AZ Y-GENERÁCIÓ avagy mi jellemző a mai fiatal korosztályra?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
Advertisements

ELINDÍTÁS Csak LELKESEN LEHET.
ONLINE ÉRTÉKESÍTÉS május 14 A MARKETINGBEN ÉS AZ ÉRTÉKESÍTÉSBEN.
KARRIER VAGY AMIT AKARTOK
Innováció konferencia
BEENGEDTEK? BEENGEDÜNK?! AZ EMBEREK ATTITŰDJE AZ AUTISTÁKKAL SZEMBEN
Keresőoptimalizálás Fizetett hirdetések a keresőkön Fizetett hirdetések tartalmi oldalakon Fizetett helyezések vagy regisztrációk Internetes hirdetések.
Generációk - kultúrák : információszolgáltatás A - Z-ig
A Vállalkozásfejlesztési munkacsoport
A humán erőforrás jövőbeni kihívásai
Hogyan valósítható meg mindez a közszférában?
To protect the confidential and proprietary information included in this material, it may not be disclosed or provided to any third parties without the.
Az Y generáció „laptoposítása”,avagy szociális kompetenciafejlesztés másként Dr. Buri Antalné kollégiumvezető.
A stratégiai tervezés módszertana
Üzleti kapcsolatépítés és értékesítés a gazdasági válság idején
Rádai Péter Euro Nyelvvizsga Központ Top tippek az Euroexam nyelvvizsgákra készülő diákoknak Angol B2 / C1.
Miért fontos a fiatal korosztályok pénzügyi jártasságának fejlesztése? Simor András a Magyar Nemzeti Bank elnöke október 6.
Leukó Ferenc Vezetői coaching.
DPR és egyetemi stratégia Diplomás Páyakövetés
A diplomások jellemzőiről és előre- menetelükről készített felmérés Olaszországban prof. Andrea Cammelli Bolognai Egyetem AlmaLaurea igazgatója Konferencia.
Modern tanulási környezet Civitas Pedagógiai Intézet DPM TISZK 2007.
Önkéntesség, mint a vállalati felelősségvállalás eszköze az E.ON-nál
Köszönti Önöket az és vezetője, Bohnné Keleti Katalin, okleveles közgazda, nemzetközi marketing szakértő, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja.
A különleges bánásmódot igénylő gyerekek 2.
1 Tudás és/vagy kompetenciák? Végzős hallgatók részvétele a felnőttoktatásban Ábrahám Katalin – Tőzsér Zoltán Debreceni Egyetem Nevelés-és művelődéstudományi.
Családi vállalkozás.
TT Kovács Sándorné.
Nyíregyházi Főiskola március 6. Dr. Kokovay Ágnes Kompetenciaalapú képzés és a távoktatás.
A HR vezető, mint a Vezérigazgató legfontosabb partnere
„A jó üzleti kapcsolat csak a véletlen műve!” Őt már ismerik, bedolgozta magát... Ő vele szót értenek... Ő kapja a megbízást… Már megint mit akar? Már.
Virtuális jelenlét a Facebook-on avagy adalékok az egészségügy számára Egészségtelen emberek egészséges profilja a Facebook-on.
Széchenyi István Egyetem, Győr
Pannon Egyetem, Gazdaságtudományi Kar
Minőségügy a mindennapokban
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Minőség menedzsment 6.előadás
Kormányszóvivői tájékoztató 1 Tanulni és versenyben maradni felnőttkorban is.
Digitális, vagy információs? Műveltség! Koltay Tibor.
Játszani tudni kell - A gamification szabályai az interneten
Önkéntesség az Észak-Magyarországi Régióban. A Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA) története A Demokratikus Ifjúságért Alapítványt 1999-ben hozta.
Üdvözöljük a Waldviertelben. következetesség ● kézi munka ● tapasztalat ● bölcsesség ● megbecsülés.
Hatékony hirdetés az Etarget hálózatban. TIPP 1: Közvetlen fejléc * lényegre törő * a termék fő gondolatáról szól.
Van rá energiánk? Do we have enough energy? 1.School trip 2.Light pollution 3.In our school.
Termék & Márka Kopcsay László.
Az IKT szerepe a kompetencia alapú oktatásban. THE EDUCATION INFRASTURCTURE IN HUNGARY I. The number of personal computers and users in educational institutions.
Az én befogadó munkahelyem Fogyatékkal élő egyetemisták, főiskolások munkavállalási preferenciái MMK Campus kutatás november február.
Fiatalok szegmentálása táplálkozási szokásaik szerint
A Bologna-folyamat a munkáltatók szempontjából Gerner Péter
Megosztok, tehát vagyok
Assoc. Prof. Ján Gunčaga, PhD. Faculty of Education Catholic University in Ružomberok Nyílt forráskódú szoftverek és IKT az oktatásban.
Hajós Katalin Budapest, június 5.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet1 Fehérvári Anikó Munkapiaci elvárások FSZ- és BA-hallgatók körében ONK november.
2015 | 05 | 28 VÁROSOK KÜLSŐ-BELSŐ KOMMUNIKÁCIÓJA.
„A vállalati társadalmi felelősségvállalásban rejlő lehetőségek kis- és középvállalkozások számára” Konferencia november 10. Hotel Mercure Buda.
HEINNOVATE OECD-EU partnerségi projekt Magyarország részvételével, 2016 Kovács István Vilmos, ELTE PPK Felsőoktatási és innovációkutató csoport.
Munkaerőpiaci kihívások Az új generációk elvárásainak megjelenése a kiválasztásban Készítette: Farkas Edit közvetítési üzletág vezető.
Új technológiák alkalmazási lehetőségei a mentori munkában Készítette: Lőrinczné Tasi Zsuzsanna.
Komplex tehetségazonosító és tehetséggondozó program az újszászi vasúti szakképzésben Complex programme for the gifted in the railway vocational education.
Simon Péter főtitkár Bolyai János Matematikai Társulat
DUÁLIS KÉPZÉS felépítése
Chugyik Attila villamosmérnöki szak
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
Országos tanácsadási konferencia
A munkaerőpiac mai kihívásai
Politika a hipermédiában – web kettes techno-forradalmak
Employer Branding - gyakornokok
A SOCIAL MEDIA HATÁSA A FOGYASZTÓI KULTÚRÁRA
Generációk - kultúrák : információszolgáltatás A - Z-ig
IRODALOMKUTATÁSI MÓDSZEREK Varga Attila Testnevelési Egyetem Sporttudományi Doktori Iskola PhD II. évfolyam Témavezető: Dr.Kokovay Ágnes
Előadás másolata:

