Avagy: hogyan készüljünk fel legprofesszionálisabban egy állásinterjúra?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A társadalmi felelősségvállalás jelentősége, érvényre juttatása Huber Helga szakértő Tel:
Advertisements

ADATSZERZÉS, INFORMÁCIÓ HASZNOSULÁS Biztonságtudatos vállalati kultúra Készítette: Jasenszky Nándor egyetemi szakoktató NKE NBI TEH tanszék.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
„A golyóálló vezető” A vezetői munka hatékonyságának fejlesztése Dr. Petőné Ködmön Anikó Kreatív Kommunikáció Oktató és Szolgáltató Bt. 06/
A Non-Profit teljesítménymérés problémái (mérési és fejlesztési lehetőség) Márkus Gábor CVS, PVM, TVM, igazgató Stúdium Kft. Oktatás és Projekt menedzsment.
Dr. Csorbai Hajnalka stratégiai igazgató Kockázatkezelés a kapcsolatok hálójában.
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
BINARIT TIMESHEET Több, mint munkaidő nyilvántartás Virág Zsolt (BINARIT Informatikai Kft.)„Hogyan legyek milliomos?” konferencia – BKIK ( )
A vállalatok marketingtevékenysége és a Magyar Marketing Szövetség megítélése Kutatási eredmények az MMSZ részére (2008. július)
 Foglalkoztatási programelem támogatása Ft  Szociális Szövetkezet létrehozása  Képzés, foglalkoztatás, gyümölcsültetvény kialakítása  2.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
A székesfehérvári fiatalok helyzete
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Sallai Ilona - ÉFOÉSZ Szeged,
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
A munka eszköze magam vagyok
Az „első lépés” TÁMOP
Tájékoztató a munkahelyteremtő pályázati programról
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Muraközy Balázs: Mely vállalatok válnak gazellává?
Gyűjtőköri szabályzat
Innováció a közoktatásban
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
ESETTANULMÁNY Készítette: Fenyvesi Petra
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Biztonságos Internet Nap február 7.
Észlelés és egyéni döntéshozatal, tanulás
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
Vörös-Gubicza Zsanett képzési referens MKIK
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Szervezetfejlesztés II. előadás
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A szaktanácsadásról.
Konfliktusok az iskolában
A bemeneti kompetenciamérések és a visszajelzéseken alapuló fejlesztő munka bemutatása a Farkas Gyula Közoktatási Intézmény Dr. Illyés Sándor intézményegységében.
A szociális gazdaság jogi háttere Szlovákiában
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Konferenciája
Life is game! But do not only play with a game!
Miért választottam a BME Mérnökinformatikus Szakot?
Miért pont a BME, hogyhogy a VIK?
Nyílt nap Iskola neve Dátum.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
A villamos installáció problémái a tűzvédelem szempontjából
Környezeti Kontrolling
Új pályainformációs eszközök - filmek
Northwind Traders Kik vagyunk?
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
A csoportok tanulása, mint a szervezeti tanulás alapja
Szerzője Konzulens neve
Könyvbemutató rendezvény, OEE Bajai Csoport, Pörböly,
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
TUDATOSSÁG ÉLJÜNK A JELENBEN.
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
HIRING 101: BEVEZETÉS A TOBORZÁS-KIVÁLASZTÁSBA
Erasmus+ hallgatói mobilitásra jelentkezéshez
U8 – U10 célok a szezonra.
Családi vállalkozások
Iskolai szociális segítő
Erasmus+ hallgatói mobilitásra jelentkezéshez
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
Online zaklatás Olyan szándékos, esetenként ismétlődő viselkedés, melynek célja a bántalmazás, károkozás, és amely valamilyen digitális technológiát alkalmazva.
“Kicsit kemény, nehéz, de kezdem élvezni”
REGIONÁLIS KÉPZÉS REGIONÁLIS KÉPZÉS.
Előadás másolata:

Avagy: hogyan készüljünk fel legprofesszionálisabban egy állásinterjúra?

