Hollandia 2007.okt 21-28.. Képzési szerkezet Általános iskola (8) 4 éves kortól 12 éves korig VMBO (4) szakmai előkészítő képzés HAVO (5) általános középfokú.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Pásztor Tibor főosztályvezető
Advertisements

Terézvárosi Kereskedelmi és Közgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Belvárosi Térségi Integrált Szakképző Központ 1074 Budapest Dohány utca 65.
Szabó Bálint Budapest, december 9. A kamara megnövekedett szerepe a szakképzésben.
Bláthy Ottó Villamosipari Szakközépiskola
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Értékelés a pedagógiában
Kétszintű érettségi vizsga Magyar nyelv és irodalom Miről? Hogyan? §?! Tájékoztassuk diákjainkat!
óvodától - szakiskoláig A vidéki tanulóknak az iskola épületében található kollégium ad otthont.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A gyakorlatvezető mentor
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
„ A pedagógusképzés tartalmi és szerkezeti fejlesztése” című projekt eredményeinek disszeminációja a Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Karának.
Önéletrajzírástól a munkába állásig - gyakorlati tanácsok a szakképzett munkaerő és a munkáltatók eredményes találkozásához június 24.
REGIONÁLIS SZAKKÉPZÉSI FÓRUM
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
PÁLYAVÁLASZTÁS.
1 SZÁMÍTÓGÉP-KEZELŐ (-HASZNÁLÓ) SZAKKÉPESÍTÉS A képzés célja A számítógép-kezelő legyen alkalmas a társadalmi és gazdasági élet különböző területein, az.
Felnőttképzési bázisközpontok és hálózat fejlesztése projekt K o d o l á n y i János Főiskola.
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Pedagógiai szakmai szolgáltatás
A szakképzés helyzete Magyarországon
NAK, Szakképzési Igazgatóság
HEFOP/2004/1.3.1 A HEFOP – „Második Esély” – Roma nők munkaerő-piaci (re)integrációjának elősegítése – projekt bemutatásán keresztül a roma nők esélyegyenlőségének.
LKG és a KIT, LKG és a KIT Bánhegyesi Zoltán.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Tanári kompetenciák október 6. Caroline Kearney
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Pedagógusképzést segítő hálózatok fejlesztése a Dél-Dunántúlon Pécsi Tudományegyetem TAMOP 4.1.2B.2-13/ projektje Pécs, november 25. Janovics.
AZ ISKOLAI KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT.  NAT 2012, EMMI-rendelet 2012  2016-tól az érettségi vizsga megkezdéséhez 50 óra közösségi szolgálat teljesítése szükséges.
A SZAKMAI PEDAGÓGUSKÉPZÉS HELYZETE Tóth Béláné október.
Komplex vizsga Szolnok szeptember 3.. Modulrendszerű vizsgadelegálások száma 2014 Vizsgaelnöki delegálások száma kamarai szakképesítésekben: 4157.
TÁMOP /1-2F Felkészítés szakmai vizsgára, informatika területre modulhoz II/14. évfolyam modulvizsga menete, a vizsga.
 MoodleMOT  Duális képzés 2014  „A duális képzés célja, hogy a hallgatók a leendő szakképzettségüknek megfelelő munkahelyen, munkakörben összekapcsolják.
A felsőoktatási gyakorlóhelyek nyilvántartása november 27. Laczky Gabriella.
Tájékoztató fórum Szakiskolai fejlesztési program C komponens iskolái számára KOMPONENS C Miskolc május 5. Nagy Zoltán komponensvezető
Gépgyártástechnológus technikus modulrendszerű képzésének BEMUTATÁSA Gépipari, Közlekedési Szakközép- és Szakiskola Jendrassik György Tagintézmény SZOLNOK.
Kereskedelmi és Idegenforgalmi Középiskola Tokaj2007. január 31.
Szakmai tanulmányút NORVÉGIA ( – ) A bemutatót készítette: Dr. Csermák Károly Ph.D.
Norvég Oktatási és Kutatási Főigazgatóság - Megyei Önkormányzat Oktatási Hivatala - Városi Önkormányzat Oktatási Hivatala Intézményfenntartói rendszer.
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
Írország, Dublin november Kontra Éva Széchenyi István Idegenforgalmi, Vendéglátóipari Szakképző Iskola és Kollégium Kecskemét, Nyíri út 32.
Munkaerő-piaci képzések megközelítése. Törvényi változások n a szakképzésnek és a felnőttképzésnek a munkaerő-piaci igényekkel való összehangolása, n.
Új képzési eszköz. Teknikcollege - Munkához kötött emelt szintű műszaki képzés Teknikcollege új fajta regionális kompetencia központ az ipari/műszaki.
AZ ÉRTÉKELÉS RENDSZERE Soproni Szakképzési Centrum Porpáczy Aladár Szakgimnáziuma, Kollégiuma és Általános Művelődési Központja 9431 Fertőd, Joseph Haydn.
Pályaválasztási tájékoztató szeptember. Dunaújvárosi Kereskedelmi és Iparkamara Gazdaság képviselete Kapcsolattartás a kis- és középvállalkozások.
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
DUÁLIS KÉPZÉS felépítése
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Mérés-értékelési gyakorlatok tanulmányozása az európai szakképzésben
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
Mérés értékelés Dániában
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
Szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai
Teremtsd meg a saját szakmai jövődet!
Norvégiai szakmai út október
2007.okt Készítette: Kohány Szabolcs
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
2007.okt Készítette: Dóczi Balázs
Kompetencia alapú szakoktatás
Benedek András, BME Felnőttképzés és iskola – a szakértői kompetenciafejlesztés lehetőségei december 1.
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Előadás másolata:

Hollandia 2007.okt

Képzési szerkezet Általános iskola (8) 4 éves kortól 12 éves korig VMBO (4) szakmai előkészítő képzés HAVO (5) általános középfokú képzés VWO (6) egyetemre előkészítő képzés Egyetemi képzés (4) HBO (4) Magasabb szakmai képzés MBO (1-4) Szakképzés Felnőttoktatás és Reintegrációs képzés

Diákok megoszlása a középfokú képzésben (%)

Szakmai képzés szintjei 1.Szint: Segédmunkára alkalmas 2.Szint: Kezdő szakmunkás képzés 3.Szint: Szakmunkás képzés 4.Szint: Középvezetői, vagy szakosodott képzés Minden egyes szint megszerzése +1 év.

Végzettség megszerzésének módjai Munka alapú: az óraszám minimum 60%- a a gyakorlat. Iskola alapú: az óraszám 20-60%-a a gyakorlat Ugyanolyan végzettséget ad mindkettő

Tanárképzés Tanári kompetenciák: tanárképzésen szerzi meg, ezek meglétéről számot kell adnia. Interperszonális Pedagógiai Szakértő legyen az adott tárgyban, módszerben Szervezőkészség Együttműködés a kollegákkal Együtt kell dolgozni a környezettel Önértékelés

Szakmai képzés - MBO Három része van: ROC – Regionális oktatási centrum (41db) Átlagosan diák, de van diákot oktató is. AOC – Agrároktatási központ (12db) Átlagosan 2000 diák. Szakosodott szakmai képzőközpont (18db) Kisebb létszámú.

Intézmény összevonás Jellemzői az intézményvonásoknak: Lassú átmenet (10 év) Elbocsátások nélkül (csak középvezetői szinten)

AOC- Agrár képzés 1.Szektor: Virágtermelés, kertészet 2.Szektor: Növénytermesztés és nagykereskedelem 3.Szektor: Zöldterületek és természet gondozása 4.Szektor: Állattenyésztés és állatgondozás 5.Szektor: Élelmiszeripar

Hálózati rendszer Kormányzati kapcsolat Munkáltatói szervezetek Szakszervezeti kapcsolat Szakiskolák egyetemek Cégek, farmok Mezőgazdasági szaktanácsadók Nemzetközi szervezetek

COLO Tudásközpontok ernyőszervezete: Feladatok: Képzési szervezet fejlesztése Gyakorlati helyek szerzése 250 képzést nyújtanak vállalatnál van gyakorlati helyük. Közvetít a kormány és a felsőbb szervezetek felé

