Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Pedagógusminősítés és tanfelügyelet 2015 KÖSZOE Kecel, 2015.09.19. TÁMOP-3.1.15-14-2014-0001 KÖZNEVELÉSI REFORMOK OPERATÍV MEGVALÓSÍTÁSA.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Pedagógusminősítés és tanfelügyelet 2015 KÖSZOE Kecel, 2015.09.19. TÁMOP-3.1.15-14-2014-0001 KÖZNEVELÉSI REFORMOK OPERATÍV MEGVALÓSÍTÁSA."— Előadás másolata:

1 Pedagógusminősítés és tanfelügyelet 2015 KÖSZOE Kecel, TÁMOP KÖZNEVELÉSI REFORMOK OPERATÍV MEGVALÓSÍTÁSA

2 Mit gondolhattunk (gondoltunk) róla…

3 Sötét felhők eloszlatásának lépései 6. Képzések, felkészítések 5. Minőségbiztosítás 4. Tapasztalatok összegzése 3. Látogatások lebonyolítása 2. Ügyfélszolgálat, kérvények 1. Szervezés folyamata

4 2015. évi minősítésben résztvevők évi minősítésre jelentkezettek száma: ~ fő minősítővizsga, minősítő eljárás: ~ fő nem szervezünk minősítést: ~ fő portfólió hiánya – sikertelen minősítés tartósan távol lévő jogviszony megszűnése 3472 szakértő közreműködése

5 Minősítési eljárások, minősítő vizsgák szervezése – aktuális adatok Tavaszi időszak minősítéseinek száma: 3320 fő 1017 óvodapedagógus,1756 általános iskolai tanító/tanár, 429 középiskolai tanár, 118 egyéb munkakörben dolgozó pedagógus április 9. – június ,5% sikeres, 1,5% sikertelen Sikeres minősítések átlageredménye: 97,7%

6 Minősítési eljárások, minősítő vizsgák szervezése – aktuális adatok Őszi időszakra tervezett minősítések száma: 7200 fő szeptember 22. – december Folyamatos publikálás - Megbízások elfogadása, visszamondások, kérelmek - Szakmai kérdések

7 Pedagógiai-szakmai ellenőrzés Ellenőrzési terv készítése - értesítések Őszi időszakra tervezett ellenőrzések száma: –Értesítés közel fő (intézményvezetők, pedagógusok) –Tényleges ellenőrzés november eleje – december 18. Intézményi önértékelés a évre vonatkozó szabályozás alapján

8 Informatikai háttér megteremtése Szervező modul – algoritmus, publikálás Értékelő modul Eredményközlő modul – eredmények publikálása, tanúsítvány Kérdőívezést támogató modul – elégedettségmérés, őnértékelés

9 Eljárásrendek, adatok pontosítása MINŐSÍTÉS Gyakornokok Intézményvezetők Egyházi intézmények pedagógusai Nemzetiségi intézmények pedagógusai Gyógypedagógusok Szakképző intézmények pedagógusai TANFELÜGYELET Szakértői adatok – intézménytípus Intézményvezetők Alternatív pedagógiai program szerinti intézmények

10 Szervezés összetevői Pontos adatok a látogatandókról, intézményekről, szakértőkről (KIR) Szervező algoritmus logikai sorrendje, szervezés szempontjai Szakértői kapacitás Visszamondások, újraszervezések Kérelmek

11 Oszlanak a sötét felhők…

12 Összerendelés változásai 1. Bizottság összetétele: –Minősítő vizsga, minősítési eljárás esetén azonos + minősítő vizsga esetén mentor –Intézményvezető minősítése esetén Elnök Szakos szakértő OH által delegált szakértő 5 éves intézményvezetői tapasztalattal + fenntartó delegáltja – lehetőség, véleményezési jog

13 Összerendelés változásai 2. –Egyházi intézményben zajló minősítés esetén Elnök (egyházi pedagógiai intézet által jóváhagyott szakértői névjegyzékről) Szakos szakértő Intézményi delegált –Intézményi delegált esetén – intézményvezető, intézményvezető helyettes Nem szükséges szakvizsga megléte OM azonosító szerinti delegálási lehetőség –Elnök kirendelésének szabályai Nincs munkakör/tantárgy egyezőség

14 Összerendelés változásai 3. –Nemzetiségi eljárásban Nyelv –Alapfokú művészeti intézményben zajló minősítés esetén Négy művészeti ág alapján –báb- és színművészeti ág. –képző- és iparművészeti ág, –táncművészeti ág, –zeneművészeti ág.

15 Összerendelés változásai 4. Egyéb szabályok –Intézmény és feladatellátási hely viszonya Szakképzési centrumok pedagógiai szakszolgálatok –Összeférhetetlenségi szabályok

16 Ügyfélszolgálat – szakmai támogatás Ügyfélszolgálat – Koordinációs Központ Szakmai támogató tevékenység –Kérelmek feldolgozása és elbírálása - Visszamondások vizsgálata –Módszertani-szakmai kérdések megválaszolása

17 Legfontosabb kérdések 1. Adatok változásának jelzése –Pedagógus munkakör/tantárgyváltozása –Szakértő területeinek pontosítása –Szakértői nap Visszamondás okai – újraszervezés esetei –10 napon belül nem fogadja el valamelyik fél –Indokolt esetek (betegség, iskolai rendezvény, összeférhetetlenség) –Intézmény esetében – intézményi rendezvény –Szakértő esetében – elfogadható ok

18 Legfontosabb kérdések 2. Kérelmek –Nyugdíjas –Gyed/Gyes –Munkakör és tantárgyváltozás –Betegség

19 Legfontosabb kérdések 3. Szakmai kérdések - értékelés dilemmái –Kötelező dokumentum hiánya – sikertelen minősítés Kivételek: - óvodapedagógus: csoportprofil megléte esetén a nevelési terv pótolhatósága - hospitálási napló cseréje –Szabadon választható dokumentumok – pótlás, csere lehetősége –Kép, fotó – csere lehetősége –Plágium – eljárás megszüntetése, sikertelen minősítés

20 Legfontosabb kérdések 4. Dokumentáció –Óra/foglalkozás látogatás jegyzőkönyve –Portfólióvédési jegyzőkönyv 1.Tartalmi változások (aláírások a bizottság összetételének, jelenlévők létszámának függvényében) 2.Iktatás és megőrzés – intézményi iktatószám/alszám

21 Visszajelzések szerepe a minőségirányításban A pedagógusok elégedettségmérése A minősítési eljárás bizottsági elnökeinek kérdőíves visszajelzése Szakértők, intézményvezetők tapasztalatai Műhelymunkák Szakmai napok Kérdőívek

22 Egyéb képzések, felkészítések az érintettek számára 1. Intézményvezető vagy intézményvezető helyettes – fő -30 órás akkreditált blended képzés -Speciális csoportok (pl. gyermekvédelem) 2. Pedagógusok felkészítése – fő 3. Szakértők képzése hiányterületekre – PÉM, PSZE (8. turnus) – 400 fő 4. Minőségbiztosítók képzése – 450 fő

23 Ezektől a felhőktől már nem kell megijedni…

24 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! MAROSI KATALIN TÁMOP SZAKMAI VEZETŐ


Letölteni ppt "Pedagógusminősítés és tanfelügyelet 2015 KÖSZOE Kecel, 2015.09.19. TÁMOP-3.1.15-14-2014-0001 KÖZNEVELÉSI REFORMOK OPERATÍV MEGVALÓSÍTÁSA."

Hasonló előadás


Google Hirdetések