Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Politika a hipermédiában – web kettes techno-forradalmak

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Politika a hipermédiában – web kettes techno-forradalmak"— Előadás másolata:

1 Politika a hipermédiában – web kettes techno-forradalmak
Facebook

2 A hipermédia a hipertext kiterjesztése, kibővítése audiovizuális elemekkel, objektumokkal (például képpel, hanggal). A hipermédia tehát a rendszer multimédiás  jellegét hangsúlyozza a hipertext esetleges szövegközpontúságával szemben. A hipertext és a hipermédia kifejezések a gyakorlatban többnyire szinonimák.

3 A web 2.0 (vagy webkettő) kifejezés olyan internetes szolgáltatások gyűjtőneve, amelyek elsősorban a közösségre épülnek, azaz a felhasználók közösen készítik a tartalmat vagy megosztják egymás információit. A „lájkolás” (tetszikelés) kifejezés beépült a magyar társadalom szókincsébe, és ahogy egyre természetesebbé válik a közösségi web használata, úgy jelenik meg ezen a színtéren is az ebből a szempontból leginkább választópolgárként meghatározható magánszemélyek és a politikai erők közeledése. Bár az utóbbi szereplők üzeneteinek eljuttatásához a közösségi weben leginkább személyre szabható módon a magánszemélyek hozzájárulása is kell, természetesen a politika szereplőinek is sokat kell tenniük azért, hogy a választópolgárok felfigyeljenek rájuk, netán mindennapi online aktivitásuk követőjévé váljanak.

4 Facebook

5 A Facebook amerikai alapítású közösségi hálózat, amely 2004
A Facebook amerikai alapítású közösségi hálózat, amely 2004. február 4-én kezdte meg működését. Az egyik legnagyobb ismeretségi hálózat a világon, amely 2011 februárjára már több mint 637 millió regisztrált felhasználót számlált. A Facebook alapvetően egy közösségihálózat-építő oldalként indult ugyan, az elmúlt pár év fejlesztéseinek köszönhetően az igen aktív, kétirányú ismertségi kommunikáció mellett alapszintű tartalommegjelenítési platformmá is vált. Egyebek mellett az állapotfrissítések technikailag maximális hossza (400 karakter) és a blogbejegyzésekhez hasonló módon, az állapotfrissítéseknél jóval komolyabban formázható és képekkel kiegészíthető jegyzetek közzétételének lehetősége is hozzájárult ahhoz, hogy a Facebook bizonyos esetekben átvette a blog szerepét, máskor pedig legalábbis egy szinten mozog vele vagy komolyan kiegészíti azt.

6 Facebook felhasználok száma Romániába

7 „Facebook választásként” is emlegetett 2008-as amerikai elnökválasztás
Obama - kampány „Barack Obama választási kampánya érzékeltette, milyen nagy erőforrás valójában a web 2.0 a politikai kommunikációban.”  „Facebook választásként” is emlegetett 2008-as amerikai elnökválasztás

8

9 Visszajelzések fogadása
A Facebooknak alapvetően három főbb funkciója lehet egy politikai erő kommunikációjában: 1 2 Elősegíti, hogy a politikai erő üzenete újságírói újraértelmezés (netán kommentár, kifordítás, torzítás) nélkül jusson el az emberekhez Mozgósítás Könnyen belátható NÉGY 3 Visszajelzések fogadása Lassabban beérő folyamatok

10 A facebook viszonylag könnyen személyre szabható magán személy- elérést biztosit a politikai erők számára. A facebook-on keresztül könnyű elérni a véleményvezéreket, akik társaságukban, csoportjukban továbbítják az üzenetet. – állitja Kiszelly Zoltán, politológus.

11 Orbán Viktor A magyar (mainstream) nagypolitikai színtéren, a pártvezetők közül a Facebook kifejezést először Orbán Viktor használta, akkor még a Fidesz miniszterelnök-jelöltjeként, februári évértékelőjében.

12 2011. Ápr. 14. 2015. Dec. 8. Orbán Viktor 94 359

13 Készítette: Albert Orsolya Kommunikáció és PR I. év 2015.12.10.
Köszönöm a figyelmet!  Készítette: Albert Orsolya Kommunikáció és PR I. év

14 források https://hu.wikipedia.org/wiki/Hiperm%C3%A9dia
media/Kozossegi-media-a-kampanyok- szolgalataban/939/ facebook ben_a_politikai_web_2_0_frissitve conturi-utilizatori-facebook-romania/ itika_kozossegiweb oldalak-twitter-facebook-youtube-iwiw html


Letölteni ppt "Politika a hipermédiában – web kettes techno-forradalmak"

Hasonló előadás


Google Hirdetések