A TANFELÜGYELETI ELLENŐRZÉS ÉS A MINŐSÍTÉS KAPCSOLATA GYAKORLATI SEGÍTSÉGNYÚJTÁS A FELKÉSZÜLÉSHEZ.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
– A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény – A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény – A nevelési-oktatási intézmények működéséről.
Advertisements

Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
Tanárképző Központ Eger február 9.. Ki a gyakornok? 326/2013. (VIII. 30.) Korm. Rendelet a pedagógusok előmeneteli rendszeréről és a közalkalmazottak.
Minősítés lépésrőllépésre. Fokozatok Előmenetel Kötelező minősítések az első alkalommal a pedagógus számára Gyakornok 2 év után 60 %-os eredmény Pedagógus.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
PEDAGÓGIAI ÉS KÖZMŰVELŐDÉSI INTÉZMÉNY 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
Aktualitások és változások a pedagógiai szakszolgálati feladatellátásban 2016 őszén 1.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
A FELNŐTTKÉPZÉSI A FELNŐTTKÉPZÉSI INTÉZMÉNYEK HATÉKONYSÁGÁNAK VIZSGÁLATA Felnőttképzők Szövetsége Borsi Árpád Budapest, december 10.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Információgyűjtés.
A szaktanácsadás szolgáltatási terület dokumentációja Némethné Józsa Ágnes Intézményfejlesztési referens.
1 Helyi szintű egyeztetés a köznevelés terén KEF országos konferencia Budapest, március 06. Simonyi István Emberi Erőforrások Minisztériuma KÖZNEVELÉS-FEJLESZTÉSI.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
MINŐSÍTÉS, INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS, INTÉZMÉNYI MINŐSÉGFEJLESZTÉS (TÁMOP-3.1.8)
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Ismeret, tudás, erkölcs a vezetői feladatokban
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szaktanácsadásról Miben segíthet a szaktanácsadó?
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Barcsák Marianna KPSZTI
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
Új továbbképzési lehetőségek tanároknak és oktatóknak
A víziközmű-szolgáltatásról szóló évi CCIX
Hogyan épül az IKSZ az iskola életébe és dokumentumaiba?
Mayer József Budapest február 27.
Kispálné Horváth Mária
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
VEZETŐI ÉLETPÁLYAMODELL – PORTFOLIÓ BŐVÍTÉS
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A szaktanácsadásról.
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
1993-as közoktatási törvény
AZ INTÉZMÉNY KÜLSŐ KAPCSOLATAI
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
Oktatás helyzete az óvodai nevelésben
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
Budapest, február 5. Reszeginé Erdélyi Beáta
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Pedagógusokat segítő szerepek
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
A pszichológiai segítségnyújtás lehetőségei
ÖNÉRTÉKELÉSI RENDSZER HATÁSA A SZERVEZETI KULTÚRÁRA 2018-BAN
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
Intézményi önértékelés, portfólió, minősítés
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
Kérdőív a Pénzmosás és terrorizmus finanszírozása megelőzésének és megakadályozásának ellenőrzésére Készítette: Dancsné Veres Mária 2/24/2019.
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Intézmény minőségirányítási programja
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
Iskolai szociális segítő
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
Fehér Gyűrű Közhasznú Egyesület – TÁMOP 5.6.1/C projekt
Előadás másolata:

A TANFELÜGYELETI ELLENŐRZÉS ÉS A MINŐSÍTÉS KAPCSOLATA GYAKORLATI SEGÍTSÉGNYÚJTÁS A FELKÉSZÜLÉSHEZ

A MINŐSÉGELVŰ MŰKÖDÉS ELSŐ LÁNCSZEME A TÖRVÉNYES MŰKÖDÉS MIP

LEGFONTOSABB ÉS AKTUÁLIS JOGSZABÁLYI HÁTTÉR évi CXC. törvény a nemzeti köznevelésről 229/2012. (VIII. 28.) Korm. rendelet a nemzeti köznevelésről szóló törvény végrehajtásáról 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet a pedagógusok előmeneteli rendszeréről és a közalkalmazottak jogállásáról szóló évi XXXIII. törvény köznevelési intézményekben történő végrehajtásáról 363/2012. (XII. 17.) Korm. rendelet az Óvodai nevelés országos alapprogramjáról

LEGFONTOSABB ÉS AKTUÁLIS JOGSZABÁLYI HÁTTÉR 7/2013. (III. 1.) EMMI rendelet a nemzetiség óvodai nevelésének irányelve és a nemzetiség iskolai oktatásának irányelve kiadásáról évi XXXI. törvény a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról 32/2012. (X. 8.) EMMI rendelet a Sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelésének irányelve és a Sajátos nevelési igényű tanulók iskolai oktatásának irányelve kiadásáról

LEGFONTOSABB ÉS AKTUÁLIS JOGSZABÁLYI HÁTTÉR 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelete a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról 48/2012. (XII. 12.) EMMI rendelet a pedagógiai-szakmai szolgáltatásokról, a pedagógiai-szakmai szolgáltatásokat ellátó intézményekről és a pedagógiai-szakmai szolgáltatásokban való közreműködés feltételeiről 8/2013. (I. 30.) EMMI rendelet a tanári felkészítés közös követelményeiről és az egyes tanárszakok képzési és kimeneti követelményeiről Oktatási Hivatal: - Útmutató a pedagógusok minősítési rendszeréhez - Országos tanfelügyelet. Kézikönyv általános iskolák számára

Honnan, hogyan? VEZETŐI SZINT Törvények, jogszabályok tanulmányozása EMMI segédanyagok Fenntartó Részvétel konferenciákon és továbbképzéseken Internet Személyes kapcsolatok NEVELŐTESTÜLETI SZINT Törvények, jogszabályok tanulmányozása EMMI segédanyagok Fenntartó Részvétel konferenciákon és továbbképzéseken Internet Személyes kapcsolatok Belső továbbképzések, értekezletek

KÖTELEZŐ – NEM KÖTELEZŐ? TANFELÜGYELET Legalább öt évente egyszer minden intézmény minden pedagógusára kiterjed Ellenőrzés három szinten - pedagógus - vezető - intézmény MINŐSÍTÉS Fenntartótól függetlenül kiterjed minden - pedagógusra - fenntartóra - érintett hivatalra Nem: aki szeptember 1-jétől számított tizedik tanév végéig eléri a rá vonatkozó öregségi nyugdíjkorhatárt

TERÜLETEI - pedagógus TANFELÜGYELET 1.Pedagógiai módszertani felkészültség 2.Személyiségfejlesztés 3.Csoportfejlesztés 4.Tervezés, önreflexió 5.A tanulás támogatása 6.Folyamatos értékelés, elemzése 7. Kommunikáció 8. Elkötelezettség MINŐSÍTÉS Pedagóguskompetenciák (8) 1.Szaktudományos tudás 2.Tervezés, önreflexió 3.A tanulás támogatása 4.Személyiségfejlesztés 5.Csoportfejlesztés 6.Folyamatos értékelés, elemzése 7. Kommunikáció 8. Elkötelezettség

TERÜLETEI - vezető TANFELÜGYELET 1.Stratégiai vezetése és operatív irányítása 2.Változások vezetése, irányítása 3.Önmaga vezetése, irányítása 4.Mások vezetése, irányítása 5.Intézmény vezetése, irányítása MINŐSÍTÉS Pedagóguskompetenciák (8) 1.Szaktudományos tudás 2.Tervezés, önreflexió 3.A tanulás támogatása 4.Személyiségfejlesztés 5.Csoportfejlesztés 6.Folyamatos értékelés, elemzése 7. Kommunikáció 8. Elkötelezettség

TERÜLETEI - intézmény TANFELÜGYELET 1.Pedagógiai folyamatok 2.Személyiség és közösségfejlesztés 3.Eredmények 4.Belső kapcsolatok 5.Külső kapcsolatok 6.A pedagógiai munka feltételei 7. ONAP – PP megfelelés MINŐSÍTÉS

TANFELÜGYELET MÓDSZEREI PEDAGÓGUSVEZETŐINTÉZMÉNY DOKUMENTUMELEMZÉS -Előző értékelés eredménye - Tervezési dokumentumok: éves, tematikus, foglalkozásterv, napló FOGLALKOZÁSLÁTOGATÁS INTERJÚ -Pedagógus - Vezető a pedagógusról PORTFÓLIÓ KÉRDŐÍVES FELMÉRÉS -Nevelőtestület - Szülők DOKUMENTUMELEMZÉS -Vezetői pályázat -PP -2 évi MT és Beszámolók -- SZMSZ - Vezetői önértékelés PORTFÓLIÓ INTERJÚK -Munkáltatóval -Vezetővel -Vezető társakkal DOKUMENTUMELEMZÉS -Alapító okirat, PP, SZMSZ - 2 évi MT és Beszámolók -MK tervek + értékelések - TK program, Beiskolázási t - Házirend - Intézményi önért + eredmények - Mérési eredmények - Elégedettség mérések - Előző 5 év ellenőrz. + Fejlesztési tervek INTERJÚK FELTÉTELEK PEDAGÓGUSELLENŐRZÉSEK EREDMÉNYEI

MINŐSÍTÉSI ELJÁRÁS SORÁN A bizottság áttekinti és értékeli a portfóliót az intézményi önértékelés pedagógusra vonatkozó részeit országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés óralátogatásait, összegző értékelését pedagóguskompetenciákat és tevékenységeket értékeli a látogatott foglalkozást és a portfólióvédést

VEZETŐI FELADATOK - Tanfelügyelet Hosszú távon évente 1000 vezető … Kapcsolattartás a hivatalokkal Interjú az intézményvezetővel a pedagógusról A foglalkozáslátogatáson jelen lehet Értékelő lapot tölt ki a vezetőről Elkészült szakértői összegző dokumentumot az intézmény a honlapján közzéteszi Intézkedési tervet készít 5 évre 30 napon belül

