„Jó gyakorlatok” Európából Farkas Zsuzsanna projektmenedzser Közép-Dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség 1.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Szegi község turizmusfejlesztése Kérdőív a fejlesztés koncepciójának összeállításához értékelés.
Advertisements

Szombathely turisztikai fejlesztése és a TDM Szombathely,
Az innováció helyzete a régióban, főbb kihívások Magyar Dániel Győr, április 16. Győr, április 16.
„A program megvalósulását az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány a Munkaerő-piaci Alapból támogatja” Záró konferencia június „ Új esély:
Környezetszennyezés A mai emberek felelőtlenek. Szennyezik a levegőt, folyókat. Ezért napjainkba sok ezer ember hal meg környezet szennyezéstől.
Nagyrendezvények közlekedésszervezési problémái Munkácsy András – Szele András KTI Közlekedésszervezési és Hálózatfejlesztési Központ Közlekedéstudományi.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
1 Ferge Zsuzsa: A magyar „GYEP” ORSZÁGOS KONFERENCIA A GYERMEKSZEGÉNYSÉGRŐL Miniszterelnöki Hivatal – Miskolc Város Önkormányzata – MTA-KTI Gyerekprogram.
Nagyprezentáció Társaság a Lakásépítésért Egyesület lobby tevékenység a magyarországi lakásépítések élénkítése érdekében Előadó:
Fókuszban az önkormányzati tagsággal rendelkező szociális szövetkezetek _ A pályázatkezelői felület bemutatása.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
Közlekedésfejlesztés Magyarországon XVII. Nemzetközi Közlekedési Konferencia Szeged Dr. Becsey Zsolt, közlekedésért felelős helyettes államtitkár Nemzeti.
Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ Szőke István szakmai igazgató Pécs, január 29. A gazdasági válság foglalkoztatásra gyakorolt hatásának.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
A járműipar gazdasági hatása a Közép- és Nyugat-dunántúli régiók fejlődésére Tóth Péter Győr, május 4.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
A „Legyen jobb a gyerekeknek” Nemzeti Stratégia aktuális kérdései Magyarországi feladatok a „Szegénység és társadalmi kirekesztés elleni küzdelem Európai.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
Könyvvizsgálati dokumentumok áttekintése. Minden olyan információ, ami a könyvvizsgálói vélemény kialakításához fontos és lényeges a könyvvizsgálati dokumentáció.
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
TÁJÉKOZTATÓ BÁCS-KISKUN MEGYEI CIGÁNYSÁGRÓL
A szerkezetátalakítási programban bekövetkezett változások
Az „első lépés” TÁMOP
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Lieszkovszky József Pál (PhD hallgató, RGDI
TÁJÉKOZTATÓ ÉS INDÍTÓ BESZÉLGETÉS A LABORVEZETŐKNEK ÉS MINŐSÉGÜGYI MEGBÍZOTTJAIKNAK SZÓLÓ TANFOLYAM TÉMÁIRÓL, SZERVEZÉSÉRŐL EŐZMÉNYEK Korábbi laborvezetői.
Vagyonadók, „valódi” illetékek, díjak
Összeállította: Horváth Józsefné
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
CIB Stafétabot KKV KUTATÁS 2015
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
Hogyan lett Szentgotthárd energiaváros?
ESETTANULMÁNY Készítette: Fenyvesi Petra
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
Az IM csomópont funkciója, főbb tervezési kérdései
Tóth Gábor Heves Megyei Kormányhivatal Jogi és Koordinációs Főosztály
Caracalla udvarában Kalandjáték 1.
Magyarország: logisztikai központ
A modern nagyvárosok kifejlődése, az agglomerálódási szakasz
Az Európai Unió közlekedési politikája és a transzeurópai hálózatok
Teljesítményértékelési rendszer
A hazai gépjárművezető-képzés elméleti oktatásának közlekedésbiztonsági elemzése és hatása a kezdő gépjárművezetőkre Kiss Diána Sarolta Prof. Dr. Holló.
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
szakmai referens, országos versenyszervező
Országos Tűzvédelmi Szabályzat KÖZÖSSÉGI LÉTESÍTMÉNYEK,
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 6.
Vörös-Gubicza Zsanett képzési referens MKIK
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
dr. Jeney László egyetemi adjunktus Európa regionális földrajza
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
A hatékony adományozás eszközei igazgató, Magyar Adományozói Fórum
A Dunához kapcsolódó lehetőségek Budapest közlekedésfejlesztésében
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
műszaki osztályvezető
Kerékpáros Tárcaközi Bizottság munkája számokban a Kerékpáros Magyarország Program tükrében Sztaniszláv Tamás titkár
Köszöntjük kedves vendégeinket!
beruházás-tervezési ABCD
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
HIRING 101: BEVEZETÉS A TOBORZÁS-KIVÁLASZTÁSBA
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
A KERÉKPÁROS TURIZMUS LEHETŐSÉGEI
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
A társadalmi egyeztetés számokban
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
KONFERENCIA KAFFEE projekt Óvári Márta Köznevelési Főosztály
Előadás másolata:

„Jó gyakorlatok” Európából Farkas Zsuzsanna projektmenedzser Közép-Dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség 1

 Limerick, Írország  Észak-London, Anglia  Graz, Ausztria  Koppenhága, Dánia  Összegzés