AZ Y-GENERÁCIÓ avagy mi jellemző a mai fiatal korosztályra?

Mit is értünk Y-generáció alatt? Magyarországon a éves korosztályt értjük alatta (a kilencvenes években indult meg a generációs korszakváltás), aminek a tagjai fogyasztói szokásaikban, életmódjukban és az új technikai eszközökhöz való viszonyulásukban is eltérnek a szüleiktől.

Az Y-generáció jellemzői (I.) Erős médiafüggőség (már ebben nőttek fel) Nyitottak az újdonságokra, befogadóak Gyorsan sajátítják el a technológiai újdonságokat A legfőbb internet felhasználók Fontos számukra a „bulis” élet Nehezen viselik a hierarchikus rendszereket és a kötöttségeket általában

Az Y-generáció jellemzői (II.) Szeretnek vásárolni, a sikeres élet jellemzői közül az anyagi javak dominálnak náluk Élvezni akarják az életet, nem törődnek komolyan a jövővel Agilisak és célratörők Korlátlan munkakedv, horribilis fizetési elvárások Egyes életesemények időbeli kitolódása (tanulás befejezése, munkába állás, családalapítás)

HR-esek mondták… chatelnek, tweetelnek 140 karakterben fejtik ki a véleményüket csapnivaló a helyesírásuk nárcisztikusak már az iskolában önállóan és csoportokban készítenek pl. üzleti terveket és stratégiai analízist nagyon járatosak a technikai újdonságokban Akkor most végül is milyenek a mai fiatalok…?

