2016.4.3-16. Szarvas. Gál Ferenc Főiskola Szarvasi Gyakorló Általános Iskola és Gyakorlóóvoda, Bölcsőde.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Nagybajomi Általános Művelődési Központ tagiskolája
Advertisements

Tanulók fejlődésének nyomon követése
Tehetségazonosítás gyakorlata
LámpásLámpás Keresztyén Ifjúsági Dicsőítő Csoport.
„Művészettel a jövő művészeiért” TÁMOP-3. 1
A társadalmi környezet hatása a gyermekek fejlődésére
A koragyermekkori nevelésről
Hatékonyság, eredményesség, méltányosság a köznevelési rendszerben:
Zrínyi Ilona Általános Iskola
Olvasunk és cselekszünk egészségünk megvédéséért: Egészséges életmódra nevelés a könyvtári foglalkozások keretében című program kipróbálásának tapasztalatai.
SZÜLŐI KÉRDŐÍV Az intézményi minőségfejlesztési keretében között kitöltött szülői kérdőívek kiértékelése (A kérdőív kitöltésére.
© Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl
TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN
A NEVELÉS FOLYAMATA ÉS MÓDSZEREI
GONDOLATOK AZ OSZTÁLYF Ő NÖK ÉS A GYERMEKVÉDELMI FELEL Ő S EGYÜTTM Ű KÖDÉSÉR Ő L Csillag Ferenc – pedagógiai szakért ő.
Mátyás király, az igazságos
MÁTYÁS, AZ IGAZSÁGOS.
Az óvoda és az iskola együttműködésének megvalósulása a Naprakészség TIOK-ban Mérleg.
A vizuális nevelés tevékenységeinél alkalmazott
Az anyanyelv elsajátításának elméletei
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Az informatika tanítása Montessori-jellegű iskolában
Királyhelmec Iván Evelin Projekt.
Királyhelmec Zdibák Ildikó Projekt.
„A három-ötperces eseményeknek különös varázsa van az életünkben” Bródy János.
„A hátrányos helyzetű gyerekek anyanyelvi kompetenciáinak megalapozása, fejlesztése” c. könyvtári program gyakorlati tapasztalatainak összegzése.
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
OKTATÁSPOLITIKA A FELVILÁGOSODÁS KORI MAGYARORSZÁGON
Az iskola tényleges feladata és a valós helyzet
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Ómagyar kor ( ).
Tudományos kísérés A projekt az Ausztria-Magyarország Határon Átnyúló Együttműködési Program keretében, az Európai Regionális Fejlesztési Alap,
A Köztársaság Téri Óvoda bemutatása
A NEVELÉS TERÜLETEI.
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
HAJDÚDOROG RÉGÉSZETI LELETEK TANÚSÁGA SZERINT MÁR A RÉZKORBAN IS LAKOTT HELY VOLT. ERRE UTAL A VÁROS HATÁRÁBAN TALÁLT RÉZBALTA, AMI KR.E
HAJDÚDOROG A leletek tanúsága szerint a bronzkortól kezdve lakott területen éltek szarmaták és avarok is. A hét történelmi hajdúváros egyike, a honfoglalás.
Pályaválasztást segítő, pályaorientációs program a gyermekotthonokban és lakásotthonokban nevelkedő gyermekek számára.
BIHARINÉ dr. KREKÓ ILONA főiskolai docens
Szarvas Szakmai gyakorlat. ERASMUS+ ERASMUS+ Európai Uniós pályázat Gál Ferenc Főiskola Szarvasi Gyakorló Általános Iskola és Gyakorlóóvoda,
Szakmai gyakorlat Szarvas április 3. – 16. ERASMUS+ Gál Ferenc Főiskola Szarvasi Gyakorló Általános Iskola és Gyakorlóóvoda, Bölcsöde.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Barátság Készítette: Kovács Mária.
TÁMOP B ,,Esély a Vass Jenő Óvoda és Bölcsőde gyermekeinek” Halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek támogatásának eredményessége 3.
Nagy Lajos Nagy Lajos, a lovagkirály A király jövedelmei az Anjouk idején.
Esély, Lehetőség, Tehetség, ELTE Iskola felújítás az Eötvös Loránd Tudományegyetemen az Európai Unió támogatásával.
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki, ha nem tud addig tartani, amíg megnövök, hanem guggoljon ide mellém, ha nemcsak hallani, de érteni is akar, hogy.
A SZÜLŐI KOMPETENCIA TÁMOGATÁSA A KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÓVODÁJÁBAN Budapest augusztus 31.
KOLPING-MOZAIK. ADOLF KOLPING ÉLETE I ban született a németországi Kerpenben ig különböző cipészműhelyekben segédként dolgozott ben.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
Mit jelent számomra Adolf Kolping eszméje?
„Referenciaintézmény kialakítása a II
Vándorlás a kelet-európai pusztán
A FELVILÁGOSODÁS PEDAGÓGIÁJA
A LURKÓ-TÁBOR, mint a jó gyakorlat dokumentációja
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki,
Égigérő mesefa Biblioterápiás foglalkozások az életminőség javításáért
A gyakorlati képzés szemléleti hátterének és kereteinek meghatározása
Regionális konferencia
Szociálpedagógia BA szak, Nappali és levelező tagozat
Langerné dr. Buchwald Judit Pannon Egyetem Neveléstudományi Intézet
Óvodai és iskolai szociális segítés
Csecsemő- és kisgyermeknevelő Alapszak
Tedd fel magadnak a kérdést:
HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK
Család – és Gyermekjóléti Központ
VALLÁSOS ÉS ERKÖLCSI NEVELÉS A KATOLIKUS ÓVODÁKBAN
AZ ÓVODÁS GYERMEK ÉS AZ ERKÖLCS
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Nevelésügy a felvilágosodás kori Magyarországon
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

