Az új tanév feladatai intézményvezetői szemmel A tanév tervezése „ Ismeret rend(szer)ező” előadás Sipos Imre igazgató.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
– A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény – A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény – A nevelési-oktatási intézmények működéséről.
Advertisements

Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
A környezetvédelmi megbízott szerepe a vállalkozások tevékenységében és Önkormányzati munkakörben Önkormányzati munkakörben.
PEDAGÓGIAI ÉS KÖZMŰVELŐDÉSI INTÉZMÉNY 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
Aktualitások és változások a pedagógiai szakszolgálati feladatellátásban 2016 őszén 1.
MESZK Gyermekápolási Szakmai Tagozat Beszámoló Bognár Lászlóné tagozatvezető.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
1 A SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNYEK JOGSZABÁLYI KÖRNYZETE, ÚJ FOGALMAI Laczkovich Jánosné Budapest, május 17.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Információgyűjtés.
Az alapító okirat: (latinul: memorandum) egy jogi aktus írásba foglalása, mely például egy intézmény létrehozására irányul. Célja, hogy egységes szerkezetben,
Közigazgatási szervezetrendszer II. Az államigazgatás szervei – központi és dekoncentrált szervek.
1 Helyi szintű egyeztetés a köznevelés terén KEF országos konferencia Budapest, március 06. Simonyi István Emberi Erőforrások Minisztériuma KÖZNEVELÉS-FEJLESZTÉSI.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
Bölcsészettudomány › andragógia › anglisztika › germanisztika (néderlandisztika, német) › magyar › néprajz › pedagógia › pszichológia › romanisztika (francia,
{ Fokról fokra a cél felé NYITÓRENDEZVÉNY Azonosító szám: TÁMOP B Fokról fokra a cél felé NYITÓRENDEZVÉNY Azonosító szám: TÁMOP B
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
TÁJÉKOZTATÓ ÉS INDÍTÓ BESZÉLGETÉS A LABORVEZETŐKNEK ÉS MINŐSÉGÜGYI MEGBÍZOTTJAIKNAK SZÓLÓ TANFOLYAM TÉMÁIRÓL, SZERVEZÉSÉRŐL EŐZMÉNYEK Korábbi laborvezetői.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
Pályaválasztási tanácsadás
Összeállította: Horváth Józsefné
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
A víziközmű-szolgáltatásról szóló évi CCIX
Hogyan épül az IKSZ az iskola életébe és dokumentumaiba?
Mayer József Budapest február 27.
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Kispálné Horváth Mária
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Tóth Gábor Heves Megyei Kormányhivatal Jogi és Koordinációs Főosztály
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 6.
JELENTÉS a Nemzeti Civil Alapprogram működésének-támogatásának hatásáról, figyelemmel a társadalmi és civil kapcsolatok fejlődésére, egyes kiemelt fontosságú.
Mátészalkai Szakképző Iskola
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
1993-as közoktatási törvény
A PDCA elv alkalmazása az információvédelmi irányítási rendszerekben 1
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
Az ÁFSZ feladatai az „Út a munkához” program végrehajtásában
középfokú felvételi eljárás
Jegyzői Értekezlet A településkép védelméről szóló évi LXXIV. Törvény végrehajtásának aktuális Önkormányzati feladatai Lukáts István.
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
A gyermeki jogok érvényesítése
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
A Vezetői munka értékelése a szülők szemével
A többcélú kistérségi társulások közoktatási feladatellátásának elmúlt 6 éve november 30.
Kérdőív a Pénzmosás és terrorizmus finanszírozása megelőzésének és megakadályozásának ellenőrzésére Készítette: Dancsné Veres Mária 2/24/2019.
Intézmény minőségirányítási programja
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
Iskolai szociális segítő
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
Az iskolai szervezet és fejlesztése
Előadás másolata:

Az új tanév feladatai intézményvezetői szemmel A tanév tervezése „ Ismeret rend(szer)ező” előadás Sipos Imre igazgató

