Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A Mályi-projekt. Bevezető A projekt ötlete: találkozni a gyerekekkel iskolán kívül is A projekt ötlete: találkozni a gyerekekkel iskolán kívül is Olyan.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A Mályi-projekt. Bevezető A projekt ötlete: találkozni a gyerekekkel iskolán kívül is A projekt ötlete: találkozni a gyerekekkel iskolán kívül is Olyan."— Előadás másolata:

1 A Mályi-projekt

2 Bevezető A projekt ötlete: találkozni a gyerekekkel iskolán kívül is A projekt ötlete: találkozni a gyerekekkel iskolán kívül is Olyan kérdésekkel való foglalkozás, amely nem fér bele az iskolai keretbe Olyan kérdésekkel való foglalkozás, amely nem fér bele az iskolai keretbe Szociális kompetencia („Szociális, életviteli és környezeti kompetenciák”) fejlesztés Szociális kompetencia („Szociális, életviteli és környezeti kompetenciák”) fejlesztés Közösségélmény Közösségélmény Csapatépítés Csapatépítés Konfliktuskezelés Konfliktuskezelés

3 Helyszín: Mécses Központ, Mályi

4 Keretek Évfolyamonként egy-egy téma jegyében: Évfolyamonként egy-egy téma jegyében: 7: Kapcsolatok az osztályban, osztályközösség 7: Kapcsolatok az osztályban, osztályközösség 8: Barátság 8: Barátság 9: Generációk közti kapcsolat (szülők, feljebbvalók, idősek, stb.) 9: Generációk közti kapcsolat (szülők, feljebbvalók, idősek, stb.) 10: Párkapcsolat 10: Párkapcsolat 11: Önmagunkkal való kapcsolat 11: Önmagunkkal való kapcsolat 12: Pályaválasztás 12: Pályaválasztás Megvalósítók: vallástanárok, osztályfőnökök, külső szakemberek Megvalósítók: vallástanárok, osztályfőnökök, külső szakemberek Egy-egy hét ősszel és tavasszal Egy-egy hét ősszel és tavasszal

5 Időbeosztás A projekt három része: A projekt három része: A vallástanárok 3 órája (első este) A vallástanárok 3 órája (első este) Osztályfőnöki foglalkozások a Lévay által elkészített foglalozások alapján Osztályfőnöki foglalkozások a Lévay által elkészített foglalozások alapján Konfliktuskezelő kiscsoportos foglalkozások szakemberek vezetésével az adott témákban (másnap délután) Konfliktuskezelő kiscsoportos foglalkozások szakemberek vezetésével az adott témákban (másnap délután)

6 Az első este tartalma A kint lévő évfolyamok közösen vesznek részt A kint lévő évfolyamok közösen vesznek részt Áhítat, közös éneklés (témában kapcsolódó történet választásával) Áhítat, közös éneklés (témában kapcsolódó történet választásával) Meditációk, gondolatébresztő zenés prezentációk Meditációk, gondolatébresztő zenés prezentációk Elgondolkodtató filmrészletek, beszélgetés Elgondolkodtató filmrészletek, beszélgetés

7 Osztályfőnöki foglalkozások a „Szociális, életviteli és környezeti kompetenciák” programcsomag feladataival Az osztályfőnökökkel egy délelőtt állt a rendelkezésre a programcsomag feladataiból, tárgyköréből együtt dolgozni Az osztályfőnökökkel egy délelőtt állt a rendelkezésre a programcsomag feladataiból, tárgyköréből együtt dolgozni Hasznos és hatékony foglalkozásokra nyílt lehetőség nem csak a bejövő osztályok esetében Hasznos és hatékony foglalkozásokra nyílt lehetőség nem csak a bejövő osztályok esetében

8 Konfliktuskezelő kiscsoportos foglalkozások szakemberek vezetésével az adott témákban Magyar Ökumenikus Segélyszervezet (MÖSZ) munkatársai (közös pályázat): Magyar Ökumenikus Segélyszervezet (MÖSZ) munkatársai (közös pályázat): Pszichológus Pszichológus Szociális munkás Szociális munkás Szupervízor Szupervízor Csoportfoglalkozások, konfliktuskezelő gyakorlatok, konfliktushelyzet szimulációk, kreatív megoldási lehetőségek modellezése Csoportfoglalkozások, konfliktuskezelő gyakorlatok, konfliktushelyzet szimulációk, kreatív megoldási lehetőségek modellezése

9 Konfliktuskezelő foglalkozások céljai Téma-specifikus csoportfoglalkozás megvalósítása, mely önismereti hozadékkal járhat Téma-specifikus csoportfoglalkozás megvalósítása, mely önismereti hozadékkal járhat Közösségépítés, közösségi élmény Közösségépítés, közösségi élmény Készség, képesség kialakítása Készség, képesség kialakítása Önismeret fejlesztése Önismeret fejlesztése Sajátélmény nyújtása Sajátélmény nyújtása Tipikus korosztályra jellemzőkonfliktusok felszínre hozatala Tipikus korosztályra jellemzőkonfliktusok felszínre hozatala

10 Konfliktuskezelő foglalkozások tapasztalatai Jól felszínre hozta a főbb problémákat Jól felszínre hozta a főbb problémákat Sikerült közös megoldási módszereket, stratégiákat megfogalmazni Sikerült közös megoldási módszereket, stratégiákat megfogalmazni A tanulók élvezték a kiscsoportos munkát A tanulók élvezték a kiscsoportos munkát Erősödött bennük az igény a további hasonló munkára Erősödött bennük az igény a további hasonló munkára Az egymásra figyelés, csoportmunka kultúrájának fejlődése Az egymásra figyelés, csoportmunka kultúrájának fejlődése

11


Letölteni ppt "A Mályi-projekt. Bevezető A projekt ötlete: találkozni a gyerekekkel iskolán kívül is A projekt ötlete: találkozni a gyerekekkel iskolán kívül is Olyan."

Hasonló előadás


Google Hirdetések