Pályaválasztás a 8. osztály után Irány: a Nyíregyházi Szakképzési Centrum Wesselényi Miklós Középiskolája, Szakiskolája és Kollégiuma.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Beiskolázási tájékoztató tanév OM
Advertisements

– A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény – A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény – A nevelési-oktatási intézmények működéséről.
A MAGYAR SZAKKÉPZÉSI RENDSZER ÁTALAKULÁSA Szegedi Szakképzési Centrum – A Jövőd itt kezdődik! |
BORNEMISSZA GERGELY SZAKKÖZÉP-, SZAKISKOLA ÉS KOLLÉGIUM
A környezetvédelmi megbízott szerepe a vállalkozások tevékenységében és Önkormányzati munkakörben Önkormányzati munkakörben.
Ady Endre Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola - Berhida Környezeti nevelés.
Beiskolázás a 2016/2017. tanévre az érettségi utáni képzésekben Készítette: Szilágyi Sándor szakképzési igazgató-helyettes január DSZC Brassai Sámuel.
„Dolgozva tanulj!” Tájékoztató a „Gyakorlati oktatók továbbképzése a szakképzésben” című TÁMOP B-13/ projekt feladatairól
KÖVETELMÉNY, ELVÁRÁS MEGNEVEZÉSTARTALOM EGÉSZSÉGÜGYI KÖVETELMÉNYJÓ ÁLLÓKÉPESSÉG EGÉSZSÉGES IDEGRENDSZER ÉP HALLÁS, ÉRTHETŐ BESZÉD KIZÁRÓ OK: MOZGÁS ÉS.
1 A SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNYEK JOGSZABÁLYI KÖRNYZETE, ÚJ FOGALMAI Laczkovich Jánosné Budapest, május 17.
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
Komárom – Esztergom Megyei Fejlesztési és Képzési Bizottság Hiányszakmák.
Bemutatkozás Fodor Noémi Gépészmérnök – mérnöktanár Környezetirányítási szakértő TAR-ZERT Auditor Minőségirányítási vezető.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Hogyan teljesíthetjük a HpT 13§B követelményeit Egy vállalati Compliance Adatbázis terve Dr Lőrincz István Associator Kft.
TARTALOM BREVIÁRIUM – RÖVID MAGYARÁZATOK NÉGY ESZKÖZ BERUHÁZÁSTERVEZÉS ÉS -MENEDZSMENT Bevezetés Főszereplők Az eszközök Tanulság ESZKÖZÖK és ERŐFORRÁSOK.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
Bolyai Farkas Szakképző Iskola „ Régi hagyományok… … új tudományok”
Debreceni SzC Brassai Sámuel Gimnáziuma és Műszaki Szakgimnáziuma Pályaválasztási tájékoztató 8. osztályos tanulók részére.
Kalocsa Iskolánk városa. Székesegyház Dózsa György Gazdasági, Műszaki Szakközépiskola és Szakiskola, Kollégium OM azonosító:
Üdvözöljük a iskolaév beiskolázási bemutatóján
1 Helyi szintű egyeztetés a köznevelés terén KEF országos konferencia Budapest, március 06. Simonyi István Emberi Erőforrások Minisztériuma KÖZNEVELÉS-FEJLESZTÉSI.
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
A év értékelése és a év újdonságai
időskorban felmerülő Problémák és megoldásmódok
Önkormányzatok épületenergetikai beruházásai pályázati forrásból!
Pályaválasztási szülői értekezlet Készítette: Gede Eszter
A szakiskolák aktuális problémái
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Beiskolázás a 2016/2017. tanévre az érettségi utáni képzésekben
cím: Nyíregyházi SZC Wesselényi Miklós Szakgimnáziuma, Szakközépiskolája és Kollégiuma OM: Telefon: 70/
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Pályaválasztási tanácsadás
Kispálné Horváth Mária
Az aktív korúak ellátására való jogosultság megállapítása
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
Követelményelemzés Cél: A rendszer tervezése, a feladatok leosztása.
CSOPORT - A minőségellenőrök egy megfelelő csoportja
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
M4 metróvonal beüzemelési folyamatai
A földrajzi kísérletek szervezése és végrehajtása
Divat- és stílustervező szakképesítés
VÁRATLAN MŰSZAKI ESEMÉNYEK
Debreceni SzC Brassai Sámuel Gimnáziuma és Műszaki Szakgimnáziuma
középfokú felvételi eljárás
Nemeskocs Község Önkormányzatának Településkép-védelmi Rendelete
Nagykanizsai Szakképzési Centrum
„Adjunk esélyt mindenkinek
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
A villamos installáció problémái a tűzvédelem szempontjából
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Új pályainformációs eszközök - filmek
Rendkívüli felvételi eljárás
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
A modern hőközpontok jelentősége a távfűtésben Kovács Lajos ügyvezető
Programjaink matematikából a es tanévben
Programjaink fizikából a es tanévben
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
Dr. Bánky Tamás Építésfelügyeleti szakmai nap július 5.
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Intézmény minőségirányítási programja
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Az aktív korúak ellátására való jogosultság megállapítása
Előadás másolata:

Pályaválasztás a 8. osztály után Irány: a Nyíregyházi Szakképzési Centrum Wesselényi Miklós Középiskolája, Szakiskolája és Kollégiuma

Nappali tagozaton 8. osztály után Szakközépiskolában : villanyszerelő, finommechanikai műszerész, elektromos gép- és készülékszerelő, asztalos, számítógép-szerelő, karbantartó, női szabó, elektronikai műszerész, kárpitos, (3 év) Szakgimnáziumban: informatikai rendszergazda, szoftverfejlesztő, faipari technikus, divat-és stílustervező, gyakorló kozmetikus, gyakorló fodrász (4 év érettségi + 1 év szakképzés)

Villanyszerelő Villamos berendezést, fogyasztásmérő helyet alakít ki, elosztó berendezést, vezetékhálózatot, világítási berendezést és készüléket, villámhárító berendezést szerel. Villamos berendezést, készüléket javít, karbantart, kezelését betanítja. Hálózatot épít, szerel. Munkáját műszaki dokumentáció alapján, a szakmai szabályok és követelmények figyelembevételével végzi, munkájáról dokumentációt készít.

Finommechanikai műszerész Mérő‐ és precíziós berendezéseket, optikai,laboratóriumi, repülési és hajózási műszereket készíti, szereli és javítja. A készülékek, műszerek végszerelését mechanikai beállítással,összeállítási rajzok alapján végzi.

Elektromos gép- és készülékszerelő A villamos berendezések, villamos gépek ellenőrzését, üzemeltetését, karbantartását, javítását végzi. Egyen- és váltakozó áramú forgógépet, transzformátort telepít, működtet, villamos gépeket üzemeltet. Munkája során villamos ellenőrző méréseket, vizsgálatokat és beállításokat végez a megfelelő eszközök alkalmazásával.

Asztalos Az asztalos fő feladatköre a faipari termékek készítése, szerelése, karbantartása, javítása és felújítása. Bútorok, nyílászárók és belsőépítészeti munkák elkészítését végzi. Tevékenységi köre a termék előállításához szükséges eszközök és anyagok beszerzésén át a gyártási műveletek, kapcsolódó adminisztrációk, valamint a befejező feladatok elvégzéséig terjed.

Kárpitos Kárpitozott bútorok, szerkezetek kialakítása, az igényeknek megfelelő párnázatok készítése hagyományos, korszerű technológiával és anyagokkal. Kárpitozott bútorok, termékek szakszerű javítása, járművek kárpitozása.

Elektronikai műszerész Elektromos, elektronikus, távközlési és ügyvitel-technikai készülékek, berendezések és műszerek bemérését, javítását és karbantartását végzi. Képes elektromos elvi és huzalozási kapcsolási rajzot olvasni és értelmezni. Ellenőrzi, szükség szerint javítja vagy kicseréli a vezérlőpanelt, elektromos alkatrészt.

