Az intézményi és programakkreditáció alapjai, összefüggése és folyamata Rettegi Zsolt felnőttképzési szakértő.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos balesetek elleni védekezés szabályai (Seveso II.) - polgármesterek felkészítése Lakossági tájékoztatás A lakosság.
Advertisements

2013. évi LXXVII. törvény a felnőttképzésről
JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK A TOVÁBBKÉPZÉS TERÜLETÉN
Kreditpontokkal kapcsolatos tájékoztatás
Tartalom Alapelvek, felnőttképzés résztvevői, felnőttképzés intézményei, a törvény hatálya Engedélyezési eljárás feltételei, követelmények – akkreditációtól.
AKTUÁLIS FELADATOK A TANÜGYIGAZGATÁSBAN
Egészségügy a beteg szemszögéből Jogszabályi útmutató.
2013. évi LXXVII. tv. főbb rendelkezései
Felsőfokú egészségügyi oklevelek elismerése
1 A felnőttképzés aktuális jogi környezete Nagy Zsolt.
Felnőttképzési tv. és a felsőoktatás Sum István OM
A piacgazdaságra nyitott rugalmas képzési rendszer intézményi jogi megvalósulása. A szak- és felnőtt képzőkkel szemben támasztott szakmai jogi feltételek.
Az új felnőttképzési törvényi változások az uniós projektek tükrében
Szakértői tanácsok az akkreditációs ellenőrzéshez
A kamara szerepvállalása a szociális képzések területén
Akkreditált intézmények és programok ellenőrzése Jókai István a FAT elnöke.
Felnőttképzési akkreditáció. Jogszabályi háttér  a felnőttképzésről szóló évi CI. törvény  a felnőttképzést folytató intézmények és a felnőttképzési.
Új szabályok, új fogalmak az elektronikus ügyintézésben dr
Felnőttképzés a közművelődés intézmény- rendszerében Budapesti Művelődési Központ március 14. Klein Marianna Képzési osztály vezetője.
Intézmény-akkreditáció a felnőttképzésről szóló évi CI. törvény és végrehajtási rendeletei szerint Eger, november 15.
dr. Szalay Beatrix osztályvezető
Munkavédelmi előírások rendszere
Az OKJ bevezetésének, a szakmai vizsgáztatásnak jogszabályi háttere.
JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK A Felnőtt képzésBEN
Felnőttképzési tevékenységek és szolgáltatások a Tranzitfoglalkoztatás az építőiparban TÁMOP /1 projektben.
Aktualitások, változások, újdonságok az agrár-szakképzésben Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium VIDÉKFEJLESZTÉSI, KÉPZÉSI ÉS SZAKTANÁCSADÁSI.
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
A felnőttképzéshez kapcsolódó jogszabályok változásai
1.2. Könyvviteli szolgáltatást végzők továbbképzésének átalakítása.
Ágazati szakképzés változásai
Tájékoztató a szakmai vizsgaszervezés jogosultságának elnyerésére kiírt pályázatról Huller Gabriella ETI.
Szakképzési dokumentumok
A személyes gondoskodást nyújtó szociális szolgáltatások január 1- jétől hatályos képesítési feltételeinek változásai Szakmai Nap – január.
A felnőttképzési törvény évi várható módosítása dr. Szivi József SZMM Felnőttképzési és Szakképzési Főosztály.
NAK, Szakképzési Igazgatóság
HEFOP 2.1 Pályázati Kiírás Projektindító február 14. Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium.
A FELNŐTTKÉPZÉSI TEVÉKENYSÉG FOLYTATÁSÁNAK ENGEDÉLYEZÉSE 2013
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Kálózi Erika
INTÉZMÉNYI KÖR NYILVÁNTARTÁS AKKREDITÁCIÓ ENGEDÉLYEZÉS.
2014. november Rendek Tímea
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK A TOVÁBBKÉPZÉS TERÜLETÉN
A Bit módosítása évi LXXXVI. tv június január január 1.
Országos szakképzési tanévnyitó igazgatói értekezlet 2010/2011. tanév Tájékoztató a felnőttképzési akkreditációról Torma Gabriella FAT titkárságvezető.
Szakképzési közfeladatok a Kamarában
A BEJELENTŐ-VÉDELEM HELYE ÉS SZEREPE AZ OMBUDSMANI TEVÉKENYSÉGBEN
A felnőttképzés új szabályozása Rettegi Zsolt, felnőttképzési szakértő VMKIK szakképzési fórum –
Munkavédelmi érdekképviselet és érdekegyeztetés Összeállította: dr. Váró György.
Szüksége van-e a közművelődési intézményeknek a felnőttképzésre, miért fontos a felnőttképzésben a közművelődés? november 16. Bagáriné V. Katalin.
1 A SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNYEK JOGSZABÁLYI KÖRNYZETE Laczkovich Jánosné Budapest, március 13.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
Helyszíni ellenőrzés Grigely Győző, KDRFÜ. Az ellenőrzés jogi háttere Támogatási Szerződés, ÁSZF 10. pont „Kedvezményezett a Szerződés aláírásával kötelezettséget.
Vacha Ferenc fejlesztési koordinátor Az elektronikus ügyintézés törvényi háttere és gyakorlata.
1 A Nyugat-Dunántúli Regionális Munkaügyi Központ Nagykanizsai Kirendeltség és Szolgáltató Központ Munkaerőpiaci képzés.
26/09/20161 Elektronikus számlázás ellenőrzési tapasztalatai Czöndör Szabolcs Elektronikus Kereskedelem Ellenőrzési Osztály.
Minőségirányítás és Akkreditáció Bőhm Zoltán Budapest,
MKIK – Rettegi Zsolt, felnőttképzési szakértő
Nemzeti Energetikusi Hálózat
A pénzügyi szolgáltatások közvetítőit érintő jogszabályi változások
Általános tájékoztatás az építőipari regisztrációról Az építőipari kivitelező vállalkozások regisztrációjának gyakorlati tudnivalói Győr, december.
A hivatalos statisztikáról szóló évi CLV. törvény bemutatása Dr
MINŐSÉGBIZTOSÍTÁS A FELNŐTTKÉPZÉSBEN
ETS-létesítményeket, EU-ETS hitelesítőket
Megjelent a végrehajtási rendelet!
Közbeszerzési Döntőbizottság
Kötelezettségvállalás nyilvántartása, számvitele
Felnőttképzési követelmények a GINOP-6. prioritású pályázatok kapcsán
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Közbeszerzési Döntőbizottság
Előadás másolata:

Az intézményi és programakkreditáció alapjai, összefüggése és folyamata Rettegi Zsolt felnőttképzési szakértő

Az intézményi és a program-akkreditációt meghatározó jogszabályok évi CI. tv. – Fktv. 22/2004. (II.16.) Korm.rendelet – Korm.r. 24/2004. (VI.22.) FMM rendelet – R. 7/2002 (XII.6.) FMM rendelet Jogszabályi „plusz”:  2/2010 (II.16.) SZMM rendelet  évi CXL. Törvény a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól  évi LXXVI. Törvény a szolgáltatási tevékenység megkezdésének és folytatásának általános szabályairól

Akkreditációs eljárások Intézményi akkreditáció  Teljes eljárásban beadott kérelem  Adatváltozásra irányuló kérelem  Egyszerűsített eljárásban beadott kérelem (szakképző intézmények) Program-akkreditáció  Intézmény által kidolgozott képzési program  a FAT által már akkreditált képzési program más felnőttképzést folytató intézmény által  Bejelentés más törvény alapján kiadott programakkreditáció vagy hatósági jogkörben engedélyezett program elismerése érdekében

Ki kérelmezheti az akkreditációt? Aki felnőttképzési tevékenységet kíván folytatni, köteles az erre irányuló szándékát bejelenteni az állami foglalkoztatási szervnek. Felnőttképzést csak az Fktv. 16.§-nak megfelelő képzési program alapján lehet folytatni. Az Fktv. 8. §-ban meghatározott nyilvántartásban szereplő felnőttképzést folytató intézmények külön jogszabályban meghatározott feltételek alapján kérhetik akkreditálásukat. képzési programjaik akkreditálását. Bejelentés elmulasztása az akkreditációs eljárásban elutasítást von maga után

Az akkreditált képzési program A képzési programmal kapcsolatos információkat az Fktv. elvárásaihoz képest kiterjedtebben kezeli A képzési programmal szemben nem csak tényre, hanem tények közötti összefüggésekre is hangsúlyt helyez (tény, illetve koherencia követelmények) Az OKJ szerinti szakképesítés megszerzésére irányuló, valamint az akkreditált képzési program felépítése moduláris szerkezetű.

A felnőttképzést folytató intézmény által kidolgozott képzési program akkor akkreditálható, ha Az tartalmazza az Fktv. 16.§ (2) bekezdésében foglaltakat, Az megfelel a képzési célnak, Tartalmi elemeinek egymásra épülése és összefüggései elősegítik a képzési cél elérését,

A felnőttképzést folytató intézmény által kidolgozott képzési program akkor akkreditálható, ha Alkalmas arra, hogy a képzésben résztvevő felnőtt elsajátítsa azokat az ismereteket és kompetenciákat, amelyek megszerzését a program célként tűzte ki, A program-akkreditáció miniszteri rendeletben szabályozott feltételei fennállnak (részletesen: R.15.§).

Nem adható program-akkreditáció, ha (R.16.§ (1)) a kérelmező intézmény a felnőttképzési tevékenység folytatását megtiltó intézkedés hatálya alatt áll a kérelmező intézmény az Art § 32. pontja szerint - a kérelem benyújtásának időpontjában - nem minősül köztartozásmentes adózónak a FAT a felnőttképzést folytató intézmény ugyanazon tartalmú és megnevezésű program-akkreditációs tanúsítványát a kérelem beadását megelőző 1 évben - az ellenőrzése során észlelt jogszabálysértés miatt - visszavonta az intézményt a felnőttképzést folytató intézmények nyilvántartásából törölték

A FAT által akkreditált képzési program más felnőttképzési intézmény által történő megvalósítása esetén adható program-akkreditáció feltételei a kérelmező intézmény igazoltan rendelkezik az akkreditált program felhasználási jogával, továbbá a kérelmező intézménynél a program megvalósításához szükséges személyi és tárgyi feltételek rendelkezésre állnak.

Az intézményi akkreditációs eljárás alapfeltétele (Fktv. 12.§ (2)) a felnőttképzést folytató intézmény legalább egy, általa már megvalósított akkreditált képzési programmal rendelkezzen, a képzés mellett felnőttképzési tevékenységhez kapcsolódó szolgáltatást is nyújtson.

Mi számít akkreditált képzési programnak az IA kérelmezésénél? FAT által akkreditált képzési program Más törvény alapján kiadott program- akkreditáció, amennyiben bejelentése megtörtént (egészségügyi, közművelődési, köztisztviselői, pedagógus, szociális) Hatósági képzések, amennyiben bejelentése megtörtént A megvalósított akkreditált képzési program minősítésének a kérelmezés időpontjában érvényesnek/hatályosnak kell lennie.

Mi számít megvalósított akkreditált képzési programnak? Az akkreditációt követően, az akkreditált képzési program szerinti megvalósítás, teljes óraszámban Az akkreditációt megelőzően történt megvalósítás, amennyiben az igazoltan és minden elemében az akkreditált programnak megfelelően történt a FAT állásfoglalása alapján nem számít megvalósított akkreditált képzési programnak.

Intézményakkreditációt az a felnőttképzést folytató intézmény kaphat, amely… (Korm.r. 11.§ (1) d)) rendelkezik a miniszteri rendeletben meghatározott,  az intézmény hosszú távra szóló működési elveit és az azok megvalósítását szolgáló elképzeléseket tartalmazó, nyilvánosságra hozott minőségpolitikával,  az intézmény működési folyamatait meghatározó minőségirányítási rendszerrel,  a tárgyévre szóló, a minőségpolitikával összhangban álló és mérhető minőségcélokkal,  az intézmény éves működésének értékelésére szolgáló önértékelési rendszerrel.

