Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Az e- portfólió dokumentumai a kompetenciák tükrében TÁMOP.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A pedagógiai-szakmai ellenőrzés
Advertisements

Tanfelügyelet – egységes külső értékelés
Tanári portfolió készítése
Az előadás témái Az ellenőrzés-értékelés-minősítés értelmezése, kapcsolata A portfólió fogalma, fajtái Érvek és ellenérvek a portfólió alkalmazásáról.
A PEDAGÓGUS ÉLETPÁLYAMODELL
Tanfelügyelet – A megújuló külső értékelési rendszer
AZ ÉN PORTFÓLIÓM.
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Hogyan készítsünk pedagógusi portfóliót?
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
A pedagógusminősítési rendszer
Hogyan? Mit? Mennyit? Ötletek a készítéshez
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A tanári szerep A kezdő pedagógus (10).
A portfólió szerepe a pedagógusok minősítési rendszerében
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
A PEDAGÓGUSOK ÉRTÉKELÉSE
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
„A XXI. századi köznevelés”
Szaktanácsadói fórum VÁLTOZÁSOK ÉS A PORTFÓLIÓ
Hogyan készüljünk a pedagógus minősítési eljárásra?
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
A kompetenciák funkciója és tartalma  március 9.  Falus Iván.
Szakál Ferenc Pál EMMI Köznevelés-fejlesztési Főosztály
A portfólió - óvodai szakterület
TÁMOP b-14/ „határokon túl-ha/tár”
Szakmai nap szeptember 16.
Felkészülés a pedagógusok szakmai ellenőrzésére
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
A portfólió Szakmai nap október 17..
A fejlesztő célú szaktanácsadás
Pedagógus értékelési rendszer
Tájékoztatás a pedagógus minősítési rendszer bevezetéséről
Intézményvezető helye és szerepe a pedagógusok minősítési rendszerében
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
A köznevelési intézmények értékelési keretrendszere
Intézményi önértékelés Barati Krisztina
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Az intézményi szabályozó dokumentumok felülvizsgálata az önértékeléshez és tanfelügyelethez kapcsolódóan.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Közösségi gyakorlat A Gyakorlóiskolában. TUDÁS Ismeri azokat a főbb módszereket, amelyekkel megismerheti a gyerekek kognitív, emocionális és erkölcsi.
A pedagógusok előmeneteli rendszere, felkészülés a minősítésre október 13.
A köznevelési intézmények művészetpedagógiai módszertani megújítása
Marosi Katalin Oktatási Hivatal
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
A pedagógusok előmeneteli rendszere, a portfólió szerepe
Barcsák Marianna KPSZTI
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
NEVELŐI ÉRTEKEZLETRE A FÉLÉVES ÉRTÉKELÉS ELŐKÉSZÍTÉSE Farkasné Egyed Zsuzsanna saját óvodai munkaanyag, forrásként felhasználható.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
Hogyan? Mit? Mennyit? Ötletek a készítéshez
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
Tanácsok a portfólió készítéséhez
Előadás másolata:

Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Az e- portfólió dokumentumai a kompetenciák tükrében TÁMOP „Köznevelési reformok operatív megvalósulása” c. kiemelt uniós projekt

Az e-portfólió tartalmi elemei szakmai önéletrajz nevelő-oktató munka dokumentumai, különösen legalább hat tanóra foglalkozás kidolgozott és utólagos reflexiókkal ellátott óraterve pedagógiai-szakmai és egyéb tevékenységek bemutatása, dokumentumai önálló alkotói, művészeti tevékenységek bemutatása, dokumentumai a pedagógust foglalkoztató intézmény intézményi környezetének rövid bemutatása szakmai életút értékelése

A dokumentumok kapcsolatrendszere (alapdokumentumok)

Példák az e-portfólió szabadon választható elemeire (4-6 darab – reflexiókkal) Projektterv és megvalósításának dokumentumai, reflexiók Osztályfőnöki munka bemutatása, reflexiók Tanórán kívüli közösségi program bemutatása A szaktárgy tanításához kapcsolódó, a pedagógus által fontosnak tartott források felsorolása, értékeléssel, ajánlással Különleges bánásmódot igénylő gyermekekkel való foglalkozás dokumentumai

Sztenderd-kompetencia-indikátor: indikátor Mutató. Az a feladata, hogy a kompetenciaelemek meglétét jelezze, mégpedig számszerűen mérhető módon. kompetenciák A tudás, nézetek és gyakorlati készségek ötvözetei, amelyekkel a pedagógus rendelkezik és elkötelezett alkalmazásuk iránt. (Falus Iván, 2009) sztenderd A kompetenciák fejlettségi szintjeit fogalmazzák meg, specifikusak, explicitek és értékelhetők, világos alapot szolgáltatnak a minősítés megbízható, konzisztens odaítéléséhez. (Falus Iván, 2009)

A pedagógus kompetenciák

Indikátorok A 8 kompetenciaterületen (lásd Mf. 21. oldal) Indikátorok értékelése: n.é.= nem értelmezhető (ez a szakmai magatartás, tevékenység az adott helyen, helyzetben nem releváns) NEM BEFOLYÁSOLJA AZ ÖSSZPONTSZÁMOT Adható pontok (0-3, a legjobb a 3 pont) 0= nem jellemző (az elvárt vagy elvárható szakmai magatartás, tevékenység nem jelenik meg.) 1= kevéssé jellemző (megjelenés esetleges, illetve kevéssé tudatos, vagy az alkalmazás nincs a helyén) 2= többnyire jellemző (meghatározóan kimutatható, tudatos, de nem következetes) 3= jellemző (megjelenése következetes, állandó és tudatos)