Számítógép-szerelő,- karbantartó Számítógépet kezel, szoftvereket használ Számítástechnikai berendezéseket karbantart Hibajavítást végez Telephelyre számítástechnikai berendezést telepít Számítógép összeszerelést végez

Női szabó Műszaki dokumentáció alapján, sorozat‐ és méretes női ruházati termékek gyártása, egyéb termékek ágynemű, függöny, lakástextíliák készítése, ruházati termékek átalakítása, javítása.

Általános jelentkezési feltételek 8. osztályosoknak Felvételi vizsga nincs! Számít: a 7. és 8. osztályban elért tanulmányi eredmény! Egészségügyi alkalmasság szükséges! Gyakorlati képzés általában az iskola tanműhelyében. Kollégium, diák- és családi kedvezmények! Szakmától- és tanulmányi eredménytől függő további támogatások! Az egyes szakképesítésekről, továbbtanulásról, munkakörökről olvashat: Pályatükör palyavalasztoknak&catid=10:hir-fj&Itemid=166 Az egyes szakok megfelelő csoportlétszámmal indulnak. Felvételi vizsga nincs! Számít: a 7. és 8. osztályban elért tanulmányi eredmény! Egészségügyi alkalmasság szükséges! Gyakorlati képzés általában az iskola tanműhelyében. Kollégium, diák- és családi kedvezmények! Szakmától- és tanulmányi eredménytől függő további támogatások! Az egyes szakképesítésekről, továbbtanulásról, munkakörökről olvashat: Pályatükör palyavalasztoknak&catid=10:hir-fj&Itemid=166 Az egyes szakok megfelelő csoportlétszámmal indulnak.

Szakgimnázium Cél: az érettségi bizonyítvány és a szakképesítés megszerzése egy helyen !  Informatikai rendszergazda  Szoftverfejlesztő  Faipari technikus  Divat- és stílustervező  Gyakorló kozmetikus  Gyakorló fodrász

Informatikai rendszergazda Számítógépet kezel, szoftvereket használ Munkaszervezéssel kapcsolatos tevékenységet végez Projektet tervez és értékel Hardveres és szoftveres feladatokat lát el

Szoftverfejlesztő A szoftveres alkalmazásokkal és operációs rendszerekkel kapcsolatos igények kutatása, elemzése és értékelése Ezeknek az igényeknek megfelelő szoftveres megoldások tervezése, fejlesztése, tesztelése Meglévő szoftverek módosítása, a hibák kijavítása Megbeszélések folytatása az ügyfelekkel a szoftveres rendszerek fejlesztését és karbantartását illetően

Faipari technikus A faipari technikus előkészíti az üzleti tervet, számítástechnikai eszközöket használ, előkészíti a gyártást, gyártási folyamatokat szervez, alkatrészeket gyárt. Műszaki adminisztrációt végez.

Divat- és stílustervező Ruha- és öltözéktervezői feladatokat lát el, figyelembe véve a megrendelő elvárásait, az öltöztetett személy adottságait, tulajdonságait (alkat, életkor, egyéniség, öltözködési stílus), az aktuális divatirányzatokat, funkcionális és esztétikai szempontokat.

Gyakorló kozmetikus A gyakorló kozmetikus szakember az egészséges arc szépítésével, masszázzsal, tartós szempilla- szemöldökfestéssel, szemöldökformázással és ideiglenes szőrtelenítéssel foglalkozik. A kéz könyöktől ujjhegyig történő ápolásával őrzi meg a kéz egészséges állapotát, vagy szükség esetén az esztétikai hatást is fokozva, ápoló anyagok, technológiák alkalmazásával javítja annak állapotát.

Gyakorló fodrász A Gyakorló fodrász szakember a vendégek haját mossa, színezi, festi, melírozza, szárítja, egyenesíti vagy hullámosítja. Festi, színezi vagy leborotválja, megnyírja az arcszőrzetet. A kéz környéktől ujjhegyig történő ápolásával őrzi meg a kéz egészséges állapotát, vagy szükség esetén az esztétikai hatást is fokozva, ápoló anyagok, technológiák alkalmazásával javítja annak állapotát.

Köszönöm a figyelmet!