írásbeli és szóbeli vizsga alapján 77 42,31% 8 évfolyamos gimnázium 82 113 33 29,20% 17 15,04% 63 55,75% Középfokú felvételi eljárás a 2016/2017. tanévben

A központi írásbeli vizsga adatai A tanulmányi területek típusa A részt vevő iskolák száma* (és aránya az adott iskolatípusban) Az írásbelin részt vevő tanulók száma aránya az adott képzéstípusban jelentkezést benyújtókhoz képest 4 (vagy 5) évfolyamos gimnáziumi, illetve szakgimnáziumi tanulmányi terület (a 9. évfolyamra jelentkezők számára) 388 (60,2 %) 48 728 59,5 % 6 évfolyamos gimnáziumi tanulmányi terület (a 7. évfolyamra jelentkezők számára) 79 (63,2 %) 7 695 102,4 % ** 8 évfolyamos gimnáziumi tanulmányi terület (az 5. évfolyamra jelentkezők számára) 56 (68,3 %) 5 933 97,4 % Összes érintett iskola: 409* Összes érintett tanuló: 62 356 * Egy-egy iskola többféle képzési típusban is hirdetett felvételit, amelynek keretében kérte a központi írásbelin való részvételt a diákoktól. ** A 6 és 8 évfolyamos gimnáziumok központi írásbeli felvételi vizsgáit megírók a vizsga megírása után dönthetnek úgy, hogy nem nyújtanak be jelentkezést a felvételi eljárásban. Az aktuális eljárásban, a hatévfolyamos gimnáziumi központi írásbeli vizsgát megírók száma 179 fővel meghaladta a hatévfolyamos gimnáziumba jelentkezők számát. Középfokú felvételi eljárás a 2016/2017. tanévben

A központi írásbeli vizsgákon való részvétel (9. évfolyamra történő felvételi) A 9. évfolyamra történő beiskolázásra vonatkozó központi írásbeli felvételi vizsgát szervező intézmények száma: 388 (az ilyen intézmények 60,2 %-a). Középfokú felvételi eljárás a 2016/2017. tanévben 10

A központi írásbeli vizsgákon való részvétel (8 és 6 évfolyamos gimnáziumi felvételi) A központi írásbeli felvételi vizsgát szervező 8 évfolyamos gimnáziumok száma: 56 (az ilyen tanulmányi területet (is) meghirdető gimnáziumok 68,3 %-a). A központi írásbeli felvételi vizsgát szervező 6 évfolyamos gimnáziumok száma: 79 (az ilyen tanulmányi területet (is) meghirdető gimnáziumok 63,2 %-a). Középfokú felvételi eljárás a 2016/2017. tanévben 11

A központi írásbeli vizsgát író tanulók száma és arányuk a 9 A központi írásbeli vizsgát író tanulók száma és arányuk a 9. évfolyamra felvételizők számához viszonyítva Középfokú felvételi eljárás a 2016/2017. tanévben

A központi írásbeli vizsgák eredményei (mentességgel rendelkező vizsgázók nélkül) Összes dolgozat: 48 297 Átlagpontszám: 51,7 Összes dolgozat: 7 677 Átlagpontszám: 56,1 Összes dolgozat: 5 900 Átlagpontszám: 68,7 Középfokú felvételi eljárás a 2016/2017. tanévben 13

Az általános felvételi adatok változásai az elmúlt 10 évben (a középfokú iskola 9. évfolyamára jelentkezők körében) Középfokú felvételi eljárás a 2016/2017. tanévben

Az általános felvételi adatok változásai az elmúlt 10 évben (a 6 évfolyamos gimnáziumba jelentkezők körében) Középfokú felvételi eljárás a 2016/2017. tanévben

Az általános felvételi adatok változásai az elmúlt 10 évben (a 8 évfolyamos gimnáziumba jelentkezők körében) Középfokú felvételi eljárás a 2016/2017. tanévben

A 9. évfolyamra jelentkezők továbbtanulási szándéka az elmúlt 10 évben (az első helyen benyújtott tanulói jelentkezések alapján) Középfokú felvételi eljárás a 2016/2017. tanévben

A 9. évfolyamra felvételt nyertek aránya az elmúlt 10 évben Középfokú felvételi eljárás a 2016/2017. tanévben

Az általános felvételi eljárásban felvett tanulók számának változásai az elmúlt 10 évben Középfokú felvételi eljárás a 2016/2017. tanévben

A 9. évfolyamra történő beiskolázás néhány számadata a jelentkezést leadó tanulók száma 81 883 fő (az előző tanévben 82 411 fő), akik közül 15 977-en (a jelentkezők 19,5 %-a) éltek a módosítás lehetőségével a diákok 96,9%-át felvették az általános felvételi eljárásban (79 363 tanuló) a felvett diákok 76,8%-át az általuk elsőnek jelölt tanulmányi területre vették fel a felvett diákok 94,3%-át az általuk első három helyre jelölt tanulmányi terület valamelyikére vették fel az ekkor kimaradók részére (2 520 tanuló) bőségesen elegendő üres hely maradt a középfokú intézményekben, amelyekre a rendkívüli felvételi eljárás során felvételt nyerhetnek. Középfokú felvételi eljárás a 2016/2017. tanévben

A felvételek aránya a 9. évfolyamra a tanulók szándéka szerint az általános felvételi eljárásban Középfokú felvételi eljárás a 2016/2017. tanévben

Felvétel a nyelvi előkészítő évfolyamokra az általános felvételi eljárásban Nyelvi előkészítő tanulmányi területet (is) megjelölt 26 607 tanuló, és közülük 10 627 tanulót vettek fel ilyen tanulmányi területre. Képzéstípus Intézmények száma Feladatellátási helyek száma Tanulmányi területek száma Felvett tanulók száma 4 (vagy 5) évfolyamos gimnázium 191 194 361 6 857 Szakgimnázium 47 108 208 3 453 6 évfolyamos gimnázium 8 13 294 8 évfolyamos gimnázium 1 2 23 Összesen 234 301 584 10 627 A nyolcadik évfolyamosok közül 25 426-an jelöltek meg nyelvi előkészítő évfolyammal induló képzést, amiből 10 310 tanuló került be ilyen képzésre, ez az általános felvételi eljárásban felvettek 13,0%-a. A hatodik évfolyamosok közül 1 152-en, a negyedik évfolyamosok közül pedig 29-en jelöltek meg nyelvi előkészítő évfolyammal induló képzést. Középfokú felvételi eljárás a 2016/2017. tanévben

Férőhelyek a 2017/2018-as tanévre Középfokú felvételi eljárás a 2016/2017. tanévben 23

A felvett tanulók megoszlása szakmacsoportok szerint a szakgimnáziumokban Középfokú felvételi eljárás a 2016/2017. tanévben

A felvett tanulók megoszlása ágazatok szerint a szakgimnáziumokban Középfokú felvételi eljárás a 2016/2017. tanévben

A felvett tanulók megoszlása szakmacsoportok szerint a szakközépiskolákban Középfokú felvételi eljárás a 2016/2017. tanévben

A 10 legkeresettebb szakképesítés a szakközépiskolákban (a felvett tanulók száma alapján) Szakképesítés Felvettek száma (fő) szakács 2 103 cukrász 1 721 eladó 1 711 pincér 1 539 hegesztő 1 367 mezőgazdasági gépész 931 asztalos 915 gépi forgácsoló 716 pék 699 villanyszerelő 633 … A szakközépiskolákba felvett tanulók száma összesen 18 818 Középfokú felvételi eljárás a 2016/2017. tanévben