Szabadtéri tűzesetekkel kapcsolatos eljárások. Mikor?  Tűz előtt  Tűz során  Tűz után Ki?  KvI  KvK  HTP  KvMb Szabadtéri tűzesetekkel kapcsolatos.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A fogyasztóvédelmi hatóság hatásköre, illetékessége és eljárása a villamosenergia-, földgáz-, víziközmű-, távhő- és hulladékgazdálkodási közszolgáltatás.
Advertisements

Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
A környezetvédelmi megbízott szerepe a vállalkozások tevékenységében és Önkormányzati munkakörben Önkormányzati munkakörben.
1 A diasor hatályosítását végezte: dr. Szalai András, július.
Dél-alföldi Regionális Igazgatósága SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ MÁJUS 17.
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás.
Az étrend-kiegészítők, kozmetikumok forgalmazásának hatósági felügyelete Kereskedők Napja Június 4. Szabó Nikolett Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal.
2011. évi CXXVIII. tv. a katasztrófavédelemről. Egységes állami katasztrófavédelmi szerv Integrált hatóság - tűzvédelem - iparbiztonság - polgári védelem.
KÖZHASZNÚSÁG MEGTARTÁSA, - MEGSZERZÉSE Molnár Elvira Bács-Kiskun Megyei Civil Információs Centrum 2014.
Szabadtéri rendezvények. A TvMI vonatkozik: OTSZ szerinti szabadtéri rendezvényekre szabadtéri rendezvény: az 1000 főt vagy az 5000 m 2 területet meghaladó,
A kifizetési kérelem összeállítása TÁMOP-3.2.9/B-08 Audiovizuális emlékgyűjtés.
SZAKMAI TOVÁBBKÉPZÉS – 2016 MAGYAR MÉRNÖKI KAMARA TŰZVÉDELMI TAGOZAT Beépített tűzjelző-tűzoltó berendezések A szabályozás aktuális újdonságai MMK Szakmai.
Békéscsaba Megyei Jogú Város Önkormányzata Értékesítendő ingatlanok Készítette: dr. Zelenyánszki Miklós.
Történelmi bázisjogosultságok Szerletics Ákos Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal október 18.
A munkahelymegőrző támogatás. Alapja  Az évi IV. tv. (a foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról) 18. §.  A 6/1996. (VII.16.)
A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE május 26.. A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE Tisztességes verseny a közbeszerzésben.
2009. május MŰSZAKI TÉRINFORMATIKA KONFERENCIA 1 Szabad forráskódú agrár ágazati téradat nyilvántartórendszer (VINGIS) Katona Zoltán (FÖMI) -
Egységes, központi elektronikus nyilvántartás jön létre a korábbi széttagolt, és egymással nem kompatibilis, adathiányos korszerűtlen nyilvántartások.
Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal Haditechnikai és Exportellenőrzési Hatóság Várható változások a hadiipari tevékenységi engedélyezés területén.
Bűnüldözési és nyomozóhatósági jogkör. Előadás vázlata Jogi szabályozás NAV hatáskörébe tartozó bűncselekmények NAV nyomozóhatóságai Felderítés, nyomozás.
A TANULÓSZERZŐDÉS, MINT A DUÁLIS KÉPZÉS MOTORJA InnoLignum Sopron Erdészeti és Faipari Szakvásár és Rendezvénysorozat Szeptember 8. Soproni kereskedelmi.
Kereskedelmi jog V. Előadás Egyes társasági formák A korlátolt felelősségű társaság.
Gazdasági jog IV. Előadás Egyes társasági formák Közkeresleti társaság, betéti társaság.
Gazdasági jog III. Előadás Általános szabályok A Gt. általános része.
A közigazgatási hatósági eljárás szabályai
Pénztárgépek beszerzésének támogatása 2016
A szerkezetátalakítási programban bekövetkezett változások
A közérdekű munka büntetés végrehajtása az önkormányzatoknál
Tájékoztató a munkahelyteremtő pályázati programról
A régészeti örökség védelmének szabályrendszere
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
Összeállította: Horváth Józsefné
JSA/LMRA – Veszélyazonosítás a munkavégzés előtt
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
A víziközmű-szolgáltatásról szóló évi CCIX
Iratbetekintés, másolat készítés május 14-15
Jogszabályi és hatósági támogatás az elektronikus számlázáshoz
Szupergyors Internet Program (SZIP) Jogi akadálymentesítés megvalósítása: Jogalkotással is támogatjuk a fejlesztéseket dr. Pócza András főosztályvezető.
Az üzlet működésével kapcsolatos szabályok
Öröklési szerződés és Köteles rész
Tóth Gábor Heves Megyei Kormányhivatal Jogi és Koordinációs Főosztály
A kollektív szerződés Dr. Fodor T. Gábor Ügyvéd
Kommunikáció a könyvvizsgálatban
Elektronikus irat (elektronikus dokumentum) és elektronikus aláírás
Az „Út a munkához” program évi változásai
Országos Tűzvédelmi Szabályzat KÖZÖSSÉGI LÉTESÍTMÉNYEK,
Fényeslitke Szivattyúállomás j. tartály
Állványokra vonatkozó követelmények
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
A évi pályázati felhívás legfontosabb szabályai
A KÖZIGAZGATÁSI PERRENDTARTÁSRÓL SZÓLÓ ÉVI I
Dr. Hubai Ágnes Közbeszerzési Tanácsadók Országos Szövetsége, elnök
Nemeskocs Község Önkormányzatának Településkép-védelmi Rendelete
Jegyzői Értekezlet A településkép védelméről szóló évi LXXIV. Törvény végrehajtásának aktuális Önkormányzati feladatai Lukáts István.
Munkaügyi hatósági feladatok 2018.
Kalibrálásról… egy kicsit másképpen
Új pályainformációs eszközök - filmek
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
ÁLTALÁNOS FORGALMI ADÓ évi évközi változások
KÖFOP VEKOP A közszolgáltatás komplex kompetencia, életpálya-program és oktatás technológiai fejlesztése A Döntőbizottság tapasztalatai.
Előadó: dr. Bánky Tamás tudományos igazgató ÉMI Kht.
A Közbeszerzési Döntőbizottság tapasztalatai Dr
Dr. Bánky Tamás Építésfelügyeleti szakmai nap július 5.
A gyermeki jogok érvényesítése
Kérdőív a Pénzmosás és terrorizmus finanszírozása megelőzésének és megakadályozásának ellenőrzésére Készítette: Dancsné Veres Mária 2/24/2019.
Országos Tűz- és Katasztrófavédelmi Konferencia
Pappné dr. Fülöp Enikő Nyírbátor Város Jegyzője OEVI vezető
Az „Út a munkához” program évi változásai
Szakmai vizsgaelnöki pályáztatás, vizsgabizottsági jelentések
REGIONÁLIS KÉPZÉS REGIONÁLIS KÉPZÉS.
Előadás másolata:

Szabadtéri tűzesetekkel kapcsolatos eljárások

Mikor?  Tűz előtt  Tűz során  Tűz után Ki?  KvI  KvK  HTP  KvMb Szabadtéri tűzesetekkel kapcsolatos eljárások Hol? Belterületen Külterületen Mit? Ellenőrzés (előzetes) Engedélyezés Bejelentés / jelzésfogadás Beavatkozás Ellenőrzés (követő) Eljárás

 54/2014. (XII. 5.) BM rendelet az Országos Tűzvédelmi Szabályzatról ( §, §)  évi XXXI. törvény a tűz elleni védekezésről, a műszaki mentésről és a tűzoltóságról (18. §)  évi LIII. törvény a környezet védelmének általános szabályairól (Kt. 48. §)  306/2010. (XII. 23.) Korm. rendelet a levegő védelméről (27. §)  évi LIII. törvény a természet védelméről (21. § (1) bekezdés)  67/1998. (IV. 3.) Korm. rendelet a védett és fokozottan védett életközösségekre vonatkozó korlátozásokról és tilalmakról (7. §)  évi XXXVII. törvény az erdőről, az erdő védelméről és az erdőgazdálkodásról ( §)  4/2008. (VIII. 1.) ÖM rendelet az erdők tűz elleni védelméről (9. §) Jogszabályi háttér

Belterületen:  tűzvédelmi hatósági ellenőrzések lefolytatása, a KvK hatósági feladatok végrehajtására jogosult állománya által, társhatóságok, társszervek bevonásával  önkormányzatok tájékoztatása, a KvK által ÖTP, ÖTE-k bevonásával  önkormányzati rendeletek begyűjtése (KvK) és a Műveletirányítási Ügyeleten (MiÜ) az elérhetőségük biztosítása (KvI) Tűzeset, tűzgyújtás, égetés előtt

Lehet-e egy kérelmen több hrsz-ú ingatlanon irányított égetés iránti kérelmet benyújtani? Ekkor mennyi illetéket kell fizetnie a kérelmezőnek? Egy kérelmen egy égetési folyamatot lehet bejelenteni. Amennyiben egymás mellett lévő külterületi ingatlanokon kíván egyszerre, egyidejű égetést végezni, az benyújtható egy kérelmen, és az egy engedélyben elbírálható. Ekkor is legfeljebb 10 ha területet érinthet az égetés. Ebben az esetben egyszer 3.000,- Ft illetéket kell a kérelmezőnek megfizetnie. Ha több, nem egymás melletti hrsz-ú ingatlant jelöl meg a kérelmező, azt a tűzvédelmi hatóságnak külön-külön kérelemként kell kezelnie és kérelmenként kell a Ft illetéket megfizetni. Ha egy kérelmen több különböző helyszínt jelöltek meg, akkor az eljárás során vizsgálni kell, hogy melyik égetést mely időpontban kívánják végezni és minden helyszínen biztosítják- e az OTSZ-ben előírt követelmények teljesülését (felügyelet, személyek megnevezése, eszközök biztosítása stb.). Egy 100 ha-s terület irányított égetése esetén 10 eljárásnak megfelelő eljárási illetéket ( Ft) kell leróni, de az engedély iránti kérelmet egy kérelmen is be lehet nyújtani. Irányított égetés engedélyezési eljárással kapcsolatos kérdések

Lehet-e pótnapot (esőnapot) megjelölni a kérelemben, illetve a tűzvédelmi hatóság engedélyezheti-e ezt? Tekintettel arra, hogy az irányított égetés megkezdése előtt min. 10 nappal be kell nyújtani az engedély iránti kérelmet, előfordulhat, hogy az időjárás (eső, erős szél) megakadályozza az égetést, ebben az esetben - ha a kérelmező a kérelemben pótnapot jelölt meg - részére egy pótnap engedélyezhető, melyet az engedélyben külön meg kell jelölni és fel kell hívni a jogosult figyelmét, hogy csak az egyik napon végezhet égetést. Abban az esetben, ha a tűzvédelmi hatóság pótnapot engedélyezett, feltételként a határozatban rögzíteni kell, hogy az égetés megkezdéséről vagy elmaradásáról (a felesleges ellenőrzés elkerülése céljából) a tűzvédelmi hatóságot (kirendeltség ügyintézőjét), az égetés megkezdése előtt legalább 2 órával korábban értesíteni kell. Irányított égetés engedélyezési eljárással kapcsolatos kérdések

Lehet-e egy kérelmen egy területre több időpontot (pl.: 2015.április :00-14:00, vagy április :00-14:00, vagy április :00-14:00, vagy április :00-14:00.) megjelölni? Irányított égetsére egy nap és legfeljebb egy pótnap engedélyezhető. Amennyiben a kérelmen vagylagosan több időpontot jelöltek meg, az engedély megadását megelőzően tisztázni kell a kérelmezővel, hogy mely időpontot tekintse a hatóság elsődlegesnek, és melyiket pótnapnak, illetve, hogy kíván-e pótnapot engedélyeztetni. Amennyiben a kérelmező valamennyi általa felsorolt időpontban égetni akar, a megjelölt időpontokat külön kérelemként kell kezelni, minden kérelem után külön illetéket kell fizetni. Irányított égetés engedélyezési eljárással kapcsolatos kérdések

Lehet-e egy kérelmen több napon átívelő időtartamot (pl.: április ) megjelölni? Nem, egy maximum 10 hektáros terület leégetése nem tarthat több napon keresztül, ezért időintervallum nem adható meg.. Irányított égetés engedélyezési eljárással kapcsolatos kérdések

Ki nyújthat be kérelmet irányított égetés engedélyezésére és hogyan kell igazolnia ügyféli jogsultságát? Kérelmező lehet az ingatlan tulajdonosa, bérlője, haszonélvezője, haszonbérlője, vagy az ingatlan használatára egyéb más jogcímen jogosult személy, illetve ezen személyek meghatalmazott képviselője. Az ügyféli jogosultságot (tulajdonjog, használati jog) vagy a kérelmező igazolja a kérelem benyújtásakor (tulajdoni lap, nem hiteles tulajdoni lap másolat, földhasználati lap másolat, szerződés, stb.), vagy kérelmére azt az eljáró hatóság szerzi be a TAKARNET szolgáltatás igénybevételével. Ha a kérelmező jogosultsága nem állapítható meg az ingatlan-, illetve a földhasználati nyilvántartásból (pl. földhasználati jogosultsága nincs a nyilvántartásba bejegyezve), az ügyfelet fel kell hívni ügyféli jogosultságának igazolására. Ha ennek határidőn belül nem tesz eleget, a kérelmet el kell utasítani. Irányított égetés engedélyezési eljárással kapcsolatos kérdések

Mi a teendő, ha a tárgyi ingatlan több személy osztatlan közös tulajdonában van? A kérelem elbírálásakor vizsgálni kell a kérelmező által megadott földterület használatára való jogosultságát : született-e használati megosztás (írásbeli), a kérelmező az egyik tulajdonos vagy 3. személy, aki hasznonbérlet, alhaszonbérlet, felesbérlet, részművelés, szívességi földhasználat stb. jogcímen jogosult az irányított égetés alá vont földrészletnek a használatára. (A földhasználati jogosultságot kötelezően be kell jelenti a földhasználati nyilvántartásba) Irányított égetés engedélyezési eljárással kapcsolatos kérdések

Abban a megyében, ahol tűzgyújtási tilalmat rendeltek el, engedélyezhető-e az irányított égetés? Nem. Bár a tűzgyújtási tilalom csak az erdőterületeken, valamint a fásításokban és az ezek 200 méteres körzetén belül lévő külterületi ingatlanokon érvényes, de a tilalom kihirdetésének feltételei (pl. szárazság, tartósan magas hőmérséklet, stb.) megalapozzák azt, hogy ilyen körülmények miatt ne engedélyezze a tűzvédelmi hatóság az irányított égetést az adott megye területén. Továbbá a már kiadott engedélyeknek tartalmazniuk kell azt a kikötést, hogy "Tűzgyújtási tilalom hatályba lépése esetén az engedély érvényét veszti". Irányított égetés engedélyezési eljárással kapcsolatos kérdések

Milyen szabályok vonatkoznak a külterületi zártkertek, illetve tanyák, stb. esetében? Minden külterületi égetésre, legyen az szántóföldön, gyümölcsösben, tanyán, vagy zártkertben, az irányított égetés szabályait kell alkalmazni, tehát a szabadtéri égetést engedélyeztetni kell a tűzvédelmi hatósággal. Irányított égetés engedélyezési eljárással kapcsolatos kérdések

Külterületen tanyán, zártkertben történő szabadtéri égetéskor is alkalmazni kell az OTSZ 227. § (1) bekezdésében előírt szabályokat, pl. körülszántás, traktor készenlétben tartása? Az OTSZ 227. § (1) bekezdésében előírt rendelkezések minden külterületi égetésre vonatkoznak, de azokat értelemszerűen kell alkalamzni. Így pl. egy zártkertben, egy tanyán nem kell körbeszántani a tűzgyújtás helyét, nem kell traktort készenlétben tartani. Irányított égetés engedélyezési eljárással kapcsolatos kérdések

Amennyiben önkormányzati rendelet szabályozza a külterületi égetést, meg kell-e kérni a tűzvédelmi hatóság engedélyét az irányított égetésre? Az OTSZ 226. § (1) bekezdése nem különbözteti meg, hogy külterületen önkormányzati rendelet határoz-e meg szabályokat a szabadtéri égetésre. Az önkormányzati rendelettől függetlenül az irányított égetésre vonatkozó engedélyt be kell szerezni, és a mellett az önkormányzati rendelet előírásait is be kell tartani. Irányított égetés engedélyezési eljárással kapcsolatos kérdések

Mi történik, ha az irányított égetés engedélyezése iránti kérelmet úgy adják be, hogy az engedélyező határozat közlése és az égetés időpontja között kevesebb, mint 15 nap telik el, vagyis a határozat nem emelkedik jogerőre az égetés napjáig? A OTSZ előírása alapján min. 10 nappal az irányított égetés tervezett napja előtt kell benyújtani, a tűzvédelmi hatóságnak pedig a kérelem benyújtását követő 5 munkanapon belül kell meghozni a döntést. A Ket. rendelkezései alapján nem rendelhető el a határozat fellebbezésre tekintet nélküli végrehajthatósága, ezért előfordulhat, hogy a határozat nem emelkedik jogerőre az égetés napjáig. Ezt elkerülendő javasolt a Ket. által nyújtott azon lehetőség alkalmazása, miszerint a kérelmező a hatóság kedvező döntése esetén előre lemondjon fellebbezési jogáról, így a határozat a közléssel jogerőre emelkedik. Ez csak abban az esetben lehetséges, ha a határozat nem tartalmaz többlet előírást, követelményt, feltételt, mint amit a jogszabály is előír az irányított égetést végző, kérelmező számára, és amit a kérelmező a kérelemben is vállalt. Irányított égetés engedélyezési eljárással kapcsolatos kérdések

A belterületi égetés során milyen szabályokat kell betartania az égetőnek, és mely jogszabályi rendelkezés írja ezeket elő? A belterületi égetés alkalomszerű tűzveszélyes tevékenységnek minősül, az OTSZ alkalomszerű tűzveszélyes tevékenységre vonatkozó előírásait kell az égetés során betartani. Belterületi égetéssel kapcsolatos kérdés

ÖTP vagy ÖTE felvehet-e hatósági ellenőrzéses jegyzőkönyvet akár az irányított égetés, akár belterületi égetés során, ha riasztják őket? Nem, sem az ÖTP, sem ÖTE nem végezhet semmilyen hatósági cselekményt. Az ÖTP és az ÖTE lehetőség szerint gyűjtsék össze a helyszínen a hatósági eljáráshoz szükséges adatokat (az ingatlanról, a tulajdonosról, az égetést végzőről, a körülményekről, stb.), amely alapján majd a tűzvédelmi hatóság (kirendeltség ügyintézői, HTP parancsnok, parancsnok-helyettes, állomány, katasztrófavédelmi megbízott) lefolytathat egy hatósági ellenőrzést vagy megindíthat egy hatósági eljárást. Az ellenőrzés vagy eljárás során az ÖTP, vagy ÖTE által felvett tényeket ellenőrizni, illetve hivatalosan rögzíteni kell (feljegyzés). Szabadtéri égetés adatinak rögzítésével kapcsolatos kérdések

Köszönöm a figyelmet.