„ Jól csak a szívével lát az ember…!” Érzelmi nevelés a XXI. században.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Advertisements

„Döntés a kezedben van: egészség- és környezettudatos szemléletformálás a Magyar Táncművészeti Főiskola Nádasi Ferenc Gimnáziumában” április 22.
1. Bethlen Gábor Középiskola, Szakképző Iskola és Kollégium Nyírbátor 2 Iskolai közösségek A tanulók összetétele: A tanulói létszám jelenleg:780 fő –Szakközépiskolai.
SPECIÁLIS ANDRAGÓGIA A BÜNTETÉS- VÉGREHAJTÁSBAN Meditációs program a börtönben.
Szülő-óvodapedagógus együttműködés és a kétnyelvűség hatása a gyermekre Drd. Olteanu Lucián Líviusz pszichológus.
Budapest-Fasori Református Kollégium Julianna Általános Iskola.
TARTALOM BREVIÁRIUM – RÖVID MAGYARÁZATOK NÉGY ESZKÖZ BERUHÁZÁSTERVEZÉS ÉS -MENEDZSMENT Bevezetés Főszereplők Az eszközök Tanulság ESZKÖZÖK és ERŐFORRÁSOK.
Than Károly Ökoiskola Jó gyakorlatok. BEFOGADÓ ISKOLA VAGYUNK LEHETŐSÉGET ADUNK ELFOGADUNK EGYÉNI TANULÁSI UTAKAT KERESÜNK.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
1 Helyi szintű egyeztetés a köznevelés terén KEF országos konferencia Budapest, március 06. Simonyi István Emberi Erőforrások Minisztériuma KÖZNEVELÉS-FEJLESZTÉSI.
1. 2 káros tartalmak típusai és előfordulásuk a gyerekek védelmét biztosító szabályok, a felelősség kérdése a korhatár-kategóriák megítélése, a besorolás.
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
Mozgásszervi rehabilitáció
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
vizuális megismerés – vizuális „nyelv” vizuális kultúra
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Pedagógus szerep és változásai
Variálható Sport Létra 3D Cseresznyés Ferenc – Kertész Tamás
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
Mayer József Budapest február 27.
Táncsics Mihály Szakközépiskola Szakiskola és Kollégium Veszprém
MÉRÉS ÉS ÉRTÉKELÉS A VIZUÁLIS KULTÚRA TANÍTÁSÁBAN c. konferencia
A matematikatanítás aktuális kérdései február
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Észlelés és egyéni döntéshozatal, tanulás
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
Tömör testmodellek globális kapcsolatai
A gyermeki személyiségfejlődés nyomon követése a gyakorlatban
Hallásvizsgálati eljárások
Lovagi Játékok projekt
Projektmunka Földrajzolok
AZ INTÉZMÉNY KÜLSŐ KAPCSOLATAI
A REFORMPEDAGÓGIAI ÉS ALTERNATÍV ISKOLÁKBAN
Bemutatkozik az iskolapszichológus
2017. December 7. MGYOSZ tapasztalatai.
Tantárgyfelosztás Mint az intézményi költségvetés alapdokumentuma
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
„ Egy hatékony iskolai egészségnevelési program – az egyik legköltséghatékonyabb beruházás, amit egy nép (állam) csak megtehet annak érdekében, hogy párhuzamosan.
A gyermeki jogok érvényesítése
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
Bábel tornya Kolozsváriné Váray Ibolya Anna.
Környezeti Kontrolling
2010. I-IV. hónap közlekedési baleseti statisztikája,
39. AZ EGYESÜLT NEMZETEK SZERVEZETE.
A TANULÁSMÓDSZERTAN ALAPJAI
Új pályainformációs eszközök - filmek
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
AZ INTÉZMÉNY NEVELÉSI CÉLJAI
Gyermek- és ifjúságvédelemi feladatok ellátásának támogatása
Az iskolai szervezet és fejlesztése
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
Az iskolai szervezet és fejlesztése
Tehetségelméletek elméleti alapok a tehetséggondozáshoz.
A pszichológiai segítségnyújtás lehetőségei
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
(Geolevel Geoinformatikai és Szolgáltató Kft.)
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
A katolikus óvodák feladata a Hit évében III.
Iskolai szociális segítő
A nők lehetőségei az IT szektorban
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
Gabriel García Márquez: Idézetek
Modern zene a nyelvtanításban
Előadás másolata:

„ Jól csak a szívével lát az ember…!” Érzelmi nevelés a XXI. században

Bevezetőül…

Érzelmi nevelés Érzelmi intelligencia: „az érzelmek kifejezésének, megértésének és szabályozásának a képességét jelenti.” Vizsgálat: -kb. 20% IQ – sikert befolyásoló tényezők - a maradék kb. 80% - más erőkre vezethetők vissza (Goleman, 1997) Ezekkel a MÁS erőkkel dolgoztunk…

A foglalkozások felépítésének főbb céljai… NAT, helyi alsós tanterv, tanmenet figyelembevétele Alternatív pedagógiai módszerek beintegrálhatósága A választott témakör: önismeret - prevenció Gyermek-és élményközpontúság Érzelmi nevelés folyamatos jelenléte Kreativitás, képzelet, közös nevezők Tanári munka -, költséghatékonyság

I. Alkotó-fejlesztő mesefoglalkozás -farkasszem (játék) - közös éneklés (Volt nekem egy kecském…) - képválasztás (szereplők) - belépés a mesébe - mese (A kecskegidák meg a farkas) - rajz - érzés ábra (korong) - közös beszámoló

I. Alkotó-fejlesztő mesefoglalkozás magyar órán (1. osztály, 20 fő)

II. Alkotó-fejlesztő mesefoglalkozás - ölelős játék - szív osztás, - beszéd - „Miért szeretlek?” (babzsák) - kőjáték - szívformában mesehallgatás (Légy jó!) - kőfestés természetes eszközökkel - közös kitalálós

II. Alkotó-fejlesztő mesefoglalkozás magyar órán

III. Kokas Klára – „Kokas szellemiségű foglalkozás” (testnevelés és ének óra -1. osztály, 19 fő ) Játék a dallal… (Orgona ága c.) -orgona illat, dallam - névbehelyettesítés - orgonatánc (körjáték) - magok (citromfa, almafa) körbeadása,ének

Játék a dallal… „ Az éneklés teljes élményt ad, az egész test részt vesz benne.” (Kokas Klára) Lecsendesítés: a zenehallgatás előtti csend, a belső figyelem megteremtése

ZENEBEFOGADÁS - Instrukciók… (zene: Purcell (7x meghallgatás), 1:37) Klári néni szerint a zene a lélek tiszta vize. „A mozdulatok szabadsága segíti a zene mély befogadását.”

ZENEBEFOGADÁS - Instrukciók… (zene: Purcell, 1:37) …” akármilyen mozdulat megfelel, ha őszinte, lélekből fakadó...”

Történetek, Páros és szóló táncok

Vizuális ábrázolás – búcsú(gyertya)ének

A tanítás jelene és jövője

„Aki lehajol a gyerekekhez, görbén marad. Aki közéjük telepszik, a szemükbe nézhet.” (Kokas Klára)

Felelősség: MAG elvetése… Boldog érzés: BIZAKODÓ

Felhasznált szakirodalom Boldizsár Ildikó (2010): Meseterápia. Magvető, Budapest Boldizsár Ildikó (szerk.) (2014): Meseterápia a gyakorlatban. Magvető, Budapest Carl R. Rogers – H. Jerome Freiberg (2007): A tanulás szabadsága. EDGE 2000 Kiadó, Budapest Daniel Goleman (1997): Érzelmi intelligencia. Háttér Kiadó, Budapest Dr. Marshall B. Rosenberg (2005): Így is lehet nevelni és tanítani. Agykontroll Kft., Budapest Frans Carlgren (1992): Szabadságra nevelés. Török S. Waldorf-ped. Alapítvány, Budapest Kádár Annamária (2012): Mesepszichológia. Kulcslyuk Kiadó, Budapest Kokas Klára (1992): A zene felemeli a kezeimet. Akadémiai Kiadó, Budapest Kokas Klára (2012): Megfésültem a felhőket. Kokas Klára Agape Zene- Életöröm Alapítvány, Budapest mid=58http://bbsuli.hu/index.php?option=com_docman&task=cat_view&gid=82&Ite mid=58

„…Ami igazán lényeges, az a szemnek láthatatlan…” Köszönöm a megtisztelő figyelmet!