Gazdálkodó egységek képviselőinek tájékoztatása Készítette: Majzer Mária 2012. augusztus 30.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
– A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény – A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény – A nevelési-oktatási intézmények működéséről.
Advertisements

Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
Akkreditált Felnőttképzési Intézmény Együttműködés a szakképzés területén a kamarák és az érdekképviseleti szervek között Dávid Lajos FMKIK alelnök Székesfehérvár,
VÁLTOZÁSOK A SZAKKÉPZÉSBEN április 04. dr. Harangozó Ildikó Fejér Megyei Kormányhivatal Építésügyi, Hatósági, Oktatási és Törvényességi Felügyeleti.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
Pedagógus Hivatás Munkacsoport dr. Liptai Kálmán az MRK alelnöke dr. Gloviczki Zoltán az MRK Pedagógusképzési bizottságának elnöke.
Kókai Ivett közismereti igazgatóhelyettes Érettségi vizsgák 2013/2014. tanév, május-június.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
A Szociális Szövetkezeti forma bemutatása Tanai Tünde Rehabilítációs tanácsadó.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
Dr. Vandlik Erika OEFI - Országos Addiktológiai Centrum Ifjúsági addiktológiai ellátás feltételeinek kialakítása a Norvég finanszírozási mechanizmus keretein.
Aktualitások és változások a pedagógiai szakszolgálati feladatellátásban 2016 őszén 1.
MESZK Gyermekápolási Szakmai Tagozat Beszámoló Bognár Lászlóné tagozatvezető.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
SPORTISKOLÁK ORSZÁGOS TANÁCSKOZÁSA A SPORTSPECIFIKUS TANTÁRGYAK TÜKRÉBEN CSANÁDI ÁRPÁD ÁLTALÁNOS ISKOLA, SPORTISKOLA ÉS KÖZÉPISKOLA RABI FERENCNÉ intézményvezető.
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
1 A SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNYEK JOGSZABÁLYI KÖRNYZETE, ÚJ FOGALMAI Laczkovich Jánosné Budapest, május 17.
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
Az alapító okirat: (latinul: memorandum) egy jogi aktus írásba foglalása, mely például egy intézmény létrehozására irányul. Célja, hogy egységes szerkezetben,
A TANULÓSZERZŐDÉS, MINT A DUÁLIS KÉPZÉS MOTORJA InnoLignum Sopron Erdészeti és Faipari Szakvásár és Rendezvénysorozat Szeptember 8. Soproni kereskedelmi.
A év értékelése és a év újdonságai
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
GAZDASÁGI FÓRUM SZENTGOTTHÁRD
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Projektszellemű tanítási foglalkozások a szakiskola évfolyamán
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Barcsák Marianna KPSZTI
A rehabilitációt segítő támogatások, jogszabályi változások
Pályaválasztási tanácsadás
Új továbbképzési lehetőségek tanároknak és oktatóknak
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Kispálné Horváth Mária
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Országos Felnőttképzési Tanévnyitó Debrecen
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Szülői választmány 2016.okt.18.
Vörös-Gubicza Zsanett képzési referens MKIK
A kétszintű érettségi.
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
1993-as közoktatási törvény
és ami ebből következik moduláris szakképzési szerkezet
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
középfokú felvételi eljárás
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Tantárgyfelosztás Mint az intézményi költségvetés alapdokumentuma
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
INFOÉRA Zsakó László Informatikai tanárszak problémái ELTE Informatikai Kar Juhász István-Zsakó László: Informatikai.
Budapest, február 5. Reszeginé Erdélyi Beáta
Rendkívüli felvételi eljárás
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Gyermek- és ifjúságvédelemi feladatok ellátásának támogatása
Középfokú felvételi eljárás a 2017/2018. tanévben
Dr. Bánky Tamás Építésfelügyeleti szakmai nap július 5.
Lorem ipsum.
Kimeneti mérés – OKJ rendszerű szakmai vizsgák
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
KRÉTA-ESL Bemutató.
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
Németország BESZÁMOLÓ 2014
Fehér Gyűrű Közhasznú Egyesület – TÁMOP 5.6.1/C projekt
Intézményvezetők tájékoztatása Nyíregyházi Egyetem
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
Előadás másolata:

Gazdálkodó egységek képviselőinek tájékoztatása Készítette: Majzer Mária augusztus 30.

