A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A gyermekvédelem alapjai – miért szükséges, mire jó a gyermekvédelmi protokoll? Csókay László KPSZTI április 13.
Advertisements

MACSGYOE XXIV. KONFERENCIÁJA Struktúraváltás a családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokban Szekcióvezető: Földessy Judit szociálpolitikus Siófok.
A HELYI ÉS A TELEPÜLÉSI ADÓRENDELETEK SZABÁLYOZÁSÁNAK EGYES KÉRDÉSEI.
A fogyasztóvédelmi hatóság hatásköre, illetékessége és eljárása a villamosenergia-, földgáz-, víziközmű-, távhő- és hulladékgazdálkodási közszolgáltatás.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
MENTORHÁLÓZAT SZEREPE A KIVÁLTÁSI FOLYAMATBAN Intézményi Férőhely Kiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó November 17.
A környezetvédelmi megbízott szerepe a vállalkozások tevékenységében és Önkormányzati munkakörben Önkormányzati munkakörben.
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás Emberi Erőforrások Minisztériuma Szociális Ügyekért.
Dr. Vandlik Erika OEFI - Országos Addiktológiai Centrum Ifjúsági addiktológiai ellátás feltételeinek kialakítása a Norvég finanszírozási mechanizmus keretein.
KÖZHASZNÚSÁG MEGTARTÁSA, - MEGSZERZÉSE Molnár Elvira Bács-Kiskun Megyei Civil Információs Centrum 2014.
Aktualitások és változások a pedagógiai szakszolgálati feladatellátásban 2016 őszén 1.
A fogyasztóvédelemről szóló évi CLV. törvény módosításáról szóló évi LV. törvény A békéltető testületeket érintő változások Dr. Szomori Béla.
A munkahelymegőrző támogatás. Alapja  Az évi IV. tv. (a foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról) 18. §.  A 6/1996. (VII.16.)
A FELNŐTTKÉPZÉSI A FELNŐTTKÉPZÉSI INTÉZMÉNYEK HATÉKONYSÁGÁNAK VIZSGÁLATA Felnőttképzők Szövetsége Borsi Árpád Budapest, december 10.
A kamara szerepvállalása a felnőttképzésben évi LXXVII. tv. főbb rendelkezései Tv. hatálya elsődlegesen az állam által elismert vizsgával záruló,
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
Turisztikai desztináció- menedzsment és klaszter Tóthné Bánszki Zsuzsa Észak-magyarországi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht.
Tájékoztató a Mágocsi Közös Önkormányzati Hivatal munkájáról december 10. Készítette: dr. Morvay Klaudia jegyző.
Közigazgatási szervezetrendszer II. Az államigazgatás szervei – központi és dekoncentrált szervek.
A SZOCIÁLIS INTÉZMÉNYRENDSZERT ÉRINTŐ JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK FŐBB KÖVETKEZMÉNYEI. KAPACITÁSOK ÉS FINANSZÍROZÁS VÁLTOZÁSAI A SZOCIÁLIS INTÉZMÉNYRENDSZERT.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
Gazdasági jog IV. Előadás Egyes társasági formák Közkeresleti társaság, betéti társaság.
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Készítette: Virágh József
NEMZETI SZOCIÁLPOLITIKAI KONCEPCIÓ 2011
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Összeállította: Horváth Józsefné
A víziközmű-szolgáltatásról szóló évi CCIX
Speciális célcsoportok a szakmai protokollban
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
Szupergyors Internet Program (SZIP) Jogi akadálymentesítés megvalósítása: Jogalkotással is támogatjuk a fejlesztéseket dr. Pócza András főosztályvezető.
Az Áldozatsegítő Szolgálat átalakulása
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
Tóth Gábor Heves Megyei Kormányhivatal Jogi és Koordinációs Főosztály
Az „Út a munkához” program évi változásai
JELENTÉS a Nemzeti Civil Alapprogram működésének-támogatásának hatásáról, figyelemmel a társadalmi és civil kapcsolatok fejlődésére, egyes kiemelt fontosságú.
A család – és gyermekjóléti szolgálatok rögös útjai
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
A PDCA elv alkalmazása az információvédelmi irányítási rendszerekben 1
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
Az ÁFSZ feladatai az „Út a munkához” program végrehajtásában
Nemeskocs Község Önkormányzatának Településkép-védelmi Rendelete
Jegyzői Értekezlet A településkép védelméről szóló évi LXXIV. Törvény végrehajtásának aktuális Önkormányzati feladatai Lukáts István.
Áttekintés a HÉTFA Kutatóintézet Önkormányzati témájú kutatásaiból
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
„ Egy hatékony iskolai egészségnevelési program – az egyik legköltséghatékonyabb beruházás, amit egy nép (állam) csak megtehet annak érdekében, hogy párhuzamosan.
INFOÉRA Zsakó László Informatikai tanárszak problémái ELTE Informatikai Kar Juhász István-Zsakó László: Informatikai.
Új pályainformációs eszközök - filmek
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
A többcélú kistérségi társulások közoktatási feladatellátásának elmúlt 6 éve november 30.
A gyermeki jogok érvényesítése
Kérdőív a Pénzmosás és terrorizmus finanszírozása megelőzésének és megakadályozásának ellenőrzésére Készítette: Dancsné Veres Mária 2/24/2019.
Családi vállalkozások
A foglalkoztatáspolitika kihívásai Magyarországon 2009
A „Szertár” iskolai és óvodai szociális munka projekt célja
Iskolai szociális segítő
Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ
Társadalmi integráció kistelepüléseken
A foglalkoztatáspolitika kihívásai Magyarországon 2009
Fehér Gyűrű Közhasznú Egyesület – TÁMOP 5.6.1/C projekt
Energetikai Intézkedési tervek végrehajtása
LOVAS POLGÁRŐR SZOLGÁLAT SZABÁLYAI
Az „Út a munkához” program évi változásai
REGIONÁLIS KÉPZÉS REGIONÁLIS KÉPZÉS.
Előadás másolata:

A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás

évi CXXXIII. törvény egyes szociális és gyermekvédelmi tárgyú törvények módosításáról január 1. A családsegítés és gyermekjóléti szolgáltatás csak család- és gyermekjóléti szolgálat és család- és gyermekjóléti központ keretében működhet. Ennek alapján a család- és gyermekjóléti szolgálat, illetve központ a jelenlegi családsegítés és gyermekjóléti szolgáltatás bázisán, annak erőforrásai hatékonyabb elosztásával, kötelező önkormányzati feladatként jöhet létre. Az új feladatmegosztás szerint a polgármesteri hivatallal rendelkező települési önkormányzatok illetve a közös hivatalok székhely szerinti települési önkormányzata feladatkörébe kerül a lakóhely szintű minimumszolgáltatások biztosítása. A hatósági feladatokhoz kapcsolódó, gyermekek védelmére irányuló tevékenységek, valamint a speciális szolgáltatások biztosítása kötelezően a járásszékhelyek települési önkormányzataihoz kerül (175 járás + főváros 23 járás = 198 járás). A járásszékhely település a központ feladatai, valamint a speciális szolgáltatások vonatkozásában kiterjed a járást alkotó települések lakosságára. A gyermekjóléti központok száma 48-ról 198-ra emelkedik.

3 Végrehajtási rendelet csomag 15/1998. (IV.30.) NM rendelet 1/2000. (I.7.) SzCsM rendelet A rendelettervezet a család- és gyermekjóléti szolgálatok és központok közötti feladatmegosztás részletes szakmai szabályait, valamint tárgyi és személyi feltételeit tartalmazza. a veszélyeztetettséget észlelő és jelző rendszer megerősítésre kerül: települési szinten jelzőrendszeri felelőst, járási szinten jelzőrendszeri tanácsadót kell kijelölni. Ez utóbbi koordinálja a járás területén működő jelzőrendszerek munkáját, és szakmai segítséget nyújt a szolgálat számára; a család- és gyermekjóléti központ a hatósági intézkedésekhez kapcsolódó tevékenységek ellátása keretében esetmenedzselést végez, melynek során az esetmenedzser az igénybe vevő és az esetkezelésbe bevont szakemberek, szolgálatok és ellátást nyújtók tevékenységét végigkíséri, együttműködésüket koordinálja; az új struktúra racionálisabb feladatmegosztást alakít ki a szolgálat és a központ között azzal, hogy a feladatellátás alapja a szolgálat és a központ közötti szoros együttműködés;

4 Végrehajtási rendelet csomag 15/1998 (IV.30.) NM rendelet 1/2000. (I.7.) SzCsM rendelet A személyi feltételek körében a szolgálatnál egyetlen családsegítő megnevezésű, a központnál az esetmenedzser és a tanácsadó munkakör kerül meghatározásra; a korábbi munkakörökre előírt képesítések a továbbiakban is elfogadottak lesznek, és további végzettségekkel egészülnek ki annak érdekében, hogy az átalakítás akadálymentesen és az ágazati szakmai szempontokat érvényesítve megtörténhessen. A család- és gyermekjóléti szolgálat esetében a település vagy a közös hivatalhoz tartozó települések lakosságszáma vonatkozásában főre vetítve kerül előírásra 1 fő családsegítő. A család- és gyermekjóléti központ esetében a járás lakosságszáma vonatkozásában főre vetítve kerül előírásra 1 fő szakember azzal, hogy az intézményvezető által szakmai alapon meghozott döntés függvényében kerül meghatározásra az esetmenedzserek, valamint a tanácsadók aránya, figyelembe véve a helyi sajátosságokat, szükségleteket. A központban függetlenül a járás lakosságszámától legalább 3 fő szakmai munkatárs alkalmazása kötelező. Ajánlott létszám szociális asszisztens munkakörre (központ=10000 lakos/fő).

5 Végrehajtási rendelet csomag 15/1998 (IV.30.) NM rendelet 1/2000. (I.7.) SzCsM rendelet A rendelet-tervezet felépítése: Tekintettel arra, hogy a családsegítésre vonatkozó szabályokat az Szt., a gyermekjóléti szolgáltatás szabályait pedig a Gyvt. tartalmazza, a létrejövő szolgálatok és központok működésére mind a 15/1998. (IV.30.) NM rendelet, mind az 1/2000. (I. 7.) SZCSM rendelet szabályait alkalmazni kell. Elősegítendő a hatékony feladatellátást, a szolgáltatásnyújtás szakmai módszereit a szociál- és nyugdíjpolitikáért felelős miniszter módszertani útmutatóban fogja közzétenni. Az átalakítás célja - a szervezeti változások mellett - holisztikus szemléletben támogatni a gyermeket és a családot. Ebben az új szemléletben kerültek megfogalmazásra a tervezet szabályai: a szolgáltatás az ellátási területen élő valamennyi gyermekre, családra, gyermektelen családra és egyedülálló személyre is kiterjed.

6 Végrehajtási rendelet csomag 15/1998 (IV.30.) NM rendelet 1/2000. (I.7.) SzCsM rendelet A rendelet-tervezet felépítése a folyamatok mentén írja le a szabályozást. CSALÁDSEGÍTÉS ÉS GYERMEKJÓLÉTI SZOLGÁLTATÁS Tárgyi feltételek szabályozása Általános folyamat (nem hatósági) együttműködési megállapodás (esetnapló) Veszélyeztetettséget észlelő és jelző rendszer A család- és gyermekjóléti szolgálat (általános szociális munkával ellátható feladatok) A család- és gyermekjóléti központ (központ és szolgálat) Esetmenedzsment (hatósági feladatok esetében) Javaslattétel hatósági intézkedésre Gyermekvédelmi gondoskodás keretébe tartozó hatósági intézkedés alatt álló gyermek védelme (egyéni gondozási-nevelési terv) Családból kiemelt gyermek visszahelyezése Együttműködés

7 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!