A BATTHYÁNY KÁZMÉR GIMNÁZIUMMINTÖKOISKOLA. Iskolánk, az 1990-ben alapított Batthyány Kázmér Gimnázium a Csepel-szigeten, a Ráckevei- (Soroksári-) Dunaág.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Döntés a kezedben van: egészség- és környezettudatos szemléletformálás a Magyar Táncművészeti Főiskola Nádasi Ferenc Gimnáziumában” április 22.
Advertisements

SZAKMAI MUNKÁNK MISKOLC Készítette: Machán Jánosné.
Környezeti nevelés Hortobágyi Nemzeti Park Igazgatóság Ökoturisztikai és oktatási osztály 2009.
Környezetszennyezés A mai emberek felelőtlenek. Szennyezik a levegőt, folyókat. Ezért napjainkba sok ezer ember hal meg környezet szennyezéstől.
SNI-s ALKALMAZÓI VERSENY. SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK FŐVÁROSI INFORMATIKA TANULMÁNYI VERSENYE Magyar Gyula Kertészeti Szakközépiskola és Szakiskola.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
Ady Endre Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola - Berhida Környezeti nevelés.
Az iskolavédőnő szerepe az oktatási intézmény egészségnevelési drogstratégia megvalósításában Előadó Pátkai Beáta iskolavédőnő A védőnők szerepe az iskolai.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
Varga Aranka Inkluzív oktatási rendszer. Iskola funkciói – társadalmi elvárások Funkciók: Tudásszerzés és kompetenciafejlesztés folyamatának terepe Formális.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
A nemzetiségi nevelés-oktatás eredményei és hatékonyság mutatói a tótkomlósi Szlovák Két Tanítási Nyelvű Általános Iskolában és Óvodában Készítette: Laukó.
Környezeti fenntarthatóság. A KÖRNYEZETI FENNTARTHATÓSÁG JELENTÉSE A HELYI GYAKORLATBAN Nevelőtestületi ülés,
1 Helyi szintű egyeztetés a köznevelés terén KEF országos konferencia Budapest, március 06. Simonyi István Emberi Erőforrások Minisztériuma KÖZNEVELÉS-FEJLESZTÉSI.
A székesfehérvári fiatalok helyzete
Városi Könyvtár Nagykáta Előadja: Urbán Erzsébet igazgató.
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Sallai Ilona - ÉFOÉSZ Szeged,
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Lendületben a Pénziránytű Iskolahálózat
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Érdi Vörösmarty Mihály Gimnázium
Hogyan lett Szentgotthárd energiaváros?
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Kispálné Horváth Mária
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
A Sztetoszkopók bemutatkoznak….
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
AZ INTÉZMÉNY KÜLSŐ KAPCSOLATAI
Program környezeti értékeinkért
Intézményvezetői célkitűzések
Szelektív hulladékgyűjtés
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
ELTE Trefort Ágoston Gyakorlóiskola
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
Az iskolavezetés lehetőségei a környezettudatosság fejlesztésében a a Than Károly Ökoiskola Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskolában
DARUS.
Az iskolavezetés lehetőségei a környezettudatosság fejlesztésében a a Than Károly Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskolában
Környezeti Kontrolling
Élj ökosan – generációkon át II.
Budapest, február 5. Reszeginé Erdélyi Beáta
Új pályainformációs eszközök - filmek
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
AZ INTÉZMÉNY NEVELÉSI CÉLJAI
Programjaink fizikából a es tanévben
Miért is szeretjük az óvodánkat?
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Az interdiszciplináris oktatás felé Óbudai Árpád Gimnázium
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Tóalmási Mesevár Óvoda és Konyha
Intézmény minőségirányítási programja
Iskolai szociális segítő
Intézményi szülői munkaközösségi értekezlet
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
Németország BESZÁMOLÓ 2014
Az iskolai szervezet és fejlesztése
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Erdősi Debóra Németh Tímea Közösségi szolgálat.
Ganz Ábrahám Két Tanítási Nyelvű Szakközépiskola és Szakiskola
Előadás másolata:

A BATTHYÁNY KÁZMÉR GIMNÁZIUMMINTÖKOISKOLA

Iskolánk, az 1990-ben alapított Batthyány Kázmér Gimnázium a Csepel-szigeten, a Ráckevei- (Soroksári-) Dunaág partján, Szigetszentmiklósontalálható. Iskolánk, az 1990-ben alapított Batthyány Kázmér Gimnázium a Csepel-szigeten, a Ráckevei- (Soroksári-) Dunaág partján, Szigetszentmiklósontalálható. FÖLDRAJZI KÖRNYEZET