Elérhetőségeink Gárdonyi Géza Szakiskola 8000 Székesfehérvár, Sóstó ltp.1. 22/312 – 318

Iskolánkról KezdetekNapjainkban Megalakulás éve: 1993 Háziasszonyképzés Szakmai képzés kezdete: 2000 Szakács szakma oktatása Használt tankonyhai berendezés Egy osztály–két csoport 30 fő Óraadó pedagógusok Hét osztály – 21 csoport 230 fő Négy szakma oktatása Tankonyha bővítése Tanétterem kialakítása Önálló nevelőtestület Kapcsolat kb. 40 gazdálkodó szervezettel

Személyi állomány Összes létszám: 21 fő Álláshely: 15,32 fő Pedagógus állományban: 11,07 álláshelyen 16 fő Oktatást segítők: 4,25 álláshelyen 5 fő Közismereti tárgyakat tanít: 7 fő Szakmai elméletet - gyakorlatot tanít: 9 fő Valamennyi szakmai tárgyat tanitó kolléga vendéglátásban dolgozott/dolgozik Mestervégzettséggel rendelkezik: 3 fő Óraadó: 7 fő Saját állományban: 9 fő + 5 fő oktatást segítő

Az iskola képzési rendszere Az OKJ és a kerettantervek alapján történik a képzés éves képzés ebben a tanévben utoljára éves képzés a 2014/2015. tanévben utoljára Előrehozott szakképzés - ebben a tanévben először ▫3 évig tartó képzés ▫Párhuzamosan oktatjuk:  A szakmai elméletet  A szakmai gyakorlatot első évben iskolai tanüzemekben  Közismereti tantárgyakat a képzés teljes ideje alatt.

Az iskola alapdokumentumai Pedagógiai Program Szervezeti és Működési Szabályzat Házirend Intézményi Minőségirányítási Program Munkaterv Alapító Okirat Az alapdokumentumok megtalálhatók az iskola honlapján:

A képzést meghatározó előírások Közoktatási törvény évi LXXIX. törvény Köznevelési törvény évi CXC. törvény Szakképzési törvény évi CLXXXVII. törvény Központi programok Szakmai és vizsgakövetelmények 133/2011. (VII. 18.) Korm.rendelet az Országos Képzési Jegyzékrõl Országos Képzési Jegyzék módosításának eljárásrendjérõl szóló 133/2010. (IV. 22.) Korm. Rendelet módosításáról 217/2012. (VIII. 9.) Korm. rendelet az állam által elismert szakképesítések szakmai követelménymoduljairól

Szakmai képzés dokumentumai Központi Programok Három éves képzés Kétéves képzés Előrehozott szakképzés CukrászMK 13462/ / /2011 PincérMK 13462/ / /2011 SzakácsMK 13462/ / /2011 Vendéglátó eladó /2011 Panziós5992-1/ /2010.-

Szakképzés dokumentumai Szakmai és vizsgakövetelmények Három éves képzés Kétéves képzés Előrehozott szakképzés Cukrász 15/2008 (VIII.13) SZMM 1/2010. (II. 5.) SZMM 32/2011. (VIII. 25.) NGM rendelet, Pincér 15/2008 (VIII.13) SZMM 1/2010. (II. 5.) SZMM 32/2011. (VIII. 25.) NGM rendelet, Szakács 15/2008 (VIII.13) SZMM 1/2010. (II. 5.) SZMM 32/2011. (VIII. 25.) NGM rendelet, Vendéglátó eladó-- 32/2011. (VIII. 25.) NGM rendelet, Panziós 15/2008 (VIII.13) SZMM 1/2010. (II. 5.) SZMM -

Szakképzés dokumentumai letölthetők Szakképzési dokumentumok Központi programok vagy Szakmai és Vizsgakövetelmények 18. Vendéglátás idegenforgalom cukrász, pincér, szakács, panziós, vendéglátó eladó

Szakmai vizsga Szakmai és vizsgakövetelmények szabályozzák Szakmai vizsga részei:  Írásbeli (interaktív) - központilag összeállított  Szóbeli - központilag összeállított  Gyakorlati  Cukrászok esetében - központilag összeállított  Szakácsok, pincérek esetében a képző intézmény állítja össze, a szakmai vizsgabizottság hagyja jóvá

Tételek letöltése VIZSGÁK Iskolai rendszerű képzések szakmai vizsgái Szóbeli vizsgafeladatok a modulkövetelményekhez A moduláris rendszerű szakképesítések szakmai és vizsgakövetelményeihez tartozó szóbeli vizsgafeladatok Modulszám alapján kereshető vagy Gyakorlati vizsgatevékenység a modulkövetelményekhez Szociális és Munkaügyi Minisztérium hatáskörébe tartozó Modulszám alapján kereshető Modulszámok a Pedagógiai Program 12. fejezetének helyi tanterv részében megtalálhatók

Szintvizsga Kereskedelmi és Iparkamara szervezi Külső mérés Iskolai tanműhelyek bonyolítják Felkészítés felelőssége - közös A 32/2011. SZVK. alapján már a szakmai vizsga része

Szintvizsga dokumentumai Megtalálhatók Letölthető dokumentumok

Külföldi gyakorlatok ▫Tempus Közalapítvány támogatásával ▫Leonardo Program keretein belül ▫Szakiskolások részére ▫Tanulók részére 100 %-ban támogatott ▫Munkahelyek támogatása Nem a nyári gyakorlat helyett

A tanév Iskolai elfoglaltságok Cukrász PincérSzakács 11. HétfőKeddPéntekHétfőKeddPéntekHétfőKeddPéntek 12. Szerda Csütörtök PéntekKedd Csütörtök PéntekKedd Csütörtök Péntek 13. KeddSzerdaHétfőSzerdaHétfőSzerda

Óraszámok 13. osztály 32 hét 12. osztály 32 hét 11. osztály 36 hét Előrehozott szakképzés 9. osztály Elmélet óra/hét ,5 óra/hét ,5 óra/hét ,5 óra/hét Csoportos gyakorlat óra/hét óra/hét óra/hét óra/hét Üzemi gyakorlat óra/hét ,5 óra/hét ,5 óra/hét - Nyári gyakorlat óra140 óra

Az iskola főbb eseményei Tanévnyitó és első tanítási nap szeptember 3. (hétfő) 8 óra Utolsó tanítási nap végzős évfolyamok részére május 2. ( osztály) Ballagás május 4. (szombat) 9 óra Tanévzáró június 14. (péntek) Szalagavató február 1. (péntek)

Vizsgák Szakmai vizsgák:  Írásbeli májusban  Gyakorlati, szóbeli májusban, júniusban Szintvizsga:  Gyakorlati: május második felében  Szóbeli, írásbeli május utolsó hetében A szintvizsgán a tanulófelelősök részvételére számítunk! Házi vizsga Vizsgahelyzet megismertetése

Az iskola és a munkahelyek kapcsolata Együtt működés Közel azonos értékrend kialakítása Tolerancia Egymás munkájának meg és elismerése

Együttműködés területei Tanulók munkahelyi előmenetelének értékelése Tanulói munkanapló vezetésének ellenőrzése Kapcsolattartás:  Szakoktatókkal,  Osztályfőnökökkel,  Gyakorlati oktatásvezetővel, Tanulók mulasztásainak jelzése az iskola felé Csoportos gyakorlati oktatás látogatása

„ Egy egész életre szóló állást nem lehet biztosítani, amit viszont lehet: mindenkori felkészültségeket új állások követelményeihez.” (Bertil – Olof Svanholm)

Köszönöm a figyelmet!