Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

2014. évi eredmények Újpesti Bajza József Általános Iskola.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "2014. évi eredmények Újpesti Bajza József Általános Iskola."— Előadás másolata:

1 2014. évi eredmények Újpesti Bajza József Általános Iskola

2 A matematikai eszköztudásra és a szövegértésre irányul. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a matematika és a magyar tantárgy tanításának eredményessége lenne a vizsgálat tárgya. A matematikai eszköztudás, valamint a szövegértés fejlesztése az iskola, a tantestület kollektív feladata és felelőssége. A mért eredmények sem kizárólagosan a matematikát, valamint a magyar nyelvet tanító pedagógusok sikere vagy éppen kudarca. http://pszk.nyme.hu/tamop412b/kompetencia_alapu_pedagogia/orszgos_kompetenciamrs.html

3 A mindennapi életben előforduló, matematikai problémákra visszavezethető feladatokból áll. A felmérés figyelembe veszi a kerettanterveket, de nem azoknak az egyes évfolyamokra vonatkozó követelményeit kéri számon. A tesztek olyan, többnyire életszerű szituációban megjelenített feladatokat tartalmaznak, amelyek megoldásához szükséges ismeretekkel már rendelkezhetnek a diákok. 4 tartalmi területet különböztethető meg: – mennyiségek és műveletek, – hozzárendelések és összefüggések, – alakzatok síkban és térben, – események statisztikai jellemzői és valószínűsége. * 3. melléklet a 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelethez

4

5

6 A különböző szövegekhez (elbeszéléshez, rövid történethez, magyarázó szöveghez, menetrendhez vagy éppen egy szórólaphoz) kapcsolódó kérdések jellemzően az információk visszakeresését, következtetések levonását, kapcsolatok felismerését vagy a szöveg részeinek vagy egészének értelmezését várják el a tanulóktól minden évben. https://www.kir.hu/okmfit/

7

8 Iskola hatékonysága, tanárok felkészültsége, iskolai attitűd, intelligencia, tanulási képesség, otthoni körülmények, anyagi és kulturális háttér, szülők iskolai végzettsége, értékrendje, olvasási szokások, otthoni tanulást segítő eszközök, továbbtanulási ambíciók stb.

9 Ki kell alakítani a tanulás igényét, fejleszteni a tudáshoz kapcsolódó értékeket, megtanítani a gyerekeket tanulni, elérni, hogy magukra hagyva, belső késztetéseiktől vezérelve tanuljanak.

10 * Telephelyi összefoglaló A 6. évfolyamosok esetében eredményeink az országos eredményekhez képest matematikából jobbak, szövegértésből, a 8. évfolyam esetében mindkét kompetenciaterületen elmondható, hogy szignifikáns változás sem pozitív, sem negatív irányban nem történt.

11 * Saját osztályainkhoz képest az elmúlt 4 évi eredményhez képest hatodikosaink a 2010. évi matematikaeredményhez, nyolcadikosaink a 2011. és 2012. évi eredményekhez viszonyítva mindkét kompetenciaterületen gyengébben teljesítettek.

12

13

14

15

16

17

18

19 Képességeloszlás

20

21

22 Családi háttér index – a család által kitöltött kérdőívek alapján

23

24

25

26

27 matematika 6. Bajza 2010.2011.2012.2013.2014. 16271539149715621552

28

29 57% alapszint fölött 33%alapszinten 10%alapszint alatt * Matematikából 6. szinten: 2 fő 5. szinten: 8 fő 4. szinten: 7 fő 3. (alap)szinten: 10 fő 2. szinten: 3 fő Az osztály átlaga: 4. szint

30 36% alapszint fölött 23%alapszinten 41%alapszint alatt * Matematikából 5. szinten: 3 fő 4. szinten: 5 fő 3. (alap)szinten: 5 fő 2. szinten: 3 fő 1. szinten: 6 fő Az osztály átlaga: 3. szint

31

32

33

34 6.afő%országos MK067012879%mozaik MK10101 271012%világítótorony MK23701271012%mocsár MK21201 242025%szavazás MK08001193743%térfogat 6.bfő%országos MK067012159%mozaik MK0780221530%robot MK2370121512%mocsár MK07601 20923%kiegészítés MK1290120919%színház MK2410220917%építkezés MK15401191432%asztal MK17701191463%Badacsony MK19501191426%mézeskalács MK25301191441%baktérium szaporodása MJ01402,18 37%díszkert MK0620118 30%gyermektábor MK1130118 35%vacsora MK21201 18 25%szavazás MJ05901 18 20%parkolóóra MK2210118 33%édesítőszer MK21001172327%kerékpártúra MK26101172327%utazás MK08501162732%csatlakozás MK23301162732%hurrikán MK97801162738%nappalok hossza MK00201153239%medicinlabda MK15101143644%zedországi főutak MK08001134143%térfogat MH25601124565%napnyugta MH24302115051%riadólánc MG22701105559%makett MK23401105567%könyvvásárlás MK2280195966%rajt MG0890186467%szakkörök MG4310167380%foltvarrás MH0720267374%papírhópehely MG2160157788%a büfében MH4260157785%iparipark

35

36

37

38

39

40

41

42

43

44

45

46 szövegértés 6. Bajza 2010.2011.2012.2013.2014. 16101531150015881545

47

48

49 77%alapszint fölött 13%alapszinten 10%alapszint alatt Szövegértésből 7. szinten: 2 fő 6. szinten: 2 fő 5. szinten: 6 fő 4. szinten: 13 fő 3. (alap)szinten: 4 fő 2. szinten: 3 fő Az osztály átlaga: 4. szint

