Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Marketing Mészáros Judit Renczes Ágoston Adatbázis 2007. 12. 5.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Marketing Mészáros Judit Renczes Ágoston Adatbázis 2007. 12. 5."— Előadás másolata:

1 marketing Mészáros Judit Renczes Ágoston Adatbázis 2007. 12. 5.

2 Adatbázismarketing -legfontosabb funkciója az információk összegyűjtése, renszerezése a potenciális ügyfelekről, a vásárlási szokásokról és a fogyasztói trendekről. -az adatbázisban tárolt és értékelt adatok alapján a döntéshozók megfelelő információkkal rendelkeznek a piac növekvő és csökkenő szegmenseiről, ami a tervezés és a kialakítandó marketing stratégia alapját jelentik. -az adatbázis marketing jelenti a kulcsot a rendelkezésre álló marketing erőforrások hatékony elosztásához és a potenciálisan legnagyobb vásárlási hajlandósággal bíró leendő ügyfélkör kiválasztásához.

3 § - adatvédelmi törvény (1992. évi LXIII. törvény a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról) - 1995. évi CXIX. törvény a kutatás és a közvetlen üzletszerzés célját szolgáló név- és lakcímadatok kezeléséről Közvetlen üzletszerzési (direkt marketing) lista : nevek és lakcímek gyűjteménye, amely az érintettekkel vagy kereskedelmi partnerekkel való kapcsolatfelvételt és kapcsolattartást szolgálja a közvetlen üzletszerzés céljából. A lista a néven és lakcímen kívül csak az ügyfelek és támogatók érdeklődésére vonatkozó információt tartalmazhatja. Tilalmi lista : azon érintettek név- és lakcímadatainak a nyilvántartása, akik nem járultak hozzá, hogy személyes adataikat e törvényben meghatározott közvetlen üzletszerzési célok valamelyikére felhasználják, vagy megtiltották azok e célból történő további kezelését.

4 § Adatbázisok összeállítása - üzletfelek, támogatók adataiból, akikkel korábban az adatkezelő szerv kapcsolatban állt - nyilvános adatállomány, név- és címjegyzék, valamint kiadvány – telefonkönyv, szaknévsor, statisztikai névjegyzék – felhasználásával - más, ugyanazon tevékenységet végző személytől vagy szervtől átvett adatokból - nem kereskedelmi célú versenyek és rejtvénypályázatok résztvevőinek adataiból (ha felhívták a figyelmüket arra, hogy adataikat közvetlen üzletszerzés céljára is fel kívánják használni, és ehhez írásban hozzájárultak)

5 Az adatbázis forrásai számlák információkérő levelek, telefonok az ügyfelektől kereskedelmi partnerek információi saját munkatársak információi jelentések, piacelemzések vállalati rendezvények, kiállítások címjegyzékek, telefonkönyvek, cégjegyzékek címjegyzékeket, adatbázisokat árusító cégek adatai

6 Milyen a jó adatbázis? mentes a duplicitásoktól (nincs benne semmi kétszer, nincs benne semmi kétszer) kizárólag aktív ügyfeleket tartalmaz nem csak belső, de külső azonosítóval is rendelkezik (pl. cégeknél DUNS, adószám, cégjegyzékszám) pontos és naprakész

7 Adtbázismarketing Targetálási szempontok Alapvető személyes adatok Vezetéknév Keresztnév Cím és E-mail cím Mobiltelefon és Vezetékes telefon Születési dátum • Nem Szűrők Lakhely Életkor Nem Munkahely Foglalkozás Érdeklődési kör Idegen nyelvtudás Hobbi

8 A szlovákiai helyzet - A törvényi háttér hasonló a magyarországihoz (EU-jogharmonizáció) - Tilalmi lista = Robinson-lista

9 Források Magyar Reklámszövetség (www.mrsz.hu) Magyar Marketingszövetség (www.marketing.hu) Direkt Marketing Szövetség (www.dmsz.hu) www.jogiforum.hu www.adima.sk

10 Köszönjük a figyelmet!


Letölteni ppt "Marketing Mészáros Judit Renczes Ágoston Adatbázis 2007. 12. 5."

Hasonló előadás


Google Hirdetések