SZEREPJÁTÉK A KÉMIAOKTATÁSBAN avagy, hogyan kerül a csizma az asztalra..

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Advertisements

SNI-s ALKALMAZÓI VERSENY. SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK FŐVÁROSI INFORMATIKA TANULMÁNYI VERSENYE Magyar Gyula Kertészeti Szakközépiskola és Szakiskola.
1. Bethlen Gábor Középiskola, Szakképző Iskola és Kollégium Nyírbátor 2 Iskolai közösségek A tanulók összetétele: A tanulói létszám jelenleg:780 fő –Szakközépiskolai.
Fényképezés. Tükörreflexees fényképezőgépek Objektív Exponáló gomb LCD kijelző Vakupapucs Felvétel mód Expozíciós mód Egyedi funkciók.
A tanításra és tanulásra fordított idő nemzetközi és kutatási adatok tükrében Imre Anna Oktatáskutató és fejlesztő Intézet Berekfürdő, Február 4.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
Informatikai tanulmányi verseny.  A Debreceni Suliszervíz Oktatási és Szakértői Iroda hirdeti meg.  Iskolai, regionális, országos fordulók  évfolyamos.
TARTALOM BREVIÁRIUM – RÖVID MAGYARÁZATOK NÉGY ESZKÖZ BERUHÁZÁSTERVEZÉS ÉS -MENEDZSMENT Bevezetés Főszereplők Az eszközök Tanulság ESZKÖZÖK és ERŐFORRÁSOK.
A KÖNYVTÁRELLÁTÁSI SZOLGÁLTATÓ RENDSZER HATÉKONY MŰKÖDTETÉSE ÉS A SZOLGÁLTATÁS NÉPSZERŰSÍTÉSE VI. KSZR MŰHELYNAP – ZALAEGERSZEG NOVEMBER 11. A KSZR.
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
MINTAKÉRDÉSEK. A pénzügyi számvitel információs rendszere elsősorban a gazdálkodó szervezetek vezetőinek információs igényeit elégíti ki. A beszámoló.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
Kárpátalja.
A szakiskolák aktuális problémái
Gazdasági informatika - bevezető
Magyar információbiztonsági szabványok
Berényi Eszter – Damásdi Judit
BOROS SÁMUEL SZAKGIMNÁZIUMA
Tájékoztató a munkahelyteremtő pályázati programról
IRODALMI HŐSÖK 5. D.
Résztvevői létszám Év Létszám Összesen: 2110 Budapest Regionális 456
„Az a tény, hogy anyanyelvem magyar, és magyarul beszélek, gondolkozom, írok, életem legnagyobb eseménye, melyhez nincs fogható.” (Kosztolányi Dezső)
Jogi alapismeretek 2013.
Zsiros Péter A Bolyai János megyei matematikaverseny feladatsorairól és a javítás egységesítéséről Zsiros Péter
Quality 4 Children: a minőségi gyermekgondozás sztenderdjei az európai családon kívüli gondozásban.
Természeti erőforrások
Egyszerű kapcsolatok tervezése
videós team Team vezetője: Tariné Péter Judit Tagok:
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Kockázat és megbízhatóság
Új molekuláris biológiai módszerek
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
Ács Szabina Kommunikáció és Médiatudomány
szakmai referens, országos versenyszervező
KRE-AKTÍV motivációs projekt
13. A MELLÉRENDELŐ ÖSSZETETT MONDATOK FAJTÁI
KERESÉS ELEKTRONIKUS KÖNYVTÁRI KATALÓGUSOKBAN
A kétszintű érettségi.
A dél-koreai Nemzeti Levéltár, Szöul
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A földrajzi kísérletek szervezése és végrehajtása
KOSSUTH LAJOS KÖZOKTATÁSI INTÉZMÉNY OROSHÁZA
Statisztika 10 évf. 3 osztály 82 tanuló 9 évf. 4+1 osztály 118 tanuló Minden osztályt külön pedagógus javított 8 fő - részben of, ha vállalta.
Piaci kockázat tőkekövetelménye
Munkavégzésre irányuló jogviszonyok
2. Bevezetés A programozásba
Grosz imre f. doc. Kombinációs hálózatok /43 kép
A évi pályázati felhívás legfontosabb szabályai
Quality 4 Children: a minőségi gyermekgondozás sztenderdjei az európai családon kívüli gondozásban.
Kalickás forgórészű aszinkronmotor csillag-delta indítása
Ez az én művem Nevem: Németh Janka
INFOÉRA Zsakó László Informatikai tanárszak problémái ELTE Informatikai Kar Juhász István-Zsakó László: Informatikai.
Budapest, február 5. Reszeginé Erdélyi Beáta
Kétszintű érettségi vizsga
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
Általános iskola eredménye, értékelése
Könyvbemutató rendezvény, OEE Bajai Csoport, Pörböly,
TUDATOSSÁG ÉLJÜNK A JELENBEN.
Belügyi Rendészeti Ismeretek
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Bemeneti kompetenciamérés 2007/2008 tanév
Iskolai szociális segítő
Az MKET új stratégiája – Szolgáltató MKET
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
Pszichológia BA műhelymunka és szakdolgozat tájékoztató
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
Gyermekekkel a mediáció szemszögéből
REGIONÁLIS KÉPZÉS REGIONÁLIS KÉPZÉS.
Előadás másolata:

SZEREPJÁTÉK A KÉMIAOKTATÁSBAN avagy, hogyan kerül a csizma az asztalra..

 Két bevezető gondolat  Mire használom a szerepjátékot és miért?  Hogyan alkalmazom?  Néhány példa Szerepjáték a kémiaoktatásban

Két bevezető gondolat „A tanuló feje nem edény, amit meg kell tölteni, hanem fáklya, amit lángra kell lobbantani” Galileo Galilei Galileo Galilei A tudás boldoggá tesz, tehát a tanulás az örömszerzés egyik módja A tudás boldoggá tesz, tehát a tanulás az örömszerzés egyik módja

Mire használom és miért?  Számonkérés, de másképpen  A hagyományos számonkérés egyhangu és egyoldalu, sablonos  Felszólító jellegü  Kevés a sikerélmény  Szorong a diák a teljesítmény kényszer miatt

Mire használom és miért?  A szerepjáték miatt a számonkérés látszólag háttérbe kerül  Felszabadult a diák, várja az órát  Meg akarja mutatni, hogy mit tud (ez nem dicsekvés)  Másodlagos a tárgyi tudás elsajátítása  Azonnali a sikerélmény  Biztos a jobb jegy

Hogyan alkalmazom?  Tanévenként egyszer, két egymással lazán összefüggő de külön-külön értékelt részek  I szemeszter:önállómunka - tudományos kisdolgozat-  II szemeszter: csoportmunka -plakátkészítés és bemutató-

Hogyan alkalmazom?  I szemeszter:önállómunka  Általános téma, szabadon keresgélhet  Előre megadott szempontok szerint kell a dolgozatot összeállítani  A határidő 2 hónap Értékelési szempotok:  Tartalom (címválasztás, témaválasztás és tudományosság, könyvészet)  Külalak (terjedelem és megszerkesztés, ilusztrációk, benyomás)

Hogyan alkalmazom?  II szemeszter: csoportmunka  tagu szabadon szerveződő csoportok  A csoporttagok, első félévi dolgozataikból ki kell emeljenek egy közös gondolatot, amit megjelenítenek a plakáton és szerepjátékkal mutatják be  Határidő 2 hét Értékelési szempotok: Plakát (közös gondolat, kreativitás, képi kifejezés, külalak) Bemutató (ötletesség, csoportmunka, minőség)

 Megtanul tudományos dolgozatot összeállítani  Hozzászokik a csoportmunka előnyeihez és hátrányaihoz  Fejleszti a kreativitást, az önkifejezést  Elmosódnak a tantárgyak közti határok  Sikerélmények párosulnak a kémiatanuláshoz Hozadéka