Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése 1. Kommunikáció, a meggyőző kommunikáció.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Advertisements

„A golyóálló vezető” A vezetői munka hatékonyságának fejlesztése Dr. Petőné Ködmön Anikó Kreatív Kommunikáció Oktató és Szolgáltató Bt. 06/
Útmutató az adatbázis használatához. − 1957 – ODK - Orvostudományi Dokumentációs Központ − 1960-tól: OOKDK - Országos Orvostudományi Könyvtár és Dokumentációs.
1 „Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, július.
ISKOLAKÉSZÜLTSÉG – AZ ADAPTÍV VISELKEDÉS FEJLETTSÉGE dr. Torda Ágnes gyógypedagógus, klinikai gyermek-szakpszichológus Vizsgálóeljárás az iskolába lépéshez.
Az IKER önértékelő IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
BME Részidős Mesterképzés 2015 tavasz Emberi erőforrás menedzsment Teljesítményértékelés Emberi erőforrás menedzsment Teljesítményértékelés Dr. Gyökér.
Than Károly Ökoiskola Jó gyakorlatok. BEFOGADÓ ISKOLA VAGYUNK LEHETŐSÉGET ADUNK ELFOGADUNK EGYÉNI TANULÁSI UTAKAT KERESÜNK.
Csepregi Teréz Szociálpolitikai szakért ő Október 2.
„Internetes kommunikáció” pótkurzus Készítette: Tóth Tímea Szak: Tantárgykódja: Tanár neve:
Informatikai rendszerek általános jellemzői 1.Hierarchikus felépítés Rendszer → alrendszer->... → egyedi komponens 2.Az elemi komponensek halmaza absztrakciófüggő.
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
Befolyásolásra törő kommunikáció. Az emberi kommunikáció egyik sajátossága és törekvése a befolyásolás. A befolyásolás tartalmi jellege és megjelenési.
A három lépcsőfok… 29% - A megoldás 52 heti stratégia sikeres üzleti kapcsolatépítéshez (Avidor András - Michelle R. Donovan - Ivan R. Misner) Az emberek.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Reflexiók a társadalmi és a nonbusiness marketing fogalmi kérdéseihez
Keresztyén Ifjúsági Dicsőítő Csoport
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése 19
A kérdőívek, a kérdőívszerkesztés szabályai
Szociális kompetencia
Gyűjtőköri szabályzat
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
A közigazgatással foglalkozó tudományok
videós team Team vezetője: Tariné Péter Judit Tagok:
Észlelés és egyéni döntéshozatal, tanulás
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
A mozgóképi közlésmód sajátosságai
SZÁMVITEL.
CSALÁDI SZOCIALIZÁCIÓ
Az ifjúsági közösségek szerepe a helyi kulturális életben
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
SZÁMVITEL.
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Szervezetfejlesztés II. előadás
A gyermeki személyiségfejlődés nyomon követése a gyakorlatban
Classis Human Vezetési Tanácsadó
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola
SZÁMVITEL Dr. Ormos Mihály egyetemi tanár
A személyre szabott tanulást támogató tanári kompetenciák
Kognitív viselkedés-tréning cukorbetegek és veszélyeztetettek számára
Bemutatkozik az iskolapszichológus
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Felhasználóképzés a kórházban
Kalickás forgórészű aszinkronmotor csillag-delta indítása
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
A villamos installáció problémái a tűzvédelem szempontjából
2010. I-IV. hónap közlekedési baleseti statisztikája,
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Szervezet-fejlesztés
Az iskolai szervezet és fejlesztése
Új pályainformációs eszközök - filmek
A csoportok tanulása, mint a szervezeti tanulás alapja
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
REKLÁMESZKÖZÖK ÉS REKLÁMHORDOZÓK
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
U8 – U10 célok a szezonra.
Családi vállalkozások
A kommunikáció fejlődése, analóg vs. digitális
Iskolai szociális segítő
A dolgozói teljesítménymérés gyakorlata a százhalombattai Hamvas Béla Városi Könyvtárban Hamvas Béla Pest Megyei Könyvtár Minőségirányítási szakmai nap.
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
AZ ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉSEK MEGSZERVEZÉSE A TANODÁBAN
11. óra Az Erkölcsi értékelések és Döntések gyakorlata – a szabá-lyozó, a vezető felelőssége Ii.
Gyermekekkel a mediáció szemszögéből
Előadás másolata:

Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése 1. Kommunikáció, a meggyőző kommunikáció

A kommunikáció „tájékoztatás, (hír)közlés, információk közlése vagy cseréje valamilyen erre szolgáló eszköz vagy jelrendszer útján”. Az emberi kommunikáció „minden, amelyben információ továbbítása történik, függetlenül attól, hogy az információ milyen jelekben vagy jelek milyen rendszerében, kódjában fejeződik ki” (Buda Béla).

A kommunikáció elemei :

A kommunikációs helyzetről akkor mondhatjuk, hogy természetét tekintve meggyőzést célzó, ha tartalmazza az egyén tudatos törekvését arra, hogy valamilyen közlemény továbbításával megváltoztassa a másik egyén vagy egyénekből álló csoport viselkedését.

Az emberi kommunikáció egyik sajátossága és törekvése a befolyásolás. A befolyásolás megjelenési formái: - kényszerítés és kínálat, - tömegkommunikáció, - meggyőzés. Meggyőzés A meggyőzés a befolyásolás azon módja, amelyben az érvelés dominál, és ennek segítségével próbál másokat valamilyen belátásra bírni.

A kommunikáció a meggyőzés kialakítására, megerősítésére vagy megváltoztatására irányul. A meggyőzés folyamán logikai érvek segítségével törekszünk a tartós hatás elérésére, feltételezve a viszontérvelést is.

Ami sikeressé vagy sikertelenné teheti a a meggyőzést célzó közlés hatékonyságát: a kommunikáció forrása (ki mondja) a kommunikáció tartalma (mit mond) a kommunikáció befogadója (kinek mondja) A meggyőzés lépcsőfokai: megértés elfogadás azonosulás

A meggyőződés fejlődésének szakaszai 1. A szituatív jellegű elfogadás: - a helyzet hív elő valamilyen elgondolást, - interiorizáció (belsővé tétel) nem következett be, - nem működik meggyőzésként problémás helyzetekben. 2. A stabilizálódás: - kevésbé függ a konkrét szituációtól, - az akarat még nem tudja legyőzni a felmerülő akadályt. 3. Az alapelvvé válás: - kialakul a stabil, valódi meggyőzés.

A meggyőző közlemény fázisai: I. a figyelem felkeltése, II. a szükséglet jelzése, III. a kielégítés jelzése, IV. a kézzelfoghatóvá tétel, V. a cselekvés konkretizálása.

A meggyőzés akkor lesz sikeres, ha: 1. Az üzenet megragadja a befogadó figyelmét. 2. Az üzenetet hordozó érveket a közönség megérti. 3. A befogadó elsajátítja az érvelést, és elfogadja igaznak. 4. Mindig a "tanultaknak" megfelelően cselekszünk, amint erre ösztönöz valamilyen előny.

A meggyőző kommunikáció eredményessége az alábbi pontokban foglalható össze: 1. elérjen a kommunikáció. 2. odafigyeljek rá. 3. kedveljem meg, keltsen érdeklődést. 4. értsem meg, hogy mi az. 5. ismerjem meg a mikéntjét. 6. fogadjam el (attitűdváltozás). 7. véssem az emlékezetembe és /vagy értsek egyet vele. 8. információ-keresés és visszaszerzés. 9. döntés a visszakeresett információ alapján. 10. a döntésnek megfelelő magatartás. 11. a kívánt tettek megerősítése. 12. megszilárdulás”.

“Ha olyan nyelven beszélsz valakihez, amit megért, az a fejéhez jut el. Ha viszont az ő nyelvén beszélsz, az a szívéhez jut el.” Nelson Mandela

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!