A kínálat  a munkaterv jogszabályi háttere, kötelező elemek  a munkaterv helye  a munkaterv tartalma, készítésének gyakorlata  tanévi feladatok

11/1994. (VI. 8.) MKM rendelet a nevelési-oktatási intézmények működéséről  2. § (1) … munkaterv határozza meg a nevelési év, tanév helyi rendjét.  Ehhez ki kell kérni az iskolaszék, szülői szervezet (közösség), a tanulókat érintő programokat illetően a diákönkormányzat, továbbá, ha a gyakorlati képzés nem az iskolában folyik, a gyakorlati képzés szervezőjének véleményét is.

(2) A nevelési év, a tanév helyi rendjében kell meghatározni  a) a nevelés, tanítás nélküli munkanapok időpontját, felhasználását;  b) a szünetek időtartamát;  c) az iskolában, a nemzetünk szabadságtörekvéseit tükröző, nemzeti múltunk mártírjainak emlékét, példáját őrző, az iskola hagyományai ápolása érdekében meghonosított egyéb emléknapok, megemlékezések időpontját;  d) a nemzeti, az óvodai, az iskolai, illetve a kollégiumi ünnepek megünneplésének időpontját;  e) az évi rendes diákközgyűlés idejét;  f) az előre tervezhető nevelőtestületi értekezletek időpontját;  g) a tanulók fizikai állapotát felmérő, évi két alkalommal sorra kerülő vizsgálata időpontját. Az iskolai tanítás nélküli munkanapok időpontjáról az érintett kollégiumot tájékoztatni kell.

 (3) Az iskola, illetve a kollégium kölcsönösen tájékoztatja egymást az elfogadott tanév helyi rendjéről. Ha az iskolában rendkívüli tanítási napot tartanak, ennek időpontjáról az érdekelt kollégiumot legalább hét nappal korábban tájékoztatni kell.  (4) Az óvodai nevelés nélküli munkanapok, a kollégiumi foglalkozás nélküli munkanapok száma egy nevelési évben, illetve egy tanítási évben az öt napot nem haladhatja meg. Iskolában a tanév rendjéről szóló miniszteri rendelet határozza meg a tanítás nélküli munkanapok számát. A tanítás nélküli munkanapok száma megnövelhető abban az esetben, ha az iskola a közoktatási törvény 52. §-ának (15) bekezdésében foglaltak alapján az ehhez szükséges időt megteremti.

„Annak, aki nem gondol és nem tervez jó előre, a gond kopogtat ajtaján.” (Konfucius) A munkaterv helye …

Küldetés, jövőkép Intézményi célok, pedagógiai alapelvek Feladat és eszközrendszer Szervezeti és Működési Szabályzat Éves munkaterv Intézkedési tervek Napi működés Mérések, értékelések Stratégia Operatív Működés Minőség politika Minőségcélok Minőségfejlesztési rendszer

A jó munkaterv néhány ismérve  Tartalmazza a törvényi elvárásokat  Épít az intézmény mérési eredményeire  Tartalmazza az intézményi és csoportszintű (munkaközösségek, team- csoportok, stb.) feladatait és eseményeit  Törekszik a terhek egyenletes elosztására  A jól használható feladat ellátási terv alapja  Egyszemélyi felelősökkel ellátott feladatokat tartalmaz  Az elmúlt év tanulságait felhasználja  Az érintett munkatárs fontos munkaeszközeként pozitív irányba befolyásolja a pedagógusok teljesítményét

Az éves munkaterv készítése  A tervek lebontása  A tervek felépítése

A munkaterv előkészítése  1. A tanév rendjéről szóló rendelet főbb időpontjai  2. A közoktatási törvény módosításával kapcsolatos feladatok  3. Az oktató – nevelő munka hatékonyságának növelése  4. Javaslat a 2009-ben indítandó osztályokra, a beiskolázásra

A munkaterv előkészítése  5./Javaslat a tanítás nélküli munkanapok felhasználására és munkanapok áthelyezésére  6./ Javaslat az iskolai megemlékezések, rendezvények szervezésére  7./Az iskolai szintű alkalmazotti programok tervezete  8./ Személyi javaslatok  9./Az értekezletek rendje

Az éves munkaterv tartalma  A tanév kiemelt feladatai  A tanév fejlesztési feladatai  Beiskolázási program  Megbízatások  Szakmai munkaközösségek  Továbbképzések  Információs és kommunikációs rendszer  Tanulmányi és egyéb versenyek  Nem kötelező tanulmányi foglalkozások, tanulószoba

Az éves munkaterv tartalma  Kulturális, művészeti és sport tevékenység  Szakmai munkaközösségek munkaterve  Osztályonkénti munkatervek  Iskolai könyvtár munkaterve  A DÖK közreműködésével szervezett iskolai programok  A DÖK programja  Gyermekvédelmi munkaterv  Minőségirányítási program végrehajtása  A pedagógus teljesítményértékelés végrehajtásának feladatterve  A tanév rendje  A tanítás nélküli, valamint a nem órarend szerinti tanítási napok dokumentálása a naplóban  Tanítás nélküli munkanapok felhasználása

Jogszabályváltozásból adódó tanévi feladatok

Jogszabályváltozás Közoktatási törvény Tanévi feladat, dokumentum a többcélú közoktatási intézményben egy egységes szervezeti és működési szabályzat és pedagógiai program mellett egy egységes házirendet és intézményi minőségirányítási programot kell elkészíteni [Kt.33. § (7) bekezdés]. alapdokumentumok az iskolák csak a külön jogszabályban meghatározott keretek között határozhatják meg a tanulói jogviszony létesítésének tanulmányi feltételeit. Ez lényegében a központi írásbeli felvételi vizsga kizárólagossá tételét jelenti. (Kt. 42. §-ának (1) bekezdés) középfokú felvételi eljárás új elemei (11/1994. MKM.rend.) PP felvételi táj. munkaterv a főigazgató és az igazgató kinevezésének lehetősége a többcélú, illetve a nagyobb közoktatási intézményekben SZMSZ a nevelési program, pedagógiai program, továbbá a szervezeti és működési szabályzat elfogadásán kívül a házirend és az intézményi minőségirányítási program elfogadása is a nevelőtestület át nem ruházható döntési jogkörébe került [Kt. 57. § (4) bekezdés] SZMSZ MIP eljárásrend

Jogszabályváltozás Közoktatási törvény Tanévi feladat, dokumentum A szakmai munkaközösségek a jövőben felvállalhatják a gyermek- és ifjúságvédelmi,a szabadidő hasznos eltöltésével összefüggő, a sajátos nevelési igényű és a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók integrációját szolgáló feladatokat is. A szakmai munkaközösség a jövőben éves terv szerint részt vesz az intézményben folyó szakmai munka belső ellenőrzésében is. Ennek során a szakmai munkaközösség tagja és vezetője akkor is közreműködhet, ha nem szerepel az Országos szakértői névjegyzékben [Kt. 58. § (1) bekezdés]. SZMSZ PP munkaterv Módosult és pontosabbá vált az általános iskolai felvételi körzetekre vonatkozó szabályozás, amely már nem "szomszédos" felvételi körzetről rendelkezik, a felvételi körzetekkel együtt változtak, egyértelműbbé váltak a felvétel kapcsán az előnyben részesítés szabályai is. PP beiratás rendje

