Matematikai nevelés pszichológiai, pedagógiai meghatározottsága Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A gyermekvédelem alapjai – miért szükséges, mire jó a gyermekvédelmi protokoll? Csókay László KPSZTI április 13.
Advertisements

Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
A pedagógiai asszisztens, a pedagógusok önértékelésének, szakmai ellenőrzésének és minősítésének sikeres megvalósulásában betöltött szerepe Pedagógiai.
Emberformáló folyamatok Dr. Molnár Béla Ph.D. főiskolai docens.
SZAKMAI MUNKÁNK MISKOLC Készítette: Machán Jánosné.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS 27.Megoldás-Szociális védőháló.
Intézményi Férőhelykiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó Kalocsai Szociális Szakellátási Központ kiváltása.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás.
A matematikai nevelés története, helye, szerepe Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás Emberi Erőforrások Minisztériuma Szociális Ügyekért.
Enkulturáció, szocializáció, nevelés, individualizáció, művelődés Dr. Molnár Béla Ph.D. főiskolai docens.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Solymosy József Bonifácz Egészségfejlesztési Osztályvezető NEFI Budapest, szeptember 29. Egészségfejlesztés az iskolai színtér vonatkozásában.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Jogok és kötelességek a családban.
Környezeti fenntarthatóság. A KÖRNYEZETI FENNTARTHATÓSÁG JELENTÉSE A HELYI GYAKORLATBAN Nevelőtestületi ülés,
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
Sz. Hegedűs Rita és Szerecz György Magyar Nyelvstratégiai Intézet Budapest A NAT mint a tanár segítsége.
1 Helyi szintű egyeztetés a köznevelés terén KEF országos konferencia Budapest, március 06. Simonyi István Emberi Erőforrások Minisztériuma KÖZNEVELÉS-FEJLESZTÉSI.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
A tanulás támogatása és tanítása
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Budapest XVI. Kerületi Móra Ferenc Általános Iskola
AZ ISKOLÁSKORBA VEZETŐ
Wölfling Zsuzsanna köznevelési szakértő mesterpedagógus
Speciális célcsoportok a szakmai protokollban
Hogyan lehetünk boldogabbak?
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Iskolaérettség.
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
A gyermeki személyiségfejlődés nyomon követése a gyakorlatban
AZ INTÉZMÉNY KÜLSŐ KAPCSOLATAI
Szociális ellátást igénybevevők szükségletei – és szolgáltatásai
A személyre szabott tanulást támogató tanári kompetenciák
Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest, december 18.
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
„ Egy hatékony iskolai egészségnevelési program – az egyik legköltséghatékonyabb beruházás, amit egy nép (állam) csak megtehet annak érdekében, hogy párhuzamosan.
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
INFOÉRA Zsakó László Informatikai tanárszak problémái ELTE Informatikai Kar Juhász István-Zsakó László: Informatikai.
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
AZ INTÉZMÉNY NEVELÉSI CÉLJAI
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Állampolgári jogok és kötelességek
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
ÓVODAPEDAGÓGUSI KOMPETENCIÁK
Egyéni fejlesztési tervek
TANULÁS IDEJE: Az egész óvodai nap folyamán adódó helyzetekben,
A dajka sajátos feladata az egészséges életmódra nevelés területén, kiemelve a gondozási tevékenységeket Zöldy Andrásné Szent Erzsébet Óvoda Tapolca.
Tóalmási Mesevár Óvoda és Konyha
Óvodából iskolába Iskolás lesz a gyermekünk Az iskolaérettség kérdései
A „Szertár” iskolai és óvodai szociális munka projekt célja
Iskolai szociális segítő
Óvodából iskolába Iskolás lesz a gyermekünk Az iskolaérettség kérdései
Az iskolai szervezet és fejlesztése
2018. március Budapest Kongresszusi Központ
Előadás másolata:

Matematikai nevelés pszichológiai, pedagógiai meghatározottsága Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK

„Minden pedagógia hamis, amely nem annak a személyiségnek a szükségleteire, énjére támaszkodik akit nevel.” Célestin Freinet

óvodai matematikai nevelés - gyermekközpontú pedagógia speciális területe Fejlődés-lélektani alap: az óvodás gyermek észlelése, figyelme, emlékezete, képzelete, akarata, gondolkodása Pedagógiai alap: gyermekközpontúság, individualizáció és szocializáció, személyiség- kibontakozása, egyéni fejlesztés, eltérő bánásmód, elfogadás, tisztelet, szeretet, biztonság… Majd: célok, feladatok, utak, módszerek ONAP: óvodakép, gyermekkép

ONAP gyermekkép 1.„…az ember egyedi, mással nem helyettesíthető individuum és szociális lény egyszerre” 2. „Az ONAP az eltérő pedagógiai és pszichológiai irányzatok közös vonásai: a gyermek fejlődő személyiség, fejlődését genetikai adottságok, az érés sajátos törvényszerűségei, a spontán és tervszerűen alkalmazott környezeti hatások együttesen határozzák meg Következtében: sajátos, életkoronként és egyénenként változó testi és lelki szükségletek A személyi és tárgyi környezet szerepe meghatározó. Az óvodai nevelés gyermekközpontú, ennek megfelelően a gyermeki személyiség kibontakoztatására törekszik.

ONAP óvodakép „Az óvoda funkciói: óvó-védő, szociális, nevelő-személyiségfejlesztő” Az óvodai nevelés célja: sokoldalú, harmonikus fejlődés, a gyermeki személyiség kibontakoztatásának elősegítése, az életkori és egyéni sajátosságok és az eltérő fejlődési ütem figyelembevételével (különleges gondozást igénylő gyermekek ellátása is).

Alapelv: A gyermeki személyiség tisztelete, elfogadása, szeretete és megbecsülése A megvalósítás érdekében: Érzelmi biztonságot nyújtó derűs, szeretetteljes óvodai légkör A testi, a szociális és az értelmi képességek egyéni és életkor-specifikus alakítása Sokszínű –az életkornak és fejlettségnek megfelelő – tevékenységek (különös tekintettel a játékra!) Az életkornak megfelelő műveltségtartalmak közvetítése Az egészséges fejlődéséhez és fejlesztéséhez szükséges személyi, tárgyi környezet

Az óvodai nevelés általános feladatai Az óvodás korú gyermek testi és lelki szükségleteinek kielégítése: az egészséges életmód alakítása, az érzelmi nevelés és a szocializáció biztosítása, az értelmi fejlesztés, nevelés biztosítása.

A matematikai nevelés szerves része az óvodai nevelésnek! Hozzá kell járulnia: a gyermek személyiségfejlődéséhez egyéni képességeinek kibontakoztatásához szocializációjához értelmi, érzelmi neveléséhez Az értelmi képességek (érzékelés, észlelés, figyelem, emlékezet, képzelet, gondolkodás) és a kreativitás fejlesztése elképzelhetetlen a matematikai nevelés közreműködése nélkül.