Képzési fájlok A.Szakma leírása B.Képzési profil, követelmények, feladatok, kompetenciák, amiket el kell érni C.Részletezi B-t. Konkrét szakmákra vonatkozik D.Elszámoltathatósági jelentés

Nyelvoktatás a szakképzésben Jellemzői: –Év elején megadják a tanév során elvégzendő összes feladatot. (ezt az év során a portfolióban össze kell gyűjteni) –Feladatok elvégzése a tanév teljesítésének feltétele. –A nyelvoktatás nem tantermekben, hanem átlátható nyílt helyen zajlik. –A tanár csak segít, a feladatmegoldás teljesen önállóan zajlik. –Feladat a szakmához kapcsolódik (pl.: fogalmazás az adott szakmáról az internet segítségével) –Utána szóban bizonyítani kell, hogy Ő oldotta meg a feladatot.

Mérés-értékelés a gyakorlati oktatásban A vizsgán szükséges kompetenciák leírását az ROC végzi, a konkrét vizsgakérdéseket azonban az iskola állítja össze. Diák akkor jelentkezzen vizsgára, ha az összes kompetenciát teljesítette. Iskolában elvégzett feladatokat, projekteket portfolióban gyűjtik össze (lehet digitális portfolió is). Vizsgabizottság – Más iskolából érkezik.

Mérés-értékelés a gyakorlati oktatásban Vizsga: Kompetencia alapú (tudás, készség hozzáállás folyamatosan értékelve) Elmélet és gyakorlat kombinációja Tényleges élethelyzetet kell megoldani A vizsgarendszer rugalmas, a részvizsgákat lehet halasztani, de a záróvizsgák megkezdéséig az összes részvizsgát le kell tenni. Van olyan gyakorlati vizsga, ahol egy konkrét, komplex feladatot kell megoldani és a vizsga végén indokolni kell az eges döntések okait is, és ezek alapján dönti el a vizsgabizottság, hogy a vizsgázó megfelelt-e.

Vizsgáztatás szintjei Szakmai képességet bizonyító szint Szakmai kompetencia szint Üzemeltetői szint

Vizsgáztatás szintjei 1.Üzemeltetői szint: Megfigyelés a munkavégzés során. Általában írásbeli vizsga. Ez az alapozó szint, és addig nem mehet további szintre, amíg ezt nem végzi el. Pl.: a titkárképzés esetén ezen a szinten a vendég fogadása és a telefonos teendők intézése a feladat.

Vizsgáztatás szintjei 2. Szakmai kompetencia szint: Az ellenőrzés komplex szituációkban zajlik. Számítógépen, vagy papíralapon zajlik a vizsgáztatás. Kapcsolatot kell létesíteni emberekkel és munkatársakkal csoportban dolgozni. Például. Titkárképzés esetén vendég érkezik, miközben cseng a telefon és a főnök határidős munkát ad.

Vizsgáztatás szintjei 3. Szakmai képességet bizonyító szint: Ez a legösszetettebb. A vizsgabizottság előtt kell szóban vizsgázni, a választási lehetőségekről és a döntés(ek) okairól.

A „másság” jellemzői Gyakorlatorientált képzés Kompetencia alapú oktatás (az iskolától kapott feladatot a gyakorlati helyen kell megoldani) és vizsgáztatás (konkrét élethelyzetnek megfelelően zajlik a vizsga) Motivált diák (heti 1-2 nap az iskolában, a többi a gyakorlati helyen, ott fizetést kap, vagy a diák- státusz keretében ingyenes tömegközlekedést és ösztöndíjat) Rugalmas, átjárható rendszer, de szigorú szabályok (beléptető rendszer)

A „másság” jellemzői ”Tűrhető” tanári fizetés (1600 eurós kezdőbér) Kis létszámú tanulócsoportok (5-10 fő) Az összevont iskolák nagyon jól felszereltek (csúcstechnológia) Átláthatóság (nyílt terek vagy legfeljebb üvegablakok választják el a termeket)