Jogszabályváltozás 11/1994. MKM rendelet Tanévi feladat, dokumentum A nevelési-oktatási intézmények szervezeti és működési szabályzatának tartalmaznia kell a jövőben a szakmai munkaközösségek együttműködésének, kapcsolattartásának rendjét, továbbá a gyermekjóléti szolgálattal történő kapcsolattartás rendjét. SZMSZ MIP A gyermekeket, tanulókat veszélyeztető okok elhárítása érdekében az intézmények számára lehetővé válik, hogy együttműködjenek a gyermekjóléti, családsegítő szolgálattal, illetve bizonyos kérdésekben az oktatásügyi közvetítői szolgálattal. SZMSZ MIP Házirend A kötelezettségszegő tanulóval szemben indított fegyelmi eljárást megelőző eljárással kapcsolatos részletszabályok. SZMSZ Házirend a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek óvodába járásához nyújtott anyagi támogatás - a gyermeknek legalább napi hat órát az óvodában kell tartózkodnia - meghatározza az óvodavezető ezzel kapcsolatos tájékoztatási kötelezettségét a szülő és a jegyző részére. SZMSZ Házirend

Jogszabályváltozás 11/1994. MKM rendelet Tanévi feladat, dokumentum Az intézmények eredményességéről, felkészültségéről, személyi feltételeihez (személyes adatokat nem sértve) kapcsolódó legfontosabb információkról a szülőket tájékoztatni szükséges, melynek érdekében indokolt ezen adatok nyilvánossá tétele. A módosítás kötelezi az intézményeket az ún. különös közzétételi lista megjelentetésére, melynek elemeit a jogszabály intézménytípusonként külön mellékletben rögzíti. SZMSZ MIP Házirend Kiterjeszti a tanulmányok alatti vizsgák eljárási szabályainak alkalmazását a művészeti alapvizsgára, a záróvizsgára, továbbá bizonyos eltérésekkel a szakképzésben szervezett modul vizsgára és szintvizsgára. SZMSZ Vizsgaszab. R ögzíti az intézményi minőségirányítási program elfogadásának eljárásrendjét. MIP

Jogszabályváltozás Tanévi feladat, dokumentum Kedvezményeket fogalmaz meg a több feladatellátási helyen működő intézmények számára a kötelező (minimális) eszköz és felszerelési jegyzék teljesítése tekintetében. Nem kell minden feladatellátási helyen a jegyzékben foglaltakat teljesíteni, ha a tanulók aránytalan teher és többletköltség nélkül igénybe tudják venni ezeket az intézmény másik feladatellátási helyén. A módosítás az orvosi szobára és az aulára vonatkozó előírásokat is könnyíti, továbbá lehetővé teszi az eszközök helyettesítését más funkciót kiváltó eszközzel. 11/1994. MKM rendelet PP Hatályon kívül helyezi a feladatellátási terv készítésére vonatkozó szabályt, az ide tartozó feladatok, kötelezettségek előírása munkatervi szabályozásba kerül, ezzel jelentősen csökkentve az adminisztrációs terheket. 138/1992. korm. rendelet SZMSZ

Jogszabályváltozás Tartalmi szabályozás Tanévi feladat, dokumentum 2010/2011-es tanévkezdéséig megvan a lehetősége annak, hogy az iskolák átgondolják és megtervezzék nyelvoktatási programjaikat, felmérjék a tanulói/szülői igényeket, és megteremtsék az igények alapján kialakítható nyelvoktatás feltételeit PP Nem szakrendszerű oktatás megszervezése Egységes elvárás a Nat tanulási esélyegyenlőség segítése tartalmának, továbbá a Nat-ban a nem szakrendszerű oktatásra vonatkozó résznek való megfelelés. Ennek értelmében minden intézményben kötelezettség: - az 1-6. évfolyamon a kulcskompetenciák megalapozása, megszilárdítása, a folyamatos, egyénhez igazodó fejlesztés megvalósítása, - a tanulók tanulási nehézségeinek feltárása, problémái megoldásának segítése a nevelés-oktatás egész folyamatában, - adaptív tanulásszervezési eljárások alkalmazása, - az adott tanulócsoport szintjén egységes, ám differenciált és egyénre szabott tanulási követelmények, ellenőrzési-értékelési eljárások alkalmazása. PP

Köszönöm a figyelmet!