1 KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Budapest, 2016. május 05. Veres Gábor balesetvizsgáló A „KLÁRA” személyhajó felakadása a Szentendrei – Dunán Avagy a mentés.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A fogyasztóvédelmi hatóság hatásköre, illetékessége és eljárása a villamosenergia-, földgáz-, víziközmű-, távhő- és hulladékgazdálkodási közszolgáltatás.
Advertisements

FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
Távlati öntözési vízigények felmérése Somlyódy Balázs főigazgató Országos Vízügyi Főigazgatóság.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore Közlekedési.
A Hulladékgazdálkodási technológus FSZ átjárhatósága és kredit beszámíthatóság KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI AGRÁRMÉRNÖKI BSc.
es vonal Lehel tér - Angyalföld kocsiszín kiágazások a.)Nincs biztonsági megállóhely a vonalszakaszon b.)Fiastyúk utca Újpest felé c.)A Gyöngyösi.
A szenior tudástőkére épített társadalmi innováció május 21. Miskolc ©Sárközy Erika.
Szabadtéri rendezvények. A TvMI vonatkozik: OTSZ szerinti szabadtéri rendezvényekre szabadtéri rendezvény: az 1000 főt vagy az 5000 m 2 területet meghaladó,
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
Parenterális elegyítések gyakorlati problémái, támpontok (vitaindító) MGYT KGYSZ Parenterális Munkacsoport Budapest Szabóné dr. Schirm Szilvia,
A papír nélküli, digitális világ már hamarosan elérhető Zsámboki Gábor kereskedelmi és marketing vezérigazgató-helyettes
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
EGT Finanszírozási Mechanizmus Kulturális és természeti örökség megőrzése, megújítása program A kulturális és a művészeti sokszínűség előmozdítása.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
A nemzetiségi nevelés-oktatás eredményei és hatékonyság mutatói a tótkomlósi Szlovák Két Tanítási Nyelvű Általános Iskolában és Óvodában Készítette: Laukó.
Az események bejelentésének és kezelésének folyamata Nagy Zsigmond, balesetvizsgáló október 19.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
Gazdasági jog IV. Előadás Egyes társasági formák Közkeresleti társaság, betéti társaság.
Magyarország a két világháború között
Budapesti Corvinus Egyetem Turizmus Tanszék Budapest a nemzetközi utazók szemével Előzetes kutatási jelentés A Ráday utca pozicionálása kapcsán Budapestre.
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Migrációs válság: Dilemmák és válaszok
CAF URBOS 3/9 TÍPUSÚ VILLAMOS ÜTKÖZÉS VIZSGÁLATA
Előadó: DDr. Alpár Erzsébet LL.M (München)
Projekttevékenységek:
Törökszentmiklósi Tagintézmény
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Tájékoztató a munkahelyteremtő pályázati programról
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
A Repülésbiztonsági Kockázat
Esélyek a munkaerőpiacon
Természeti erőforrások
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
376/2014 EU RENDELET BEVEZETÉSÉNEK
Tóth Gábor Heves Megyei Kormányhivatal Jogi és Koordinációs Főosztály
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Az Európai Unió közlekedési politikája és a transzeurópai hálózatok
AZ AUTÓBUSSZAL VÉGZETT MENETREND SZERINTI SZEMÉLYSZÁLLÍTÁS ELINDÍTÁSA, HÁROM HÓNAPOS TAPASZTALATA DEBRECENBEN Budapest, Millenáris,
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
szakmai referens, országos versenyszervező
Országos Tűzvédelmi Szabályzat KÖZÖSSÉGI LÉTESÍTMÉNYEK,
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Munkavégzésre irányuló jogviszonyok
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Konferenciája
„SZÜLŐI KLUB” – DÉLUTÁNI FOGLALKOZÁSOK
Fazekas Ágnes – Halász Gábor-Horváth László
Jegyzői Értekezlet A településkép védelméről szóló évi LXXIV. Törvény végrehajtásának aktuális Önkormányzati feladatai Lukáts István.
Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest, december 18.
A Budapest Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Készítette: Boros Bence
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
A közlekedés és az idegenforgalom
A Dunához kapcsolódó lehetőségek Budapest közlekedésfejlesztésében
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
2010. I-IV. hónap közlekedési baleseti statisztikája,
Budapest, február 5. Reszeginé Erdélyi Beáta
Mentőhívás Készítette: Szluka Tibor.
Könyvbemutató rendezvény, OEE Bajai Csoport, Pörböly,
Dr. Bánky Tamás Építésfelügyeleti szakmai nap július 5.
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Családi vállalkozások
Ki mit tud?- művészeti nap december 15. szombat
Madách Imre Az ember tragédiája Paulay Ede rendezésével.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Előadás másolata:

1 KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Budapest, május 05. Veres Gábor balesetvizsgáló A „KLÁRA” személyhajó felakadása a Szentendrei – Dunán Avagy a mentés nehézségei a vízen

2 I. Bevezetés Egy felakadás ElőzményeiKövetkezményei

3 II. Az eset előzményei Előzmények augusztus 26.  Indulás: 11:00 óra, Szentendre-Határcsárda  Hegymenet, úti cél: Nagymaros  Személyzet: 2 fő  Utas: 32 fő, többségük idős korú  Napos idő, 30 °C, szélcsend, jó látási viszonyok  Vízállás: Budapest=105 cm, Szentendre= -9 cm, apadó

4 II. Az eset előzményei A vízállás

5 III. A felakadás Az első felakadás 12:21 Szentendrei-Duna 22,8 fkm „Kecske-zátony”

6 III. A felakadás

7

8

9

10 III. A felakadás

11 III. A felakadás 13:15 22,6 fkm  A jármű mozgásképtelenné vált  Bejelentés Felakadás óta eltelt idő: 00:00

12 IV. A mentés 14:00  Vízirendészet a helyszínen  Személyi sérülés nincs  Lékesedés nem történt  Utasok biztonságban vannak Nincs életveszély → Intézkedésre akkor van lehetőség, ha segítséget kérnek A hajó vezetője nem kér segítséget, segélyhajó értesítéséről saját maga kíván gondoskodni. A leszabadítást az NKH engedélyével, egyénileg próbálja meg úgy, hogy az utasok a fedélzeten maradnak. 00:45

13 IV. A mentés Tűzoltóság hajója lemondva KBSZ-Vízirendészet: Mentési lehetőségek felderítése a helyszínen Alkalmas partszakasz: Navinfo Technikai felszerelés: Tűzoltóság

14 IV. A mentés Hogyan juttathatók partra az utasok ? Utasok:  Idősek  Mozgásukban korlátozottak  Gyerekek Biztonságos átszállás másik járműbe ?

15 IV. A mentés Utasok mentése a vízen

16 IV. A mentés

17 IV. A mentés Utasok mentése a szárazföld felé

18 IV. A mentés

19 IV. A mentés 17:00 A helyszínre érkezik a „TÁPIÓ” átkelőhajó, megkísérli a leszabadítást. 03:45

20 IV. A mentés … majd megkísérli az utasok átvételét

21 IV. A mentés 18:00  Mind a leszabadítás, mind az utasok átvétele nem járt sikerrel.  A mentési kísérletek során a „TÁPIÓ” ms is többször felakadt.  Nappali fényviszonyok romlása. Vízirendészet biztonsági intézkedés keretében átveszi a mentés irányítását.  További járművek/eszközök helyszínre rendelése időveszteséggel járna  „TÁPIÓ” ms a szemközti oldalon a parthoz áll  Utasok átszállítása a „rocsó”-val, 3-4 fős csoportokban a „TÁPIÓ”-ra 04:45

22 IV. A mentés

23 IV. A mentés 19:20 Utasok a „TÁPIÓ” ms-re átszállítva 19:40 „TÁPIÓ” ms elindul az utasokkal völgymenetben 20:45 Utasok biztonságban partra szállnak a Szentendre-Határcsárda kompkikötőben Felakadástól a partra jutásig: 7,5 óra ??? 06:05 06:25 07:30

24 V. Befejezés

25 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Veres Gábor Balesetvizsgáló