iskolánk díszudvara

ÚT A KÖRNYEZETTUDATOS ISKOLÁIG 1991/92: megalakult az iskolai cserkészcsapat, amely felelős magatartásra kötelezte el magát természetjárásakor 1991/92:diákjaink az iskola saját autóbuszával kirándulnak 1994/95: használtelem-gyűjtési megállapodást kötöttünk a Környezeti Nevelési Iskolahálózattal 1994/95: az első papírgyűjtés 1995/96: bekapcsolódtunk az Európai Levegőszennyezési Projektbe 1991/92: megalakult az iskolai cserkészcsapat, amely felelős magatartásra kötelezte el magát természetjárásakor 1991/92:diákjaink az iskola saját autóbuszával kirándulnak 1994/95: használtelem-gyűjtési megállapodást kötöttünk a Környezeti Nevelési Iskolahálózattal 1994/95: az első papírgyűjtés 1995/96: bekapcsolódtunk az Európai Levegőszennyezési Projektbe

faültetés 1993/1994

1998/99: útjára indítottuk a közös történelem- biológia terepgyakorlatok hagyományát 2000/01: útnak indult 5. évfolyamosaink visegrádi erdei iskolája 2002/03: megalakult a Ti-sza-kör, az iskola természet- és környezetvédő szakköre. 2003/04: diákjaink először vettek részt békamentésen 2003/04:ekkor rendeztük meg elsőként saját szervezésű erdei iskolánkat a Börzsönyben 1998/99: útjára indítottuk a közös történelem- biológia terepgyakorlatok hagyományát 2000/01: útnak indult 5. évfolyamosaink visegrádi erdei iskolája 2002/03: megalakult a Ti-sza-kör, az iskola természet- és környezetvédő szakköre. 2003/04: diákjaink először vettek részt békamentésen 2003/04:ekkor rendeztük meg elsőként saját szervezésű erdei iskolánkat a Börzsönyben

erdei iskola - Börzsöny 2008/2009

2005/06: kapcsolatot építettünk ki a közeli kutyamenhellyel, megrendeztük a Live Buksi – rendezvény a kitaszított állatokért című segélykoncertet 2005/06: elindult az iskolai szintű PET-palack- gyűjtés 2006/07: szülői segítséggel elkészült a díszudvar, a sportpályák körül füvesítés, növényültetés történt 2007/08: megalakult a SZITU (Szigeti Túrázók) Természetjáró Csoport 2008/09: tavasszal a gimnázium elnyerte az ökoiskola címet 2005/06: kapcsolatot építettünk ki a közeli kutyamenhellyel, megrendeztük a Live Buksi – rendezvény a kitaszított állatokért című segélykoncertet 2005/06: elindult az iskolai szintű PET-palack- gyűjtés 2006/07: szülői segítséggel elkészült a díszudvar, a sportpályák körül füvesítés, növényültetés történt 2007/08: megalakult a SZITU (Szigeti Túrázók) Természetjáró Csoport 2008/09: tavasszal a gimnázium elnyerte az ökoiskola címet

békamentés - Hont 2007/2008

A fenntarthatóságra és a környezettudatosságra nevelés az iskola szűkebb és tágabb környezetében is érvényesül. ISKOLÁNK KÖRNYEZETTUDATOS ISKOLA

múlt és jövő a jelen vasszerkezetével

MIKROKÖRNYEZET Tanítási órákon, gyakorlatokon ▪ környezetbarát anyagok használata ▪ esztétikus környezet kialakítása a diákokkal ▪ a környezeti nevelés valamennyi tantárgy anyagába beépült ▪ „kék égbolt” pedagógia: tanulmányi napok, terepgyakorlatok, múzeumlátogatások ▪ projektmódszer alkalmazása a tanításban MIKROKÖRNYEZET Tanítási órákon, gyakorlatokon ▪ környezetbarát anyagok használata ▪ esztétikus környezet kialakítása a diákokkal ▪ a környezeti nevelés valamennyi tantárgy anyagába beépült ▪ „kék égbolt” pedagógia: tanulmányi napok, terepgyakorlatok, múzeumlátogatások ▪ projektmódszer alkalmazása a tanításban

teremdekoráció 2007/2008

városi iskolai projekt 2008/2009

teremfestés 2009/2010

MIKROKÖRNYEZET A tanórán kívüli tevékenységekben  szelektív hulladékgyűjtés (papír, fém italos- doboz, műanyagpalack, szárazelem, elektronikai hulladék)  papírgyűjtés évente kétszer  karbantartott madáretetők az udvaron  kerékpártároló MIKROKÖRNYEZET A tanórán kívüli tevékenységekben  szelektív hulladékgyűjtés (papír, fém italos- doboz, műanyagpalack, szárazelem, elektronikai hulladék)  papírgyűjtés évente kétszer  karbantartott madáretetők az udvaron  kerékpártároló

papírgyűjtés 2009/2010

papírgyűjtés 2006/2007

kerékpártároló 2009/2010

madáretetők 2009/2010

MIKROKÖRNYEZET A tanórán kívüli tevékenységekben  részvétel hazai és EU-s környezetvédelmi projektekben  megemlékezés a jeles napokról  háziversenyek, vetélkedők szervezése MIKROKÖRNYEZET A tanórán kívüli tevékenységekben  részvétel hazai és EU-s környezetvédelmi projektekben  megemlékezés a jeles napokról  háziversenyek, vetélkedők szervezése

