1. 2 káros tartalmak típusai és előfordulásuk a gyerekek védelmét biztosító szabályok, a felelősség kérdése a korhatár-kategóriák megítélése, a besorolás.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
LT01-KA OER Megjelenés Jó és Rossz tervezés Universidade Aberta Creative Commons Nevezd meg! - Ne add el! - Így add tovább! 4.0 Nemzetközi.
Advertisements

A tanításra és tanulásra fordított idő nemzetközi és kutatási adatok tükrében Imre Anna Oktatáskutató és fejlesztő Intézet Berekfürdő, Február 4.
NTP-TSZV- M CSEÖH MŰHELYFOGLALKOZÁS Kutatási eredmények ismertetése Szegő Dóra.
Integráció-szegregáció:probléma, eszközök, gyakorlat Havas Gábor Lillafüred, április 24.
A magyarországi vállalatok információszerzési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink H-1024.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
„ Tágas városom kis lakásra cserélem” Hajléktalanok önálló lakhatásának elősegítése, munkaerő-piaci integrációjának megalapozása TÁMOP /
A vállalatok marketingtevékenysége és a Magyar Marketing Szövetség megítélése Kutatási eredmények az MMSZ részére (2008. július)
Az események bejelentésének és kezelésének folyamata Nagy Zsigmond, balesetvizsgáló október 19.
EMBERI ERŐFORRÁS FEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAM KULTÚRSZIGET – AGÓRA NYÍREGYHÁZA TIOP /
A székesfehérvári fiatalok helyzete
A szakiskolák aktuális problémái
Budapesti Corvinus Egyetem Turizmus Tanszék Budapest a nemzetközi utazók szemével Előzetes kutatási jelentés A Ráday utca pozicionálása kapcsán Budapestre.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
OLVASÓSZOLGÁLATI TEREK
OPERAFORDÍTÁS – LEHETETLEN KÜLDETÉS?
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Határozatok elismerése és végrehajtása az Európai Unióban
Gyermekvédelem.
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Vezetői értekezlet október 4. Napirend: 1. MTM elhelyezés
KSH Statisztikai koordinációs főosztály
1Transzplantációs Alapítvány
A víziközmű-szolgáltatásról szóló évi CCIX
ELŐNYÖK – megbízható működés
A matematikatanítás aktuális kérdései február
Transzplantációs Alapítvány a Megújított Életekért
Vásárolj úgy, ahogy tetszik!
Magyar Tudományos Művek Tára
Caracalla udvarában Kalandjáték 1.
Cím: 4024 Debrecen, Burgundia utca 22. II. /8,
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
Kommunikáció a könyvvizsgálatban
A gyermekszegénység alakulása – 2007 kutatási eredmények ORSZÁGOS KONFERENCIA A GYERMEKSZEGÉNYSÉGRŐL Miniszterelnöki Hivatal – Miskolc Város Önkormányzata.
13. Gyakorlat Dr. Pauler Gábor, Egyetemi Docens
MÉDIAFOGYASZTÓ VAGY TARTALOMFOGYASZTÓ? MENNYISÉG VAGY MINŐSÉG?
Konfliktusok az iskolában
Környezeti teljesítményértékelés
Tájékoztató a évi OSAP teljesüléséről
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Konferenciája
Projektmunka Földrajzolok
NE LÁZADJ, MOST AZ A COOL PRESENTATION TITLE 2012.
dr. Jeney László egyetemi adjunktus Európa regionális földrajza
Meghatározása, formái, mikéntje és „forrásai”
A létminimum-számítás megújítása
Előadó: Daka Zsolt ügyvezető Gyulahús Kft.
Jegyzői Értekezlet A településkép védelméről szóló évi LXXIV. Törvény végrehajtásának aktuális Önkormányzati feladatai Lukáts István.
Számítógépes vírusok.
A hatékony adományozás eszközei igazgató, Magyar Adományozói Fórum
Önkormányzati Fejlesztések Figyelemmel kísérése II.
A Dunához kapcsolódó lehetőségek Budapest közlekedésfejlesztésében
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
NEMZETKÖZI STAND UP COMEDY KUTATÁS
Új pályainformációs eszközök - filmek
Tájékoztatás a évi Országos Statisztikai Adatfelvételi Program (OSAP) teljesüléséről az Országos Statisztikai Tanács és a Nemzeti Statisztikai Koordinációs.
Az iskolai szervezet és fejlesztése
MÉZEK KÉMIÁJA PÁLYÁZAT
Sebők Sándor projektvezető MKT IG2 fórum, február 8.
A kutatási projekt címe Név Oktató neve Tanulmányi intézmény neve
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
Családi vállalkozások
Iskolai szociális segítő
[Év beszúrása]. évi iskolaév Intézmény Tanár Osztály
[Év beszúrása]. évi iskolaév Intézmény Tanár Osztály
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
Az Országfásítási Program előkészítésének aktuális kérdései
Hagyományos megjelenítés
A tehetséggondozás kihívásai
Intuitív szakértői módszerek
Előadás másolata:

1

2 káros tartalmak típusai és előfordulásuk a gyerekek védelmét biztosító szabályok, a felelősség kérdése a korhatár-kategóriák megítélése, a besorolás gyakorlata médiaértés, a gyerekek médiafogyasztásának szabályozása A kérdőívről A kutatás módszere, mintája

3 A kérdőív összetétele: feldolgozott online kérdőív - médiahasználatban jártasabb felhasználók

4 Látott az elmúlt hónapban olyan műsort, melynek tartalma a kiskorúakra nézve káros lehetett? Káros tartalmak

5 helyszínek: Öttevény, Győr, Budapest, Miskolc és környéke csoportok: 8 fős homogén csoportok ( 3 lány és 3 fiú csoport) Fókuszcsoport – Éjjel-nappal Budapest

6 Az alábbi lehetőségek közül kérjük, jelölje meg, hogy mely tartalmat/tartalmakat gondolja különösen károsnak a kiskorúak számára? Káros tartalmak N=1125

7 Káros tartalmak N=1105 Mely tartalmaktól óvná leginkább gyermekeit?

8 A besorolás gyakorlata

9

10 A besorolás gyakorlata Többségében egyetért a filmek korhatári besorolásával amit a tévében lát?

11 A besorolás gyakorlata Egyetértenek-e az alábbi korhatári besorolással kapcsolatos kijelentésekkel?

12 Szülői szabályozás N=611 Mennyi időt tölt a televízió előtt a gyermek?

13 Szülői vélemények gyermekeik televízió előtt eltöltött idejéről Szülői szabályozás N=549

14 Mi alapján dönti el, hogy milyen műsorokat nézhet a gyermeke? (N=1105) műfaj alapján26624,10% együtt nézem vele22920,70% korhatárjelölés17615,90% kezdési idő17015,40% előzetes14913,50% a gyermek választása alapján14513,10% elolvasom az ismertetőt12511,30% az aktuális kínálatból999% nem néz tévét787,10% Szülői szabályozás

15 Szülői szabályozás

16 Milyen káros/ károsnak vélt tartalmat látott? Szülői szabályozás

17