3  Általános tudnivalók: ◦ Közép-nyugati régió „fővárosa” ◦ Írország 3. legnagyobb városa ◦ Lakossága: ~ fő ◦ Régió legnagyobb foglalkoztató központja (~ fő) ◦ Régió népessége fő (~ fő foglalkoztatottal)

 Nemzeti szinttől a helyi szintig több mint 20 különféle stratégiát készítettek, amelyet felhasználtak a város fejlesztéséhez ◦ 9 nemzeti ◦ 3 régiós ◦ 9 helyi  2006-ban a lakosság ◦ 35%-a autóval ◦ 31%-a gyalog ◦ 16%-a megosztott autóhasználattal ◦ 3%-a kerékpárral közlekedett 4 stratégia

 Londonban található elsősorban hivatásforgalmú kerékpár utak (13 db) ◦ +2 nyílt meg 2010-ben ◦ nyarán ◦ től  Az autó általi közlekedés 87%-a az ún. „Külső-London”- ból érkezik a belvárosba

 Észak-Londonban a lakosság ◦ 47%-a autóval ◦ 22%-a tömegközlekedéssel ◦ 30%-a gyalog ◦ 1% kerékpárral jár  Az autót használók 50%-a 3 km-en belül használja járművét => cél az ő kerékpárra szoktatásuk

 Mobilitási terv készítése  Kerékpáros rendezvények szervezése ◦ Kerékpáros fesztiválok ◦ Tour de Waltham Forest ◦ Kerékpáros családi napok szervezése ◦ Kerékpáros rendőrség felállítása ◦ Önkormányzati munkatársak kerékpárra való átállása példamutatás

 Számos politikus is a kezdeményezés mellé állt, és azóta is kerékpárral közlekednek

 áprilisában elkészült Graz Kerékpáros Stratégiája, amelyben megfogalmazták az Európai Kerékpáros Várossá válás paramétereit.  Fejlesztéseit ennek szellemében folytatja  Nem egy szegmensét emeli ki a stratégiának, hanem funkcióváltással történő fejlesztéseket hajtanak végre pl. közösségi terek kialakítása, forgalomcsillapítással, gyalogosok, kerékpárosok előnyben részeítésével

Eszközhasználat változása 1982-től

 A tartományi vezetés már 1989-ben megfogalmazta a kerékpárosok arányának növekedését  75 M € beruházással tervezték  2006-ban elkészült az országos kerékpáros terv  2007-ben a kormányzat célja, hogy a kerékpározás legyen a mindennapi közlekedési forma

 Az autósok 50%-a rövidebb, mint 5 km-es távolságot „utazik”  10%-uk pedig alig 1 km-t tesz meg autóval  Óriási potenciál rejlik a mindennapi kerékpározásban  Infrastruktúra megvalósítása: 2500 km-nyi kerékpárút hálózat a 3 fő folyó mentén

 Célcsoport megjelölése ◦ 189 vállalat, 3800 munkavállaló ◦ Iskolások  2010-ben az iskolások 44%-a járt kerékpárral iskolába

 Európa 2. legnagyobb „biciklis fővárosa”  Több a kerékpár mint az ember  A kerékpár utak többsége már nem bírja a terhelést  Az első kerékpárút 1910-ben létesült  Hálózat kiépítését összehangolják a szomszédos községekkel, az országos és európai hálózatokkal

 400 km hosszú kerékpár út = 250 M Dán korona (~8,8 Mrd Ft) ◦ 340 km kerékpárút ◦ 20 km kerékpár sáv ◦ 40 km zöld kerékpárút  1 km kerékpárút ~8 M korona, 1 km kerékpársáv 0,5 M korona

 Lakosság: ~ Fő ◦ 37% kerékpározik munkába ( Fő) ◦ Közel 1,2 millió megtett km naponta ◦ 90%-nak van kerékpárja (minden gyereknek van biciklije)  Taxikon is van kerékpár szállító  Évi 3 M € kerékpáros infrastruktúrára ◦ 1 M € fenntartásra ◦ Prioritás:  Több és jobb zöldövezeti kerékpárút  Új úttest melletti kerékpárút létesítése  Csomópontok, kereszteződések közlekedésbiztonsági szempontú kivitelezése

 Erős politikai elkötelezettség ◦ A politikai célok megvalósítása során fontos a visszajelzés, értékelés  Rögzítésre kerülnek az intézkedések utóéletét tükröző adatok, statisztikák  2 évente kerékpáros beszámolót készítenek  Lakossági, felhasználói véleményeket is tartalmazza

 Érdekességek: ◦ Rendszerint 2 sávos kerékpárutak vannak ◦ Átkelésnél élénk kék a kerékpársáv => mindenki számára egyértelmű, hol haladnak majd a kerékpárosok az átkelésnél ◦ Külön forgalmi lámpa ◦ Kerékpársáv mind a járdához képest, mind a gyalogosokhoz képest egy köztes külön szinten halad ◦ 2 szintes kerékpártárolók

 A siker tényezői: ◦ Politikai elkötelezettség ◦ Példamutatás ◦ Alapos koncepcionális háttér és tervekkel való alátámasztása ◦ Jól megfontolt és előkészített marketing és kommunikáció

22 Elérhetőség: Közép-Dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség 8000 Székesfehérvár, Rákóczi u. 1. Tel: 22/ Web: