Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Mintacím szerkesztése Nemzetközi és interkulturális marketing Árpolitika Oktató: Eisingerné Balassa Boglárka Nemzetközi és interkulturális marketing Árpolitika.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Mintacím szerkesztése Nemzetközi és interkulturális marketing Árpolitika Oktató: Eisingerné Balassa Boglárka Nemzetközi és interkulturális marketing Árpolitika."— Előadás másolata:

1 Mintacím szerkesztése Nemzetközi és interkulturális marketing Árpolitika Oktató: Eisingerné Balassa Boglárka Nemzetközi és interkulturális marketing Árpolitika Oktató: Eisingerné Balassa Boglárka

2 1.Az árpolitika kialakításának lépései 2.Globális és lokális árak Tartalom Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka Dátum:

3 Egyes szakemberek szerint a legfontosabb mix-elem Az árpolitika kialakításának lépései: – A célok meghatározása – Árazási eljárások közötti választás – A piaci sikerek mérése és elemzése Az árpolitika Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka Dátum:

4 Profitorientált célok: – Profitösszeg maximuma a cél: lehető legnagyobb tömegű profit biztosítása – Elért profit mértékének szinten tartása: megtérülési típusú mutató értékét határozzák meg előre Értékesítésorientált árpolitikai célok: értékesítési volumen megtartása, növelése Az elért helyzet megtartására irányuló árazás: – Elkerülni az értékesítés nagyobb ingadozásait – Versenytársakhoz viszonyított helyzet megtartása A vállalati célok Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka Dátum:

5 A menedzserek megérzéseire alapuló árazás: – Kompetitív árazás: versenytárs – Árvezető: kisebb hal-nagyobb hal – Intuícióra alapuló: figyelmen kívül hagy számos tényezőt – Hüvelykujj: tapasztalatokra épít Az árazási eljárások Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka Dátum:

6 Az árakat befolyásoló legfontosabb tényezők figyelembe vétele, döntések következményei 9 „C”: – A fogyasztók jellemzői: customer characteristics – A vállalati célok: corporte objectives – A vállalatról alkotott kép: corporate image – A fogyasztói kereslet volumene: customer demand volumes – Költségek: cost – Verseny: competition – Értékesítési csatornák: channels – Kiegészítő szolgáltatások és kedvezmények: complementary services and facilities – Marketing mix elemeivel és marketing stratégiával való összhang Az árazási eljárások Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka Dátum:

7 Célárazás Diszkont- és megkülönböztető árak Értékesítést elősegítő árazás Költség-plusz árazás: pl. szolgáltatások – Árkedvezmény – Árdifferenciálás – Kereslet ingadozása Új termék árazása Behatoló ár – Függ a fogyasztási kultúrától, árrugalmasságtól Pszichológiai árazás Árazási típusok Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka Dátum:

8 A megvalósított árpolitika hogyan befolyásolja az értékesítést Az árak szoros kapcsolatban állnak a költségekkel (bármilyen árképzés esetén is) Költségszámítási módszerek: – Teljesköltség-számítás Közvetlenül megragadható költsége – Fedezetszámítás: A ktsgek egyik része a termelés mennyiségétől függ, vele változik: változó ktgek Fix ktgek A piaci sikerek mérése és elemzése Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka Dátum:

9 1.Globális árpolitika (sztenderd vagy etnocentrikus árpolitika) 2.Differenciált árpolitika (geocentrikus, lokális vagy policentrkus) Globális és lokális árak Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka Dátum:

10 Belső tényezőkGlobális árak alkalmazását előmozdító tényezők Differenciált árak alkalmazását előmozdító tényezők Vállalati célokGlobálisMultilokális A vállalat ellenőrzéseCentralizáltDecentralizált A külpiaci elkötelezettségHosszú távúRövid távú A nemzetköziesedés mértékeMagasAlacsony Külső tényezők VersenyGyengeErős A kereslet színvonalaStabilVáltozó Jogi és állami korlátozásokErősekGyengék Általános gazdasági helyzetEgészségesekGyenge DevizaellátottságjóRossz Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka Dátum:

11 Legegyszerűbb Gyorsan tud a vállalat árajánlatot tenni Rugalmatlan Globális árazási mód Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka Dátum:

12 Átmenet a globális és a differenciált között Árképzés alapja: exportra termelés határktge Általában a nagyrészt hazai piacra termelő vállalatok alkalmazzák, akik alkalmanként értékesítenek külföldön Duális árazás Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka Dátum:

13 Különböző piacokon eltérő árak alkalmazása Rugalmasság Differenciált árképzés Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka Dátum:

14 Attól függ, hogy az adott vállalat a globalizáció mely szakaszában van Fejlődési tendenciát mutat: – 1. fázis: a nemzetközi piara épp kilépő vállalatok: szelektív szegmentáció stratégia, lokális árak – 2. fázis: helyi piacok jelentőségének növelése, nemzetközi forgalom élénkítése: stabil piacokon egyesítik az áraikat, egyébként differenciálnak Választási szempontok az egyes árstratégiák között I. Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka Dátum:

15 Harmadik szakasz: globalizált vállalat irányába hat Rugalmas marketingstratégiát igényel Globális árak, ritkán lokális Választási szempontok az egyes árstratégiák között II. Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka Dátum:

16 Időbeli: – Új termék bevezetésénél – Divatcikkeke külföldi kereskedelme – Nemzetközileg a szokásosnál gyorsabb szállítás estén felárat kérhetnek – A piaci helyzet változása Piaconkénti Árdifferenciálás lehetséges változatai Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka Dátum:

17 Vevők szerinti – Vertikális: fogyasztási cikkek exportjánál – Horizontális: ha az értékesítési csatorna uazon a pontján lévő kereskedők között történik az árdifferenciálás Mennyiségi árdifferenciálás Árdifferenciálás lehetséges változatai Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka Dátum:

18 A termék árára az exporttevékenység során egy sor többletköltség rakódik – Szállítási ktg – Ügyvéd – Kikötővám – Rakodási ktg – Adminisztrációs – Nagykereskedők árrése – Kiskereskedők árrése Áreszkaláció Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka Dátum:

19 Barterügylet Kompenzációs ügylet: csereáruk értékét pénzben maghatározzák (hasonló a barterhez) Offset vagy ellenvásárlás: az eladónak a termékért kapott pénzt el kell költeni a a vevő országban Visszavásárlásos megállapodás: eladó elad egy telephelyet-a kifizetés egy termékkel történik Speciális külkereskedelmi ügyletek Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka Dátum:

20 A multinacionális vállalatok egyes egységei közötti kereskedelemben alkalmazott árak Motiválja az egyes divíziók menedzsmentjét Meg kell felelnie az összvállalati profitcéloknak 3 területen lehet kedvező hatása: – Vámfizetés csökkentése – Nyereségadó-csökkentés – Olcsóbbá válhat az osztalék kivétele Transzferárak Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka Dátum:

21 Nemzetközi versenyképesség növelése Fizetendő adók és vámok csökkentése Cash-flow menedzsment Valutáris kockázatok minimalizálása Konfliktusok elkerülése a kormányzatokkal Belső vállalati célok Euró: árcsökkentő hatás hosszú távon Transzferárak vizsgálata Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka Dátum:

22 Mintacím szerkesztése Köszönöm a figyelmet! Előadó: Eisingerné Balassa Boglárka Dátum:


Letölteni ppt "Mintacím szerkesztése Nemzetközi és interkulturális marketing Árpolitika Oktató: Eisingerné Balassa Boglárka Nemzetközi és interkulturális marketing Árpolitika."

Hasonló előadás


Google Hirdetések