Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

2015. 10. 01.1 Team munka egy többcélú intézményben Budapest, 2015. szeptember 17. „Utak úgy lesznek, ha járunk rajtuk”

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "2015. 10. 01.1 Team munka egy többcélú intézményben Budapest, 2015. szeptember 17. „Utak úgy lesznek, ha járunk rajtuk”"— Előadás másolata:

1 Team munka egy többcélú intézményben Budapest, szeptember 17. „Utak úgy lesznek, ha járunk rajtuk”

2

3 3 Apáczai Nevelési Központ

4 Az előzmények Mentálhigiénés osztály a 80-as években: korszerű, innovatív gyermekvédelmi tevékenység Gyermek-és ifjúságvédelem a 90-es években Osztálytámogató program = iskolapszichológus + szociális munkás + pedagógusok A Team (2013): 2 fő iskolapszichológus, 1fő gyógypedagógus, és 1 fő szociális munkás

5 Számokban… HH + HHH tanulók aránya:8% RGYK: 30-40% Családgondozásban részt vett családok száma: 82 Gyermekjóléti szolgálatnak adott jelzés: 12 eset SNI tanulók száma: 80 fő

6 A „recept”? szociális problémák, korai deviancia, tanulási nehézségek, tanítási nehézségek, akadozó SNI ellátás Problémák Team Megoldás

7 A szervezeti keretek Intézményvezetői megbízás Heti rendszeres találkozás (egyszer 120 perc) Teljes egyenrangúság, esetgazdák Kapcsolatrendszer/kapcsolattartási megállapodások

8 Szakemberek iskolai szociális munkás gyógypedagógus iskola- pszichológus

9 Munkaköri feladatok Szociálisan nehéz helyzetűek támogatása, szülőkonzultáció Tanulási nehézségek támogatása Pszichés problémák kezelése Tehetséggondozás

10 Célok „ A tanulók nehézségeire hatékony válaszokat tudjunk adni szakmáink különböző szemlélete, eszközrendszere által. Egymás munkájának segítése, támogatása az esetekről való közös gondolkodás révén, Az iskolai közösség tagjainak érzékenyítése a gyerekek problémái iránt Hatékony belső és külső jelzőrendszer működtetése”

11 Team feladatok Saját munkakör feladatai Team feladatok: Esetmegbeszélés egymással és a pedagógusokkal Kapcsolattartás az intézményegységekkel (összekötő) Cselekvési terv kidolgozása a komplex problémakezelést igénylő esetekben Adminisztráció saját adatlappal

12 Jelzőrendszer

13 Nehézségek/megoldási javaslatok keretek tartása, realitás egyéni (hatalmi) érdekek saját szakmánkkal szembeni elfogultság integrálás az iskola működésébe előítéletek, sztereotípiák, pedagógusok ellenállása a rutin megváltoztatása leírt tartalmi és időkeretek változó „vezetők”, esetgazdák egyenrangúság elfogadása intézményvezetés és kommunikáció konzultáció: „a probléma nem baj” kis eredmények felmutatása

14 Eredmények, előnyök A közös munka erősíti a hivatástudatot, csökkenti a segítő szakemberek kiégésének veszélyét A különböző szakterületek eszközrendszere kreatívan adódik össze, nő a problémakezelés hatékonysága Segíti a tagok szakmai fejlődést „Nem vagyok egyedül” Csökken a pedagógusok pszichés terhe „Van idő”

15 A legfőbb értéke a gyerekek számára Mindig jelen vannak Nem a tanáriban vannak Komplexitás Segítő szakember

16 A „recept” kihagyhatatlan elemei Bizalom – egymásban, szülőben, gyerekben Emberismeret Folyamatos konzultáció Folyamatos jelenlét Idő, kivárás „Mindig tiszta lappal indulunk” Nem a hátrányos helyzetet „kezeljük”

17 Kiegészítő programok Szülőklub: havonta, nyitott csoportként –Küldetése:érzékenyítés, beszélgetés Fiatal Párducok Klubja: hetente 5-8. osztályosok –Küldetése: szocializáció, magányosságból eredő problémák leküzdése, kommunikáció, viselkedés, etikett, sok játék Kreatív kuckó : tehetségműhely

18 Tervek a jövőre Nyitottság erősítése Pedagógus esetmegbeszélések Osztálytámogatás ofői órán, tsf-en Konzultáció más, segítő szakemberekkel Szükségszoba kialakítása Közösségi programok szervezése Tehetségsegítés (tehetségazonosítás)

19 Esetleírás

20 Kreatív kuckó

21 Ők írták… A hajó jéghegynek ütközött és elsüllyedt a Duna közepén. Innen gyalog folytatták útjukat. A Hunyadi László olyan ballada, amelyben a főhőst feldolgozzák. Leonardo da Vinci két olasz földbirtokos volt a középkorban A janicsárok felmentek Budára, elszaporodtak és elfoglalták a várat. IV. Béla a tatárjárás után a kihalt nép pótlásáról személyesen gondoskodott.

22 Mi mondtuk Akik nincsenek itt, azok betegek, vagy arra számítottak, hogy én leszek beteg? Gyere, ülj ide a tábla elé! Igaz, sok a krétapor, legalább ragad rád valami! Neked van valami papírod arról, hogy normális vagy? Előre beírhatom az 1-est, vagy kínlódsz 10 percet a tábla előtt? Én csak egy tanár vagyok, de fogsz te még emberekkel is találkozni.

23 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "2015. 10. 01.1 Team munka egy többcélú intézményben Budapest, 2015. szeptember 17. „Utak úgy lesznek, ha járunk rajtuk”"

Hasonló előadás


Google Hirdetések