A PSZICHO- PEDAGÓGIAI KABINET BEMUTATÁSA. Iskoládban van egy hely, ahol meghallgatják mondanivalód, segítenek problémáid feldolgozásában, valamint határozataid.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
KÖZÖSSÉGI HÁZ KISVASZAR 2012.
Advertisements

Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
MÉREI FERENC FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÓ INTÉZET 1088 BUDAPEST, VAS U TEL.: Április 29.Németh Margit A
Bemutatkozik az iskolapszichológus
Korai fejlesztés a bölcsődénkben
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
A humán ökorendszer A humán ökorendszer egy hasznos keret, „amelynek segítségével megértjük az ember és környezete között fellépő kölcsönhatásokat.” (Welch)
A tanári munka értékelése
Az iskolai szociálismunka
Szegedi Magatartástudományi Napok, jún. 5-6.
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Nyílt napok látogatottsága
Bevezetés a tanácsadásba Dr. Dan Brinkman.. Tanácsadás  Nátán esete (2Sám 12:1- 14)
Kreatív technikák és terápiák a pszichiátriai betegek közösségi alapú ellátásaiban Endre Szilvia május 23.
Orvos- és Egészségtudományi Centrum
Iskolai Közösségi Szolgálat Definíció Cél Folyamat Példák Demokratikus Ifjúságért Alapítvány.
Alkoholizmus.
A különleges bánásmódot igénylő gyerekek 2.
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata Családsegítő Szolgálat Gyermekjóléti Központja.
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
A szociálpedagógus feladatai a Deák Ferenc Középiskolai Kollégiumban
Pályaorientációs tapasztalatok, hiányszakmák népszerűsítése Győrben
Dr. Szilágyi Klára Szent István Egyetem
A gyerekek nem várnak Gyerekesélyprogram 2007
FOGÓDZÓ Gyermek Segélyezési Egyesület. A kezdetek … Úgy gondoltuk, hogy szeretnénk anyagi és érzelmi segítséget nyújtani azoknak a gyerekeknek, akik a.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
A Mályi-projekt. Bevezető A projekt ötlete: találkozni a gyerekekkel iskolán kívül is A projekt ötlete: találkozni a gyerekekkel iskolán kívül is Olyan.
A „Sorsfordító – sorsformáló”munkaerő- piaci program keretében bonyolított képzések bemutatása Dömötör Csaba főigazgató, FVM Dunántúli Agrár-szakképző.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Trénerek: Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű.
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása TÁMOP /2-2F A projekt az Európai Unió támogatásával,
Pszichológiai és gyógypedagógiai diagnosztika
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
A beiskolázás előkészítése
 szociális (latin) – társadalmi, társaságra vonatkozó  patológiai (görög) – beteges, nem normális Szociálpatológiai – összefoglaló fogalom a beteges,
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
DIAKONIA KERESZTYÉN ALAPÍTVÁNY Koordinációs iroda KOLOZSVÁRI FIÓK MAROS- VÁSÁRHELYI FIÓK SZENT- GYÖRGYI FIÓK SZÁSZ- RÉGENI FIÓK 100 alkalmazott BRASSÓI.
Szociálpedagógus a „SÉF” Szakképző Iskolában „Fontos vagy nekünk” QALL – Végzettséget mindenkinek! Regionális konferencia Székesfehérvár 2013.
Dr. Schiffer Csilla.  Negatív hatásai miatt (előítélet, félreértés, elutasítás) a címkézés elkerülése  Azok alapján való csoportba sorolás gyakori 
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
Készítette:Tóth Sándorné
Bemutatkozik az iskolapszichológus …
Együtt az egészséges fiatalokért a Thanban Balogh Tiborné Than K. Ökoiskola Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
„FIGYELJÜNK EGYMÁSRA!” KOMPLEX MEGELŐZŐ, EGÉSZSÉG ÉS KOMPETENCIA FEJLESZTŐ MODELL PROGRAM a Szent József Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumban Berényi.
Az általános iskolából kilépő SNI tanulók pályaválasztását segítő ÁTVEZETÉSI terv Jálics Ernő Közoktatási Intézmény Kadarkút Mecsárné Jády Geraldine.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja.
Közösségi gyakorlat A Gyakorlóiskolában. TUDÁS Ismeri azokat a főbb módszereket, amelyekkel megismerheti a gyerekek kognitív, emocionális és erkölcsi.
Személyes életvitel.
Égigérő mesefa Biblioterápiás foglalkozások az életminőség javításáért
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
„SZÜLŐI KLUB” – DÉLUTÁNI FOGLALKOZÁSOK
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
Szociálpedagógia BA szak, Nappali és levelező tagozat
Előadás másolata:

A PSZICHO- PEDAGÓGIAI KABINET BEMUTATÁSA

Iskoládban van egy hely, ahol meghallgatják mondanivalód, segítenek problémáid feldolgozásában, valamint határozataid meghozását is megkönnyítik. Nem kell problemád legyen, hogy programálást kérj! Lehet, hogy csak kíváncsi vagy, és új információkat szeretnél egy témában. A tanácsadó vagyis az iskolapszichológus nem csak akkor léphet közbe, ha problémád van, hanem segíthet érzelmi (emocionális) problémáidon túl tenni magad, segítheti választásaidat karriered és nevelésed érdekében, és jobb önismeretet biztosít. A tanácsadás nyitva áll a diákok, szülők és tanárok előtt! Ha szeretnénk egy találkozót, és ezt megtudják, egyesek azt fogják mondani, hogy valami baj van veled, ha elmész a kabinetbe. Te azt válaszolhatod, hogy csak bátor emberek kérnek segítséget vagy támogatást. Iskoládban van egy hely, ahol meghallgatják mondanivalód, segítenek problémáid feldolgozásában, valamint határozataid meghozását is megkönnyítik. Nem kell problemád legyen, hogy programálást kérj! Lehet, hogy csak kíváncsi vagy, és új információkat szeretnél egy témában. A tanácsadó vagyis az iskolapszichológus nem csak akkor léphet közbe, ha problémád van, hanem segíthet érzelmi (emocionális) problémáidon túl tenni magad, segítheti választásaidat karriered és nevelésed érdekében, és jobb önismeretet biztosít. A tanácsadás nyitva áll a diákok, szülők és tanárok előtt! Ha szeretnénk egy találkozót, és ezt megtudják, egyesek azt fogják mondani, hogy valami baj van veled, ha elmész a kabinetbe. Te azt válaszolhatod, hogy csak bátor emberek kérnek segítséget vagy támogatást.

A TANÁCSADÁS PROBLÉMÁI  A megismerés és az önismeret;  A diákok alkalmazkodása az iskolában;  Az iskola a tanulók igényeihez igazodik;  Iskola- tanuló- szülő kapcsolat optimalizálása;  A viselkedési tényezők, kockázati magatartások vagy pszichológiai kellemetlenségek megelőzése és csökkentése;  Tanácsadási szolgáltatások és képzés szülőknek;  A diákok pszicho- pedagógiai értékelése;  A sajátos nevelési igényű gyermekek számára tanácsadást és pedagógiai támogatást biztosít. A TANÁCSADÁS PROBLÉMÁI  A megismerés és az önismeret;  A diákok alkalmazkodása az iskolában;  Az iskola a tanulók igényeihez igazodik;  Iskola- tanuló- szülő kapcsolat optimalizálása;  A viselkedési tényezők, kockázati magatartások vagy pszichológiai kellemetlenségek megelőzése és csökkentése;  Tanácsadási szolgáltatások és képzés szülőknek;  A diákok pszicho- pedagógiai értékelése;  A sajátos nevelési igényű gyermekek számára tanácsadást és pedagógiai támogatást biztosít.

HA LEHET, TALÁLKOZÓT FOGSZ KÉRNI A KABINETBE...  Ha otthon tanulsz, de nem érsz el jó eredményeket felelésben vagy teszteken.  Ha lámpalázas vagy, mikor felelsz az órákon.  Ha stresszes vagy, és egyre nehezebben kapcsolódsz ki.  Ha nehezedre esik haragodat féken tartani, ellenőrizni.  Ha a közelmúltad válságos volt (mint például: a halál valakit elrabolt szeretteid közül, vagy baleset ért stb).  Ha nem érzed jól magad egy ideje.  Ha gyakran vannak olyan gondolataid, hogy haszontalan vagy, életed értelmetlen vagy bűntudatod van.  Ha félsz vagy aggódsz, és ez lefoglaja hosszú távon gondolataid.  Ha mindig elhalasztasz vagy elkerülsz olyan dolgot(okat), amit szeretnél ha meg tudnál tenni.  Ha az utóbbi időben nem volt kedved semmihez, és úgy érezted, nagyon szomorú vagy.  Ha nehezen tudsz koncentrálni és figyelni az osztályban, pedig mindig megpróbálod.  Ha nagy erőfeszítéseket tettél, hogy lefoggy, vagy hízz, és nem vagy megelégedve az eredménnyel.  Ha bizonytalan, hogy milyen iskolába vagy milyen főiskolába/ egyetemre menj.  Ha nem tudod, hogy mit dolgozz, vagy hogyan találj munkát.  Ha azt szeretnéd megtanulni hogyan kell C.V.- t és szándéknyilatkozatot írni.  Ha nem vagy megelégedve önmagaddal, és nem tetszik semmi, ami veled kapcsolatos.  Ha valami komolyabb dolog történt veled, és nincs kivel megbeszélned, nincs kitől tanácsot kérj.  Ha nehezedre esik a nyilvánosság, vagy új embereket megismerni.  Ha nem kívánt gondolatokkal küzködsz, és nehéz irányítanod őket.  Ha szeretnél megtanulni hatékonyabban kommunikálni a környezeteddel.  Ha nagy problémád van barátoddal/ barátnőddel, és ez felborítja lelki békédet.  Ha valakiről valami súlyos dolgot tudsz, és nem tudod hogyan segítsél neki.  Ha gyakran van konfliktusod kortársaiddal, tanáraiddal, függetlenül attól, hogy kinek a hibája.  Ha gyakran ütközöl szüleiddel vagy barátaiddal, nem számít, kinek a hibájából történik.  Ha többet szeretnél megtudni arról, hogyan védekezhetsz a szexuális úton terjedő betegségek ellen, illetve a nem kívánt terhesség ellen.  Ha egyszerűen csak kíváncsi vagy a tanácsadói kabinetre... HA LEHET, TALÁLKOZÓT FOGSZ KÉRNI A KABINETBE...  Ha otthon tanulsz, de nem érsz el jó eredményeket felelésben vagy teszteken.  Ha lámpalázas vagy, mikor felelsz az órákon.  Ha stresszes vagy, és egyre nehezebben kapcsolódsz ki.  Ha nehezedre esik haragodat féken tartani, ellenőrizni.  Ha a közelmúltad válságos volt (mint például: a halál valakit elrabolt szeretteid közül, vagy baleset ért stb).  Ha nem érzed jól magad egy ideje.  Ha gyakran vannak olyan gondolataid, hogy haszontalan vagy, életed értelmetlen vagy bűntudatod van.  Ha félsz vagy aggódsz, és ez lefoglaja hosszú távon gondolataid.  Ha mindig elhalasztasz vagy elkerülsz olyan dolgot(okat), amit szeretnél ha meg tudnál tenni.  Ha az utóbbi időben nem volt kedved semmihez, és úgy érezted, nagyon szomorú vagy.  Ha nehezen tudsz koncentrálni és figyelni az osztályban, pedig mindig megpróbálod.  Ha nagy erőfeszítéseket tettél, hogy lefoggy, vagy hízz, és nem vagy megelégedve az eredménnyel.  Ha bizonytalan, hogy milyen iskolába vagy milyen főiskolába/ egyetemre menj.  Ha nem tudod, hogy mit dolgozz, vagy hogyan találj munkát.  Ha azt szeretnéd megtanulni hogyan kell C.V.- t és szándéknyilatkozatot írni.  Ha nem vagy megelégedve önmagaddal, és nem tetszik semmi, ami veled kapcsolatos.  Ha valami komolyabb dolog történt veled, és nincs kivel megbeszélned, nincs kitől tanácsot kérj.  Ha nehezedre esik a nyilvánosság, vagy új embereket megismerni.  Ha nem kívánt gondolatokkal küzködsz, és nehéz irányítanod őket.  Ha szeretnél megtanulni hatékonyabban kommunikálni a környezeteddel.  Ha nagy problémád van barátoddal/ barátnőddel, és ez felborítja lelki békédet.  Ha valakiről valami súlyos dolgot tudsz, és nem tudod hogyan segítsél neki.  Ha gyakran van konfliktusod kortársaiddal, tanáraiddal, függetlenül attól, hogy kinek a hibája.  Ha gyakran ütközöl szüleiddel vagy barátaiddal, nem számít, kinek a hibájából történik.  Ha többet szeretnél megtudni arról, hogyan védekezhetsz a szexuális úton terjedő betegségek ellen, illetve a nem kívánt terhesség ellen.  Ha egyszerűen csak kíváncsi vagy a tanácsadói kabinetre...