VEZETŐI FELADATOK – minősítés 1 FeladatDokumentum, eredmény A kormányhivataltól átveszi a felkérést a minősítést megelőző év július 31-ig. Megbízólevél, a hivatalos eljárás megindul. Összeállítja és feltölti az Oktatási Hivatal által kijelölt elektronikus feltöltő felületre az intézményi önértékelés pedagógusra vonatkozó részeit, valamint az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés során a látogatott foglalkozásokra vonatkozó megállapításokat és az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés összegző értékelését. Az információk, az elemzések, a kitöltött értékelőlapok rendelkezésre állnak. Áttekinti, értékeli a pedagógus előzetesen feltöltött e- portfólióját. Feltölti az intézményi önértékelésnek a pedagógusra vonatkozó részeit, valamint áttekinti az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés során a látogatott foglalkozásokra vonatkozó megállapításokat és az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés összegző megállapításait. A feltételek biztosítva vannak az eredményes minősítéshez. Megszervezi, biztosítja az intézményben zajló minősítővizsga személyi, technikai, tárgyi feltételeit. Az információ rendelkezésre áll, az értékelőlap elkészül a látottakról.

VEZETŐI FELADATOK – minősítés 2 FeladatokDokumentum, eredmény Részt vesz a pedagógussal folytatott szakmai beszélgetésen, amelynek tárgya a látott órák megbeszélése, az e-portfólió védése és a minősítőbizottságtól eljuttatott kérdésekre való reflektálás. Az előzetes vélemény megerősítése vagy módosulása. Értékeli a bizottság tagjaival a meglátogatott pedagógus e-portfólióját és ennek védését. Részt vesz az összegző értékelés elkészítésében. Az összegző értékelés elkészül. Figyelemmel kíséri, dokumentálja a minősített pedagógusnak az életpályamodellben történő előrelépését. Minősítési terv, a pedagógus magasabb fokozatba sorolása, kinevezés. Saját tevékenységét dokumentálja, a keletkezett iratokat, bizonylatokat összegyűjti, a megbízásával kapcsolatos nyilvántartást vezeti. Munkájáról a pedagógus elégedettségi kérdőívet tölt ki. A szakértői tevékenység folyamatos nyomon követése biztosítva van.

TOVÁBBI VEZETŐI FELADATOK MIP = GARANCIALEVÉL frissítése! - Teljesítményértékelési rendszer korrekciója - Intézményi önértékelés gyakorlata - Tervezési és értékelési gyakorlat korrekciója - TEAM munka

MIT ÜZEN A PORTFÓLIÓ 1? P Tervezd meg! D Csináld meg! C Ellenőrizd hogy jól csináltad-e! A Működj… Éves terv Nevelési – gondozási terv Tematikus terv Projekt terv Foglalkozásterv Egyéni fejlesztési terv Egyéb tervek (séta, stb.) Életpálya terv Foglalkozásvezetés Hospitálás Bemutató fogl.vez. Eset- kezelés SNI Folyamatos nyomon követés Ön és társértékelés Fogadó óra Kirándulás Eszközfejlesztés Videó felvétel Szociomertia Szabályrendszer kidolgozása Személyre szabott értékelés Reflexiók →→→→→→→→→→→→→→→→→→→→→→→→

MIT ÜZEN A PORTFÓLIÓ 2? Tervezd az életpályádat! Ismerd a kompetencia területeket és a kapcsolódó indikátorokat! Ismerd a PP, gyermeket, csoportot! Gyűjtsd a dokumentumaidat! Légy tevékeny TEAM- tag! Tervezd-szervezd az ünnepnapokat is! Reflektálj magadra, ne csak másra…! Fejleszd az IKT kompetenciádat! Stb.

KRITIKUS PONTOK Hogyan keretezzük, hitelesítjük a rendszert? Elkészült helyi rendszerek kapcsolódása Támogató rendszer, tudatos készülés ( időben is) Pedagógusok „kompetenciái” a minősítés kapcsán (ismeri, érti, képes rá, elfogadja???) Reflexió készítés

FIGYELJÜNK! Mérjük fel, gondoljuk át az igényeket! Elegendő időt szánjunk rá! Sokrétű, arányos legyen! Kevés szóval de sokat mondó, tömör legyen! Helyesírási hibától mentes legyen! Több szempontból vizsgáljuk meg! (tanácsadók, vezetők, kollégák véleménye)

EZ VAN Mi az, amit befolyásolhatunk? Nincs mitől félni! Nem szabad belerokkanni! Tájékozottan, Tudatosan, Támogatással! Kötelezettség – lehetőség!? Büszkén!

“Az emberek ritkán érnek el sikert abban, amit nem szívesen csinálnak.” (Goethe) LENDVAI LÁSZLÓNÉ Ani T: (20)