A reklámtörvény és a hatályos adatkezelési szabályok III. Mfor Marketing Konferencia 2009. április 22.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Milyen folyamatok zajlanak a Direkt Marketingben? Hivatal Péter Direkt Marketing Szövetség elnöke.
Advertisements

Hírlevél küldés WEB-SET-tel. Törvényi háttér • évi XLVIII. törvény a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól (reklámtörvény)
Szektorális adatvédelem
Magyarország Fogyasztóvédelmi Politikája Országos Konferencia Budapest, 2011.június 16. A fogyasztók oktatása Dr. Horváth György Fogyasztóvédők Országos.
Milyen jogsértésért mennyit kell fizetnünk? – kockázatmátrix az e- kereskedelem és az online marketing területén Dr. Ormós Zoltán Ormós.
Adatvédelmi elvek és gyakorlat – január Készítette: Dr. Detrekői Zsuzsa.
A direkt marketing fogalma
Szektorális adatvédelem. 3 kiemelt téma 1. közvetlen üzletszerzési célú adatkezelés 2. munkahelyi adatkezelés 3. kamerajog.
PMSZ adatvédelmi workshop Dr. Kulcsár Zoltán. A személyes adatok védelme évi LXIII. tv. Személyes adat [Avtv. 2. § 1. pont] További fogalmak [Avtv.
Marketing Mészáros Judit Renczes Ágoston Adatbázis
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
Adatvédelmi kérdések egy online tartalomszolgáltató mindennapi gyakorlatában Adatvédelem napja 2009.
Dr. Markovich Réka főtitkár Magyar Reklámszövetség Változások szerkezetben és érdemben Az új reklámtörvényről 1.
2005. április 15.Kulcsár Zoltán - ppos.hu1 Adatvédelem az önkormányzatoknál Kulcsár Zoltán.
E-KERESKEDELEM SZABÁLYOSAN
CLV Partners Ügyvédi Iroda
Az UCP irányelv rendelkezéseinek hatása a GVH gyakorlatára (Fttv) október 21. dr. Nagy Márta.
Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
Az ETT tagi jóváhagyási eljárás magyar sajátosságai és a tagállami jóváhagyó hatóságok gyakorlatai Előadó: Dr. Csonka Ernő Területi Közigazgatásért és.
Különös tekintettel a gyógyszerekre
„Geotermia a XXI. században” Kistelek február 26. Geotermia hasznosítás a bányatörvény módosításának tükrében Szabados Gábor elnök Magyar Bányászati.
A fogyasztóvédelmi szabályozás rendszere Fogyasztóvédelmi törvény (1997. évi CLV. törvény) 10 fejezetből áll: pl.: -fogyasztók életének, egészségének,
Elektronikus dokumentumok
Az elektronikus aláírás állami elismerése
Az online reklám esete a joggal
Piac és Profit Csökkentse a nemfizetés kockázatát az Opten segítségével!
A sörétes pisztolytól a távcsöves puskáig Hirdetői módszerek a szakmédiumokban Biró István és Szigetvári József.
Elektronikus kereskedelem
A személyes adatok védelme és a közérdekű adatok nyilvánossága
Kit kérdezzen meg a felhasználó? Budapest, május 26.
A diplomás pályakövetés egyes jogi aspektusai Dr. Görög Márta, SZTE ÁJTK egyetemi docens Szeged, április 29.
Mire kell figyelni a reklámokban a gyermekek védelmében?
MTA Statisztikai és Jövőkutatási Tudományos Bizottsága
BÁCS-KISKUN MEGYEI KORMÁNYHIVATAL FOGYASZTÓVÉDELMI FELÜGYELŐSÉGE Közösen a fogyasztókért: a békéltető testületek és a fogyasztóvédelmi hatóság együttműködésének.
Fogyasztóvédelmi panaszok, vállalkozások, oktatás dr. Kispál Edit április 3.
Készített: Schneider Gábor GM/N/ Április 1.
ADATVÉDELEM – JOG évi LXIII. tv. a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról.
Adatvédelem kontra adatnyilvánosság - Új egyensúly? Jóri András.
Internettel kapcsolatos adatvédelmi kérdések Szabó Endre Győző Adatvédelmi Biztos Irodája november 20.
Az érintettek jogai, jogérvényesítési lehetőségek.
A DIGITÁLIS MARKETING JOGI VONATKOZÁSAI
Az adatvédelem szabályozása
„Információvédelem menedzselése VIII. Szakmai Fórum Budapest, november 19. Aktualitások az információvédelemben Tarján Gábor ügyvezető igazgató.
A fogyasztó és a vállalkozás fogalma, gyakorlati kérdések az Fgytv. végrehajtása során Országos szakmai konferencia Budapest, Dr. Eitmann.
1.Gyógyszeripari kommunikáció célcsoportja 2.Direkt mail és mérési lehetőségei 3.Direkt és alapfogalmak 4.Direkt mérési lehetőségei 5.Direkt.
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
A múlt alacsony társadalmi mobilitás kis távolságú utazások helyváltoztatási eszközök alacsony kapacitása a nem saját használatú eszközök értékesítési.
Balogh Virág Főtitkár Magyar Reklámszövetség A kuponozás jogi buktatói.
Dr. Dávid Ivett Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Hatósági és Jogi Főosztály április 22. Várható szankcionálási eszközök.
112 Dr. Dósa Imre.  Áttekintő  Új adatvédelmi törvény  Alapjogi beágyazás  Ráncfelvarrás  Újdonságok  Javaslatok a felkészüléshez.
Dr. Andrássy Gergely Herendi és Purebl Ügyvédi Iroda tel:
Simon Gábor a Fogyasztóvédelmi bizottság elnöke Budapest, július 13. Előrehaladás a fogyasztóvédelmi ügyek területén első félévében.
Simon Gábor a Fogyasztóvédelmi bizottság elnöke Budapest, december 16. A fogyasztóvédelem ügyei a évi őszi ülésszakban.
M UNKAÜGYI KAPCSOLATOK Dr. Fodor T. Gábor ügyvéd Székesfehérvár, május 17.
Tudja-e befolyásolni a Gyermekvédelmi Internet- kerekasztal tevékenysége a média gyermekekre és fiatalokra gyakorolt hatásait? VIII. Nemzetközi Médiakonferencia.
A pénzügyi szolgáltatások közvetítőit érintő jogszabályi változások
#15-25 Youth Marketing Forum
AZ INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM JOGA
Elektronikus aláírás és iratkezelés
Egészségügyi Gazdasági Vezetők Egyesülete Sárvár, május
ADATVÉDELEM – JOG évi LXIII. tv. a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról.
Törvénytől sújtva: a direkt marketing a túlélés útján?
Dr. Nagy Dóra Adriána ügyvéd
A GDPR alkalmazása Dr. Bokros Attila LL.M.
Közbeszerzési szabályok változása és
Nagyobb biztonság vagy több adminisztráció? - Górcső alatt a GDPR
Dr. Nagy Dóra Adriána ügyvéd
Új adatvédelmi szabályok – Az EU adatvédelmi rendelete
Előadás másolata:

A reklámtörvény és a hatályos adatkezelési szabályok III. Mfor Marketing Konferencia április 22.

A direkt marketing adatvédelmi kérdései Lényeges: a kapcsolat közvetlen, személyre szóló Lényeges: a kapcsolat közvetlen, személyre szóló A kapcsolatfelvétel módja A kapcsolatfelvétel módja Hagyományos levél Hagyományos levél Telefon, fax Telefon, fax Célzott tartalom az Interneten Célzott tartalom az Interneten

A direkt marketing adatvédelmi kérdései Lényeges: a hirdető szeretné azt megszólítani, akit érdemes Lényeges: a hirdető szeretné azt megszólítani, akit érdemes A kapcsolatfelvétel alapja A kapcsolatfelvétel alapja „Egyszerű” adatbázisok (pl. életkor, nem) „Egyszerű” adatbázisok (pl. életkor, nem) Összetett fogyasztói adatbázisok Összetett fogyasztói adatbázisok Szokások Szokások „Fogyasztói történet” „Fogyasztói történet”

A direkt marketing adatvédelmi kérdései A megkereső A megkereső Milyen adatokat használ a kapcsolatfelvételhez? Milyen adatokat használ a kapcsolatfelvételhez? Milyen adatok alapján alakítja ki célcsoportját? Milyen adatok alapján alakítja ki célcsoportját? Milyen adatokat hoz létre a már meglévők alapján? Milyen adatokat hoz létre a már meglévők alapján? Honnan szerzi az adatokat? Honnan szerzi az adatokat? Mire használja az adatokat? Mire használja az adatokat? Átadja-e az adatokat? Átadja-e az adatokat? Az érintett Az érintett Tisztában van-e az adatkezeléssel és jogaival? Tisztában van-e az adatkezeléssel és jogaival? Tudja-e jogait érvényesíteni? Tudja-e jogait érvényesíteni?