Típusa szerint: páros vagy hagyományos interjú panelinterjú (3-6 fős bizottság előtt) csoportos interjú Tartalma szerint: szakmai struktúrált stressz Helyszín szerint: telefonos/videó konferencia (célja: előszűrés/meghívás az interjúra/hiányzó adatok elküldése) helyszínen történő (on-site)

 Ne késsünk el!  Határozottan mutatkozzunk be!  Fontos a megfelelő kézfogás!  A mosolygás csodákra képes !  Az interjúztató nevét jegyezzük meg!  Legyünk udvariasak, de ne vigyük túlzásba!  Próbáljunk meg lazának mutatkozni!  Adjunk a külsőnkre! (Jól-ápoltság!)

Nőknél kerülendő:  a miniszoknya  a túl nagy dekoltázs  az átlátszó blúz  a nem a munkahelyhez illő sportos ruházat Javasolt: a kosztüm, mely nem rikitó színű. Uraknál Öltöny, vele harmonizáló inggel és nyakkendővel. A megfelelő cipő kiválasztása Tiszta cipő  Tilos a fehér zokni a sötét nadrághoz!

 Semmiképpen se vigyünk olyan nagy táskát, melybe még két könyv meg egy kis magnó is belefér. A hölgyek kis táskát viseljenek, melybe zsebkendő, pénztárca, kis notesz, toll, mobiltelefon kerüljön. (Ne felejtsük el a mobilt kikapcsolni a beszélgetés kezdete előtt!)  Kerüljük az aktatáskát!

7%-ban a szavainkból 38%-ban a hangunk (vokalitás) 55%-ban arckifejezésünk (vizuális információ, testbeszéd) alapján ítélnek meg! A szem a lélek tükre: fontos a szemkontaktus, ne bámuljunk! Adjuk önmagunkat!

 Ha van lehetősége, a beszélgetés előtt próbáld el az állásinterjút egy barátoddal (vállalatból, várható kérdésekből, a hirdetett állás tartalmából)!  A táskádat, szemüvegedet, telefonodat, kulcsaidat ne tedd ki a tárgyalóasztalra!  Pozitív közléssel kezdd a beszélgetést és azzal is fejezd be!  Próbálj meg jó hangulatot kialakítani!  Legyél tárgyilagos, alkoss tömör mondatokat!  Távozáskor köszönd meg a kávét a titkárnőnek!  Szükség szerint vidd magaddal a kívánt dokumentumok eredeti példányát (diploma, portfólió)!  Utókövetés/köszönő levél az interjú után! – opcionális

1. Milyennek látják mások? Ön szerint milyen ember? 2. Mikor szeretne családot alapítani, gyereket szülni? 3. Milyen könyveket, újságokat szokott olvasni? 4. Ha referenciát kérnénk Önről, mi állna benne? 5. Mit jelent a siker az Ön számára? 6. Melyek a rövid távú tervei? 7. Melyek az Ön gyengeségei? Erősségei? 8. Sorolja fel három jó és három rossz tulajdonságát! 9. Meséljen egy adott szituációt, amelyből következik egyik, a fenti tulajdonságok közül.

1. Miért akar dolgozni? 2. Miért akar váltani? 3. Ön szerint a fizetés nagysága mennyire van hatással a teljesítményre? Önt mennyire motiválja? 4. Miért gondolja, hogy sikeres lesz a szakterületén? 5. Egyetemi tanulmányai mellett dolgozott? Vállalt szerepet öntevékeny diákszervezetekben, hallgatói képviseletben? Miért? 6. Hogyan töltötte a szünidejét főiskolai évei alatt?Milyen munkakörnyezetben tudja a legjobb teljesítményt nyújtani? 7. Mi az, amivel meg volt elégedve előző munkakörében? Amivel nem volt megelégedve? 8. Meséljen el egy konkrét, munkával kapcsolatos esetet, amely pozitív volt az Ön számára, miért? Amely negatív volt, miért?

1. Milyen tervei vannak az elkövetkező évekre szakmai és magánéleti pályáját illetően? 2. Hová szeretne eljutni 5 év alatt? Mi az 5 éves, esetleg hosszabb távú célja? 3. Milyen célokat tűzött ki maga elé korábbi munkahelyén? 4. Meséljen el egy esetet, amikor olyan célt tűzött ki önmaga elé, amely nem tartozott közvetlenül a feladatai közé. 5. Milyen célokat tűzne ki maga elé, ha a megpályázott munkahelyre felvennék? 6. Mit szeretne elérni az életében?

