Pedagógia szak - szakos tájékoztató -. Mit tanulunk a pedagógia alapszakon? Alapozás:  Tanulás, kommunikáció, szocializáció; Bevezetés a pszichológiába;

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A levéltár Országos Tudományos és Felsőoktatási Szakmai Központ tevékenységei.
Advertisements

TRADER KURZUS 2015/2016-OS TANÉV TAVASZI FÉLÉV. Alapvető információk 2 Fang Xin A kurzus oktatója Heller Farkas Szakkollégium Helyszín A Szakkollégium.
A DIOO digitális fejlesztő eszköz az óvodai nevelés szolgálatában.
Anyagtudományi tehetséggondozó program. A program célja Olyan anyagtudomány-anyagtechnológia oktatás, amelyben a résztvevő hallgatók összefüggéseiben.
TAMOP B-11/ „A fiatalok családi életre nevelését, a kismamák munkaerő piaci elhelyezését segítő, innovatív családbarát szolgáltatások.
GYAKORLATORIENTÁLT MEGOLDÁSOK A FELSŐOKTATÁSBAN A TEAM ACADEMY Tasi Péter team coach BGE Team Academy.
Ady Endre Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola - Berhida Környezeti nevelés.
Tolerancia Erősítő Innovatív Szövetség projektprogram.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
A MEGALAPOZÓ KUTATÁSOKRÓL A felsőoktatás és a munkaerőpiac kongruenciájának mintázatai Jancsák Csaba PhD SZTE JGYPK AHI ATT TÁMOP A/1-11/
Nyitó szakértői találkozó. "C" komponens-informatika Készítette: Farkas László január.28.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
Integráció-szegregáció:probléma, eszközök, gyakorlat Havas Gábor Lillafüred, április 24.
Varga Aranka Inkluzív oktatási rendszer. Iskola funkciói – társadalmi elvárások Funkciók: Tudásszerzés és kompetenciafejlesztés folyamatának terepe Formális.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
AZ ELEKTRONIKUS KÉPZÉS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA INFORMATIKA A FELSŐOKTATÁSBAN DEBRECEN DR. ZÁRDA SAROLTA GÁBOR DÉNES FŐISKOLA.
… HOL JÁR AZ ISTEN? BENNÜNKET ELFELEJT?. HOL? Dél-Baranya Kedvezőtlen gazdaságföldrajzi elhelyezkedés Rossz infasrtuktúrális ellátottság Alacsony képzettségi.
Bölcsészettudomány › andragógia › anglisztika › germanisztika (néderlandisztika, német) › magyar › néprajz › pedagógia › pszichológia › romanisztika (francia,
„Mocsolád-Civilház” NKFT megalakulás I.Alsómocsolád méretéből (346 fő) és zsákjellegéből adódó intézményi és egyéb háttér hiányosságainak kiküszöbölése:
A székesfehérvári fiatalok helyzete
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Alkalmazott Pedagógia és Pszichológia Intézet
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Lendületben a Pénziránytű Iskolahálózat
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Projektszellemű tanítási foglalkozások a szakiskola évfolyamán
Szaktanácsadásról Miben segíthet a szaktanácsadó?
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Barcsák Marianna KPSZTI
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
A sport és testnevelés legfontosabb kézikönyvei, nyomtatott tájékoztató kiadványai Doktori Iskola Salamin Krisztina
Hogyan épül az IKSZ az iskola életébe és dokumentumaiba?
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Mayer József Budapest február 27.
Kispálné Horváth Mária
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
A MOTIVÁCIÓ SZEREPE ÉS HATÁSKÖRE A KÖZOKTATÁSBAN ÉS A FELSŐOKTATÁSBAN
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
KRE-AKTÍV motivációs projekt
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola
AZ INTÉZMÉNY KÜLSŐ KAPCSOLATAI
MTT MA Mérnöktanár mesterszak
A Budapesti Corvinus Egyetem mint díjnyertes pályázó tapasztalatai
HHR.
A személyre szabott tanulást támogató tanári kompetenciák
Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola
Diplomás kompetenciák elégedettség a munkával
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
Felhasználóképzés a kórházban
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
INFOÉRA Zsakó László Informatikai tanárszak problémái ELTE Informatikai Kar Juhász István-Zsakó László: Informatikai.
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Pedagógusokat segítő szerepek
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Pályaválasztási tájékoztató
A Vezetői munka értékelése a szülők szemével
SZOCIÁLPEDAGÓGIA TANSZÉK
A pszichológiai segítségnyújtás lehetőségei
Intézmény minőségirányítási programja
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
Előadás másolata:

Pedagógia szak - szakos tájékoztató -

Mit tanulunk a pedagógia alapszakon? Alapozás:  Tanulás, kommunikáció, szocializáció; Bevezetés a pszichológiába; Könyvtárinformatikai alapismeretek; Filozófiatörténet  Bevezetés az oktatás és az iskola világába; Bevezetés az iskolán kívüli nevelés világába; Bevezetés a művelődés és a tudomány világába Neveléstudományi törzsanyag fő tanulmányi területei  Magyar, egyetemes neveléstörténet  Neveléselmélet, nevelésfilozófia  Oktatáselmélet  Nevelés- és oktatáslélektan  Nevelésszociológia, oktatás-gazdaságtan, oktatáspolitika  Összehasonlító neveléstudomány  Pedagógiai kutatásmódszertan  Alkalmazott pedagógia és gyakorlatok Szakirányok Modulok Második szak

Szakirányok: neveléskutatási asszisztens nevelési asszisztensoktatási asszisztens Új eredmények és problémák a társadalom-, humántudományi kutatásokbanÚj eredmények és problémák a társadalom-, humántudományi kutatásokban PályázatírásPályázatírás AdatfeldolgozásAdatfeldolgozás Külső kutatási gyakorlatKülső kutatási gyakorlat Kutatási módszerek Kutatási módszerek Ügyviteli és gazda- sági alapismeretek Ügyviteli és gazda- sági alapismeretek RetorikaRetorika Kommunikációs tréningKommunikációs tréning Pedagógiai esetmegbeszélésPedagógiai esetmegbeszélés Szabadidő-pedagógiaSzabadidő-pedagógia Gyermek- és ifjúságvédelemGyermek- és ifjúságvédelem Nonprofit menedzsmentNonprofit menedzsment Prevenciós munka az iskolábanPrevenciós munka az iskolában Szervezet- és vezetéselmélet Szervezet- és vezetéselmélet OktatásszervezésOktatásszervezés Multimédia az oktatásbanMultimédia az oktatásban Multimédia- tervezés és fejlesztésMultimédia- tervezés és fejlesztés Tantervelmélet és tantervfejlesztésTantervelmélet és tantervfejlesztés TananyagkészítésTananyagkészítés Pedagógiai értékelésPedagógiai értékelés

Hogyan tanulhatunk a pedagógia szakon? Érdeklődésünket érvényesítve (választási lehetőségek, közös célok megfogalmazása) Önállóan és tudatosan (saját tanulási mód megismerése, felelősségteljes egyéni időbeosztás) Társakkal együtt (kurzusok felépítése, módszerei: vita, interjú) Személyes és szakmai kompetenciáinkat fejlesztve (pl.: szaknyelv használata és értése) Segítséget kapva és adva

Milyen lehetőségeink vannak? Egyéni fejlődés tervezése: a portfólió Együttműködés a társakkal: összetartó csoportok – közös tanulás és alkotás – aktív közélet Folyó kutatásokba való bekapcsolódás: BaBe Aktív, gyakorlatorientált tanulási lehetőségek: iskolalátogatások, -vizsgálatok, projektnap Legjobb munkák bemutatása: HolNap A tudományos-szakmai karrierépítés: TDK, OTDK, Szakkollégium, demonstrátor, PhD, nemzetközi ösztöndíjak

Kihez, mihez fordulhatunk? Oktatók: mentorok, fogadóórák, közös programok, Oktatók: mentorok, fogadóórák, közös programok, Hallgatótársak: másodévesek, levelezőlista Hallgatótársak: másodévesek, levelezőlista Tanszékek: Pedagógiatörténeti, Neveléselméleti, Oktatáselméleti (tanszéki előadók, interaktív faliújságok) Tanszékek: Pedagógiatörténeti, Neveléselméleti, Oktatáselméleti (tanszéki előadók, interaktív faliújságok) Tankönyvek: A gyakorlati pedagógia néhány alapkérdése ( pedagogia/) pedagogia/ OPKM: OPKM: ( ) november 17-én Moodle (elearning.elte.hu)