A direkt marketing és az adatvédelem kapcsolata A direkt marketing kezdetei A direkt marketing kezdetei : Az adatvédelmi törvénytől az első DM törvényig : Az adatvédelmi törvénytől az első DM törvényig 2001: az elektronikus DM és a telemarketing szabályozása 2001: az elektronikus DM és a telemarketing szabályozása : Útkeresés? : Útkeresés? 2008: Az új reklámtörvény 2008: Az új reklámtörvény

A direkt marketing kezdetei A rambo-kések és bomber-dzsekik időszaka A rambo-kések és bomber-dzsekik időszaka Marketing a postaládában – kik, kinek, hogyan? Marketing a postaládában – kik, kinek, hogyan? Állampolgári örömök és ellenérzések Állampolgári örömök és ellenérzések DM: az üzleti szféra első lépése a polgárok postaládájába (otthonába?) DM: az üzleti szféra első lépése a polgárok postaládájába (otthonába?) 1992: adatvédelmi törvény 1992: adatvédelmi törvény

A szürke direkt marketing 1992: adatvédelmi törvény 1992: adatvédelmi törvény Szigorú szabályozás – információs önrendelkezés Szigorú szabályozás – információs önrendelkezés Törvényi szabályozás hiánya Törvényi szabályozás hiánya 1995: direkt marketing törvény 1995: direkt marketing törvény : vita az adatfelhasználásról : vita az adatfelhasználásról Törvény eszközöket ad a DM piac kezébe Törvény eszközöket ad a DM piac kezébe A piac élt, vagy visszaélt a kapott eszközökkel? A piac élt, vagy visszaélt a kapott eszközökkel? Kezdeti tapasztalatok Kezdeti tapasztalatok Az öntisztulás-önszabályozás jelentősége Az öntisztulás-önszabályozás jelentősége

: Jogsértések szankciók nélkül Szankciórendszer hiányzik Szankciórendszer hiányzik A DM törvény hibája: csak név- és lakcímadatra vonatkozik A DM törvény hibája: csak név- és lakcímadatra vonatkozik Hiányos szabályozás: telemarketing, marketing Hiányos szabályozás: telemarketing, marketing Megoldás: Megoldás: A hírközlésről szóló évi XL. törvény A hírközlésről szóló évi XL. törvény Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló CVIII. törvény Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló CVIII. törvény

A szabályozás 2008-ig Postai DM (1995. évi CXIX. törvény) Postai DM (1995. évi CXIX. törvény) Adatforrások Adatforrások Korábbi ügyfél Korábbi ügyfél Nyilvános adatállomány Nyilvános adatállomány Ugyanazon tevékenységet végző szerv vagy személy Ugyanazon tevékenységet végző szerv vagy személy Személyi adat- és lakcímnyilvántartás Személyi adat- és lakcímnyilvántartás Garanciák Garanciák Elektronikus kereskedelem (2001. évi CVIII. törvény) Elektronikus kereskedelem (2001. évi CVIII. törvény) Szabályozás elve: opt-in Szabályozás elve: opt-in Hirdető (hirdetési szolgáltató, hirdetés közzétevője) köteles egyértelmű, tájékozott hozzájárulást beszerezni, nyilvántartást vezetni, hirdetéskor megfelelő tájékoztatást adni, adatokat kérésre törölni Hirdető (hirdetési szolgáltató, hirdetés közzétevője) köteles egyértelmű, tájékozott hozzájárulást beszerezni, nyilvántartást vezetni, hirdetéskor megfelelő tájékoztatást adni, adatokat kérésre törölni Mindenkire vonatkozik Mindenkire vonatkozik Reklám ügyfelek részére megengedett Reklám ügyfelek részére megengedett A hitelintézeti törvény speciális felhatalmazása A hitelintézeti törvény speciális felhatalmazása

Az új reklámtörvény A gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló évi XLVIII. törvény A gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló évi XLVIII. törvény A szabályozás elve: opt-in A szabályozás elve: opt-in „Ha törvény eltérően nem rendelkezik…” „Ha törvény eltérően nem rendelkezik…” A telemarketing mint kivétel A telemarketing mint kivétel A hitelintézeti törvény „kivétele” megszűnt A hitelintézeti törvény „kivétele” megszűnt

Az új reklámtörvény Az előzetes hozzájárulás általános követelménye Az előzetes hozzájárulás általános követelménye A hozzájárulás módja és tartalma A hozzájárulás módja és tartalma Nyilvántartás a hozzájárulókról Nyilvántartás a hozzájárulókról Az érintett tájékoztatása Az érintett tájékoztatása Egyértelműen és szembetűnően Egyértelműen és szembetűnően A törlési jog (postai úton, ben) A törlési jog (postai úton, ben)

Az elektronikus marketing Lényegében a régi szabályok Lényegében a régi szabályok Eltérés: Eltérés: A hozzájárulás tartalma A hozzájárulás tartalma Lakcím(?) Lakcím(?) Csak természetes személyekre vonatkozik Csak természetes személyekre vonatkozik Mikor nem természetes személy a címzett? Mikor nem természetes személy a címzett? Korábbi ügyfél sem kivétel Korábbi ügyfél sem kivétel május 31-ig reklám küldhető május 31-ig reklám küldhető

A postai DM „Közvetlen üzletszerzési lista” „Közvetlen üzletszerzési lista” Címzett reklámküldemény esetén Címzett reklámküldemény esetén A címzett reklámküldemény fogalma A címzett reklámküldemény fogalma Adatforrások a korábbiak Adatforrások a korábbiak Kapcsolatfelvételi lista Kapcsolatfelvételi lista Ha nincs címzett reklámküldemény Ha nincs címzett reklámküldemény Tiltakozás joga Tiltakozás joga Címzett, ingyenesen, könyvelt küldeményként feladható válaszboríték Címzett, ingyenesen, könyvelt küldeményként feladható válaszboríték Az „ügyfél” fogalma Az „ügyfél” fogalma Türelmi idő május 31-ig Türelmi idő május 31-ig

A jogkövetkezmények Az adatvédelmi biztos eljárása Az adatvédelmi biztos eljárása Bírósági jogérvényesítés Bírósági jogérvényesítés Felügyeleti eljárás Felügyeleti eljárás Nemzeti Hírközlési Hatóság Nemzeti Hírközlési Hatóság Fogyasztóvédelmi Hatóság Fogyasztóvédelmi Hatóság

Dilemmák és kérdések Elérhető-e a spammer? Elérhető-e a spammer? A hazai, bejelentett igen, őt meg lehet fogni A hazai, bejelentett igen, őt meg lehet fogni Aki igazán zavar, az nem Aki igazán zavar, az nem Öntesztelés: 48 óra alatt 1 hazai hirdetés, 27 ki tudja, honnan („Hello, my dear Stranger!”) Öntesztelés: 48 óra alatt 1 hazai hirdetés, 27 ki tudja, honnan („Hello, my dear Stranger!”) Spam = kéretlen e-reklám? Spam = kéretlen e-reklám? Postai DM Postai DM Válaszborték problémája Válaszborték problémája Évtizedes működési keretek „szétfeszítése” Évtizedes működési keretek „szétfeszítése” Az „ügyfél” fogalma Az „ügyfél” fogalma

Dilemmák és kérdések – kapcsolódó területek Szórólap-marketing Szórólap-marketing Piac- és közvélemény-kutatás Piac- és közvélemény-kutatás Miért a megkülönböztetés? Miért a megkülönböztetés? Jogpolitika, vagy gyenge lobbi? Jogpolitika, vagy gyenge lobbi? Politikai marketing Politikai marketing Házhoz jövünk, kedves barátom, tisztelt polgártársam! Házhoz jövünk, kedves barátom, tisztelt polgártársam! On-line marketing On-line marketing Célzott hirdetések, személyiségprofil építése, stb. Célzott hirdetések, személyiségprofil építése, stb.

Köszönöm a figyelmet! Dr. Freidler Gábor ügyvéd Dr. Freidler Gábor Ügyvédi Iroda 1067 Budapest, Szondi u. 21. Tel./Fax: Mobil: