Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

ELTE Trefort Ágoston Gyakorlóiskola

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "ELTE Trefort Ágoston Gyakorlóiskola"— Előadás másolata:

1 ELTE Trefort Ágoston Gyakorlóiskola
Tevékenység az innovatív iskolahálózatban ELTE Trefort Ágoston Gyakorlóiskola

2 Technikai felszereltség Két számítógépterem
Iskolai élet Technikai felszereltség Két számítógépterem Szakórák a számítógéptermekben Internet elérhetőségek Vezeték nélküli internet Munkaközösségeknek laptop és projektor Rögzített projektorok Digitális kamera és fényképezőgép Technikai felszereltség Két számítógépterem, ahol a diákok tanítás után is használhatják az internetet. Szakórák tartásának lehetősége számítógépteremben Tanári szobákban, könyvtárban, irodákban, előadókban internet elérhetőségek. Minden munkaközösségnek legalább egy laptop és projektor Rögzített projektoros kivetítési lehetőségek előadókban és nyelvi termekben Egyes tantermekben vezeték nélküli internet lehetősége Digitális kamera és fényképezőgép

3 Tanórákon: multimédiás eszközök rendszeres használata
Tartalmi munka Tanórákon: multimédiás eszközök rendszeres használata tanulói kiselőadások tanárjelölti órák Tanórán kívüli iskolai programok: erdei iskolák táborok szalagavatók iskolaújság

4 Kapcsolattartás: tanári levelezőlista szülői és tanulói levelezőlista
informatív honlap

5 Hazai és nemzetközi projektekben:
Európai Parlament Modell Olvasókör az angol órán ÖKO parlament Ost-Westeuropäische Umweltdialog Diákcserék: német, spanyol, francia nyelven Nyelvi utak: spanyol, latin, francia, orosz nyelven GLOBE környezetvédelmi monitoring Trefort utca rehabilitációja (Polgár a demokráciában Civitas Egyesület)

6 a tanulók számítógépes kommunikációs- és vitakultúrájának fejlesztése
Kötelező projektek 2003 a tanulók számítógépes kommunikációs- és vitakultúrájának fejlesztése A program célja a tanulók számítógépen keresztül megvalósuló kommunikációs- és vitakultúrájának fejlesztése volt. A programban a 9.a osztály tanulói vettek részt.

7 Számítógéppel segített természettudományos mérések, kollaboratív módszerek alkalmazása az oktatásban. Mérések: iskola fényviszonyai napszemüvegek fényszűrése iskolánk zajszintje egy tiszaparti gát hatása a mikroklímára Ecolog XL készülék

8 I. A Víz Világnapja 2006. március 22-én „vizes“ tanórák
I. A Víz Világnapja március 22-én „vizes“ tanórák 9 kémia 6 biológia 3 fizika 2 történelem 2 magyar 4 német 1 angol óra „víz-jelmez“: a természettudomány és a művészetek kapcsolata I. A Víz Világnapja 2006. március 22-én az egész iskolában az ivóvízzel, a vízzel kapcsolatos tanórák zajlottak. 9 kémia, 6 biológia, 3 fizika, 2 történelem, 2 magyar, 4 német és 1 angol óra témája is ehhez a témához kapcsolódott. A tanórák témája az alábbi táblázatban olvasható. Ezzel párhuzamosan az egész iskola a diákok által készített „víz-jelmezbe“ öltözött, ezáltal is hangsúlyozva, hogy a víz nem csak a természettudomány, hanem a művészetek témája is. Ennek része volt a gyerekek méréseiből készült poszterkiállítás.

9 című vetélkedősorozatát taiwani küldöttség
poszterkiállítás Iskolarádió 8.a és 8.c csapata megnyerte a Fővárosi Vízművek „Legjobb a vízben“ című vetélkedősorozatát taiwani küldöttség Minden tanár és diák hallhatta az iskolarádióban elhangzott gondolatokat, amelyek -- zenei aláfestéssel -- arra hívták fel a figyelmet, hogy az emberiség nem létezhetne víz nélkül. Iskolánk 8.a és 8.c osztályos tanulóiból álló csapata megnyerte a Fővárosi Vízművek „Legjobb a vízben“ című vetélkedősorozatát. A döntő másrcius 22-én a Fővárosi Állatkertben volt. A Víz Világnapján egy taiwani iskolaigazgató-képző intézmény 27 fős küldöttsége érkezett iskolánkba. Az IKT eszközök tanórai használatát igyekeztek tanulmányozni nálunk, különös tekintettel a természettudományos és a nyelvi tárgyakra. Több tanórán is részt vettek, majd az iskolavezetéssel eszmét cseréltek a taiwani és a magyar iskolarendszer sajátosságairól.

10 II. Akrosztikon-író verseny
magyar és idegen nyelveken a verssorok kezdőbetűinek a VÍZ vagy IVÓVÍZ szót kellett kiadnia II. Akrosztikon-író verseny Tanári kezdeményezésre diákjaink lelkesen igyekeztek magyar és idegen nyelveken akrosztikonokat fabrikálni – a verssorok kezdőbetűinek a VÍZ vagy IVÓVÍZ szót kellett kiadnia. III. Párkányi együttműködés A 8/4-es angol csoport együttműködést kezdett egy párkányi (Stúrovo, Szlovákia) általános iskolával. Ennek keretében a szlovák és a trefortos diákok a Duna vizének fizikai és kémiai tulajdoságait vizsgálták és küldték meg egymásnak en keresztül, mindezt természetesen angol nyelven. Egy kémia tanárnő segítségével a diákok lelkesen dolgoztak az egyszerű tesztkészletekkel, majd kiértékelték az eredményeket. A projekt folytatásaként közös visegrádi kirándulást szerveztünk, ahová végül a szlovák iskolások sajnos nem tudtak eljönni.

11 III. Párkányi együttműködés
A 8/4-es angol csoport együttműködése egy párkányi (Stúrovo, Szlovákia) általános iskolával. a Duna vizének fizikai és kémiai vizsgálata egyszerű tesztkészletek közös visegrádi kirándulás

12 Köszönjük figyelmüket!
ELTE Trefort Ágoston Gyakorlóiskola Kapcsolattartók: Dr. Schróth Ágnes ig.h. Nikolics Noémi


Letölteni ppt "ELTE Trefort Ágoston Gyakorlóiskola"

Hasonló előadás


Google Hirdetések