A TANÁCSADÁS CÉLJAI A tanácsadás alapvető célja az egyén/ csoport optimális pszichoszociális működése. Ez úgy érhető el, hogy a tanácsadási folyamat követi a kitűzött célok elérését; melyekből három ismert: (1) EGÉSZSÉG ÉS JÓLÉT ELŐSEGÍTÉSE: optimális teljesítmény szomatikus, fiziológiai, mentális, érzelmi, szociális és spirituális szempontból. (2) SZEMÉLYES FEJLŐDÉSE: önismeret, önbecsülés, felelősségteljes döntési képesség, interperszonális harmónia, stressz menedzselési technikák, hatékony tanulás, kreatív hozzáállás, reális szakmai lehetőségek. (3) MEGELŐZÉSE: a negatív érzelmek által befolyásolt hangulatoknak, az önbizalomhiánynak, kockázatos magatartásoknak, az interperszonális konfliktusoknak, a tanulási nehézségeknek, a társadalmi alkalmatlanságnak, a pszichoszomatikus működési zavaroknak, a válsághelyzeteknek. A TANÁCSADÁS CÉLJAI A tanácsadás alapvető célja az egyén/ csoport optimális pszichoszociális működése. Ez úgy érhető el, hogy a tanácsadási folyamat követi a kitűzött célok elérését; melyekből három ismert: (1) EGÉSZSÉG ÉS JÓLÉT ELŐSEGÍTÉSE: optimális teljesítmény szomatikus, fiziológiai, mentális, érzelmi, szociális és spirituális szempontból. (2) SZEMÉLYES FEJLŐDÉSE: önismeret, önbecsülés, felelősségteljes döntési képesség, interperszonális harmónia, stressz menedzselési technikák, hatékony tanulás, kreatív hozzáállás, reális szakmai lehetőségek. (3) MEGELŐZÉSE: a negatív érzelmek által befolyásolt hangulatoknak, az önbizalomhiánynak, kockázatos magatartásoknak, az interperszonális konfliktusoknak, a tanulási nehézségeknek, a társadalmi alkalmatlanságnak, a pszichoszomatikus működési zavaroknak, a válsághelyzeteknek.