Kultúrák a folyó partján SOCRATES Comenius projekt 2006/2007 Kultúrák a folyó partján SOCRATES Comenius projekt 2006/2007

A víz SOCRATES Comenius projekt 2006/2007 A víz SOCRATES Comenius projekt 2006/2007

Föld napja 2005/2006

Live Buksi 2005/2006

Föld napja 2008/2009

állatok világnapja 2009/2010

Föld napja 2008/2009

MIKROKÖRNYEZET A tanórán kívüli tevékenységekben  zöld faliújság működtetése  iskolai öko-logó megjelenítése arculathordozóinkon  környezettudatossággal kapcsolatos hírek megjelenítése a diákújságban, az iskolai honlapon MIKROKÖRNYEZET A tanórán kívüli tevékenységekben  zöld faliújság működtetése  iskolai öko-logó megjelenítése arculathordozóinkon  környezettudatossággal kapcsolatos hírek megjelenítése a diákújságban, az iskolai honlapon

zöld faliújság 2008/2009

az iskola öko-logója 2009/ /2010

honlapunk 2008/2009

MIKROKÖRNYEZET A tanórán kívüli tevékenységekben  egészséges élelmiszerek az iskolai büfében  narancs-automata  mindennapi testedzés lehetősége a diákok és a tanárok számára (szakkörök, tömegsport stb.)  természetjáró csoport működése  nyári táborok, sítáborok szervezése MIKROKÖRNYEZET A tanórán kívüli tevékenységekben  egészséges élelmiszerek az iskolai büfében  narancs-automata  mindennapi testedzés lehetősége a diákok és a tanárok számára (szakkörök, tömegsport stb.)  természetjáró csoport működése  nyári táborok, sítáborok szervezése

SZITU-túra 2008/2009

a SZITU logója

Fertő-tó kerülés 2006/2007

péntek esti (izom)láz 2007/2008

kosárgála 2009/2010

Dráva-túra 1997/1998

MIKROKÖRNYEZET A vezetésben, szervezésben  Az ügyeletes vezető munkaköri feladata a víz- és energiatakarékosságra, valamint az egészséges környezetre való fokozott odafigyelésMIKROKÖRNYEZET A vezetésben, szervezésben  Az ügyeletes vezető munkaköri feladata a víz- és energiatakarékosságra, valamint az egészséges környezetre való fokozott odafigyelés

igazgatóhelyettes 2006/2007

MEZOKÖRNYEZET  kapcsolat civil zöldszervezetekkel  önkéntes munka a közeli állatmenhelyen  vetélkedők szervezése a városi iskolák számára  részvétel várostakarítási, Duna-takarítási akciókban  részvétel hazai szervezésű természet- és környezetvédelmi jeles napokon MEZOKÖRNYEZET  kapcsolat civil zöldszervezetekkel  önkéntes munka a közeli állatmenhelyen  vetélkedők szervezése a városi iskolák számára  részvétel várostakarítási, Duna-takarítási akciókban  részvétel hazai szervezésű természet- és környezetvédelmi jeles napokon

békamentés - Farmos 2006/2007

Föld napja, városi vetélkedő 2009/2010 Föld napja, városi vetélkedő 2009/2010

önkéntesek a tököli kutyamenhelyen 2005/2006 önkéntesek a tököli kutyamenhelyen 2005/2006

cikk a városi újságban 2005/ /2006

MAKROKÖRNYEZET  tervezett kirándulások az ország tájegy- ségeinek megismerésére  városi és erdei iskola minden diákunknak  országos versenyeken való részvétel  külföldi cserekapcsolatok, projektek MAKROKÖRNYEZET  tervezett kirándulások az ország tájegy- ségeinek megismerésére  városi és erdei iskola minden diákunknak  országos versenyeken való részvétel  külföldi cserekapcsolatok, projektek

visegrádi erdei iskola 2007/2008

erdei iskola - Börzsöny 2009/2010

visegrádi erdei iskola 2006/2007

erdei iskola - Börzsöny 2008/2009

Land art-pályázat 2008/2009

II. Kárpát-medencei Komplex Természettudományos Vetélkedő 2007/2008 II. Kárpát-medencei Komplex Természettudományos Vetélkedő 2007/2008

erdélyi tanulmányút 2007/ /2008

VÉGEVÉGE