Szarvas

Gál Ferenc Főiskola Szarvasi Gyakorló Általános Iskola és Gyakorlóóvoda, Bölcsőde

Nevelési program -m ű vészeti- A program alappillére kettős: az érzelmekre épít és a gyermek esztétikai tevékenységét, alkotó készségének fejlesztését hangsúlyozza. Általános nevelési feladatok: - Az erkölcsi - szociális érzelmek alakításának feladatai - Az esztétikai érzelmek alakításának feladatai - Az intellektuális érzelmek alakításának feladatai

Alma csoport Gyermekek létszáma: 25 Életkor szerinti elosztás: 3 évesek: 13 fő 4 évesek: 12 fő

Óvónők: Mihály Zoltán-Csabáné Szóbeli megnyilvánulás: -érthető, tiszta Személyisége: - megértő, segítőkész, inteligens, ha kell fegyelmező A konfliktushelyzeteknél önállóságra buzdítja a gyerekeket. Az edukációs tevékenységek során ügyel a rendre, dícséri őket. Rétes Petra Szóbeli megnyilvánulása: -szókincse választékos, szépen artikulálva beszél Személyisége: -kedves, gondoskodó, nevelési módszere lazább Segíti a gyerekeket a tevékenységek elvégzése során. Bekapcsolódik a játékos tevékenységekbe.

Egy átlagos nap az óvodában Játékos tevékenységek Edukációs tevékenységek Kinttartózkodás Szokásrendek: -tízórai -higiénia -edukációs tev. -kinttartózkodás...

Gyerekek az óvodában

Szarvas város története a germán törzsek győzelmük után a Körös,Tisza és Maros volt központjuk.Vezérük Ardarich avarok elfoglalták egész Kárpát-medencét.Baján-kagán székhely lett az Alföld déli része.Hatalmukat a frankok hadjárata döntötte meg. -9. Sz. Bolgár fennhatóság alatt állt.Kultúrájuk nem változott meg. -9. Sz. Végén új népség érekzik- a hunok,akiknek eredetük finnugor,műveltségük pedig török. Számos régészeti emlék maradt fel ebből az időből, amelyek gazdagságot,pompaszeretetet,művészeti izlést sugároztak honfoglalók 3 részre tagolódik: előkelők,középréteg,köznép.Életmódjuk félnomád volt. ÁRPÁD-KOR ( ) -gazdasági társadalmi fejlődés lehetővé tette a feudális állam létrehozását.Ez I.István király nevéhez fűződik.A régmult településeinek nevei a mai napig fennmaradtak mint pl.: Décse,Csabacsüd,Káka,Hén.

-1550 táján a törökök Szarvasra,ebben az időszakban Szarvas többször leégett és újra kellett építeni kivonultak a törökök Szarvast III.Károly odaadományozta Hearruckern János György Elkezdte benépesíteni Szarvast,főleg szlovák nemzetiségűekkel vásártartási jogot és mezővárosi rangot kapott Sz. Második felében több mint 8000 lakosa volt

-a 19. Sz kialakult a tanyarendszer,voltak szőlőskertek is,valamint létrejött az istállózott állattartás -a reformtörekvés megmozgatták a mezővárosi fejlődést. A jobbágyság megszabadul a földúri joghatóságról egy hét alatt több mint 100 ember vesztette életét a kolerajárvány miatt léterjön az örökváltsági szerződés több mint 600 ember vett részt a forradalomba.A Tessedik iskola ekkor honvédkórházként szolgált elnyerte a rendezett tanácsú város státusát -az első nyomda Németországból került Szarvasra,ami Réthy Lipót hozott ide. Szarvas a fénykorát a szabadságharc ideje alatt élte

Tessedik Sámuel szül. Alberti községben - tanulmányai : Pozsony,Debrecen,Evlongeni Egyetem -sokat utazott Németországba (Lipcse,Berlin,Hallé) -első papi állása Surányban volt Szarvasra jött,itt halt meg -dolgozott a magyar oktatás és gazdálkodás korszerűsítésén -szorgalmazta az Alföld fásítását -foglalkozott rétgazdálkodással -először termesztett lucernát Mezőgazdasági Szakiskola -alkotú munkáját nem értette meg a kora,erre utal az utolsó műve Az önéletírása -Szarvason az ótemetőbe van eltemetve

Mede Alexandra Az erasmus+ program által két hetes szakmai gyakorlaton vehettünk részt, ami rengeteg tapasztalatot, élményt és nagyon sok gyerekekkel eltöltött örömteli pillanatot nyújtott. Két hét alatt megfigyelhettük az óvoda nevelési programját és összekapcsolhattuk az elméletet a gyakorlattal. Megismerkedhettünk a gyerekek ill. a pedagógusok személyiségével, nevelési módszereivel, amikkel segítették a megfigyelésünket, ill. tanácsokkal láttak el, amik hasznunkra vállhatnak a jövőben.

Pusztai Katinka Az Erasmus+ program keretén belül másodszor jutottam el Szarvasra. Ebben az évben jobban meg tudtam figyelni az elméletben már átvett dolgokat. Az óvónők és a gyerekek nagy szeretettel fogadtak,mindenben segítettek. A programnak köszönhetően sok élménnyel és tapasztalattal gazdagodhattam.

Nagy Noémi Úgy gondolom,hogy ezalatt a két hét alatt nagyon sok tapasztalatot tudtam meríteni,amit majd a jövőbeli szakmámban felhasználhatok. Az ovónők barátsaágos környezetet nyújtottak a számunkra és minden kérdéseinkre kézségesen feleltek. Részeseik lehettünk a mindennapi óvodai életnek, ahol mosollyal a szánkon tölttük a napjainkat. Köszönöm,hogy élhettem ezzel a lehetőséggel !