Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A jelzőrendszer működésének tapasztalatai

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A jelzőrendszer működésének tapasztalatai"— Előadás másolata:

1 A jelzőrendszer működésének tapasztalatai
2013. évi Gyermekvédelmi szakmai tanácskozás Sándor-Lenkei Aida

2 Az együttműködés lehetséges módjai
Jelzés/visszajelzés Szakmai konzultáció Közös családlátogatás Esetkonferencia Kihelyezetett szolgáltatások Jelzőrendszeri találkozók/szakmaközi megbeszélések Közös prevenciós programok Szakmai tanácskozás Sándor-Lenkei Aida

3 Jelzések Jelzőrendszeri tag Jelzések száma (8658) 377/336 372 2453 294
Egészségügyi szolgáltató/védőnő 377/336 Személyes gondoskodást nyújtó szociális szolgálat 372 Közoktatási intézmény 2453 Rendőrség 294 Önkormányzat, jegyző, gyámhivatal 4647 Állampolgár 48 Átmeneti gondozást biztosítók 287 Sándor-Lenkei Aida

4 Anyagi, megélhetési, lakhatási 2732 1020 Gyermeknevelési 2676 1013
PROBLÉMÁK Szolg. Száma Gyerekszáma Anyagi, megélhetési, lakhatási 2732 1020 Gyermeknevelési 2676 1013 Gyermek intézménybe való beilleszkedési nehézsége 1836 564 Magatartászavar, teljesítményzavar 766 374 Családi konfliktusok 710 299 Szülők, vagy család életvitele 827 558 Szülői elhanyagolás 1378 682 Családon belüli bántalmazás 296 63 Fogyatékosság, retardáció 22 15 Szenvedélybetegségek 31 18 Sándor-Lenkei Aida

5 Közoktatási intézményekkel való együttműködés
„Elveszítettük” a kontakt embereket A jelzések száma évről-évre nő A jelzőlapok ismertek – egyes iskoláktól késve érkeznek (100 óra hiányzás fölött) A jelzések szakmai tartalma hiányos (adatok, probléma, várt segítség) A jelzések az iskolai hiányzásokra korlátozódnak Az esetkonferencia módszere alkalmazott (177) A bölcsődei/óvodai/iskolai szociális munka módszere hatékonyabb együttműködés, helyben problémamegoldás Közös programok/projektek szervezése (IKSZ, pályázatok) Prevenciós tevékenység (készségfejlesztő csoportok) Sándor-Lenkei Aida

6 MAGÁNTANULÓI JOGVISZONY
A gyjsz véleménynyilvánítási joga szűkült (HH) Továbbra sem arra használjuk, amire való A probléma intézményen kívülre helyezése A gyerek közösségből, és jól behatárolt napirendből kiszakad – deviáns karrier támogatása Közös problémamegoldás szükséges Az iskola pedagógiai munkája A szociális szakember módszerei – egyéni és csoportos munka Civil szervezetek kiegészítő tevékenysége – tanulószoba, tanoda, újbóli közösségi térbe helyezés, fejlesztés Sándor-Lenkei Aida

7 Egészségügyi szolgáltatókkal való együttműködés
Védőnők Partneri viszony Közös családlátogatások A város egyes területein az írásbeli jelzések elmaradása, vagy hiányossága a család haragjától való félelem miatt Kórház Krízisintervenció esetén azonnali segítség, befogadó intézmény Kevés jelzés érkezik – újszülött haza engedése Háziorvosok Kevés jelzés érkezik Sándor-Lenkei Aida

8 Hatóságokkal való együttműködés
Gyámhivatal Szoros, napi kapcsolattartás – levél, tárgyalás, szakmai kozultáció, esetkonferencia Legtöbb jelzést küldő jelzőrendszeri tag Rendőrség/Rendészet Rendszeres jelzőrendszeri tag A területileg illetékes rendőrőrsökkel napi kapcsolat – főleg krízisintervenció esetén Partneri együttműködés Ifjúságvédelmi őrjárat – utcai szociális munkások (4 fő) – csellengő, dohányzó, alkoholt fogyasztó, iskolakerülő gyerekek felírása, szülők tájékoztatása, tanácsadás, gondozási helyre kísérés Sándor-Lenkei Aida

9 Kihívások Oktatási intézményből kikerült gyerekek iskolarendszerbe visszahelyezése – KLIK Kanadából hazavándorolt családok gyermekeinek felzárkóztatása Mélyszegénységben élő családok gondozása, lakhatási problémák megoldása Kilakoltatások – családok elhelyezése, a problémák városon belüli átrendeződése Drogfogyasztás szülők esetében súlyos veszélyeztetés gyermek esetében – deviáns magatartás, jelzés-, és ellátórendszer hiánya Drogügyi szakemberekkel való szoros kapcsolat Hatékonyabb drogprevenciós tevékenység Sándor-Lenkei Aida


Letölteni ppt "A jelzőrendszer működésének tapasztalatai"

Hasonló előadás


Google Hirdetések