Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

2014. évi eredmények Újpesti Bajza József Általános Iskola.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "2014. évi eredmények Újpesti Bajza József Általános Iskola."— Előadás másolata:

1 2014. évi eredmények Újpesti Bajza József Általános Iskola

2 A matematikai eszköztudásra és a szövegértésre irányul. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a matematika és a magyar tantárgy tanításának eredményessége lenne a vizsgálat tárgya. A matematikai eszköztudás, valamint a szövegértés fejlesztése az iskola, a tantestület kollektív feladata és felelőssége. A mért eredmények sem kizárólagosan a matematikát, valamint a magyar nyelvet tanító pedagógusok sikere vagy éppen kudarca.

3 A mindennapi életben előforduló, matematikai problémákra visszavezethető feladatokból áll. A felmérés figyelembe veszi a kerettanterveket, de nem azoknak az egyes évfolyamokra vonatkozó követelményeit kéri számon. A tesztek olyan, többnyire életszerű szituációban megjelenített feladatokat tartalmaznak, amelyek megoldásához szükséges ismeretekkel már rendelkezhetnek a diákok. 4 tartalmi területet különböztethető meg: – mennyiségek és műveletek, – hozzárendelések és összefüggések, – alakzatok síkban és térben, – események statisztikai jellemzői és valószínűsége. * 3. melléklet a 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelethez

4

5

6 A különböző szövegekhez (elbeszéléshez, rövid történethez, magyarázó szöveghez, menetrendhez vagy éppen egy szórólaphoz) kapcsolódó kérdések jellemzően az információk visszakeresését, következtetések levonását, kapcsolatok felismerését vagy a szöveg részeinek vagy egészének értelmezését várják el a tanulóktól minden évben. https://www.kir.hu/okmfit/

7

8 Iskola hatékonysága, tanárok felkészültsége, iskolai attitűd, intelligencia, tanulási képesség, otthoni körülmények, anyagi és kulturális háttér, szülők iskolai végzettsége, értékrendje, olvasási szokások, otthoni tanulást segítő eszközök, továbbtanulási ambíciók stb.

9 Ki kell alakítani a tanulás igényét, fejleszteni a tudáshoz kapcsolódó értékeket, megtanítani a gyerekeket tanulni, elérni, hogy magukra hagyva, belső késztetéseiktől vezérelve tanuljanak.

10 * Telephelyi összefoglaló A 6. évfolyamosok esetében eredményeink az országos eredményekhez képest matematikából jobbak, szövegértésből, a 8. évfolyam esetében mindkét kompetenciaterületen elmondható, hogy szignifikáns változás sem pozitív, sem negatív irányban nem történt.

11 * Saját osztályainkhoz képest az elmúlt 4 évi eredményhez képest hatodikosaink a évi matematikaeredményhez, nyolcadikosaink a és évi eredményekhez viszonyítva mindkét kompetenciaterületen gyengébben teljesítettek.

12

13

14

15

16

17

18

19 Képességeloszlás

20

21

22 Családi háttér index – a család által kitöltött kérdőívek alapján

23

24

25

26

27 matematika 6. Bajza

28

29 57% alapszint fölött 33%alapszinten 10%alapszint alatt * Matematikából 6. szinten: 2 fő 5. szinten: 8 fő 4. szinten: 7 fő 3. (alap)szinten: 10 fő 2. szinten: 3 fő Az osztály átlaga: 4. szint

30 36% alapszint fölött 23%alapszinten 41%alapszint alatt * Matematikából 5. szinten: 3 fő 4. szinten: 5 fő 3. (alap)szinten: 5 fő 2. szinten: 3 fő 1. szinten: 6 fő Az osztály átlaga: 3. szint

31

32

33

34 6.afő%országos MK %mozaik MK %világítótorony MK %mocsár MK %szavazás MK %térfogat 6.bfő%országos MK %mozaik MK %robot MK %mocsár MK %kiegészítés MK %színház MK %építkezés MK %asztal MK %Badacsony MK %mézeskalács MK %baktérium szaporodása MJ01402,18 37%díszkert MK %gyermektábor MK %vacsora MK %szavazás MJ %parkolóóra MK %édesítőszer MK %kerékpártúra MK %utazás MK %csatlakozás MK %hurrikán MK %nappalok hossza MK %medicinlabda MK %zedországi főutak MK %térfogat MH %napnyugta MH %riadólánc MG %makett MK %könyvvásárlás MK %rajt MG %szakkörök MG %foltvarrás MH %papírhópehely MG %a büfében MH %iparipark