50 45% alapszint fölött 27%alapszinten 28%alapszint alatt Szövegértésből 5. szinten: 6 fő 4. szinten: 4 fő 3. (alap)szinten: 6 fő 2. szinten: 2 fő 1. szinten: 4 fő Az osztály átlaga: 3. szint

51

52

53

54 6.afő%országos OK015132939%öreg ember, öreg fa OK03709174351%Ferenc József OK03704164753%Ferenc József OK09504155062%könyvtár OK09502135758%könyvtár OK01504126064%öreg ember, öreg fa OK0150187380%öreg ember, öreg fa OK01904 77779%hajózási ajánlat 6.b fő%országos OK015132209%öreg ember, öreg fa OK0151722014%öreg ember, öreg fa OK0371121521%Ferenc József OK0950621517%könyvtár OK01510191433%öreg ember, öreg fa OK03704172353%Ferenc József OK01911162726%hajózási ajánlat OK03204162748%szeptember OK09514162731%a pénz kialakulása OK01908143637%hajózási ajánlat OK03709134151%Ferenc József OK01505124554%öreg ember, öreg fa OK01518124556%öreg ember, öreg fa OK03701124550%Ferenc József OK03716124559%Ferenc József OK03201115054%szeptember OK03708115055%Ferenc József OK01519105563%öreg ember, öreg fa OK01912105544%hajózási ajánlat OK0951786467%a pénz kialakulása OK01904 76879%hajózási ajánlat OK0150767382%öreg ember, öreg fa OK0150157780%öreg ember, öreg fa OK08608 57778%könyvtár OK0861157783%könyvtár Ok0191538688%hajózási ajánlat

55

56

57

58

59

60

61

62 * Nem érkezett vissza annyi kitöltött kérdőív, amiből biztonsággal lehetne következtetni a megfelelő fejlődésre

63

64

65

66

67

68

69

70

71

72

73

74

75 matematika 8. Bajza 2010.2011.2012.2013.2014. 16461711170116661627

76

77 6.8. 7. szint2 fő 6. szint2 fő1 fő 5. szint1 fő3 fő 4. szint4 fő9 fő 3. szint13 fő5 fő 2. szint7 fő0 fő 1. szint1 fő 1. szint alatt0 fő 6.8. 25%29%(4)-5-6-7. 46%43%alapszinten 29%28%alapszint alatt

78

79 6.8. 7. szint1 fő 6. szint1 fő 5. szint1 fő0 fő 4. szint2 fő7 fő 3. szint8 fő6 fő 2. szint7 fő3 fő 1. szint4 fő0 fő 1. szint alatt1 fő0 fő 6.8. 17%11%(4)-5-6-7. 33%39%alapszinten 50% alapszint alatt

80

81

82 matematika2014. országos átlag16174. községek átlaga15704. városok átlaga15934. megyeszékhelyek átlaga16364. Budapest átlaga16494. Általános iskolák16024. 8 évf. gimn.17605. 6 évf. gimn.17495. Újpest átlaga16885. Bajza16274. 8.a16734. 8.b15764.

83

84

85

86

87

88

89

90

91

92

93

94

95

96

97

98

99

100

101

102

103

104 szövegértés 8. Bajza 2010.2011.2012.2013.2014. 16241682165316261568

105

106

107 6.8. 7. szint 6. szint1 fő2 fő 5. szint3 fő8 fő 4. szint14 fő8 fő 3. szint9 fő3 fő 2. szint1 fő0 fő 1. szint0 fő 1. szint alatt0 fő 6.8. 64%48%(4)-5-6-7. 32%38%alapszinten 4%14%alapszint alatt

108

109 6.8. 7. szint 1 fő 6. szint1 fő2 fő 5. szint2 fő0 fő 4. szint5 fő8 fő 3. szint8 fő3 fő 2. szint4 fő3 fő 1. szint3 fő1 fő 1. szint alatt0 fő 6.8. 37%17%(4)-5-6-7. 33%44%alapszinten 30%39%alapszint alatt

110

111 A 8-a és b eredményei szövegértésből

112 szövegértés2014. országos átlag15574. községek átl.14974. városok átlaga15314. Megyesz.h. á.15874. Budapest átl.15964. Ált. iskolák15404. 8 évf. gimn.17145. 6 évf. gimn.16965. Újpest átlaga16325. Bajza15684. 8.a16224. 8.b15034.

113

114

115 * Elfogadta saját magát * Szeret * Egész életével tanít és nevel * Szemléletet ad, az ismeretek összefüggéseit, az ismerethálózat felépítését mutatja meg * Koherens, integráns és hiteles értékmintát jelent * Nyitott, együttműködő és a diákkal együtt tanul * Mindenben a jót, a pozitívat, az értéket keresi * Egyszerre az állandóság és a változás egysége * http://csermelyblog.tehetsegpont.hu/node/28

116 * http://www.oktatas.hu/hivatali_ugyek http://www.oktatas.hu/hivatali_ugyek * Országos mérések * Tanulói jelentés Írják be a méréskor kapott mérési azonosítót. Ezzel az azonosítóval a 6., 8. és 10. évfolyamos mérési eredmények nyomonkövethetők


Letölteni ppt "2014. évi eredmények Újpesti Bajza József Általános Iskola."

Hasonló előadás


Google Hirdetések