Az IT-hez kapcsolódó viszonyulásukról Technology In their book, Connecting to the Net.Generation: What Higher Education Professionals Need to Know About Today's Students, Reynol Junco and Jeanna Mastrodicasa (2013) found that in a survey of 7,705 college students in the US: 97% own a computer 94% own a cell phone 76% use Instant Messaging. 15% of IM users are logged on 24 hours a day/7 days a week 34% use websites as their primary source of news 28% own a blog and 44% read blogs 49% download music using peer-to-peer file sharing 81% of students have a Facebook accountFacebook

Miért vizsgáljuk alaposabban ezt a generációt? Munkaadói oldalról fontos szempont, hogy tisztában legyünk ennek a célcsoportnak az igényeivel.Hogyan tudjuk megszólítani őket? Különböző kutatási eredmények felhasználása: Kommunikáció Munkahelyi viselkedés Attitűdök

Mire számít ez a generáció a munka világával kapcsolatban? Nyitott munkahelyi légkörre vágynak (nyílt társasági légkör) Hosszú távú szakmai fejlődés Hasznosság érzése Értelmes feladatok Rugalmas, magánélettel összeegyeztethető munka Legmodernebb technikával ellátott munkakörnyezet Őszinte kommunikáció Etikus, és környezettudatos vállalatnál szívesebben dolgoznának (lsd. felmérés) (Deloitte Hungary)

A Y vagy más néven is emlegetett Facebook generáció egy egészen újfajta megközelítéssel áll a munkához. Munkahely választásuk preferenciái sokban eltérnek a korábbi generációktól. Számukra fontos a munka-magánélet egyensúly, a munkahelyen jól szeretnék érezni magukat, sikereket szeretnének elérni, elismerésben részesülni, amilyen gyorsan csak lehet! Egyfajta misszióval rendelkeznek, céljuk jobbá tenni a világot, ezért szempont, hogy a munkaadójuk kellően környezettudatos-e vagy sem. A karrier és a folyamatos fejlődés olyan alapelvárásuk, amire egyelőre kevés munkaadó tud kielégítően reagálni. A közelmúltban megjelent egy új könyv a témában Tehetségmágnesek címmel, a szerzőpáros Schuman és Sartain úgy fogalmaznak, ez a generáció úgy keres állást, mint ahogy más terméket vásárol. Az Y generáció a munka fogyasztója, tudatos, információt gyűjt, világos preferenciákkal rendelkezik, összehasonlít és ítélkezik, még mielőtt a munkaadó egyáltalán találkozna vele!

Háború a tehetségekért / War for Talent A 21. században egyre inkább felértékelődik a munkaerő a gazdaságban Technikai felkészültséget tekintve nem sok különbség tapasztalható a versenytársaknál A versenyt az nyeri, akinek felkészültebb, képzettebb a csapata

Háború a tehetségekért / War for Talent Már az iskolákban megindul a verseny a tehetséges hallgatókért Kulcsfontosságú a vállalatok életében a motiváció fenntartása és a folyamatos képzés, mert az Y-generációnak ez már alapvető elvárása velük szemben Fontos a diákok közvetlen megszólítása, ezért szoros kapcsolatot kell fenntartani a cégeknek az egyetemekkel és a karrierirodákkal

„Háborús” stratégiák Állásbörzék Közösségi oldalak Ösztöndíjak Egyetemek gyakorlati képzésének támogatása (szakképzési támogatás, gyakorlati oktatás stb.) Szakmai versenyek megrendezése Egyetemi oktatók ajánlásai

És mit mondanak a szakemberek? Tari Annamária Y-generáció és érzelmi marketing 12:31 min Y-generáció