Intézményakkreditációt az a felnőttképzést folytató intézmény kaphat, amely… (R. 2.§) felnőttképzési szolgáltatásokat nyújt, biztosítja a rendszeres képzés folytatásához, továbbá a felnőttképzési szolgáltatás nyújtásához szükséges személyi és tárgyi feltételeket, tervezi, fejleszti és értékeli tevékenységét, intézményirányítási és döntési folyamatai szabályozottak, a tevékenységéről nyújtandó tájékoztatás, valamint a képzési programok lebonyolítása érdekében információs, ügyfélszolgálati és panaszkezelési rendszert működtet.

Személyi feltételek (R. 5.§ (1)- (2)) Képzésért felelős vezető (csak akkreditált intézmények esetében) foglalkoztatásra irányuló jogviszonyban Képzésben közreműködők (akkreditált programok és intézmények esetében egyaránt)

Tárgyi feltételek (R. 5.§ (3)-(5)) A kérelmező intézmény képzési helyszíneinek - a képzés jellegétől függően - meg kell felelniük az 1. számú mellékletben meghatározott tárgyi feltételeknek. Képzési helyszínen a képzési program megvalósításának helyszíne értendő. Fogyatékos felnőttek képzése esetén az intézménynek biztosítania kell a képzés célcsoportjának megfelelő személyi és tárgyi feltételeket.

Ügyfélszolgálat A képzés iránt érdeklődő, illetve a képzésben részt vevő személyek érdekében a kérelmező intézmény olyan vevőszolgálatot működtet, amely biztosítja a személyes megkeresés és a telefonon történő elérés lehetőségét, illetve távoktatás esetén a megfelelő kapcsolattartást (levél, , honlap) Kifüggesztett dokumentumok Felnőttképzési nyilvántartási szám, felnőttképzési szolgáltatások listája/árjegyzéke, minőségpolitika, panaszkezelési szabályzat

Akkreditált intézmények kötelezettségei az akkreditáció érvényességi időtartama alatt az akkreditációs követelményeknek megfelelően kell működnie, a tevékenységéről közreadott tájékoztatókban, valamint a tevékenysége gyakorlása során használt képzési dokumentációkban fel kell tüntetnie az akkreditációs lajstromszámát, a tanúsítvány adataiban bekövetkezett változásokról tájékoztatnia kell a képzésben érdekelt partnereket. az akkreditált felnőttképzést folytató intézménynek évente önértékelést kell végeznie.

Nem adható intézményi akkreditáció, ha… a kérelmező intézmény a felnőttképzési tevékenység folytatásától eltiltó intézkedés hatálya alatt áll, a FAT az intézmény-akkreditációs tanúsítványt a kérelem beadását megelőző 1 évben - az ellenőrzése során észlelt jogszabálysértés miatt - visszavonta, a kérelmező intézmény az adózás rendjéről szóló évi XCII. törvény (a továbbiakban: Art.) 178. § 32. pontja szerint - a kérelem benyújtásának időpontjában - nem minősül köztartozásmentes adózónak.

Folyamat-összefoglalás Nyilvántartásba vétel  Intézmény + képzések Program-akkreditáció Akkreditált képzési program megvalósítása  Lehetőleg már a bevezetésre szánt minőségirányítási rendszernek megfelelően Intézményi akkreditáció  Kérelem dokumentáció elkészítése  Felkészülés a helyszíni szemlére

Akkreditációs beadvány űrlapok és segédletek Adatlapok letölthetők: Akkreditáció – Felnőttképzési akkreditáció – Program akkreditáció / Intézményi akkreditáció Program-akkreditációs segédlet letölthető: Akkreditáció – Felnőttképzési akkreditáció – Segédlet az akkreditált képzési program kidolgozásához

Díjak Intézményi akkreditáció (teljes eljárás): ,- Ft Program-akkreditáció  Teljes eljárás: ,- Ft (óraszámtól függően)  Egyszerűsített eljárás: ,- Ft (óraszámtól függően)  Bejelentés: ingyenes

Köszönöm a figyelmet!