1 2008.09.18-20. NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Az értékelés,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Intézményi akkreditáció 2008 (hogy készüljünk?) MAB 2008 szeptember 19. Topár József.
Advertisements

Szervezetfejlesztési Program
Csoport munka.
Önkéntes menedzsment Előzmények Toborzás Szűrés, kiválasztás
Értékek az értékelésben Mik a fontos kérdések?
LB értékelési módszerek, technikák MAB Budapest, január 22. Topár József.
Szervezetfejlesztés, vezetésfejlesztés
Teljesítményértékelés
Hogyan segítik a tanításkísérő szemináriumok az összefüggő egyéni szakmai gyakorlatot? ELTE PPK N. Kollár Katalin
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
előadás A teljesítményértékelés
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
A pedagógusok munkájának értékelése 1 Teljesítményértékelés vagy amit akartok…? Dilemmák, tabuk, lehetőségek…
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Karrier és tudásmenedzsment a VIP Humánpolitikai Rendszerben
Teljesítményértékelés a VIP Humánpolitikai Rendszerben
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
A szolgáltatói jelleg erősítése a postai szakképzésben Rosta Péter.
SZEMÉLYZETI MARKETING
KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport
Konfliktus Dr. Ternovszky Ferenc: Nemzetközi menedzsment európai szemmel BGF - Külkereskedelmi Főiskolai Kar Vállalkozások és Emberi Erőforrás Menedzsment.
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
Kiválasztás: érvényesség, megbízhatóság az interjú és az Assesment Center módszere esetén Barta Bea
Munkakörök kialakítása és elemzése
Leading Change A változás vezető szemmel. Hogyan lehet sikeresen levezetni egy változási folyamatot?
Szervezeti kultúra A szervezeti kultúrát meghatározó kategóriák
Emberi Erőforrás Menedzsment Teljesítményértékelés
Minőség menedzsment 6.előadás
A hatékony csoportvezető készségei Képes a csoporttagjainak belegyezése nélkül is dönteni, ha az szükséges Felismeri dühét és megpróbál megoldást keresni.
A Mediáció.
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
Teljesítményértékelés - TÉR
EASY e-HR ® Automatizálja HR adatbázisát egyszerűen.
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
Motiváció.
előadás A teljesítményértékelés
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Pedagógus értékelési rendszer
„Önértékelés, ahogyan mi tervezzük” NPK Tanfelügyeleti és minősítő szakértői tagozat.
GÁVRILYUK ILONA. A KONFLIKTUS FOGALMA A „konfliktus” a latin confictus szóból származik, ami fegyveres összeütközést jelent, de a mindennapi szóhasználatban.
Finna Henrietta: Teljesítménymenedzsment 1 Teljesítményértékelés Dr. Finna Henrietta Egyetemi adjunktus Menedzsment és Vállalatgazdaságtan Tanszék.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
Célja A minősítés célja a közalkalmazott munkaköri feladatai ellátásának megítélése, az ezt befolyásoló ismeretek, képességek, személyi tulajdonságok.
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
Köszöntjük a konferencia résztvevőit! Szakiskolai fejlesztési program Mérés-értékelés projekt konferenciája november 5. Pilisborosjenő.
„Útban a Minősített Könyvtár cím felé” Gödöllő, 2016.szeptember.28
Az üzletek operatív működtetése
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
Értékelő és Fejlesztő Központ
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Teljesítményértékelés az óvodában
Barlai Róbertné augusztus.
A Gyulahús Kft. szerepe a projekt megvalósításban
FORD KARRIER PROGRAM Értékesítők 2. szintű vizsga követelmények
Szakiskolai Fejlesztési Program I
Fenntarthatóság – eredmények hasznosulása 6.2. előadás
Minőségfejlesztési munkacsoport KPSZTI Április 17-
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
Tapasztalatok és változások a Tanfelügyeletben
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Kommunikációs gyakorlatok Koncz Katalin egyetemi tanár
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 3
SZFP II Hazai Peer Review – 2009 A Peer Review Jelentés V. előadás
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
A teljesítménymenedzsment stratégiai kérdései
Előadás másolata:

NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Az értékelés, az értékelő megbeszélés 5. előadás

NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Ki értékeljen?  Minden munkavállalót a közvetlen felettes (munkaközösség-vezető), illetve közvetlen irányító felettese (igazgató és helyettesek) értékelheti.  Egy vezető körülbelül 10 főről tud még viszonylag objektív, információkkal megalapozott értékelést.  „Csoportos” értékelés – értékelők csoportja Milyen kompetenciákkal rendelkezzen az értékelő?

NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési TerületViselkedésformák  Alárendelődő – szubmisszív  Agresszív  Hatékony - asszertív

NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület A visszajelzés adása Visszajelzés Olyan információ, melynek célja a magatartás pozitív megváltoztatása konkrét leíró ügyekkel kapcsolatban kemény világos jövőre orientáló megoldást kereső Kritika A haragunk kimutatása abból a célból, hogy közöljük követelményeinket általános kiértékelő emberekkel kapcsolatban kemény zavaros múltra orientáló hibáztatni akaró

NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület A visszajelzés fogadása Védekező magatartás Tagadás, elutasítás Ésszerűsítés, megmagyarázás Kivetítés, behelyettesítés Gyors elfogadás Visszahúzódás Hatalomalapú támadás Tréfa Versengés a vezetővel Cinizmus Elméletgyártás Általánosítás Szembenéző magatartás Elfogadás Önvizsgálat Beleélés Megvizsgálás Adatgyűjtés Érzelmek kifejezése Segítségkeresés Nyugtalanság Meghallgatás Pozitív értékelő magatartás Gond megosztása Kísérletezés Csoportkapcsolat keresés

NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Az értékelő beszélgetés célja  A teljesítmény minősítése  Az értékelő indokai az adott értékelésről  A munkafeladatok problémái  Elvárások, gondok megvitatása  Továbbképzési, fejlesztési igény megfogalmazása

NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Az értékelő interjú alapelvei  Csak semmi meglepetés!  Megfelelő ütemezés és menetrend  Résztvevő együttműködés!  Fejlesztésorientáció!  A viselkedést változtasd meg, ne a személyt!  Harmadik személyről ne beszéljünk!  Írásbeliség  Zavartalanság  Következetesség  Bizalom

NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Értékelő – tervező megbeszélés 1. IGEN  elemezzük a sikereket és a hibákat  a teljesítményre koncentráljunk, ne a személyre  törekedjünk közös megállapodásra  legyünk konkrétak  nyitott kérdésekkel kérdezzünk  figyeljünk a válaszokra  egyezzünk meg a megbeszéltek végrehajtásának menetében  kísérjük nyomon a végrehajtást

NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Értékelő – tervező megbeszélés 2. NEM  személyeskedés  saját elképzelések erőltetése  telefonálás vagy más elfoglaltság megbeszélés közben

NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület A beszélgetés felépítése  Az alaphangulat megadása  Az értékelt személy önértékelése  hogyan látja a munkáját,  mennyire elégedett a teljesítményével,  milyen eredményére a legbüszkébb,  milyen problémák adódtak a munkája során: ezekért mennyiben volt ő a felelős és mennyiben a körülmények,  melyek a legfőbb erősségei a munkában.  Az értékelő konkrét adatokkal alátámasztott értékelése  A következő időszak célkitűzései  Az egyéni fejlődés célkitűzéseinek rögzítése  A beszélgetésről készült összefoglaló kétoldalú aláírása

NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Tipikus észlelési torzítások és csapdák  Az én-mérce csapdája  Az első benyomás csapdája  „Halo-hatás”  Középponti vonzás  Attribúciós hiba-lehetőségek  Kontraszt hiba  A csúcsteljesítmény csapdája  „Hozzám hasonló” hiba  Szimpátia és ellenszenv  Különböző értékelői tendenciák együttélése

NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Problémahelyzetek kezelése - nehéz emberek  Kontrollált/készséges  Kontrollált/nem készséges  Nem kontrollált/ nem készséges  Nem kontrollált/készséges Igen nehéz emberek:  Depresszív  Impulzív  Játszmázó

NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Személyzetfejlesztési feladatok  Képzésen alapuló módszerek (továbbképzés, tréning, graduális és posztgraduális képzés);  Helyzetbe hozó, konkrét feladatok megoldásával fejlődést kiváltó módszerek (óralátogatások más kollégáknál, rotáció, munkakör kiszélesítése, belső áthelyezés, munkacsoportba való bevonás stb.),  illetve a kettő kombinációja.

NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési TerületKarriertervezés Célja, hogy egy szervezet működése, eredményessége vagy a jövőbeli új feladatok ellátáshoz szükséges meghatározó munkakörök betöltéséhez a szervezeten belül meg lehessen találni a tehetséges, munkatársakat és őket előre megtervezett személyzetfejlesztési módszerekkel alkalmassá tenni a munkakörök betöltéséhez.  Szervezeti igények  Egyéni tervek, elképzelések, kompetenciák  Ezek illesztése  Fejlesztések

NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Van-e idő az értékelésre?  Célszerű a “kivételek elvén alapuló vezetés” szellemében dönteni arról, hogy mi és mennyire fontos!

NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület KÖSZÖNJÜK A FIGYELMET!