1. Miben számít stresszelőnek a jelenlegi munkája? 2. Hogyan szokta ezt kezelni? 3. Mennyire bírja a stresszt, a kemény munkát, a megterhelést? 4. Írjon le egy olyan esetet, amikor nagyon kiborította a munkája. 5. Hogyan vezeti le a munkájában felhalmozódott stresszhelyzeteket? 6. Mennyit hajlandó egy nap dolgozni? 7. Meséljen el egy olyan esetet, amikor nyomásnak volt kitéve és sikerült felülkerekedni. 8. Miért találta a helyzetet stresszelőnek? 9. Mit tett pontosan azért, hogy megoldja a helyzetet? 10. Mit tanult ebből a helyzetből?

1. Mennyire tűri a kritikát? 2. Mit érez, ha valaki más akaratával szembeütközik? 3. Hogyan viselkedik, ha a többiek nem értenek Önnel egyet? 4. Hogyan vezeti le a feszültséget ilyen esetben? 5. Milyen megoldási lehetőségeket lát? 6. Meséljen el egy konkrét esetet, amikor Önt kifejezetten akadályozta valaki. 7. Mit tett pontosan ebben az esetben, hogyan oldódott meg a probléma? 8. Meséljen el egy konkrét esetet, amikor az igazságért kellett harcolnia? 9. Hogyan reagál arra, ha valaki megzavarja a munkájában? 10. Meséljen el egy konkrét esetet, amikor elvi kérdésekről vitatkozott. 11. Meséljen el egy esetet, amikor nézetei meggátolták abban, hogy valamilyen feladatot elvégezzen.

1. Mondjon egy nehéz, munkával kapcsolatos problémát, és mesélje el, hogyan oldotta meg. 2. Mesélje el, hogyan, milyen lépésekkel közelít egy problémához. 3. Mesélje el a legutóbbi esetet, amikor ezeket a lépéseket követte. 4. Találékonynak gondolja magát a problémamegoldás terén? Miért? Mondjon példát! 5. Kihez fordult legutóbbi munkahelyén, ha segítséget kért valamilyen probléma megoldásához?

1. Egyedül szeret jobban dolgozni, vagy csapatban? 2. Ön jó csapatmunkás? Miért? 3. Mi az, ami a legjobban motiválja? 4. Meséljen a legjobb csapatról, amelyben valaha dolgozott. 5. Miért működhetett ez jól? 6. Milyen szerepet vállalt a csapatban? 7. Írjon le egy olyan időszakot, amikor valamely team az ön vezetése alatt hatékonyabb lett! Mit tett?

1. Melyek a legfontosabb lépései egy tárgyalásnak, ha meg akarja győzni partnerét? 2. Meséljen el egy esetet, amelyben sikeres volt. 3. Milyen stratégiát, stílust alkalmazott? 4. Mondjon néhány konkrétumot a meggyőzési stílusával kapcsolatban. 5. Melyek azok a területek, amelyekben még fejlődésre lenne szüksége?

1. Milyen a jól működ ügyfélkapcsolat? 2. Hogyan, milyen lépésekkel lehet jó ügyfélkapcsolatot kialakítani? 3. Melyek a jó ügyfélkapcsolat előnyei? A rossz kapcsolat hátrányai? 4. Hogyan kezdett hozzá eddigi legjobb ügyfélkapcsolatának kialakításához? 5. Mit tanult ebből az esetből?

1. Milyen típusú emberrel tud a leginkább kijönni? 2. Kivel jön ki leginkább? Meséljen róla! 3. Milyen nehézségei voltak kollégáival az előző munkahelyén? 4. Mi az, ami másokban a leginkább kiborítja? 5. Meséljen el egy konkrét esetet, amikor valamelyik kollégájának viselkedése zavarta? 6. Meséljen el részletesen egy munkafolyamatot, amit végezni szokott. 7. Mit gondol, milyen az Ön munkastílusa?

