Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Az e- portfólió dokumentumai a kompetenciák tükrében TÁMOP „Köznevelési reformok operatív megvalósulása” c. kiemelt uniós projekt
Az e-portfólió tartalmi elemei szakmai önéletrajz nevelő-oktató munka dokumentumai, különösen legalább hat tanóra foglalkozás kidolgozott és utólagos reflexiókkal ellátott óraterve pedagógiai-szakmai és egyéb tevékenységek bemutatása, dokumentumai önálló alkotói, művészeti tevékenységek bemutatása, dokumentumai a pedagógust foglalkoztató intézmény intézményi környezetének rövid bemutatása szakmai életút értékelése
A dokumentumok kapcsolatrendszere (alapdokumentumok)
Példák az e-portfólió szabadon választható elemeire (4-6 darab – reflexiókkal) Projektterv és megvalósításának dokumentumai, reflexiók Osztályfőnöki munka bemutatása, reflexiók Tanórán kívüli közösségi program bemutatása A szaktárgy tanításához kapcsolódó, a pedagógus által fontosnak tartott források felsorolása, értékeléssel, ajánlással Különleges bánásmódot igénylő gyermekekkel való foglalkozás dokumentumai
Sztenderd-kompetencia-indikátor: indikátor Mutató. Az a feladata, hogy a kompetenciaelemek meglétét jelezze, mégpedig számszerűen mérhető módon. kompetenciák A tudás, nézetek és gyakorlati készségek ötvözetei, amelyekkel a pedagógus rendelkezik és elkötelezett alkalmazásuk iránt. (Falus Iván, 2009) sztenderd A kompetenciák fejlettségi szintjeit fogalmazzák meg, specifikusak, explicitek és értékelhetők, világos alapot szolgáltatnak a minősítés megbízható, konzisztens odaítéléséhez. (Falus Iván, 2009)
A pedagógus kompetenciák
Indikátorok A 8 kompetenciaterületen (lásd Mf. 21. oldal) Indikátorok értékelése: n.é.= nem értelmezhető (ez a szakmai magatartás, tevékenység az adott helyen, helyzetben nem releváns) NEM BEFOLYÁSOLJA AZ ÖSSZPONTSZÁMOT Adható pontok (0-3, a legjobb a 3 pont) 0= nem jellemző (az elvárt vagy elvárható szakmai magatartás, tevékenység nem jelenik meg.) 1= kevéssé jellemző (megjelenés esetleges, illetve kevéssé tudatos, vagy az alkalmazás nincs a helyén) 2= többnyire jellemző (meghatározóan kimutatható, tudatos, de nem következetes) 3= jellemző (megjelenése következetes, állandó és tudatos)