2012. szeptember 26. Kristály Lélekvédő Egyesület Előadó: Kálóczi Andrea.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
BKÁE- ÁFK, BCE-KIK Közigazgatás szervezéstan és technológia A funkcionális, a divizionális, a programorientált és a team- orientált szervezet bemutatása.
Advertisements

Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Emberformáló folyamatok Dr. Molnár Béla Ph.D. főiskolai docens.
H OGYAN SEGÍTHETEK GYERMEKEMNEK A STRESSZ LEKÜZDÉSÉBEN ? Szülők Iskolája 4. Nagyvárad, Dr. Balla Annamária.
Vágyak és esélyek a Tisza mentén Fájdalommentes átmenet a fenntartható társadalom felé? Dr. Gyulai Iván, Ökológiai Intézet a Fenntartható Fejlődésért –
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS 27.Megoldás-Szociális védőháló.
Áttörés a hazai távközlésfejlesztésben A Matáv első évtizede Hogyan nőtt a hitelünk? Az út finanszírozása ( ) Készítette: Kis Péter.
Intézményi Férőhelykiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó Kalocsai Szociális Szakellátási Központ kiváltása.
Készítette: Gondos Borbála
Matematikai nevelés pszichológiai, pedagógiai meghatározottsága Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Varga Aranka Inkluzív oktatási rendszer. Iskola funkciói – társadalmi elvárások Funkciók: Tudásszerzés és kompetenciafejlesztés folyamatának terepe Formális.
Csepregi Teréz Szociálpolitikai szakért ő Október 2.
Informatikai rendszerek általános jellemzői 1.Hierarchikus felépítés Rendszer → alrendszer->... → egyedi komponens 2.Az elemi komponensek halmaza absztrakciófüggő.
Az iskola, mint egészségfejlesztő műhely Setényi János
Környezeti fenntarthatóság. A KÖRNYEZETI FENNTARTHATÓSÁG JELENTÉSE A HELYI GYAKORLATBAN Nevelőtestületi ülés,
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
A játékok tanítása, a játékvezetés, játékelméletek
Biztonságos, fenntartható és tiszta energia a Duna-medencében
Sallai Ilona - ÉFOÉSZ Szeged,
Asztrológia I..
Reflexiók a társadalmi és a nonbusiness marketing fogalmi kérdéseihez
vizuális megismerés – vizuális „nyelv” vizuális kultúra
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Pedagógus szerep és változásai
PÁPA MEGYEI FÓRUM.
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
Quality 4 Children: a minőségi gyermekgondozás sztenderdjei az európai családon kívüli gondozásban.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Hogyan lehetünk boldogabbak?
A közigazgatással foglalkozó tudományok
ÉFOÉSZ LILIOM NAPKÖZI OTTHON Hódmezővásárhely
Káros szenvedélyek A szenvedélybetegség – másként addikció vagy kóros szenvedély – hátrányos helyzetbe hozhatja az érintett személyt és környezetét is,
Segíteni vagy megmenteni
Észlelés és egyéni döntéshozatal, tanulás
Az Európai Unió közlekedési politikája és a transzeurópai hálózatok
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
CSALÁDI SZOCIALIZÁCIÓ
Az ifjúsági közösségek szerepe a helyi kulturális életben
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Konfliktusok az iskolában
GÉNTECHNIKÁK LABORATÓRIUM Bioetika
A gyermeki személyiségfejlődés nyomon követése a gyakorlatban
A házasság arcai Mihalec Gábor Adventista Családi Szolgálatok.
Fiatal Regionalisták VII. Konferenciája
A szociális gazdaság jogi háttere Szlovákiában
Innovációs képesség és jólét összefüggései
A külső környezet elemei
A beteggé válás folyamata
Horvátországi Magyar Pedagógusok Fóruma
Család és iskola Nevelés.
Quality 4 Children: a minőségi gyermekgondozás sztenderdjei az európai családon kívüli gondozásban.
Zenei tehetségek mentorálása és egyéni fejlesztése
Karrier, karriermenedzsment, egyéni karriergondozás
A hatékony adományozás eszközei igazgató, Magyar Adományozói Fórum
Környezeti Kontrolling
Szervezet-fejlesztés
Új pályainformációs eszközök - filmek
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
A személyiség mint komponensrendszer
AZ INTÉZMÉNY NEVELÉSI CÉLJAI
Az iskolai szervezet és fejlesztése
Szerep-elmélet Mead: Egy adott szituációban sajátos célokat követő szabályszerű viselkedéskomplexum, mely társadalmi normák által meghatározott. Linton:
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
A katolikus óvodák feladata a Hit évében II.
Fogyasztói vásárlói magatartás
2018. március Budapest Kongresszusi Központ
Stratégiai gondolkodás
Környezetgazdaságtan 6. előadás A környezeti szabályozás eszközei
Előadás másolata:

2012. szeptember 26. Kristály Lélekvédő Egyesület Előadó: Kálóczi Andrea

 A tudományos megismerés modelljei a szenvedélybetegség kapcsán  Multikauzális megközelítés  Szer – addiktív potenciál  Személyiség  Szociokulturális összetevők  Családi összetevők  A diszfunkcionális család jellemzői  Családi játszmák, szerepek  A kényszeres drogfogyasztó személy jellemzői  A társadalom válaszai

I. Etikai modell, II. Betegség modell – XIX. sz. III. Szociológiai modell, IV. Újabb betegség modellek, V. Tudományos alternatívák Lineáris megközelítések - ok-okozati összefüggéseken alapulnak

1. A Szer pozitív hatás, toleranciát, addikciót kiváltó hatás, eltejedtség, ismeretek, hiedelmek 2. A személyiség - genetikai, biológiai faktorok, (adoptált- 25%, alkoholista apák – 33%) - pszichés sajátosságok – G. Ammon, E.J. Khantzian) 3. Szociokulturális összetevők - családi háttér, - társadalmi hatások, társ-i változások, - fogyasztás kultusza - drogfogyasztás - reklám, média, - kortárs-hatás, - törvényi szabályozás

 Család és a szenvedélybetegség/ek  Család szerkezet  Nevelői magatartás  Szülői elutasítás,  Túlzott engedékenység,  Következetlenség,  Szülői elvárások,  Over protektív nevelés  Családi légkör - megküzdés  titok, mítosz, származás, vallás, gyász, öngyilkosság, nem kívánt terhesség, „zabi gyermek”,  Család dinamikája  Személyiség fejlődést, autonómiát segíti, vagy gátolja

- A családon belüli határok összeolvadnak, a szerepek nem világosak, felcserélődnek, - A családi struktúra nehezen felismerhető, a folyamatok követése nehézkes, - A környezet felé zárt rendszert képez, barátoktól, rokonoktól izoláltan élnek, a külső határok merevek, - Jellemző a titkolózás, a probléma elfedése, a látszat megteremtése – sok energia, - Az ismeretszerzés szegényes, a kommunikációs folyamatokban gyakori a „zavar”, a család könnyen sodródik,

- A családtagok sem egymással, sem magukkal szemben nem őszinték, - Konfliktus esetén gyakori az egymásra mutogatás, vádaskodás, - Jellemző a feldolgozatlan veszteség, alacsony stressz tűrés, - Nincsenek közös célok, értékek, hiányzik a közös „mi” identitástudat, - Nem flexibilis a külső és belső változásokat illetően, ellenáll a változásoknak, krízishelyzetekkel nehezen birkózik meg,

- A valódi szükségleteiket nem tudják kimondani és kielégíteni, - A családtagok nem tanultak meg érzéseikkel, problémáikkal azonosulni, ezeket megoldani, - Szociabilitás hiánya, nehézkes kapcsolatteremtés és kötődési problémák jellemző, - Önismeretük hiányos, én-kép negatív, önértékelés helytelen, - Jelszó: „Nem beszélünk! Nem érzünk! Nem bízunk!”

Családi szerepek:  Az addikt személy,  Az üldöző,  A megmentő,  A csapos, A gyermek szerepek: - A hős, - A bűnbak, - Az elveszett gyermek, - A bohóc,

 1. Sérült, bizonytalan identitás  Szimbiotikus anya-gyerek kapcsolat  2. Érzelmek, indulatok kezelésének zavara  Pozitív, negatív egyaránt  3. Önértékelési problémák  Túlzott, és alacsony  4. Tárgykapcsolatok zavara  Intimitás nehézségei  5. Öngondoskodás zavara

▪ Büntetés – BTK, ▪ Kirekesztés - előítéletek, ▪ Stigmatizáció, ▪ Stb.

Köszönöm a figyelmet!