1. Mit tett, ha egy társaságban látta, hogy valaki egyedül szomorkodott? 2. Meséljen el egy esetet, amikor valamilyen rossz hírt kellett közölnie valakivel. 3. Mi szokott történni, ha a társaságban, ahol éppen van, mindenki vidám, Ön pedig szomorú? És ellenkező esetben? 4. Hogyan hatnak Önre a filmek, könyvek, TV műsorok, híradó?

1. Mennyire befolyásolja a döntéseit az, hogy mások mit gondolnak róla? 2. Meséljen el egy olyan esetet, amikor egy nehéz döntést kellett meghoznia. Hogyan történt? 3. Hogyan gyűjti össze és elemzi az információt döntéshozatal előtt? 4. Meséljen el egy kreatív döntését. 5. Mi volt a legrosszabb döntése? 6. Hogyan érez olyan döntésekkel kapcsolatban, amelyek pozitív kimenetelében nem biztos?

1. Mondjon el egy konkrét példát, amikor döntésében egy évnél hosszabb időtartamra kellett előre gondolkodnia. 2. Milyen szempontokat vett figyelembe az adott döntésnél? 3. Milyen eredményeket várt az adott döntéstől, mire alapozta elvárásait? 4. Mit tanult ebből az esetből? 5. Mi a legfőbb három stratégiai kérdés, amellyel jelenlegi vállalata foglalkozik? Ismertessen egy helyzetet, amelyben személyesen részt vett e kérdések egyikével kapcsolatban. Mi tett?

1. Mennyi időre tervez előre? 2. Ön szerint melyek a tervezés legfontosabb részei? 3. Mely tevékenységek élveznek elsőbbséget? 4. Mi a legnehezebb a tervezési folyamatban?

1. Töltött már be vezet szerepet (munkahelyen, diákszervezetben, valamilyen csapatban...)? 2. Ön szerint mi egy főnök feladata? 3. Milyen eszközöket használ beosztottainak motiválására, lelkesítésére? 4. Mondjon néhány sikeres, és néhány sikertelen esetet. 5. Hogyan szokta lemérni saját vezetési hatékonyságát? 6. Milyen vezetési tréningeken vett részt? Mi, az, ami fontos, és ott tanulta meg? 7. Mit tart a legnagyobb vezetéssel kapcsolatos eredményének, teljesítményének?

1. Ön szerint milyen az ideális vezető? Mit vár el egy vezetőtől? 2. Ki volt eddig a legjobb főnöke? Kérem, írja le az illett! 3. Ki volt eddig a legrosszabb főnöke? Kérem, írja le az illett! 4. Mit kedvel inkább: az önállóságot vagy az erősebb kontrolt? 5. Szívesen tölt be nagy felelősséggel járó pozíciót? 6. Mennyire szeretne a maga ura lenni? Főnök nélkül dolgozni? 7. Meséljen el egy konkrét esetet, amikor meg kellett védenie a kollégáját?

1. Milyen célokat kíván elérni az elkövetkezendő öt éven belül? 2. Hogyan képzeli el későbbi pályafutását? 3. Miért folytatott, illetve miért nem folytatott kiegészít (posztgraduális) tanulmányokat? 4. Szakmai pályafutása során mit tett Ön azért, hogy magasabb pozícióba kerüljön? 5. Elképzelése szerint a szóban forgó állás hogyan járulna hozzá mindannak az eléréséhez, amit célként önmaga elé tűzött? 6. Miért gondolja, hogy ezen a területen sikeres lesz? 7. Jelenlegi munkakörének mely részleteit kedveli a leginkább és melyeket kevésbé?

1. Ön szerint miért alkalmas erre a pozícióra? Miért éppen Önt válasszuk? 2. Miért lenne jó a cégnek az, ha éppen Önt alkalmaznák? 4. Beszéljen magáról 5 percet! 5. Mennyi idő múlva szeretné főnöke pozícióját elnyerni?

 "Utáltam a főnökömet"  "Nincs kérdésem"  "Nem tudok semmit a cégről"  "Szeretek dolgozni, de"  "Gyakran kések"

Forrás: Farkas Noémi, Márkus Júlia, Toldi Krisztina, Pittino Adrián, Cselényi Szandra Kiszely Gabriella HR Manager, Crytek Hungary, BME Görög Ibolya: EURÓPAISÁG – HITELESSÉG - PROTOKOLL