TANÁCSADÁS TÍPUSOK (1) Az akcióterülete szempontjából a pszichológiai tanácsadás lehet: - Szervezeti környezetben történő pszichológiai tanácsadás - (pl. Coaching, tanácsadás) - Szakmai pszichológiai tanácsadás - (pl. Szakmai tanácsadás) - Pszichológiai tanácsadás- optimalizálás - (pl. Személyiségfejlesztés) - Pár és családi pszichológiai tanácsadás - (pl. Válás gyerekekkel) - Pasztorális pszichológiai tanácsadás – (vallásos emberekkel) - Támogató pszichológiai tanácsadás - (pl. A halálos betegeknek) (2) A résztvevők szempontjából a pszichológiai tanácsadás lehet (A teljesítés módja szerint): - egyéni pszichológiai tanácsadás - Csoportos pszichológiai tanácsadás - (pl. Család, munkavállalói csoportok) - Pszichológiai tanácsadás csoportban- (pl. Névtelen Alkoholisták Csoportja) TANÁCSADÁS TÍPUSOK (1) Az akcióterülete szempontjából a pszichológiai tanácsadás lehet: - Szervezeti környezetben történő pszichológiai tanácsadás - (pl. Coaching, tanácsadás) - Szakmai pszichológiai tanácsadás - (pl. Szakmai tanácsadás) - Pszichológiai tanácsadás- optimalizálás - (pl. Személyiségfejlesztés) - Pár és családi pszichológiai tanácsadás - (pl. Válás gyerekekkel) - Pasztorális pszichológiai tanácsadás – (vallásos emberekkel) - Támogató pszichológiai tanácsadás - (pl. A halálos betegeknek) (2) A résztvevők szempontjából a pszichológiai tanácsadás lehet (A teljesítés módja szerint): - egyéni pszichológiai tanácsadás - Csoportos pszichológiai tanácsadás - (pl. Család, munkavállalói csoportok) - Pszichológiai tanácsadás csoportban- (pl. Névtelen Alkoholisták Csoportja)

Az akcióterülete szempontjából egyes szakemeberek véleménye szerint a pszichológiai tanácsadás lehet: Információs: tájékoztatást nyújt specifikus területeken/ témákban Oktatási: pszichológiai és nevelési referenciaértékek a gyermekek és serdülők mentális egészsége, érzelmi, fizikai, társadalmi és szellemi fejlődése érdekében Személyes fejlődéssel kapcsolatos: készségek és attitűdök képzése, amelyek lehetővé teszik a rugalmas és hatékony személyes és társadalmi működést és hatékonyságot biztosítanak a jólét megvalósítása érdekében Támogatási: Érzelmi, elismerő és anyagi támogatás biztosítása Szakmai: karriertervezés képességének fejlesztése Válsághelyzeti: pszichológiai segítség a rászorulóknak Lelkipásztori: tanácsadás vallási szempontból Az akcióterülete szempontjából egyes szakemeberek véleménye szerint a pszichológiai tanácsadás lehet: Információs: tájékoztatást nyújt specifikus területeken/ témákban Oktatási: pszichológiai és nevelési referenciaértékek a gyermekek és serdülők mentális egészsége, érzelmi, fizikai, társadalmi és szellemi fejlődése érdekében Személyes fejlődéssel kapcsolatos: készségek és attitűdök képzése, amelyek lehetővé teszik a rugalmas és hatékony személyes és társadalmi működést és hatékonyságot biztosítanak a jólét megvalósítása érdekében Támogatási: Érzelmi, elismerő és anyagi támogatás biztosítása Szakmai: karriertervezés képességének fejlesztése Válsághelyzeti: pszichológiai segítség a rászorulóknak Lelkipásztori: tanácsadás vallási szempontból

PSZICHO- PEDAGÓGIAI KABINET biztosítja a megfelelő információkat, ismereteket és pszicho- pedagógiai tanácsokat a tanulóknak, a szülőknek és a tanároknak specifikus tevékenységek révén, egyéni és/ vagy csoportos együttműködési programok által, a helyi közösségek és intézmények foglalkozásain keresztül, valamint olyan nevelésben érdekelt intézményekkel, amelyek iskolai, szakmai és karrier tanácsadást adnak. PSZICHO- PEDAGÓGIAI KABINET biztosítja a megfelelő információkat, ismereteket és pszicho- pedagógiai tanácsokat a tanulóknak, a szülőknek és a tanároknak specifikus tevékenységek révén, egyéni és/ vagy csoportos együttműködési programok által, a helyi közösségek és intézmények foglalkozásain keresztül, valamint olyan nevelésben érdekelt intézményekkel, amelyek iskolai, szakmai és karrier tanácsadást adnak.

Köszönjük a ránk fordított idődet és türelmedet! Szeretettel várunk! Köszönjük a ránk fordított idődet és türelmedet! Szeretettel várunk!