35

36

37

38

39

40

41

42

43

44

45

46 szövegértés 6. Bajza

47

48

49 77%alapszint fölött 13%alapszinten 10%alapszint alatt Szövegértésből 7. szinten: 2 fő 6. szinten: 2 fő 5. szinten: 6 fő 4. szinten: 13 fő 3. (alap)szinten: 4 fő 2. szinten: 3 fő Az osztály átlaga: 4. szint

50 45% alapszint fölött 27%alapszinten 28%alapszint alatt Szövegértésből 5. szinten: 6 fő 4. szinten: 4 fő 3. (alap)szinten: 6 fő 2. szinten: 2 fő 1. szinten: 4 fő Az osztály átlaga: 3. szint

51

52

53

54 6.afő%országos OK %öreg ember, öreg fa OK %Ferenc József OK %Ferenc József OK %könyvtár OK %könyvtár OK %öreg ember, öreg fa OK %öreg ember, öreg fa OK %hajózási ajánlat 6.b fő%országos OK %öreg ember, öreg fa OK %öreg ember, öreg fa OK %Ferenc József OK %könyvtár OK %öreg ember, öreg fa OK %Ferenc József OK %hajózási ajánlat OK %szeptember OK %a pénz kialakulása OK %hajózási ajánlat OK %Ferenc József OK %öreg ember, öreg fa OK %öreg ember, öreg fa OK %Ferenc József OK %Ferenc József OK %szeptember OK %Ferenc József OK %öreg ember, öreg fa OK %hajózási ajánlat OK %a pénz kialakulása OK %hajózási ajánlat OK %öreg ember, öreg fa OK %öreg ember, öreg fa OK %könyvtár OK %könyvtár Ok %hajózási ajánlat

55

56

57

58

59

60

61

62 * Nem érkezett vissza annyi kitöltött kérdőív, amiből biztonsággal lehetne következtetni a megfelelő fejlődésre

63

64

65

66

67

68

69

70

71

72

73

74

75 matematika 8. Bajza

76

77 szint2 fő 6. szint2 fő1 fő 5. szint1 fő3 fő 4. szint4 fő9 fő 3. szint13 fő5 fő 2. szint7 fő0 fő 1. szint1 fő 1. szint alatt0 fő %29%(4) %43%alapszinten 29%28%alapszint alatt

78

79 szint1 fő 6. szint1 fő 5. szint1 fő0 fő 4. szint2 fő7 fő 3. szint8 fő6 fő 2. szint7 fő3 fő 1. szint4 fő0 fő 1. szint alatt1 fő0 fő %11%(4) %39%alapszinten 50% alapszint alatt

80

81

82 matematika2014. országos átlag községek átlaga városok átlaga megyeszékhelyek átlaga Budapest átlaga Általános iskolák évf. gimn évf. gimn Újpest átlaga Bajza a b15764.

83

84

85

86

87

88

89

90

91

92

93

94

95

96

97

98

99

100

101

102

103

104 szövegértés 8. Bajza

105

106

107 szint 6. szint1 fő2 fő 5. szint3 fő8 fő 4. szint14 fő8 fő 3. szint9 fő3 fő 2. szint1 fő0 fő 1. szint0 fő 1. szint alatt0 fő %48%(4) %38%alapszinten 4%14%alapszint alatt

108

109 szint 1 fő 6. szint1 fő2 fő 5. szint2 fő0 fő 4. szint5 fő8 fő 3. szint8 fő3 fő 2. szint4 fő3 fő 1. szint3 fő1 fő 1. szint alatt0 fő %17%(4) %44%alapszinten 30%39%alapszint alatt

110

111 A 8-a és b eredményei szövegértésből

112 szövegértés2014. országos átlag községek átl városok átlaga Megyesz.h. á Budapest átl Ált. iskolák évf. gimn évf. gimn Újpest átlaga Bajza a b15034.

113

114

115 * Elfogadta saját magát * Szeret * Egész életével tanít és nevel * Szemléletet ad, az ismeretek összefüggéseit, az ismerethálózat felépítését mutatja meg * Koherens, integráns és hiteles értékmintát jelent * Nyitott, együttműködő és a diákkal együtt tanul * Mindenben a jót, a pozitívat, az értéket keresi * Egyszerre az állandóság és a változás egysége *

116 * * Országos mérések * Tanulói jelentés Írják be a méréskor kapott mérési azonosítót. Ezzel az azonosítóval a 6., 8. és 10. évfolyamos mérési eredmények nyomonkövethetők


Letölteni ppt "2014. évi eredmények Újpesti Bajza József Általános Iskola."

Hasonló előadás


Google Hirdetések